Strona 1 z 2 12 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 1 do 10 z 11

Temat: Wymiana chłodnicy...

  1. #1
    Użytkownik Rowerzysta
    Dołączył
    07 2013
    Auto
    Alfa
    Postów
    55

    Domyślnie Wymiana chłodnicy...

    Czy w 156 2,5 V6 da się wymienic chłodnice bez demontażu zderzaka???

  2. #2
    Użytkownik Romeo Avatar Morbob
    Dołączył
    06 2012
    Mieszka w
    Ząbkowice Śląskie/Wrocław
    Auto
    GT 3.2 V6 2004
    Postów
    552

    Domyślnie

    Może i się da, ale miejsca jest bardzo mało, a zdjęcie zderzaka to 10 - 15 min roboty

  3. #3
    Użytkownik Rowerzysta
    Dołączył
    07 2013
    Auto
    Alfa
    Postów
    55

    Domyślnie

    oki i jeszcze jedno pytanie o jakośćchłodnicy firmy nisses jedyna jaka byla dostepne bez czekania 2/3 dni

  4. #4
    Użytkownik Alfa i Omega Avatar Ka-Ka
    Dołączył
    02 2013
    Mieszka w
    Lubin
    Auto
    MAZDA RX-8 była:AR 159 SPORTWAGON 1.9JTDM/AR 156 Grigio Lipari 1.9 JTD M-jet Sportwagon
    Postów
    323

    Domyślnie

    Cytat Napisał Modliszka Zobacz post
    nisses
    Nissens I jakość dobra.

  5. #5
    Użytkownik Romeo
    Dołączył
    01 2011
    Mieszka w
    Gdynia
    Auto
    156 2.5 V6 190HP 1999, 159 1.9jtdM 150KM 2006
    Postów
    1,317

    Domyślnie

    Nissens można powiedzieć że pierwsza klasa

    Wymiana chłodnicy jest bardzo prosta. Jak masz osłony kolektora wydechoweg o to je odkręć. Potem odczepiasz wtyczki elektryczne wchodzące do wentylatorów chłodnicy oraz rezystorow, jak masz elektrykę odpiętą to odkręcasz od chłodnicy stelaż z wentylatorami. Kiedy masz luźne są dwie opcje - albo wyjdzie w całości do góry przy manewrowaniu tym, żeby się zmieściło (mało miejsca jest), a jak nie będzie chciało wyjść to odkręcasz jeszcze same wiatraki od stelaża ale nie do końca, tylko do końca gwintu na śrubach - zrobi Ci się miejsce tak, że manewrując osłoną i wentylatorami wyciągniesz do góry. Roboty na 15 minut.

    Potem już proste - od frontu ściągasz nerki i osłonę zamka oraz dolną kratkę zderzaka. Odkręcasz śruby od plastikowej osłony chłodnicy (4 śruby) oraz kolejne cztery łączące chłodnicę wody z chłodnicą klimatyzacji. Ta ostatnia moze sobie tam luźno leżeć. Potem odpinasz węże wodne wycieka woda i odkręcasz górne mocowanie od strony silnika. Chłodnica jest na wcisk w dolna belkę w takie kołki gumowe. Odchylasz, szarpiesz do góry i wychodzi. Montaż w odwrotnej kolejności

    Łącznie z godzinkę za pierwszym razem Ci to zajmie. Zderzaka nie ruszaj, jak nie miałeś niedawno odkręcanego bo urwiesz sruby przy błotnikach i będzie kaplica.

  6. #6
    Użytkownik Alfa i Omega Avatar Ka-Ka
    Dołączył
    02 2013
    Mieszka w
    Lubin
    Auto
    MAZDA RX-8 była:AR 159 SPORTWAGON 1.9JTDM/AR 156 Grigio Lipari 1.9 JTD M-jet Sportwagon
    Postów
    323

    Domyślnie

    Cytat Napisał dcfan Zobacz post
    a jak nie będzie chciało wyjść to odkręcasz jeszcze same wiatraki od stelaża ale nie do końca,
    Tylko później trzeba pamiętać, żeby po przykręceniu lekko ruszyć wiatrakiem, żeby nie okazało się, że wiatraczek dotyka chłodnicę...( bo się skończy tak jak u mnie czyli kolejna chłodnica ).

    W V6-tkach chłodnicy nie można wyciągnąć jakoś dołem? Podwiesić chłodnice klimy i odkręcić chłodnice wody od klimy, odkręcić belkę z dołu, odkręcić wiatrak,poodczepiać węże i wyciągnąć ją dołem?. ( W jtd-ku tak się da, ale pytam z ciekawości czy w V6 to przejdzie...) Chyba, że to jest opcja wymiany na parkingu pod blokiem to dołem się nie da .

  7. #7
    Użytkownik Romeo
    Dołączył
    01 2011
    Mieszka w
    Gdynia
    Auto
    156 2.5 V6 190HP 1999, 159 1.9jtdM 150KM 2006
    Postów
    1,317

    Domyślnie

    Pewnie się da. Ale po co, skoro więcej rozkręcania a dołem i tak nie wyjdzie pewne razem z wiatrakami

  8. #8
    Użytkownik Rowerzysta
    Dołączył
    07 2013
    Auto
    Alfa
    Postów
    55

    Domyślnie

    Okazało się że nie dało rady jej wymontować inaczej jak tylko zdejmować zderzak bo tak belka od spodu była pokrzywiona i wogole nie szło tam nic pokombinować, jutro wkleje fotki

    A poprzedni właściciel to nie powinien miec nigdy wiecej w swoim posiadaniu zadnego samochodu

  9. #9
    Użytkownik Romeo
    Dołączył
    01 2011
    Mieszka w
    Gdynia
    Auto
    156 2.5 V6 190HP 1999, 159 1.9jtdM 150KM 2006
    Postów
    1,317

    Domyślnie

    No to kiepska sprawa, chociaż nie wiem jak ta belka musi być krzywa żeby chłodnicy nie wyjąć. Chyba, że obie w banan zgięte. Między belką a chłodnicami jest sporo miejsca.

  10. #10
    Użytkownik Rowerzysta
    Dołączył
    07 2013
    Auto
    Alfa
    Postów
    55

    Domyślnie

    Czekam az dotrze aparat zeby wstawic zdjecia bo narazie jest zinnym domownikiem

Podobne wątki

  1. Wymiana chłodnicy 3.0 V6
    Utworzone przez kubicze w dziale 166
    Odpowiedzi: 30
    Ostatni post / autor: 20-03-2023, 16:43
  2. Wymiana chłodnicy
    Utworzone przez spiwor w dziale 156
    Odpowiedzi: 0
    Ostatni post / autor: 10-06-2013, 17:22
  3. [146] Wymiana chłodnicy 146 1.4 i.e
    Utworzone przez floweer16 w dziale 145/146/155
    Odpowiedzi: 5
    Ostatni post / autor: 04-06-2012, 10:23
  4. [145] wymiana chłodnicy
    Utworzone przez adelon w dziale 145/146/155
    Odpowiedzi: 10
    Ostatni post / autor: 28-11-2010, 11:04

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory