U mnie termostat nie żyje, ale I bieg wentylatora też nie żyje. Na szczęście więcej jak 95 stopni w korku jeszcze mi nie pokazał.
U mnie termostat nie żyje, ale I bieg wentylatora też nie żyje. Na szczęście więcej jak 95 stopni w korku jeszcze mi nie pokazał.
http://fiergloo.blogspot.com lub http://fiergloo.pl/ - moje spojrzenie na motoryzację
2007-2008: Alfa Romeo 164 3.0 V6 12v
2008-2018: Alfa Romeo 164 3.0 V6 12v Automat
2014-....: Alfa Romeo 166 2.5 V6 24v FL
2018-2021: Lancia Kappa 2.4 JTD 10v
2021-....: Alfa Romeo 159 1750TBi
ja gdzieś słyszałam ze temp. silnika jest w normie do 103 stopni ale to w korku.
moja maleńka rozgrzewa się do 90 a w korku do około 100 i termostat mam nowy wiec u mnie jest wszystko w porządku![]()
Czy na starym termostacie ocalała grawerka z temperaturą/temperaturami otwarcia termostatu?Napisał arturo
Sam jestem w trakcie diagnozowania temp mojej bejbe. U mnie wygląda to tak, że na wskaźniku wewnątrz pojazdu wskazówka oscyluje w granicach 2-ej kreski (bodajże 70st). Nie ma skoków temperatury, wiatraki się włączają, cały czas trzymając temp na poziomie.
Ponadto czytałem, że termostaty JTD (przynajmniej M-jet'ów) mają inne temperatury otwarcia (początek otwarcia 78-82C, otwarcie maksymalne 88C).
Mierzyłem temperatury cieczy, silnika, chłodnicy czy rur i wszystko wskazuje na to, że wskaźnik zaniża tę wartość.
A to, że po wymianie termostatu osiągamy te "90st" może być spowodowane zamontowaniem zamiennika, który otwiera się przy znacznie wyższej temperaturze...
PS. Jak pisałem, robię testy, więc nic nie mogę potwierdzić. Sam jestem ciekaw innych opinii na ten temat.
Chłopakom w Stilonach z Multijetami , wskaźnik zawsze się trzyma przy 90stC. Więc nie wiem czemu w alfach tak się dzieje. Zauważyłem takie coś w mojej alfie , normalnie temp wskazuje pomiędzy 50 a 90 (ta kreska pomiędzy).Ale jak długo stoję w korku w lecie lub bardzo szybko jadę wskazówka wędruje na 90stC. Później jak zmniejszy się obciążenie silnika lub wydostanę się z korku, spada na te wskaźnikowe 70?. Nie wiem o co z tym chodzi
this is my truth tell me yours
"Polityka została wymyślona po to, aby kłamstwo brzmiało jak prawda." G.Orwell
http://www.youtube.com/watch?v=liSxjtd16xQ - bastard
Ja juz sam nie wiem o co w tym chodzi. Dzisiaj zrobiłem test mojej Belli, a później WRX'a. Mierzyłem temperatury silnika, osprzętu, zbiorników, wszystkiego co się da. Oczywiście w WRX wskaźnik w kabinie stał po środku, a właściwie lekko poniżej (zakładam że 90st), Bella uparcie wskazywała w granicy umownych 70st (zmierzone temperatury nie różniły się znacząco, skąd więc taka różnica na wskaźniku?).
Nie miałem okazji pojeździć w korku lub w upalne dni. Sam silnik z zewnątrz ma temperaturę ok 85st. Zatem co wskazuje wskaźnik w Alfie? Bo nawet rury od chłodnicy mają więcej niż 70st ;//
A może jakiś spec podpowie w którym miejscu mam "strzelić" termometrem?
U mnie w JTDm jest dokładnie tak samo.Napisał sedicivalv0le
Tzn, tak jak u mnie czy w Stilo?U mnie w JTDm jest dokładnie tak samo.
Bo z tego co wiem w 159 1.9JTDm wskaźnik nie świruje tak jak w 156 , tylko wędruje na 90 i trzyma. Ciekaw jestem jak mają 147 z mjetami.
Wydaje mi się że mam dobry termostat , bo szybko nagrzewnica daje ciepłe powietrze.
this is my truth tell me yours
"Polityka została wymyślona po to, aby kłamstwo brzmiało jak prawda." G.Orwell
http://www.youtube.com/watch?v=liSxjtd16xQ - bastard
Jak u Ciebie, tzn. stoi wskazówka na 70 stopni. Kilka razy po dłuższej jeździe wędrowała w okolice 90 stopni, ale potem grzecznie wracała na lekko ponad 70.Napisał sedicivalv0le
Ja się tym nie przejmuję i wg mnie wszystko jest OK, zwłaszcza że ciepłe powietrze leci i to w miarę szybko.
To co chceNapisał twardy
![]()
Ztego co mi się wydaje to należy wskazania traktować raczej orientacyjnie.
W 164 np, przed liftem, w centralnym punkcie wskaźnika była temp 70 stopni, a 90 na godzinie 13. Przy faceliftingu wymyślili sobie żeby przesunąć 90st na godzinę 12 , ale...nie przeskalowali wskaźnika. Tak więc otwarcie termostatu wg wskaźnika następuje przy ok 100 stopniach, a w korku to już wogóle zawału można dostać jak ktoś nie wie i zobaczy nawet ponad 110 ( w rzeczywistości ok 100). Możnaby wlutować opornik, ale ja już się przyzwyczaiłem.
Witam u mojej belli 156 1.9jtd temperatura oscyluje ciągle w granicach 70 stopni,chyba że stoję w korku latem to potrafi dojść do 90,potem wraca do 70.Czy to jest ok. nie wiem.