No właśnie - podłącze się pod temat - jak to jest z profilaktyczną wymianą panewek w momencie gdy silnik jest pewny? Wymieniać czy nie wymieniać?
No właśnie - podłącze się pod temat - jak to jest z profilaktyczną wymianą panewek w momencie gdy silnik jest pewny? Wymieniać czy nie wymieniać?
http://www.forum.alfaholicy.org/145_...m_swietle.html
No identyczny problem tyle że z innym samochodem.
Czyli upaliłeś motor, a nie przekręciła się panewka ot tak sobie, a to różnica. Tu potwierdzają się słowa nie pamiętam którego już kolegi o słabym chłodzeniu m.in. oleju podczas ostrego traktowania TS'a. Brak regularnej chłodnicy oleju z termostatem. Olej powyżej temp. granicznej pracy ma własności smarne jak woda... stąd zatarcie.
A co do Twojego kupionego TS'a to widać zdarzają się dobre egzemplarze. Jeśli już szukać kompletnego to takiego, którego można odpalić. Przynajmniej wiesz, że działa![]()
Jedyny miarodajny wskaźnik jakości kodu jednostka WTF/min - czyli programisty dzień powszedni...
Wielki błysk - czarny pysk czyli elektronika dzień powszedni...
wg mnie to profilaktycznie można wymienic pompe oleju i dopiero panewki. Ztego co czytalem to problem zaczyna sie od pompy oleju a panewki to efekt niskiego cisnienia. Sam od 2007 mam 156 TS i popieram kolegów chwalacych te silniki i smieje sie z ludzi ktorzy twierdza ze TS to zlom. Poprostu jak o auto DBASZ to ten silnik jest bezproblemowy . Jak auto trafi w łapy idioty który nie potrafi dolac oleju to potem wychodza kwiatki.
Ostatnio edytowane przez Masa625 ; 22-07-2013 o 21:06
[C
Ja oleju dolałem!Jednak pomyliło mi się coś chyba od nadmiaru informacji. Larrond napisał że się rozpędzał do 170, ale z już palącą się kontrolką od oleju...
Czyli nie ma co się oszukiwać... Zatarty jest, a to że nadal można go odpalić to tylko fuks że ma jeszcze siłe się ruszać?!
Ja się próbuje na chwilę obecną dowiedzieć tylko czy jeśli silnik jest zatarty to może odpalić... reszta informacji jest dla trafniejszej diagnozy. Czy może być spalona tylko część?!
Po pierwsze pytanie jak zatarty. Zatarcie silnika to oględnie mówiąc brak smarowania/chłodzenia cylindrów. Rośnie temperatura, metal się rozszerza i zaczyna się zacierać. Zwalniają obroty, tarcie wzrasta, zaczyna się darcie pierścieni, tulei cylindra i w końcu tłoka, jeśli silnik jeszcze działa.
Bardzo rzadko udaje się zatrzeć silnik na wale, tam jest bardzo mała powierzchnia styku metal-metal a duża dźwignia z korby. Efekt braku smarowania może być natomiast taki, jak wszyscy piszą. Spada ciśnienei oleju, metal najsłabszy czyli panewka się zdziera, pytanie kiedy dojdzie do wału (przeważnie wały są azotowane, czyli twardsze od panewki). Mówimy tutaj nawet nie o milimetrach tylko mikrometrach![]()
Podawanie pensji brutto to jak podawanie długości penisa razem z kręgosłupem
FIAT 126 BIS -->VW GOLF mk2 GTD --> Ford Mondeo 1.8 automat --> Ford Mondeo 2.5 v6 --> AR 156 1.9 jtd 105km --> AR 156 1.9 jtd 115km --> Ford Mondeo 2.0 duratec --> AR 156 SW 2.4 jtdm 175km --> AR 166 2.4 jtdm 175km Sportronic --> Zafira B Cosmo+ 1.9 cdti --> Paździerz B5FL 1.8T --> Hyundai XG350L --> Passerati B6 2.0 TDI --> Renault Koleos 2.0 DCI --> Renault Laguna III 2.0T