Pokaż wyniki od 1 do 10 z 10

Temat: Różnice między silnikami Ts?

  1. #1
    Użytkownik Jestem NOWY - nie krzyczcie! Avatar fred
    Dołączył
    12 2014
    Mieszka w
    Trójmiasto
    Auto
    Narazie brak Alfy :(
    Postów
    14

    Domyślnie Różnice między silnikami Ts?

    Chciałbym się zapytać czy są jakieś różnice między silnikami Ts oprócz pojemności i mocy? Są inne różnice?
    Bo wiem że podobno najsłabszy 1.6 nie ma wariatora a reszta silniów ma?

  2. #2
    Użytkownik Znawca Avatar m4tinez
    Dołączył
    08 2013
    Mieszka w
    Bieruń
    Auto
    Alfa Romeo 147 1.6 120KM FL
    Postów
    1,062

    Domyślnie

    Wariatory ma 1.6 120KM, 1.8 140KM i 2.0 150KM. Dodatkowo 2.0 ma przy rozrządzie wałki wyrównoważające co zwiększa koszt wymiany rozrządu w silniku.

  3. #3
    Super Moderator Quadrifoglio Verde Avatar marek230482
    Dołączył
    05 2009
    Mieszka w
    Strzelin
    Auto
    166 3.0V6, gtv 2,0TS, brera V6
    Postów
    12,639

    Domyślnie

    OT
    Fred... Już Ci pisaliśmy czym fred jeździł więc nie rozglądaj się za innymi

  4. #4
    Użytkownik Alfista Avatar lesio146
    Dołączył
    12 2006
    Mieszka w
    SZAMOTULY(PYRLANDIA)
    Auto
    159 JTDm ; 156 V6 Qsystem
    Postów
    4,427

    Domyślnie

    Cytat Napisał fred Zobacz post
    Chciałbym się zapytać czy są jakieś różnice między silnikami Ts oprócz pojemności i mocy? Są inne różnice?
    Bo wiem że podobno najsłabszy 1.6 nie ma wariatora a reszta silniów ma?
    Silniki zasadniczo różnią się skokiem tłoka i średnicą cylindra(2,0).Rodzinka obejmuje silniki 1,4;1,6;1,8;2,0.Wszystkie ze zmiennymi fazami rozrządu.2,0 dodatkowo wyposażony jest w wałki balansowe Po wycofaniu 1,4 wprowadzono 1,6 o mniejszej mocy i bez wariatora(tylko 147).Od modelu 156 1,8 oraz 2,0 mają zmienną długość kolektora dolotowego.
    Były inne wcześniej. Teraz 159 i 156 oraz 155 do sprzedania.

  5. #5
    Użytkownik Dwusuwowiec Avatar CARENZO
    Dołączył
    02 2010
    Mieszka w
    SBE
    Auto
    88147
    Postów
    142

    Domyślnie

    różnią się jeszcze grubościami uszczelki pod głowicą(występują dwie długości paska rozrządu) np jednostki 2.0 w 156 do 2000r miały grubszą uszczelkę pod głowicą niż te po 2000r. Ponadto były różne grubości czopów w tych samych pojemnościach(np w 1.6 dwa rodzaje czopów na korbowody), ale to już szczegóły...

  6. #6
    Użytkownik Romeo Avatar maicher
    Dołączył
    07 2010
    Mieszka w
    Gdańsk
    Auto
    156; Giulietta; Spider i jeszcze cośtam
    Postów
    543

    Domyślnie

    Te sprzed 1995/96 r. miały po dwa zawory na cylinder. No i jeszcze kilka innych różnic.

  7. #7
    Użytkownik Alfista Avatar lesio146
    Dołączył
    12 2006
    Mieszka w
    SZAMOTULY(PYRLANDIA)
    Auto
    159 JTDm ; 156 V6 Qsystem
    Postów
    4,427

    Domyślnie

    Cytat Napisał maicher Zobacz post
    Te sprzed 1995/96 r. miały po dwa zawory na cylinder. No i jeszcze kilka innych różnic.
    Temat tyczy chyba 16v,bo 8v to zupełnie inna bajka.
    Były inne wcześniej. Teraz 159 i 156 oraz 155 do sprzedania.

  8. #8
    Użytkownik Romeo Avatar Krusz
    Dołączył
    07 2011
    Mieszka w
    Warszawa / Lancaster UK
    Auto
    156 1.8TS '02
    Postów
    1,517

    Domyślnie

    Zupełnie inne sterowanie między CF2 a CF3 też jest dość istotne, elektroniczna przepustnica zdaje się wyeliminowała problemy z falowaniem obrotów. Do tego doszły dwie lambdy i dwa katy.

    Twin Spark Compressore - Na pohybel hejterom - Szalone 0.5bara
    Mazda mx5 - bokiem, na glebie i z kierownicą po złej stronie.
    "Nothing is "good" for daily driving that's not OEM. So by that logic don't turbo your car. Don't make it faster. Don't do anything. Go buy a bus pass."

  9. #9
    Użytkownik Fachowiec
    Dołączył
    10 2011
    Mieszka w
    lubelszczyzna
    Auto
    155 1.8 16v T.Spark 103 kW 1996r.
    Postów
    2,685

    Domyślnie

    A grubość pierścieni jest taka sama niezależnie od daty produkcji?

  10. #10
    Użytkownik Jestem NOWY - nie krzyczcie! Avatar fred
    Dołączył
    12 2014
    Mieszka w
    Trójmiasto
    Auto
    Narazie brak Alfy :(
    Postów
    14

    Domyślnie

    Dzięki dzięki za wytłumaczenie tematu no tak chodziło mi o 16v .
    marek230482 narazie brak funduszy na 166

    Myśle teraz nad 155 i 8v podoba mi się ta kanciasta buda
    Ale 166 będzie na liście życzeń na przyszłość

Podobne wątki

  1. różnica między tymi silnikami
    Utworzone przez daniel375 w dziale 156
    Odpowiedzi: 33
    Ostatni post / autor: 21-08-2013, 05:45
  2. Różnice między 1.9 jtd 115 a 105 km.
    Utworzone przez robek147 w dziale 147
    Odpowiedzi: 5
    Ostatni post / autor: 22-08-2010, 08:53
  3. [146] Różnice między 146 i 147
    Utworzone przez Qros22 w dziale 145/146/155
    Odpowiedzi: 3
    Ostatni post / autor: 22-06-2010, 12:41
  4. [146] różnice pomiędzy silnikami 1.3 i 1.6 boxer
    Utworzone przez seba270 w dziale 145/146/155
    Odpowiedzi: 3
    Ostatni post / autor: 26-06-2009, 08:43
  5. [33] Różnice między silnikami 1,3 1,4 1,5 1,7 8v
    Utworzone przez mac1us w dziale 33/164
    Odpowiedzi: 7
    Ostatni post / autor: 29-04-2009, 21:30

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory