Strona 7 z 7 PierwszyPierwszy 1234567
Pokaż wyniki od 61 do 69 z 69

Temat: Automat a płynne hamowanie - też tak macie?

  1. #61
    kapselek
    Gość

    Domyślnie

    Cytat Napisał popi Zobacz post
    Panowie a tak z innej beczki-da rade ruszyc z piskiem opon na automacie tak jak w autach sportowych czyli noga na hamulcu i na gazie( pytanie czysto teoretyczne)?
    Alfą nie próbowałem ruszyć z poskiem ale nie można trzymać wciśniętych obu pedałów bo grozi to uszkodzeniem skrzyni.

    Nie wiem jak jest w Alfach ale np. W Voyagerze naciśnięcie hamulca powoduje wysprzęglenie skrzyni. Naciśnięcie gazu powoduje załączeniu biegu i to najprostsza droga do uszkodzenia skrzyni

  2. #62
    Użytkownik Romeo Avatar blackalfa166
    Dołączył
    10 2007
    Mieszka w
    Łódź
    Auto
    AR 166 3.0 V6 1999; AR 166 3.0 V6 2002; JEEP Grand Cherokee V8 5.9 1998; Cadillac Seville STS
    Postów
    754

    Domyślnie

    porównując taki manewr do normalnej skrzyni żeby zobrazować egzekucję to tak jakby zaciągnąć w normalnej skrzyni ręczny albo zaprzeć się o jakąś przeszkodę żeby samochód nie mógł się poruszyć dodać gazu i popuścić sprzęgło tak żeby tarcza mieliła docisk i koło zamachowe ...

    w automacie jest to samo tyle że części ciernych więcej a egzekucja nieuchronna :-)
    to samo się tyczy zmiany biegu z R na D lub odwrotnie jak auto się toczy
    a najfajniejsze zaobserwowane u ludzi nieumiejących się obchodzić z automatami to wyrzucanie na N podczas postoju a w skrajnych przypadkach podczas jazdy
    Brak wymian oleju jest już bardziej powszechny ... ale jak widać na moim przykładzie egzekutorów nie brakuje również po stronie serwisantów mimo ich wieloletniego doświadczenia :-)

  3. #63
    Użytkownik Dwusuwowiec Avatar ALBEX
    Dołączył
    02 2013
    Mieszka w
    Wołomin
    Auto
    Alfa Romeo 166 2,4 JTD Czarny Sedan 2003 rok
    Postów
    105

    Domyślnie

    podłączę się pod temat. szukałem ale nie mogłem znaleźć, i piszę w tym temacie.
    w mojej 2,4 jtd po lifcie, czasami zdarza się tak że jak przyśpieszam to jakoś gubi bieg.
    objawia się to tym że obroty wzrastają gwałtownie do ok. 3000 /więcej przeważnie nie depczę/ a biegu nie wrzuca. dopiero jak odpuszczę minimalnie pedał gazu to załączy bieg.
    nadmienię że dzieje się tak zarówno po długiej, szybkiej jeździe jak i w użytkowaniu w mieście.
    podpowiedzcie mi proszę jaka jest tego przyczyna. trochę mnie to irytuje.

  4. #64
    Użytkownik Znawca Avatar Dawid_Zielu
    Dołączył
    08 2010
    Auto
    Alfa Romeo 166 FL 2,4 JTD 20V Sportronic '03
    Postów
    1,277

    Domyślnie

    Opisz dokładniej sytuację, lecz podobne zachowanie dzieje się gdy:
    -skrzynia ta adoptuje się do stylu jazdy, tzn jeśli jeździsz dynamicznie to auto jest "czulsze" na gaz a biegi zmieniane są przy wyższych obrotach niż przy jeździe normalnej, dodatkowo podczas hamowania zmieniany jest bieg na niższy , np w zakręcie aby po wyjściu z niego móc szybko przyspieszyć;
    -przy gwałtownym wciśnięciu pedału gazu następuje redukcja biegu aby szybciej nabrać prędkość;
    Alfa Romeo - "bez serca bylibyśmy jedynie maszynami"

  5. #65
    Użytkownik Alfista Avatar tomaz
    Dołączył
    05 2008
    Mieszka w
    Poznań
    Auto
    166 3.0V6 Sportronic | szybkie daily
    Postów
    4,459

    Domyślnie

    mi to wygląda na ślizgające się sprzęgiełko raczej - ALBEX występuje to na każdym biegu, czy tylko na jednym?
    166 2.5V6 CF2 Sportronic była | 166 3.0V6 CF3 Sportronic @ 241KM / 291Nm jest
    Moja 166 Grigio Chiaro: http://www.forum.alfaholicy.org/nasz...ml#post1222435
    Więcej Alfy: https://www.youtube.com/channel/UCA7...kh5YZ4Hy4vTsew
    Szybkie daily: https://www.forum.alfaholicy.org/prz..._s5_tomaz.html
    Ekonomiczne daily: https://www.forum.alfaholicy.org/prz...volvo_v70.html


  6. #66
    Użytkownik Dwusuwowiec Avatar ALBEX
    Dołączył
    02 2013
    Mieszka w
    Wołomin
    Auto
    Alfa Romeo 166 2,4 JTD Czarny Sedan 2003 rok
    Postów
    105

    Domyślnie

    No własnie nie wiem na którym biegu ale myślę że na 2 lub 3. Chyba.
    Sprawdzę i napiszę.

  7. #67
    Użytkownik Znawca Avatar Dawid_Zielu
    Dołączył
    08 2010
    Auto
    Alfa Romeo 166 FL 2,4 JTD 20V Sportronic '03
    Postów
    1,277

    Domyślnie

    no na 1 bieg raczej nie wybieranie automatu między 2 czy 3 biegiem zazwyczaj tak wygląda podczas "sportowej"/dynamicznej jazdy(prosta + zakręty).
    Alfa Romeo - "bez serca bylibyśmy jedynie maszynami"

  8. #68
    Użytkownik Alfista Avatar tomaz
    Dołączył
    05 2008
    Mieszka w
    Poznań
    Auto
    166 3.0V6 Sportronic | szybkie daily
    Postów
    4,459

    Domyślnie

    To jest takie wróżenie z fusów, ale z tego co wiem, na sporcie nie powinno ci tak w ogóle robić. Jeżeli robi - coś się ślizga - najpewniej sprzęgiełka konkretnych biegów. Jeżeli robi tak tylko na D, to może tak być - dostaje za duży moment przy ostrej jeździe.
    Tyle, że Ty masz Aisina, a ja piszę na podstawie doświadczeń z ZF
    166 2.5V6 CF2 Sportronic była | 166 3.0V6 CF3 Sportronic @ 241KM / 291Nm jest
    Moja 166 Grigio Chiaro: http://www.forum.alfaholicy.org/nasz...ml#post1222435
    Więcej Alfy: https://www.youtube.com/channel/UCA7...kh5YZ4Hy4vTsew
    Szybkie daily: https://www.forum.alfaholicy.org/prz..._s5_tomaz.html
    Ekonomiczne daily: https://www.forum.alfaholicy.org/prz...volvo_v70.html


  9. #69
    Użytkownik Maniak resoraków
    Dołączył
    03 2013
    Auto
    Alfa Romeo 3.0 v6 sportronic
    Postów
    26

    Domyślnie

    U mnie jest identycznie, przy wyższych prędkościach nie czuć zmiany na plus ani redukcji dopiero przy zatrzymywaniu z 3 na 2 bardzo lekko szarpnie a z 2 na 1 już czuć. Widać ten typ tak ma. Jak kupowałem moją belle to tego nie zauważyłem ale to da się wytłumaczyć dopiero po jakimś czasie to do mnie dotarło i się przestraszyłem że coś się zaczyna dziać, podjechałem do znajomego który pracuje w serwisie skrzyń automatycznych i on się brykną autkiem i powiedział że mogę spać spokojnie bo to normalne w naszych autkach. Mnie to osobiście nie przeszkadza czuję ze jadę tylko żona trochę marudzi ale zawsze jest opcja "z buta" do pracy i nie ma problemu...

Podobne wątki

  1. Grupowe hamowanie
    Utworzone przez zeb w dziale Łódzkie
    Odpowiedzi: 23
    Ostatni post / autor: 10-07-2015, 14:25
  2. hamowanie
    Utworzone przez tomaszt79 w dziale 156
    Odpowiedzi: 3
    Ostatni post / autor: 10-08-2010, 08:21
  3. [156] hamowanie w V6
    Utworzone przez bija22 w dziale 156
    Odpowiedzi: 17
    Ostatni post / autor: 17-08-2008, 22:48
  4. [146] płynne spadanie obrotów
    Utworzone przez xaraf w dziale 145/146/155
    Odpowiedzi: 3
    Ostatni post / autor: 14-05-2008, 08:44

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory