Strona 1 z 3 123 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 1 do 10 z 30

Temat: Chyba zatarty...

  1. #1
    Użytkownik Maniak resoraków Avatar jacekk90
    Dołączył
    07 2013
    Auto
    Alfa Romeo 156 2.0 155KM sedan
    Postów
    41

    Cool Chyba zatarty...

    Witam!

    Po trzech tygodniach jazdy AR 156 2.0 TS postanowiłem zamknąć licznik. Przy 210 km/s coś zaczęło stukać. Samochód stracił moc, ale da się nim nadal jechać. Dopiero na poboczu zauważyłem, że temperatura silnika była bardzo wysoka, zapaliła się kontrolka. Nic nie cieknie, oleju nie ubyło, płyn w chłodnicy jest.
    Teraz świeci się kontrolka oleju i akumulatora. Przy próbie odpalenia go na luzie stuka tak samo jak chwilę po awarii, tyle że z otwartą maską słychać że któryś pasek się ślizga.

    Przestawił się tylko rozrząd? Gdyby silnik był zatarty dałoby się go w ogóle odpalić?

    Gdyby okazało się, że trzeba wymienić głowicę silnika, albo że silnik jest zatarty i potrzeba nowych tłoków i korbowodu, czy warto kupować kolejny używany silnik? Cały silnik wyjdzie taniej, ale to tylko kwestia czasu jak trzeba będzie ten też wywalić na złom

    Robił ktoś już taki kapitalny remont? Jakie koszty samych części?

  2. #2
    Użytkownik Znawca Avatar darek2116
    Dołączył
    06 2010
    Mieszka w
    Bedzin
    Auto
    164 Super 3.0 V6 12V
    Postów
    1,536

    Domyślnie

    Remont się bardziej opłaca niż drugi silnik do remontu tylko trzeba ocenić stan i do roboty
    Cena tak mega super 3000tys wzwyż przynajmniej u mnie

    Wysłane z mojego MB525 za pomocą Tapatalk
    Prywatna Praktyka Naprawy i Obsługi Alfa Romeo
    JTD,TWIN SPARK,V6
    Miernik grubości lakieru Fe/Al
    Naprawa wariatora faz
    Naprawy główne i bieżące,diagnostyka
    Informacje i możliwości-PW
    myjka ultradzwiękowa-wtryski PB oraz drobna elektronika
    EGR,DPF OFF Klapy Wirowe CHIP JTD
    Diagnostyka Uszczelki Głowicy TEST na zawartość CO2 w płynie
    Naprawa świec TS bez ściągania Głowicy i urwanych mostków-HELICOIL
    Naprawa Turbo
    http://www.forum.alfaholicy.org/uslu...gi_bedzin.html
    KUPIĘ WARIATOR 50zł plus przesyłka za sztuke płace-OFERTY PW

  3. #3
    Użytkownik Romeo
    Dołączył
    01 2011
    Mieszka w
    Gdynia
    Auto
    156 2.5 V6 190HP 1999, 159 1.9jtdM 150KM 2006
    Postów
    1,317

    Domyślnie

    Jak na moje oko to zatarła sie pompa wody. Stąd wysoka temperatura i strata mocy, bo silnik "spuchł". Jakie są objawy na zimnym, jest moc? Coś dymi?
    PS. Jak to się stało, że nie zauważyłeś, że silnik się przegrzewa...? W czasie ostrej jazdy kontrola temperatury motoru jest ważniejsza, niż gapienei się na drogę...

  4. #4
    Użytkownik Quadrifoglio Verde Avatar Maciek-156
    Dołączył
    05 2007
    Mieszka w
    Warszawa
    Auto
    AR Stelvio 2.0 Turbo 280KM Veloce 2021
    Postów
    8,623

    Domyślnie

    Cytat Napisał jacekk90 Zobacz post
    Witam!

    Po trzech tygodniach jazdy AR 156 2.0 TS postanowiłem zamknąć licznik.....
    A wymieniłeś wczesniej chociaż olej no i rozrząd?
    AR Stelvio 2.0 Turbo 280KM Veloce 2021
    Jeep Cherokee 2.0 MJD A9 LIMITED 2014
    Giulietta 1,4TB MA Distinctive 2010
    AR156 1.9 16v JTD M-jet 2004
    AR156 1.6TS 2000
    Wcześniej 7 włoskich aut F (126, 127, UNO DS, TIPO, PUNTO, BRAVA, MAREA)

  5. #5
    Użytkownik Romeo
    Dołączył
    02 2011
    Mieszka w
    Grodzisk Mazowiecki
    Auto
    Laguna III 2.0T
    Postów
    822

    Domyślnie

    Kolejny TS który nie wytrzymał próby Vmax.

    Co do silnika to raczej nie na górze szukaj przyczyn stukania tylko na dole silnika. Było już takich tematów dużo, wystarczy poszukać.
    Podawanie pensji brutto to jak podawanie długości penisa razem z kręgosłupem
    FIAT 126 BIS -->VW GOLF mk2 GTD --> Ford Mondeo 1.8 automat --> Ford Mondeo 2.5 v6 --> AR 156 1.9 jtd 105km --> AR 156 1.9 jtd 115km --> Ford Mondeo 2.0 duratec --> AR 156 SW 2.4 jtdm 175km --> AR 166 2.4 jtdm 175km Sportronic --> Zafira B Cosmo+ 1.9 cdti --> Paździerz B5FL 1.8T --> Hyundai XG350L --> Passerati B6 2.0 TDI --> Renault Koleos 2.0 DCI --> Renault Laguna III 2.0T

  6. #6
    Moderator Znawca Avatar Teddy84
    Dołączył
    12 2009
    Mieszka w
    Legnica
    Auto
    156 2.0 Turbo/Giulietta 1.4TCT MY'16
    Postów
    1,284

    Domyślnie

    Cytat Napisał PRE2ES Zobacz post
    Kolejny TS który nie wytrzymał próby Vmax.

    Co do silnika to raczej nie na górze szukaj przyczyn stukania tylko na dole silnika. Było już takich tematów dużo, wystarczy poszukać.
    Dla przyzwoitości należało by dodać ze kolejny o nieznanej przeszłości i przebiegu (prawdziwego)bo jeździ masa TSów które są traktowane mniej lub bardziej ostro i nikomu panewki jeszcze nie wyleciały. Świecąca się kontrolka oleju nie wróży za dobrze skoro stan oleju jest a kontrolka oleju nie gaśnie to panewek już nie ma a przed remontem wypadło by przyglądnąć się również pompie oleju.
    Remont jest może nie dużo bardziej opłacalny ale napewno dużo bardziej pewny ale trzeba też trafić do fachowca a nie kowala w szopie, znam przypadek gdzie gościowi założono po zatarciu nowe panewki bez szlifu wału, twierdząc że tak powinno być brakowało do kompletu żeby mu sreberko z czekolady podkładali jak to się robiło za czasów głębokiej komuny efekt tego taki że wał już się nie nadawał do czegokolwiek. Reasumując albo remont albo pewny silnik.

  7. #7
    Użytkownik Alfa i Omega Avatar tomito
    Dołączył
    03 2010
    Mieszka w
    Kielce / Gdańsk
    Auto
    AR 156 1.8 TS 2003 benzyna | Chevrolet Tahoe 2002 5.3 V8 | W oczekiwaniu aż Stelvio stanieje...
    Postów
    471

    Arrow

    Ostatnio jak byłem na wymianie oleju i filtrów to mechanicy mówili mi, że były ostatnio dwa TS'y, dwa w fatalnym stanie. Dlaczego? Profilaktycznie sprawdzili poziom oleju... w jednym na końcu miarki, w drugim miarka sucha! A gość normalnie przyjechał. Obydwaj nie wiedzieli, że TS lubi olej, co więcej jeździli już dość leciwymi TS'ami (obie AR 156). Jak więc tak się dba o TS'a tak się ma. Czego można spodziewać się po silniku po n-tym właścicielu, gdzie wystarczy jeden któremu zapominałoby się dajmy na to przez 50 tyś. nie dolewać oleju, tylko dopiero jak zapali się kontrolka? Silnik obrywa. A jeśli tak się traktuje sportowe motory to i tak można uznać, że znoszą naprawdę wiele.

    Serwisując swoją 156 jeszcze w Kielcach, pracownicy byłego ASO mówili mi - "ważne aby TS miał olej, co się panewkami martwisz?". Jak zacząłem pytać o profilaktyczną wymianę, bo się naczytałem na forum to mnie wyśmiali, nic mam nie ruszać. Widzieli sporo zerwanych pasków, za to remontów generalnych (obrócona panewka) niewiele. Zwykle na remont generalny decydowali się użytkownicy, którym TS brał już dość duże ilości oleju, ale nie miał żadnego problemu z panewkami czy wałem - wtedy przy okazji jak najbardziej można założyć nowy komplet panewek, sprawdzając obowiązkowo pompę. Tyle w temacie. Nastoletni TS z przebiegiem ca. 200 tyś. o niewiadomej przeszłości to ryzykowny wybór. Od razu warto zrobić generalkę, tym bardziej że auta takie nie kosztują dużo, a nie kosztują dużo właśnie z jakiegoś powodu. Nie znam nikogo osobiście, kto miałby TS'a od nowości i spotkał go problem panewkowy.
    Jedyny miarodajny wskaźnik jakości kodu jednostka WTF/min - czyli programisty dzień powszedni...
    Wielki błysk - czarny pysk czyli elektronika dzień powszedni...

  8. #8
    Użytkownik Maniak resoraków Avatar jacekk90
    Dołączył
    07 2013
    Auto
    Alfa Romeo 156 2.0 155KM sedan
    Postów
    41

    Domyślnie

    Olej był dolany bo mi troche korkiem ciekło, ale tak to wszystko szczelne. Nie wrzucałem już żadnego biegu po ostygnięciu tylko na parę sekund go odpaliłem i zgasiłem bo dźwięk był dla mnie przerażający

    Samochód od pierwszego właściciela z Niemiec sprowadzony. Mam TIV z datą z zeszłego roku z przebiegiem o 10 tyś mniejszym. W sumie miał 154 tyś jak go kupowałem. Możecie go sprawdzić po numerze VIN? ZAR93200001019230 Mi udało się ustalić że był 2 razy w ASO i że nie jest poszukiwany w Europie we wszystkich krajach prócz Niemiec właśnie.

    Też jestem zdania że to raczej coś na dole bo z początku myślałem że tłumik się urwał, ale samochód nie zacząłby tak szybko zwalniać... Jest szansa że spuchł tylko korbowód, a tłoki już nie? Gość, który mnie podwiózł na stację benzynową żeby kupić kable po 3 sekundach stwierdził ze to panewki i że mam nowy silnik kupić, ale nawet gdyby miał stać jeszcze 2 miesiące nie używany kolejnego silnika raczej nie kupię, chyba że ten drugi od razu dać na remont...

  9. #9
    Użytkownik Alfa i Omega Avatar tomito
    Dołączył
    03 2010
    Mieszka w
    Kielce / Gdańsk
    Auto
    AR 156 1.8 TS 2003 benzyna | Chevrolet Tahoe 2002 5.3 V8 | W oczekiwaniu aż Stelvio stanieje...
    Postów
    471

    Arrow

    Cytat Napisał jacekk90 Zobacz post
    [...]Samochód od pierwszego właściciela z Niemiec sprowadzony. Mam TIV z datą z zeszłego roku z przebiegiem o 10 tyś mniejszym. W sumie miał 154 tyś jak go kupowałem. Możecie go sprawdzić po numerze VIN? ZAR93200001019230 Mi udało się ustalić że był 2 razy w ASO i że nie jest poszukiwany w Europie we wszystkich krajach prócz Niemiec właśnie.[...]
    Chcesz wierzyć, że miała 154 tyś. po użytkowniku z Niemiec? Moja 156 (2004) krajowa (z salonu w PL), jak kupowałem miała 114 tyś. po 6 latach. Jak patrzyłem w Holandii za 156 z końca serii, z 1.8 TS to 2006 rok z przebiegiem ca. 130 - 150 tyś. km to wydatek rzędu nawet 4500 - 5800 EUR.

    W Alfach Romeo nie ma okazji, albo drogo kupujesz zadbany egzemplarz i jeździsz, albo tanio niewiadomą i dokładnie nie wiadomo ile dołożysz. Tu nie ma przebacz. A o gówniany egzemplarz u nas nie trudno, jak popatrzysz jak ludzie serwisują Alfy, pytania o najtańsze świece do TS, najtańsze sprzęgło, tanie amortyzatory, wahacze a'la Fast czy QAP. Podobnie z innymi markami premium, jak się sypie zawias w A6 Allroad to kombinują z regeneracją albo używki pchają z wraków, bo kuźwa 6000 PLN to drogo na kompletny zestaw, ale dupę wozić Audi każdy chce, to samo BMW - jak idzie coś wymienić to pytanie o cenę, a potem biadolenie że się sypie. Gorzej, bo potem idziesz Ty i kupujesz taki "serwisowany" złom, bo Panie przecież wszystko wymieniane... tak, tylko że na badziewie albo używki.
    Jedyny miarodajny wskaźnik jakości kodu jednostka WTF/min - czyli programisty dzień powszedni...
    Wielki błysk - czarny pysk czyli elektronika dzień powszedni...

  10. #10
    alfawm
    Gość

    Domyślnie

    Ja miałem takie same objawy jak i ty. Też przy dużej szybkości nagle zaczęła wzrastać temperatura, stracił moc i zaczęło coś stukać w silniku. Niestety remont był jak dla mnie nie opłacalny, ponieważ przed tą awarią żarł olej jak smok. Kupiłem drugi silnik na Allegro (zaryzykowałem) i trafiłem w dziesiątkę. Obecny silnik od wymiany do wymiany nie bierze grama oleju. Stary silnik rozebrałem sam i okazało się po rozbiórce że przekręciła się panewka.

Podobne wątki

  1. [159] Silnik zatarty?
    Utworzone przez jackblackxxx w dziale 159/Brera/Brera Spider
    Odpowiedzi: 29
    Ostatni post / autor: 22-07-2015, 21:31
  2. [2.4] silnik ani drgnie. Zatarty?
    Utworzone przez apocaer w dziale 156
    Odpowiedzi: 14
    Ostatni post / autor: 27-12-2014, 03:36
  3. Dziura w misce - zatarty?
    Utworzone przez GoldeNx3 w dziale 147
    Odpowiedzi: 5
    Ostatni post / autor: 20-01-2014, 20:12
  4. Zatarty silnik
    Utworzone przez zbaku7 w dziale Forum ogólne o Alfa Romeo
    Odpowiedzi: 44
    Ostatni post / autor: 05-03-2013, 17:02
  5. JTS - zatarty silnik.
    Utworzone przez matezoma w dziale 156
    Odpowiedzi: 25
    Ostatni post / autor: 30-11-2011, 22:38

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory