Strona 2 z 2 PierwszyPierwszy 12
Pokaż wyniki od 11 do 17 z 17

Temat: czy wymieniać wariator?

  1. #11
    Użytkownik Romeo Avatar konrad251
    Dołączył
    10 2012
    Mieszka w
    Leżajsk / Dublin
    Auto
    166 - Była
    Postów
    873

    Domyślnie

    Ja wiem ze to idiotyczna teoria ale takie coś gdzieś u nas na forum widziałem
    jedyne co pomoże napewno to tak jak napisałem - olej i dbanie o jego wymiany

  2. #12
    Użytkownik Ogier Avatar feuerland
    Dołączył
    12 2011
    Mieszka w
    Sosnowiec
    Auto
    Alfa Romeo 166 2.0TS 99/00
    Postów
    189

    Domyślnie

    Ja jestem po regeneracji wariatora u Darka i różnica jest kolosalna. silnik nie terkota, ma lepszą dynamikę i co ciekawe diametralnie zmienił się dźwięk silnika w kabinie. Nie ma nachalnego warkotu, dźwięk jest bardziej delikatny, jedwabisty.
    Też sobie tłumaczyłem wcześniej, że nie terkota tak strasznie itd. Gdybym wiedział, że bedzie taka różnica to już daaawno robiłbym wariator.

  3. #13
    Użytkownik Rowerzysta Avatar michael145m
    Dołączył
    08 2008
    Mieszka w
    Żory, Kietrz
    Auto
    ALFA ROMEO 145 1.4 ts
    Postów
    90

    Domyślnie

    ja w swoim TS mam założony zaworek zwrotny na kanale olejowym może to wydłuża faktycznie żywotność wariatora. Ma ktoś jeszcze też założony taki zaworek?

  4. #14
    Użytkownik Znawca Avatar darek2116
    Dołączył
    06 2010
    Mieszka w
    Bedzin
    Auto
    164 Super 3.0 V6 12V
    Postów
    1,536

    Domyślnie

    Jest to placebo i nic nie daje,olej i tak wyleci z wariatora przez dziurki z drugiej strony więc nic to nie da.
    Wariator jak straci tłumik promieniowy to potem leci dalej i zabiera się z powodu powstałego luzu za uzębienie i wtedy już nie ma czego ratować ale to tak się dzieje jak się długo jezdzi z klekotanie i wykancza w ten sposób uzębienie.Reasumując im wcześniej tym większa szansa na uratowanie
    Kilkusekundowe stukanie jak najbardziej da się ratować.Długo klekotający będzie miał luz miedzy wałkiem a obudowa i to jest ryzykowne i komplikuje ustawienie rozrzadu bo koło będzie się wahac około pół ząbka względem paska ale to można weryfikować tylko poprzez demontaż i ocene danego wariatora

  5. #15
    Użytkownik Rowerzysta Avatar michael145m
    Dołączył
    08 2008
    Mieszka w
    Żory, Kietrz
    Auto
    ALFA ROMEO 145 1.4 ts
    Postów
    90

    Domyślnie

    Jak ja kupiłem swoja alfe miała 50tyś km. i klekoczący wariator. Pierwszy właściciel trzykrotnie zmieniał wariator na gwarancji i z tego powodu chciał się pozbyć alfy. Znajomy pracujący w serwisie Alfy doradził mi aby założyć zaworek zwrotny i nowy wariator, i teraz alfa ma na liczniku 225tyś i wariatora nie słychać a olej leje jaki jest w promocji w super markecie. Więc ten zaworek coś musi dawać.

  6. #16
    Użytkownik Ogier Avatar feuerland
    Dołączył
    12 2011
    Mieszka w
    Sosnowiec
    Auto
    Alfa Romeo 166 2.0TS 99/00
    Postów
    189

    Domyślnie

    Cytat Napisał michael145m Zobacz post
    J a olej leje jaki jest w promocji w super markecie
    Mam cichą nadzieję, że Twój supermarket jest zaopatrzony w bardzo dobrej klasy, markowe oleje ( niekoniecznie Lotos, Castrol itp)

  7. #17
    Użytkownik Znawca Avatar darek2116
    Dołączył
    06 2010
    Mieszka w
    Bedzin
    Auto
    164 Super 3.0 V6 12V
    Postów
    1,536

    Domyślnie

    Wariator dostaje olej poprzez kanał wydrążony wewnątrz części wałka dopiero od 1800 rpm
    Zaworek nic nie daje bo olej nie jest w stanie zniwelować luzu powstałego wskutek mechaniczny na który nie ma rady ze względów konstrukcyjnych
    regeneracją zajmuję się ja i jeszcze gość z aleksandrowa łódzkiego ale już dwa razy dostałem wariator od ludzi którzy u niego robili regeneracje i nie jestem zachwycony.
    W skrócie blokuje on całkowicie pracę zębatek i daję podkładkę dystansową zamiast sprężyn oraz graduje wewn.część obudowy co blokuje zębatki właśnie.
    Ja daje elementy nowe nadwymiary w zależności od potrzeby,nie mówię że wszystkie rozumy pozjadałem ale wiem na czym polega problem i jestem w stanie w miarę możliwości naprawić wariator.Pierwszy jaki zrobiłem to moja osobista alfa i od 2010 jak na razie czekam na pierwszy symptom ale bezskutecznie.
    Natomiast zdarzyły się wariatory które na krótki czas nawet po wymianie zaczęły klekotać lub wydawać dzwięki podczas pracy w zakresie 1800-3500
    Prace doskonalające technikę i research trwają

Podobne wątki

  1. [145] Czy wymieniać przepływomierz?
    Utworzone przez octavianus w dziale 145/146/155
    Odpowiedzi: 10
    Ostatni post / autor: 27-02-2014, 19:51
  2. Odpowiedzi: 17
    Ostatni post / autor: 08-10-2013, 16:31
  3. Wymieniać rozrząd?
    Utworzone przez xshopper w dziale 147
    Odpowiedzi: 23
    Ostatni post / autor: 29-08-2011, 13:41
  4. Co ile wymieniać rozrząd w 3.0 v6
    Utworzone przez Maciek84 w dziale 166
    Odpowiedzi: 24
    Ostatni post / autor: 29-05-2011, 13:19
  5. Co ile wymieniać olej ?
    Utworzone przez Lesio w dziale Forum ogólne o Alfa Romeo
    Odpowiedzi: 45
    Ostatni post / autor: 29-07-2009, 23:02

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory