Strona 1 z 3 123 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 1 do 10 z 29

Temat: Źle chodzi 156 2,0 ts

  1. #1
    Użytkownik Romeo Avatar Aster156
    Dołączył
    08 2011
    Auto
    Ford Ka MKII, Citroen C3 II
    Postów
    838

    Domyślnie Źle chodzi 156 2,0 ts

    Alfa odpala zawsze bez najmniejszych problemów niezależnie od pory roku, a problem polega na tym, że najczęściej nie ma mocy i jeździ tak jak np. 75 konna Astra Diesel. Nie strzela, nie dusi się tylko nie ma mocy. Silnik chodzi równo, nie stuka, nie bierze oleju, nie pożera płynu chłodniczego itp. Sprawdzony na dwóch nowych przepływkach Boscha, dwóch nowych sondach Boscha. Czujnik temperatury też jest nowy, na rozrządzie przejechałem 8 tys. km. (nowy kpl. z nowym wariatorem), założony fachowo (blokady, pływające koła itp. sprawdzany kilka dni temu). Świece nowe NGK, kable nowe, cewki nie mają przebicia. Katalizatora nie ma od dwóch lat, reszta wydechu jest nowa. Silnik na biegu jałowym pracuje równo, nie faluje, a dolot jest szczelny. Błędów FES nie pokazuje, jedynie czasem sonda rusza dopiero po kilkudziesięciu sekundach. Auto przyspiesza tak słabo, że mam problem nadążyć za Astrą żony. Zdarzają się i przyjemniejsze chwile, kiedy auto odzyskuje moc i wtedy jeździ jak doskonale. Radość nie trwa zbyt długo i wszystko wraca do stanu pierwotnego, czyli kompletny brak mocy i załamka. Podejrzewam, że mam wadliwy sterownik i na nic się zdadzą kolejne zakupy nowych przepływek boscha, sond itp bo to kosztuje. Może któryś z kolegów na forum miał podobny przypadek i coś podpowie. Dodam, że LPG WYWALIŁEM kilka miesięcy temu. Autko technicznie bardzo sprawne, wymienione kompletne zawieszenia, nie blokują hamulce itp. Zapomniałem dodać, że restart parametrów adaptacyjnych pomaga na chwilę. Proszę o pomoc
    Ostatnio edytowane przez Aster156 ; 06-07-2013 o 09:34

    Jest 156 2,0 TS, miała być GTV V6 2,0 TB, a jest ... kolejna 156 V6

  2. #2
    Użytkownik Świeżak
    Dołączył
    07 2010
    Mieszka w
    Leżajsk<>Rzeszów<>Warszawa
    Auto
    jest Giulietta 1.4TB była AR 156 1.8TS 99'
    Postów
    121

    Domyślnie

    Hej u mnie bylo podobnie choc moze to nie byla taka utrata mocy az do 75 koni, ale silnik bywał ospaly taki mulasty. Zdarzaly sie tez takie momenty, że wkrecal sie na obroty do 5-6tys jak oszalały. Wystarczylo zgaszenie silnika i czar pryskał, muł wracał. Reset parametrów pomagał na chwile a do tego gazownik miał problem z poprawnym wyregulowaniem LPG bo w pewnym zakresie oborotów zubożana była mieszanka przez komputer. Już mnie dosłownie trafiało aż do momentu gdy z kolegą zupełnie przypadkiem zajrzeliśmy pod pokrywę, ściągneliśmy listwę z cewkami i fajkami a tam 2 czy 3 świece pływały w oleju z czego pierwsza po lewej była prawie cała zakryta. Po oczyszczeniu z oleju to nie ten silnik . Może u Ciebie jest podobnie...check it

  3. #3
    Użytkownik Romeo Avatar Aster156
    Dołączył
    08 2011
    Auto
    Ford Ka MKII, Citroen C3 II
    Postów
    838

    Domyślnie

    Dzięki Daroo84 za podpowiedź, ale niestety to nie ta przyczyna, bo świece, kable suchutkie i w dodatku nowe. Dodam, że na starych auto jeździ tak samo. Mam do dyspozycji 3 przepływomierze Boscha (dwa nowe), 3 sondy (2 nowe) i nie ważne czy na starych czy nowych - silnik pracuje bez zmian. Pozostały jeszcze cewki, których mam pełną szufladę, ale wszystkie są używane. Chyba pójdę tym tropem, bo choć nie raczej nie mają przebicia (sprawdzane wodą) to może nie wytwarzają prądu wystarczającego do prawidłowej pracy świec.

    Jest 156 2,0 TS, miała być GTV V6 2,0 TB, a jest ... kolejna 156 V6

  4. #4
    Użytkownik Pasjonat Avatar Proxim@Ar
    Dołączył
    10 2009
    Mieszka w
    Opole, Piła
    Auto
    Brera Tbi
    Postów
    3,572

    Domyślnie

    Ja przy jednej zepsutej cewce mialem szarpanie przy przyspieszaniu oraz dźwięk jakby to było V8 ;-) po zmianie cewki na Bosha-koszt ok 250 zł problem ustał

    Wysyłane z mojego GT-I9100 za pomocą Tapatalk 2
    147 2001, 1.6 105 KM- była
    156 2003, 2.0 JTS 166 KM- była
    156 2003, 2.5 V6 192 KM- była... ehh..
    156 2005 1.9 JTD~`160 KM była
    159 2006 1.9 JTD- była
    159 2005 1.9 Distinictive- była..
    156 2003 2.0 TS+LPG- była
    156 2003 2,5 V6- była..
    156 FL 2005 1.9 jtd- była
    166 FL 2005 2,4 jtd - była
    Alfa Romeo Crosswagon - był..
    156 FL 3.0 V6 - była
    Brera Tbi 2010 - jest
    Najlepsze auto na świecie - służbowe - jest

  5. #5
    Użytkownik Znawca Avatar darek2116
    Dołączył
    06 2010
    Mieszka w
    Bedzin
    Auto
    164 Super 3.0 V6 12V
    Postów
    1,536

    Domyślnie

    Dla spokoju zmierz kompresję, sprawdź ten zapłon w każdym połączeniu

    Wysłane z mojego MB525 za pomocą Tapatalk
    Prywatna Praktyka Naprawy i Obsługi Alfa Romeo
    JTD,TWIN SPARK,V6
    Miernik grubości lakieru Fe/Al
    Naprawa wariatora faz
    Naprawy główne i bieżące,diagnostyka
    Informacje i możliwości-PW
    myjka ultradzwiękowa-wtryski PB oraz drobna elektronika
    EGR,DPF OFF Klapy Wirowe CHIP JTD
    Diagnostyka Uszczelki Głowicy TEST na zawartość CO2 w płynie
    Naprawa świec TS bez ściągania Głowicy i urwanych mostków-HELICOIL
    Naprawa Turbo
    http://www.forum.alfaholicy.org/uslu...gi_bedzin.html
    KUPIĘ WARIATOR 50zł plus przesyłka za sztuke płace-OFERTY PW

  6. #6
    Użytkownik Rowerzysta
    Dołączył
    09 2011
    Auto
    Alfa 156 1.8 t.s 144km & Alfa 159 1.8MPI 140km
    Postów
    373

    Domyślnie

    Pozostają wtryskiwacze paliwa (można przeczyścić lub podmienić na inne, u mnie to było przyczyną mulenia i dużo mniejszej mocy), dodatkowo tak jak kolega wyżej kompresja...

  7. #7
    Użytkownik Romeo Avatar Aster156
    Dołączył
    08 2011
    Auto
    Ford Ka MKII, Citroen C3 II
    Postów
    838

    Domyślnie

    Cytat Napisał darek2116 Zobacz post
    Dla spokoju zmierz kompresję, sprawdź ten zapłon w każdym połączeniu
    Darek, sprawdzałem wszystkie połączenia w obwodzie układu zapłonowego, mało tego, prawie wszystkie kabelki na drodze czujniki w komorze silnika>ECU na ile to było możliwe, też zostały sprawdzone, a kostki połączeniowe potraktowane preparatem do konserwacji instalek elektrycznych. Kompresja była sprawdzana w maju i pomiar jest ok. Różnice pomiędzy poszczególnymi cylindrami są tak nieznaczna, że aż dziwne jest, że silnik z przebiegiem ponad 180tkm wykazuje tak znikome oznaki zużycia. Oleju praktycznie też nie zużywa. Dzięki Darek za podpowiedź ale to chyba nie ta droga.
    Zapomniałem w pierwszym poście dodać, że jedynym błędem jest błąd kontrolki temperatury wody. Może czujnik jest trafiony (Facet), ale czy czujnik powodowałby aż taki spadek mocy? w dodatku silnik potrafi pięknie pracować przez kilka dni.
    A może tak jak pisze kolega Alfa156bb przyczyną złego są wtryskiwacze??? Jutro kupię dobry preparat czyszczący i polatam trochę. ja nie pomoże to poszukam zestawu ECU Immo i będzie to mój ostatni wydatek związany z AR.

    Jest 156 2,0 TS, miała być GTV V6 2,0 TB, a jest ... kolejna 156 V6

  8. #8
    Użytkownik Znawca Avatar darek2116
    Dołączył
    06 2010
    Mieszka w
    Bedzin
    Auto
    164 Super 3.0 V6 12V
    Postów
    1,536

    Domyślnie

    Zainwestuj ewentualnie w nowy czujnik wody bo jednak jest istotny w dawkowaniu paliwa. Z tymi wtryskiwaczami tez możliwe bo paliwo jest również dtskusyjnej jakości. Ostatnio spotkałem się z takim problemem 3krotnie,a to żywiczne osady albo jakiś system, zakupiłem nawet prosta myjke ultradźwiękowa w tym celu i daje radę

    Wysłane z mojego MB525 za pomocą Tapatalk
    Prywatna Praktyka Naprawy i Obsługi Alfa Romeo
    JTD,TWIN SPARK,V6
    Miernik grubości lakieru Fe/Al
    Naprawa wariatora faz
    Naprawy główne i bieżące,diagnostyka
    Informacje i możliwości-PW
    myjka ultradzwiękowa-wtryski PB oraz drobna elektronika
    EGR,DPF OFF Klapy Wirowe CHIP JTD
    Diagnostyka Uszczelki Głowicy TEST na zawartość CO2 w płynie
    Naprawa świec TS bez ściągania Głowicy i urwanych mostków-HELICOIL
    Naprawa Turbo
    http://www.forum.alfaholicy.org/uslu...gi_bedzin.html
    KUPIĘ WARIATOR 50zł plus przesyłka za sztuke płace-OFERTY PW

  9. #9
    Użytkownik Quadrifoglio Verde
    Dołączył
    10 2007
    Mieszka w
    Wrocław
    Auto
    AR156 1,6TS 1999 r.
    Postów
    5,304

    Domyślnie

    Jeśli nie jesteś pewien tego czujnika temperatury to lepiej go wymienić. Taki czujnik może bardzo "ogłupić" ECU.

  10. #10
    Użytkownik Romeo Avatar Aster156
    Dołączył
    08 2011
    Auto
    Ford Ka MKII, Citroen C3 II
    Postów
    838

    Domyślnie

    Co myślicie o takim czujniku: http://allegro.pl/czujnik-temperatur...365228285.html
    Sprzedający pisze, że jest to produkt oryginalny...
    Dzięki Darek i SG0 240

    Jest 156 2,0 TS, miała być GTV V6 2,0 TB, a jest ... kolejna 156 V6

Podobne wątki

  1. Abs abs abs !!! O co chodzi
    Utworzone przez jozofek w dziale 156
    Odpowiedzi: 11
    Ostatni post / autor: 18-10-2014, 15:45
  2. Odpowiedzi: 4
    Ostatni post / autor: 28-08-2013, 13:12
  3. [159] o co chodzi?
    Utworzone przez tojatajanka w dziale 159/Brera/Brera Spider
    Odpowiedzi: 6
    Ostatni post / autor: 30-05-2011, 09:32
  4. [33] Po odpaleniu chodzi źle,po 2km chodzi dobrze
    Utworzone przez Łysy w dziale 33/164
    Odpowiedzi: 14
    Ostatni post / autor: 06-04-2008, 11:02

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory