Strona 1 z 2 12 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 1 do 10 z 17

Temat: szarpanie silnika na 2,3 biegu 1,9 120 kM

  1. #1
    gorylpl1
    Gość

    Domyślnie szarpanie silnika na 2,3 biegu 1,9 120 kM

    witam, Od jakiegoś czasu, przy ruszaniu silnik szarpie (dusi się) . Wygląda to tak:
    -wrzucam 1, puszczam sprzęgło samochód rusza
    -wrzucam 2 i przy ok 2 tys obrotów zaczyna szarpać (dusić się, robić kangurka)
    -zmieniam bieg na 3, puszczam sprzęgło, znów jedzie i znów przy ok 1,5-2 tys szarpie, dusi sie
    -zmieniam biegi wyżej na 4,5,6 i silnik pracuje płynnie

    objawy te nie występują przy każdym ruszaniu ale pojawiają sie dość często. nie ma znaczenia czy silnik zimny czy ciepły. Obroty ma równe-nawet gdy szarpie

    Wyczyściłem EGR, ale nie był praktycznie w ogóle zabity

    Podpiąłem samochód pod FiatECuScan i zastanawia mnie pomiar

    różnica w: (2,5-3 tyś obrotów)
    -zmierzone ciśnienie doładowania 2142 mBar
    -oczekiwane ciśnienie doładowania 1616 mBar

    czasem pokazuje wartości zbliżone ale pojawiają się znaczne różnice np. w momencie jak samochód się dusi -różnice są ok 400-600 mBar

    Czy to może mieć związek z szarpaniem?

    ponadto.... podczas odpuszczania gazu słychać jakiś świst, ale tak było odkąg kupiłem samochód

  2. #2
    Moderator Quadrifoglio Verde Avatar magil
    Dołączył
    07 2012
    Mieszka w
    LHR
    Auto
    Nuova Bravo, 159
    Postów
    13,787

    Domyślnie

    Zacznij od przeczyszczenia/podmianki zaworu sterowania zmienną geometrią turbiny VGT (tzw. overboost). Jeśli to nie poprawi sytuacji to wtedy przyjrzyj się bliżej turbinie. Pzdr
    159 1.9 JTDm 16V '06 => 2.2 JTS '07 => 1750 TBi '09 => 3.2 JTS Q4 '06 => 159 2.2 JTS '08, Nuova Bravo 1.4 T-Jet '10

  3. #3
    gorylpl1
    Gość

    Domyślnie

    Ten overbost może mieć wpływ na szarpanie czy na świst turbiny?

  4. #4
    Użytkownik Fachowiec Avatar maly_777
    Dołączył
    08 2009
    Mieszka w
    Warszawa
    Auto
    AR 156 FL SW 1.9 16V
    Postów
    2,521

    Domyślnie

    EGR się zacina. Włóż pełną zaślepkę i przejedź się z błędem, szarpania nie będzie.

    KODOWANIE KLUCZY (Giulia Stelvio 159 inne)
    Konwersje USA->EU
    UPDATE MAP DO NAJNOWSZYCH 2023 (1,2,3 generacja), również z rynków USA
    KODOWANIE (używanych) RADARÓW ACC/DASM, BLISSów, zmiana radia i aktywacja AA/CP offline

  5. #5
    gorylpl1
    Gość

    Domyślnie

    Jak wyjałem EGR i odkręciłem elektromagnes to bolec po naciśnięciu odbijał za kazdym razem. Co tam innego może się zacinać?
    Czy mogę całkowicie zaślepić ten EGR? jak wyjąłem od niego wtyczkę to samochód przeszedł w tryb awaryjny

  6. #6
    Użytkownik Fachowiec Avatar maly_777
    Dołączył
    08 2009
    Mieszka w
    Warszawa
    Auto
    AR 156 FL SW 1.9 16V
    Postów
    2,521

    Domyślnie

    Na jeden przejazd możesz.

    KODOWANIE KLUCZY (Giulia Stelvio 159 inne)
    Konwersje USA->EU
    UPDATE MAP DO NAJNOWSZYCH 2023 (1,2,3 generacja), również z rynków USA
    KODOWANIE (używanych) RADARÓW ACC/DASM, BLISSów, zmiana radia i aktywacja AA/CP offline

  7. #7
    gorylpl1
    Gość

    Domyślnie

    czy program fiat ECU SCAN nie możne zdiagnozować poprawnej pracy EGR?
    Program pokazuje % otwarcia zaworu
    Ja odnotowałem:
    OTWARCIE zaworu 4%
    STEROWANIE EGR WYŁĄCZONE
    , czasem 32% STEROWANIE EGR WŁąCZONE

    co oznacza pozycja STEROWANIE EGR- WŁąCZONA / WYŁĄCZONA

  8. #8
    Użytkownik Fachowiec Avatar maly_777
    Dołączył
    08 2009
    Mieszka w
    Warszawa
    Auto
    AR 156 FL SW 1.9 16V
    Postów
    2,521

    Domyślnie

    W mojej sygnaturce masz linka jak logować. Zrób logi od dołu 1500 do 4000 na 3 i 4 biegu i załącz tutaj. Koniecznie wrzuć te logi w których odczujesz szarpanie.
    EGR 4% - jest wtedy zamkniety "wyłączony". Mniej wiecej od 40% - 4% pracuje.

    KODOWANIE KLUCZY (Giulia Stelvio 159 inne)
    Konwersje USA->EU
    UPDATE MAP DO NAJNOWSZYCH 2023 (1,2,3 generacja), również z rynków USA
    KODOWANIE (używanych) RADARÓW ACC/DASM, BLISSów, zmiana radia i aktywacja AA/CP offline

  9. #9
    gorylpl1
    Gość

    Domyślnie

    logi.rarw załączniku logi na 2,3,4 biegu robione wedle Twoich wytycznych
    Samochód szarpie praktycznie tylko na 2 czasem na 3 biegu i to przy obrotach ok 2 tys wiec nie wiem czy pomiary na wyższych beigach i obrotach coś powiedzą.
    Dałem logi z jazdy miejskiej takiej biegi 1,2,3 ruszanie- stawanie, bo wtedy szarpie.

    Zauważyłem że zawór EGR otwiera się max 45%-czy to normalne?

    Z góry dzięki za spojrzenie na te logi i jakąś podpowiedź

  10. #10
    Użytkownik Fachowiec Avatar maly_777
    Dołączył
    08 2009
    Mieszka w
    Warszawa
    Auto
    AR 156 FL SW 1.9 16V
    Postów
    2,521

    Domyślnie

    Wylapanie czegos na 1-2 biegu przy dwóch próbkach to cud. Nie o to prosiłem. Przeciągnij chociaż do 3 tysięcy.
    troszeczkę inaczej to zróbmy. Jeździsz na 3 przyspieszając wolno od niskich obrotów. Jeżeli to EGR to przy wolniejszym przyspieszaniu bedzie wieksze prawdopodobieństwo szarpania.
    wybierasz tylko to:

    Obroty; Zmierzone cisnienie doładowania; Oczekiwane ciś doł ; Zamknięcie overboosta; Otwarcie EGR

    Robisz przejazd, jak szarpnie to zapisujesz plik i go tu wstawiasz. Chce widziec jeden plik a nie kilkanaście plików i w każdym po 2-3 próbki.. Nie wiem czy komuś jeszcze będzie się chciało to otwierać - u mnie formatowanie zwalone. Niech to trwa z 10-20sekund chociaż ... a nie 4 ;/

    Pewniej dla ciebie będzie wsadzić tą blaszkę. 4 śrubki i masz EGR wyeliminowany ..
    Max 45 - normalne.
    Ostatnio edytowane przez maly_777 ; 25-08-2013 o 20:25

    KODOWANIE KLUCZY (Giulia Stelvio 159 inne)
    Konwersje USA->EU
    UPDATE MAP DO NAJNOWSZYCH 2023 (1,2,3 generacja), również z rynków USA
    KODOWANIE (używanych) RADARÓW ACC/DASM, BLISSów, zmiana radia i aktywacja AA/CP offline

Podobne wątki

  1. Odpowiedzi: 7
    Ostatni post / autor: 25-07-2014, 12:05
  2. Szarpanie na 1. biegu
    Utworzone przez x69xxx69x w dziale 156
    Odpowiedzi: 4
    Ostatni post / autor: 21-05-2012, 15:30
  3. [159] szarpanie na V i VI biegu
    Utworzone przez xdj1 w dziale 159/Brera/Brera Spider
    Odpowiedzi: 3
    Ostatni post / autor: 12-05-2012, 12:41
  4. [145] Szarpanie samochodem na biegu jałowym
    Utworzone przez pafcioooo w dziale 145/146/155
    Odpowiedzi: 14
    Ostatni post / autor: 14-04-2012, 21:19
  5. Szarpanie budą na 4 i 5 biegu
    Utworzone przez smooder w dziale 156
    Odpowiedzi: 5
    Ostatni post / autor: 20-07-2011, 15:30

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory