Strona 2 z 4 PierwszyPierwszy 1234 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 11 do 20 z 34

Temat: różnica między tymi silnikami

  1. #11
    Użytkownik Rowerzysta
    Dołączył
    08 2013
    Auto
    Była: Alfa Romeo 156 2.4JTD 100kW sedan 99' Obecna: Alfa Romeo 166 2.0 TB 151kW 99'
    Postów
    63

    Domyślnie

    Jak widać na linkach ktore dodalem do poprzedniego postu jednak coś zmienili skoro dali inną uszczelkę, a chcialbym dodać jeszcze że w nowoczesnym dieslu zawory przechodzą tak blisko tloka że po zmianie o 1mm może dojść do zderzenia, no i zmieni minimalnie stopień sprężania.

  2. #12
    Użytkownik Pirat drogowy Avatar MADMAN
    Dołączył
    03 2012
    Mieszka w
    GŁOGÓW
    Auto
    156 SPORTWAGON 2.4 JTD CF3
    Postów
    255

    Domyślnie

    136, 140 i 150KM to te same bloki i głowice,różnią sie osprzętem i sterowaniem silnika. I nie sugeruj się uszczelką wymiarów jest dużo w zależności od producenta także.

  3. #13
    Użytkownik Rowerzysta
    Dołączył
    08 2013
    Auto
    Była: Alfa Romeo 156 2.4JTD 100kW sedan 99' Obecna: Alfa Romeo 166 2.0 TB 151kW 99'
    Postów
    63

    Domyślnie

    Skoro sam fiat w eperze podaje różne rozmiary dla CF2 i CF3 to jednak coś to zmienia, najprawdopodobniej silniki o cieńszej uszczelce będą miały większy stopień sprężania i stąd te dodatkowe 3kW, powiem jeszcze że kiedy ja szukałem uszczelki do swojej to nawet w katalogu elringa byly podane rozmiary osobno dla CF2 i CF3.

  4. #14
    Użytkownik Pirat drogowy Avatar MADMAN
    Dołączył
    03 2012
    Mieszka w
    GŁOGÓW
    Auto
    156 SPORTWAGON 2.4 JTD CF3
    Postów
    255

    Domyślnie

    A ten 150km to musi mieć naprawdę cieńką uszczelkę stąd te kw Różnią się mocą ze względu na osprzęt , głównie inne turbo, wtryski i sterowanie silnikiem. A gdybyś poszukał ,to byś wiedział,że cf3 icf2 mają ten sam stopień sprężania.

    - - - Updated - - -

    A ten 150km to musi mieć naprawdę cieńką uszczelkę stąd te kw Różnią się mocą ze względu na osprzęt , głównie inne turbo, wtryski i sterowanie silnikiem. A gdybyś poszukał ,to byś wiedział,że cf3 icf2 mają ten sam stopień sprężania.

  5. #15
    Użytkownik Rowerzysta
    Dołączył
    08 2013
    Auto
    Była: Alfa Romeo 156 2.4JTD 100kW sedan 99' Obecna: Alfa Romeo 166 2.0 TB 151kW 99'
    Postów
    63

    Domyślnie

    Cały czas porównuje 100kW i 103kW ponieważ te silniki w eperze w zakladce glowica są osobno, 103 i 110 są tam podane razem. Wiem jakie są różnice między CF2 i CF3 w normalnych wersjach ale zaintrygowal mnie mój silnik ktory jest ich połączeniem, 3kW mocy to na tyle mało że zmiana uszczelki na cieńszą przy takiej pojemności moze dać taki rezultat.
    Wiec zapytam jeszcze raz czy ktos spotkal się z silnikiem z osprzętem CF2 ale na slupku cf3??

    O a tutaj link z epera gdzie widać że głowica jest jedyną zakładką która wyszczególnia CF2 i CF3 osobno
    http://eper.fiatforum.com/eper/navi?...D=1&GUI_LANG=3
    Ostatnio edytowane przez KamilJTD ; 19-08-2013 o 21:37

  6. #16
    Użytkownik Rowerzysta Avatar daniel375
    Dołączył
    11 2010
    Mieszka w
    Piekary Śląskie
    Auto
    156 2.4 140KM NERO FUOCO
    Postów
    85

    Domyślnie

    czyli obojętnie który kupie osprzęt swój i będzie ok???
    a czy na silniku jest jakieś oznaczenie nabite albo coś???
    Ostatnio edytowane przez daniel375 ; 19-08-2013 o 21:47

  7. #17
    Użytkownik Pirat drogowy Avatar MADMAN
    Dołączył
    03 2012
    Mieszka w
    GŁOGÓW
    Auto
    156 SPORTWAGON 2.4 JTD CF3
    Postów
    255

    Domyślnie

    A w jaki sposób zmierzyłeś swoją uszczelkę? Nie ma słupków cf2 i cf3. Masz 136km i tyle. Do silników 1.9jtd też jest kilkanascie rózych grubości.

  8. #18
    Użytkownik Rowerzysta
    Dołączył
    08 2013
    Auto
    Była: Alfa Romeo 156 2.4JTD 100kW sedan 99' Obecna: Alfa Romeo 166 2.0 TB 151kW 99'
    Postów
    63

    Domyślnie

    Grubość uszczelki jest zawsze na niej oznaczona np. w tym wypadku ilością wycięć a dodatkowo na mojej uszczelce dało się odczytać numer i pochodzil on właśnie wedlug katalogów z CF3
    Rózne grubości uszczelek w tym samym modelu wynikają z tego że producent przygotowuje wersje grubsze w razie konieczności splanowania glowicy (tak i jest w tym przypadku do silnika CF3 są 3 grubości i do silnika CF2 są 3 grubości o czym pisałem na poprzedniej stronie, dodatkowo uszczelki robi sie tak zeby tlok w GMP pokrywal się z nia tak żeby nie bylo "schodka", kiedy sklądalem mój silnik to zasugerowalem się wlaśnie osprzetem i kupilem grubszą uszczelkę w wyniku czego zrobil się wlaśnie taki schodek (tzn. tlok nie dochodzil do samej góry) i wtedy właśnie wymienilem uszczelke na taką jaka powinna byc wedlug numeru ze starej i wyszło ze jest to uszczelka z CF3.
    PS. tak jeszcze przeglądam EPERa i turbinę też mam taką jak CF3 czyli Garreta ze zmienną geometrią (wedlug EPERa CF2 nie ma zmiennej geometrii tylko zwykly zawór upustowy)

  9. #19
    Użytkownik Maniak resoraków Avatar pawel2910
    Dołączył
    07 2011
    Auto
    Były: 156 2.4 JTD 02r. AR 159 2.4 JTDM 06r. Jest: Giulietta QV 12r.
    Postów
    927

    Domyślnie

    Jeżeli w eper jest napisane, że w cf2 i cf3 są inne uszczelki to coś musi być na rzeczy.

  10. #20
    Użytkownik Pirat drogowy Avatar MADMAN
    Dołączył
    03 2012
    Mieszka w
    GŁOGÓW
    Auto
    156 SPORTWAGON 2.4 JTD CF3
    Postów
    255

    Domyślnie

    Doczytaj kolego dokładnie,Turbinę masz ze zmienną geometrią , różnią się sterowaniem łopatkami cf3 ma geometrię sterowaną zaworem Overboost. Stałą geometrię miał fiat Marea 2.4jtd.Czytaj dalej

    - - - Updated - - -

    Cytat Napisał pawel2910 Zobacz post
    Jeżeli w eper jest napisane, że w cf2 i cf3 są inne uszczelki to coś musi być na rzeczy.
    A w jaki sposób sprawdzisz mając słupki cf2 i cf3 ? Zdemontujesz głowicę i sprawdzisz grubość uszczelki? Cf3 i cf2 to tylko osprzęt
    Ostatnio edytowane przez MADMAN ; 19-08-2013 o 22:19

Podobne wątki

  1. [146] jak jest różnica międz silnikami 1.4- 1.6 -1.8 -2.0 TS
    Utworzone przez scyzorsw w dziale 145/146/155
    Odpowiedzi: 60
    Ostatni post / autor: 03-11-2017, 19:45
  2. [155] Alfa 155 różnica pomiedzy silnikami 1.8 8v
    Utworzone przez jasiu 145 w dziale 145/146/155
    Odpowiedzi: 8
    Ostatni post / autor: 16-01-2015, 00:16
  3. Różnice między silnikami Ts?
    Utworzone przez fred w dziale Forum ogólne o Alfa Romeo
    Odpowiedzi: 9
    Ostatni post / autor: 07-01-2015, 20:43
  4. Jaka różnica pomiędzy silnikami JTD
    Utworzone przez pawellike w dziale 166
    Odpowiedzi: 18
    Ostatni post / autor: 17-06-2013, 21:05
  5. [33] Różnice między silnikami 1,3 1,4 1,5 1,7 8v
    Utworzone przez mac1us w dziale 33/164
    Odpowiedzi: 7
    Ostatni post / autor: 29-04-2009, 21:30

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory