ja zrobiłem to samo i auto jakby się mocniejsze zrobiło no a jaka oszczędnośćbo jak mi w serwisie zawołali za nowy to się obaliłem
![]()
ja zrobiłem to samo i auto jakby się mocniejsze zrobiło no a jaka oszczędnośćbo jak mi w serwisie zawołali za nowy to się obaliłem
![]()
Ja z kolei mam pytanie wynikające tylko i wyłącznie z ciekawości - dlaczego powinno się "wypalać" DPF przy większych obrotach - czyt. 3krpm. Z chęcią poczytałbym jakiś artykuł na ten temat, a może jakieś wykresy z FESa czy cuś? Lubie mieć wszystko czarno na białym.
Ja też jestem zielony w tej materii ale w mądrej instrukcji wyczytałem: "Gdy filtr cząstek stałych jest zatkany w zestawie wskaźników zapala się lampka sygnalizacyjna" i tak jeżdżę i patrze kiedy to to się ino zapali a tu wychodzi, że się nie zapala? Czy nie wszystkie wersje mają tą lampkę, czy zapala się ona tylko jak już jest zatkane na amen? a filtr czyści się często wcześniej?
Ostatnio edytowane przez SEBEK ; 27-08-2013 o 13:07
1. Lampka zapala się gdy filtr jest krytycznie zapchany, tzn. gdy nie uda się kilka razy normalna procedura wypalania filtra. Normalna procedura wypalania aktywnego nie aktywuje kontrolki.
2. Jazda z wysokimi obrotami i dużą prędkością powoduje, że filtr wypala się pasywnie (wysoka temp. spalin), ja dodatkowo mam wrażenie, że taka jazda również czasem potrafi uaktywnć wypalanie filtra aktywne (wypalanie aktywne jest uruchamiane wtedy, gdy komputer uzna, że jest najwłaściwszy moment, jazda z takimi obrotami to dla komputera taki sygnał). W ogóle mam wrażenie, że w 159 czasem uaktywniane jest wypalanie aktywne, mimo, że nie ma ku temu przesłanek (np. ciągła jazda autostradami) oraz mam wrażenie że poziom w % to nie jest faktyczny poziom zapchania filtra, a jedynie poziom uzyskany z algorytmu komputerowego, który ma sporo niedoskonałości.
3. Dokumentacje dotyczącą działania DPF zamieszczałem kilka dni temu w jednym z wątków, przejrzyjcie, dużo wyjaśni:
http://www.forum.alfaholicy.org/159_...ml#post1249554
Czyli wg mądrej instrukcji wypalanie następuje tylko wtedy gdy filtr jest krytycznie zapchany. Mogli łaskawie więcej napisać na ten temat i jak to się odbywa a nie cele 3 zdania... Idąc ich tokiem myślenia to by wynikało, że filtr nie wypala się jak nie poinformuje nas o tym lampka sygnalizacyjna.
Ale wiemy, że tak nie jest więc jak dokładnie stwierdzić, że zaczął się ten proces. Koledzy pisali o chwilowym wysokim spalaniu ale dla mnie to ono jest cały czas wysokiejaka powinna być norma? Co z tym wskaźnikiem turbiny i obrotami jak powinny wskazywać podczas normalnej eksploatacji a jak przy wypalaniu i jakie jeszcze inne objawy - może pojeżdżę trochę dłużej to będę odczuwał różnice w charakterystyce pracy silnika ale na razie nic takiego nie wyczułem.
jahu jak dobrze kumam z Twoich postów leprze jest wypalanie pasywne a je można osiągnąć dynamiczną jazdą na wysokich obrotach![]()
Ostatnio edytowane przez SEBEK ; 27-08-2013 o 14:10
Kolego, to było już dokładnie opisanie w wielu postach.
Podczas wypalania:
1. Obroty na postoju mogą być nieznacznie wyższe, czyli ok 900
2. Wskazówka turbo na postoju jest wychylona tuż przed 1 kreskę, natomiast w czasie jazdy po odpuszczeniu gazu natychmiast spada do zera.
3. Spalanie, średnio jest 2 razy większe, czyli np. normalnie jadąc ok. 80km/h ma się chwilowe ok. 5,4 to podczas wypalania to będzie ok 11l.
4. Można w samochodzie poczuć dziwny zapach, oraz może ale w wcale nie koniecznie znacznie zadymić z wydechu (u mnie obydwa zjawiska nie występują)
5. Auto może być słabsze i bardziej mułowate, oraz mogą wstąpić na postoju lekkie wibracje (także u mnie to nie występuje ale niektórzy zgłaszali takie objawy)
Z tego co zdazylem zaobserwowac, to najlepiej wychodzi wlasnie dynamiczne przyspieszanie .Nic tak nie podnosi temp.w ukladzie. Pisze to z wlasnego doswiadczenia, kiedy borykalem sie z problemem zapychajacego sie DPFu i zmuszony bylem jezdzic w te i z powrotem z podpietym laptopem kasujac bledy. Sama jazda na III biegu niewiele wnosila, dopiero przyspieszanie dawalo ogien![]()
Alfa Romeo 156 2.4 JTD '00 - sprzedana
Alfa Romeo 159 2.4 JTDm '06 - sprzedana
Alfa Romeo Giulia Veloce Q4 '17
Tak. I nie wszystkie wersje mają lampkę sygnalizującą wypalanie. Z tego co dowiedziałem się w ASO poliftowe mają aktywne to na desce, wcześniej było to opcją na życzenie klienta.
159 1.9 JTDm 16V '06 => 2.2 JTS '07 => 1750 TBi '09 => 3.2 JTS Q4 '06 => 159 2.2 JTS '08, Nuova Bravo 1.4 T-Jet '10
Ok będe obserwował te wszystkie czynniki może uda mi się to wykukać. Ze spalaniem będzie cieżko bo jeżdze praktycznie tylko po mieście. Ale zwroce uwagę na obroty turbo i inne dziwne zachowania silnika.
- - - Updated - - -
Czyli przed liftowe nie mają żadnej informacji bo raczej wątpie, żeby to ktoś sobie zażyczył w opcji...
Ostatnio edytowane przez SEBEK ; 27-08-2013 o 18:59