Strona 1 z 2 12 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 1 do 10 z 17

Temat: czy wymieniać wariator?

  1. #1
    Użytkownik Świeżak Avatar DominikWrc
    Dołączył
    06 2012
    Mieszka w
    Łódź
    Auto
    na razie Abarth
    Postów
    79

    Domyślnie czy wymieniać wariator?

    Witam,
    udało się i stałem się posiadaczem kolejnej Alfy.
    Autko ogólnie chyba w dobrym stanie ale sporo do dopieszczenia i zrobienia. Na pierwszy ogień pójdzie oczywiście rozrząd - i tu pytanie do bardziej doświadczonych z TS-ami: wariator się odzywa ale nie zawsze na zimno, a jak się odezwie to generalnie cichnie w zasadzie po kilku, kilkunastu sekundach. Poziom oleju jest blisko max. Auto nie ma problemów z dynamiką. Więc się zastanawiam czy jest absolutna konieczność wymiany w tym momencie - za tą kasę wolę zrobić coś innego. Potencjalnie ile roboty jest przy samym wariatorze.

    Macie jakieś rady?

    Kliknij obrazek, aby uzyskać większą wersję

Nazwa:	1a.jpg
Wyświetleń:	66
Rozmiar:	131.4 KB
ID:	104388Kliknij obrazek, aby uzyskać większą wersję

Nazwa:	1b.jpg
Wyświetleń:	106
Rozmiar:	214.5 KB
ID:	104389

  2. #2
    Użytkownik Romeo Avatar aniol_jojo
    Dołączył
    09 2008
    Mieszka w
    Ruszów
    Auto
    156 SW - 2.4 JTDm 2004r
    Postów
    1,987

    Domyślnie

    Przy rozrządzie ZAWSZE się wymienia wariator szczególnie że już zaczyna się odzywać to pierwsze oznaki jego agonii. Co do samej roboty, broń boże byś to robił sam jeśli nie bardzo orientujesz się w TSach, oddaj do jakiegoś mechanika który zna te silniki i MA blokady rozrządu, bez blokad odradzam...
    PS. nie daj się nabić w butelkę, w TSach nie ma znaków na kołach odpowiadających za poprawne ustawienie rozrządu, są tylko oznaczenia do synchronizacji czujników
    "Alfa chociaż mała prowokuje do zgwałcenia pierwszych stu stron kodeksu drogowego."
    jest: 156 2.4 JTD 04r...
    była: Gtv 2.0 Twin Spark Verde Tropico 96r...

  3. #3
    Użytkownik Romeo Avatar Jony88
    Dołączył
    08 2010
    Mieszka w
    Hucisko-Leżajsk /Dungannon
    Auto
    Alfa Romeo 159 1.9 16V '07 190km/425NM'& GT 1.9 16V '07& 156 2.5 V6 '98
    Postów
    3,545

    Domyślnie

    Wymieniaj razem z rozrządem i będziesz mieć spokój. Póżniej w razie padnięcia znowu musisz ściągać rozrząd.
    Alfa Romeo 156 '00 1.9 JTD (była)
    Alfa Romeo 156 '03 1.8 T.S (była)
    Alfa Romeo 156 '03 1.9 JTD (była)
    Alfa Romeo 156 '03 2.4 JTD (była)
    Alfa Romeo 147 '02 1.6 T.S (była)
    Alfa Romeo 147 '01 1.6 T.S (była)
    Alfa Romeo 156 '04 1.9 16V (była)
    Alfa Romeo GT '07 1.9 16V (była)
    Alfa Romoe 159 '07 1.9 16V (jest)
    Alfa Romeo 156 '98 2.5 V6 (jest)

    Moje Panie http://www.forum.alfaholicy.org/nasz..._jony88-7.html


  4. #4
    Użytkownik Romeo Avatar konrad251
    Dołączył
    10 2012
    Mieszka w
    Leżajsk / Dublin
    Auto
    166 - Była
    Postów
    873

    Domyślnie

    Dokładnie jak mówi Johny
    wymieniasz to razem z rozrządem i potem zaoszczędzisz kosztów tym bardziej ze juz się odzywa wariat

  5. #5
    Użytkownik Znawca Avatar darek2116
    Dołączył
    06 2010
    Mieszka w
    Bedzin
    Auto
    164 Super 3.0 V6 12V
    Postów
    1,536

    Domyślnie

    Wariator w stanie jak twój jest jeszcze do regeneracji ale najlepiej ocenia się rozebrany jednak. Nie może mieć luzow, trzeba pomierzyc,wymienić potrzebne części i będzie jak nowy

    Wysłane z mojego MB525 za pomocą Tapatalk
    Prywatna Praktyka Naprawy i Obsługi Alfa Romeo
    JTD,TWIN SPARK,V6
    Miernik grubości lakieru Fe/Al
    Naprawa wariatora faz
    Naprawy główne i bieżące,diagnostyka
    Informacje i możliwości-PW
    myjka ultradzwiękowa-wtryski PB oraz drobna elektronika
    EGR,DPF OFF Klapy Wirowe CHIP JTD
    Diagnostyka Uszczelki Głowicy TEST na zawartość CO2 w płynie
    Naprawa świec TS bez ściągania Głowicy i urwanych mostków-HELICOIL
    Naprawa Turbo
    http://www.forum.alfaholicy.org/uslu...gi_bedzin.html
    KUPIĘ WARIATOR 50zł plus przesyłka za sztuke płace-OFERTY PW

  6. #6
    Użytkownik Embrion
    Dołączył
    07 2012
    Auto
    146
    Postów
    16

    Domyślnie

    ja też zrobiłem rozrząd z reanimacją u Darka - i tu mogę tylko polecać , autko znów śmiga a już troszkę grosza włożyłem w GTV
    Pawelzap

  7. #7
    Użytkownik Świeżak Avatar DominikWrc
    Dołączył
    06 2012
    Mieszka w
    Łódź
    Auto
    na razie Abarth
    Postów
    79

    Domyślnie

    Tuż przed tym jak oddałem auto do mechanika zaczął klekotać nawet na ciepło, a w autosklep24 mieli wariata za 450 - kupiłem zatem nowy.
    Robię ogólnie wiele spraw przy aucie i chce jednak zrobić tak żeby nie zaglądać tam przez dłuższy czas. Dzięki za podpowiedzi.

  8. #8
    Użytkownik Rowerzysta Avatar michael145m
    Dołączył
    08 2008
    Mieszka w
    Żory, Kietrz
    Auto
    ALFA ROMEO 145 1.4 ts
    Postów
    90

    Domyślnie

    Nie wiem od czego to zależy ale mój wariator ma przejechane sporo ponad 170tyś. km. i, słychac go czasami po odpaleniu a potem jest cichutko, więc nie zawsze trzeba wymieniać wariator razem z rozrządem.

  9. #9
    Użytkownik Romeo Avatar konrad251
    Dołączył
    10 2012
    Mieszka w
    Leżajsk / Dublin
    Auto
    166 - Była
    Postów
    873

    Domyślnie

    Z tego co wiem od oleju
    musi być zalany silnik olejem na max zawsze i wtedy ma być wszystko spoko

    Czytałem jeszcze o jakiś teoriach zeby parkować auto zeby prawa strona była wyzej zeby wariator był w oleju- ale to juz chyba przesadne "mądrości"

  10. #10
    Użytkownik Alfa i Omega Avatar cuma_borek
    Dołączył
    09 2008
    Mieszka w
    Radom
    Auto
    była 145 BX Zender, jest 166 2.4jtd progression, GTV 2.0TS oraz 3.0v6 Cup
    Postów
    492

    Domyślnie

    Cytat Napisał konrad251 Zobacz post
    Z tego co wiem od oleju
    musi być zalany silnik olejem na max zawsze i wtedy ma być wszystko spoko

    Czytałem jeszcze o jakiś teoriach zeby parkować auto zeby prawa strona była wyzej zeby wariator był w oleju- ale to juz chyba przesadne "mądrości"
    przeciez to bez sensu skoro po zgaszeniu silnika olej i tak spływa do miski, wiec jedyny zabieg jezeli chodzi o dbanie o wariator to tylko dbanie o jakosc oraz wymiany oleju

Podobne wątki

  1. [145] Czy wymieniać przepływomierz?
    Utworzone przez octavianus w dziale 145/146/155
    Odpowiedzi: 10
    Ostatni post / autor: 27-02-2014, 19:51
  2. Odpowiedzi: 17
    Ostatni post / autor: 08-10-2013, 16:31
  3. Wymieniać rozrząd?
    Utworzone przez xshopper w dziale 147
    Odpowiedzi: 23
    Ostatni post / autor: 29-08-2011, 13:41
  4. Co ile wymieniać rozrząd w 3.0 v6
    Utworzone przez Maciek84 w dziale 166
    Odpowiedzi: 24
    Ostatni post / autor: 29-05-2011, 13:19
  5. Co ile wymieniać olej ?
    Utworzone przez Lesio w dziale Forum ogólne o Alfa Romeo
    Odpowiedzi: 45
    Ostatni post / autor: 29-07-2009, 23:02

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory