Strona 2 z 9 PierwszyPierwszy 123456789 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 11 do 20 z 90

Temat: Prawidlowa temperatura a Alfie

  1. #11
    Redaktor naczelny Romeo Avatar fiergloo
    Dołączył
    09 2006
    Mieszka w
    Wrocław
    Auto
    Alfa Romeo 166 2.5 V6 24v FL/ Alfa Romeo 159 TBi
    Postów
    2,660

    Domyślnie

    U mnie termostat nie żyje, ale I bieg wentylatora też nie żyje. Na szczęście więcej jak 95 stopni w korku jeszcze mi nie pokazał.
    http://fiergloo.blogspot.com lub http://fiergloo.pl/ - moje spojrzenie na motoryzację
    2007-2008: Alfa Romeo 164 3.0 V6 12v
    2008-2018: Alfa Romeo 164 3.0 V6 12v Automat
    2014-....: Alfa Romeo 166 2.5 V6 24v FL
    2018-2021: Lancia Kappa 2.4 JTD 10v
    2021-....: Alfa Romeo 159 1750TBi

  2. #12
    oleczka198
    Gość

    Domyślnie

    ja gdzieś słyszałam ze temp. silnika jest w normie do 103 stopni ale to w korku.
    moja maleńka rozgrzewa się do 90 a w korku do około 100 i termostat mam nowy wiec u mnie jest wszystko w porządku

  3. #13
    Użytkownik Romeo Avatar twardy
    Dołączył
    11 2008
    Mieszka w
    Bielawa/Wroc
    Auto
    Była 156 20V, chwilowo jakieś Mitsu
    Postów
    1,765

    Domyślnie

    Cytat Napisał arturo
    przed wymianą termostatu temperatura nie dochodziła do 70st,po wymianie po kilku km mam niecałe 90 st.,czyli odpowiedź jest jasna
    Czy na starym termostacie ocalała grawerka z temperaturą/temperaturami otwarcia termostatu?

    Sam jestem w trakcie diagnozowania temp mojej bejbe. U mnie wygląda to tak, że na wskaźniku wewnątrz pojazdu wskazówka oscyluje w granicach 2-ej kreski (bodajże 70st). Nie ma skoków temperatury, wiatraki się włączają, cały czas trzymając temp na poziomie.

    Ponadto czytałem, że termostaty JTD (przynajmniej M-jet'ów) mają inne temperatury otwarcia (początek otwarcia 78-82C, otwarcie maksymalne 88C).
    Mierzyłem temperatury cieczy, silnika, chłodnicy czy rur i wszystko wskazuje na to, że wskaźnik zaniża tę wartość.

    A to, że po wymianie termostatu osiągamy te "90st" może być spowodowane zamontowaniem zamiennika, który otwiera się przy znacznie wyższej temperaturze...


    PS. Jak pisałem, robię testy, więc nic nie mogę potwierdzić. Sam jestem ciekaw innych opinii na ten temat.

  4. #14
    Użytkownik Znawca Avatar sedici
    Dołączył
    10 2007
    Mieszka w
    OPL & (ANsbach) DE
    Auto
    Bravo1,6Mj , Astra J
    Postów
    1,912

    Domyślnie

    Chłopakom w Stilonach z Multijetami , wskaźnik zawsze się trzyma przy 90stC. Więc nie wiem czemu w alfach tak się dzieje. Zauważyłem takie coś w mojej alfie , normalnie temp wskazuje pomiędzy 50 a 90 (ta kreska pomiędzy).Ale jak długo stoję w korku w lecie lub bardzo szybko jadę wskazówka wędruje na 90stC. Później jak zmniejszy się obciążenie silnika lub wydostanę się z korku, spada na te wskaźnikowe 70?. Nie wiem o co z tym chodzi
    this is my truth tell me yours
    "Polityka została wymyślona po to, aby kłamstwo brzmiało jak prawda." G.Orwell
    http://www.youtube.com/watch?v=liSxjtd16xQ - bastard

  5. #15
    Użytkownik Romeo Avatar twardy
    Dołączył
    11 2008
    Mieszka w
    Bielawa/Wroc
    Auto
    Była 156 20V, chwilowo jakieś Mitsu
    Postów
    1,765

    Domyślnie

    Ja juz sam nie wiem o co w tym chodzi. Dzisiaj zrobiłem test mojej Belli, a później WRX'a. Mierzyłem temperatury silnika, osprzętu, zbiorników, wszystkiego co się da. Oczywiście w WRX wskaźnik w kabinie stał po środku, a właściwie lekko poniżej (zakładam że 90st), Bella uparcie wskazywała w granicy umownych 70st (zmierzone temperatury nie różniły się znacząco, skąd więc taka różnica na wskaźniku?).

    Nie miałem okazji pojeździć w korku lub w upalne dni. Sam silnik z zewnątrz ma temperaturę ok 85st. Zatem co wskazuje wskaźnik w Alfie? Bo nawet rury od chłodnicy mają więcej niż 70st ;//

    A może jakiś spec podpowie w którym miejscu mam "strzelić" termometrem?

  6. #16
    piter34
    Gość

    Domyślnie

    Cytat Napisał sedicivalv0le
    Chłopakom w Stilonach z Multijetami , wskaźnik zawsze się trzyma przy 90stC. Więc nie wiem czemu w alfach tak się dzieje. Zauważyłem takie coś w mojej alfie , normalnie temp wskazuje pomiędzy 50 a 90 (ta kreska pomiędzy).Ale jak długo stoję w korku w lecie lub bardzo szybko jadę wskazówka wędruje na 90stC. Później jak zmniejszy się obciążenie silnika lub wydostanę się z korku, spada na te wskaźnikowe 70?. Nie wiem o co z tym chodzi
    U mnie w JTDm jest dokładnie tak samo.

  7. #17
    Użytkownik Znawca Avatar sedici
    Dołączył
    10 2007
    Mieszka w
    OPL & (ANsbach) DE
    Auto
    Bravo1,6Mj , Astra J
    Postów
    1,912

    Domyślnie

    U mnie w JTDm jest dokładnie tak samo.
    Tzn, tak jak u mnie czy w Stilo?

    Bo z tego co wiem w 159 1.9JTDm wskaźnik nie świruje tak jak w 156 , tylko wędruje na 90 i trzyma. Ciekaw jestem jak mają 147 z mjetami.

    Wydaje mi się że mam dobry termostat , bo szybko nagrzewnica daje ciepłe powietrze.
    this is my truth tell me yours
    "Polityka została wymyślona po to, aby kłamstwo brzmiało jak prawda." G.Orwell
    http://www.youtube.com/watch?v=liSxjtd16xQ - bastard

  8. #18
    piter34
    Gość

    Domyślnie

    Cytat Napisał sedicivalv0le
    Tzn, tak jak u mnie czy w Stilo?
    Jak u Ciebie, tzn. stoi wskazówka na 70 stopni. Kilka razy po dłuższej jeździe wędrowała w okolice 90 stopni, ale potem grzecznie wracała na lekko ponad 70.

    Ja się tym nie przejmuję i wg mnie wszystko jest OK, zwłaszcza że ciepłe powietrze leci i to w miarę szybko.

  9. #19
    E.T.
    Gość

    Domyślnie

    Cytat Napisał twardy
    Zatem co wskazuje wskaźnik w Alfie?
    To co chce

    Ztego co mi się wydaje to należy wskazania traktować raczej orientacyjnie.


    W 164 np, przed liftem, w centralnym punkcie wskaźnika była temp 70 stopni, a 90 na godzinie 13. Przy faceliftingu wymyślili sobie żeby przesunąć 90st na godzinę 12 , ale...nie przeskalowali wskaźnika. Tak więc otwarcie termostatu wg wskaźnika następuje przy ok 100 stopniach, a w korku to już wogóle zawału można dostać jak ktoś nie wie i zobaczy nawet ponad 110 ( w rzeczywistości ok 100). Możnaby wlutować opornik, ale ja już się przyzwyczaiłem.

  10. #20
    RICOO
    Gość

    Domyślnie

    Witam u mojej belli 156 1.9jtd temperatura oscyluje ciągle w granicach 70 stopni,chyba że stoję w korku latem to potrafi dojść do 90,potem wraca do 70.Czy to jest ok. nie wiem.

Podobne wątki

  1. Odpowiedzi: 6
    Ostatni post / autor: 26-01-2016, 12:38
  2. Temperatura 2.4 JTD
    Utworzone przez adriang6 w dziale 156
    Odpowiedzi: 7
    Ostatni post / autor: 30-03-2015, 07:31
  3. Temperatura
    Utworzone przez tarantula w dziale 156
    Odpowiedzi: 20
    Ostatni post / autor: 11-01-2015, 21:22
  4. Temperatura
    Utworzone przez Zymelka w dziale 156
    Odpowiedzi: 5
    Ostatni post / autor: 08-06-2013, 10:57
  5. Prawidlowa temperatura w TSie
    Utworzone przez selius w dziale 156
    Odpowiedzi: 10
    Ostatni post / autor: 10-10-2012, 14:10

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory