Strona 8 z 37 PierwszyPierwszy 123456789101112131415161718 ... OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 71 do 80 z 369

Temat: Podgrzewacz płynu chłodniczego- wykorzystanie bezpieczników

  1. #71
    Użytkownik Romeo
    Dołączył
    09 2012
    Mieszka w
    Kraków Radom
    Auto
    159 1.9 16v q-tronic 2008r
    Postów
    876

    Domyślnie

    przy filtrze paliwa są 2 maxifuse.

    Jeśli masz tam 2 bezpieczniki maxifuse po 30A, to używaj 2 spiral. Jak chcesz podłączyć 3 spiralę, to wymień 30A na 50A w tym gnieździe, gdzie przewody są grubsze.

  2. #72
    Użytkownik Maniak resoraków Avatar krzyzie
    Dołączył
    02 2009
    Mieszka w
    Wągrowiec/Rabowice
    Auto
    Alfa Giulia 2,0 280KM MY21
    Postów
    613

    Domyślnie

    Cytat Napisał emo94 Zobacz post
    Jeśli masz tam 2 bezpieczniki maxifuse po 30A, to używaj 2 spiral. Jak chcesz podłączyć 3 spiralę, to wymień 30A na 50A w tym gnieździe, gdzie przewody są grubsze.
    Cześć.
    Dzięki za nakierowanie na bezpieczniki - luknąłem na szybko bo pada deszcz i faktycznie są dwie sztuki.
    Muszę jutro jak będzie troche pogody zobaczyć dokładnie jakie mają wartości.
    Rozumiem, że dodatkowo obowiązkowa wymiana przekaźnika jeżlei chciałbym używać 3 spiral?

    pzdr
    krzyzie
    Powyższy post wyraża jedynie opinię autora w dniu dzisiejszym. Nie może on służyć przeciwko niemu w dniu jutrzejszym. Zastrzega się prawo zmiany poglądów, bez podawania przyczyny
    Alfa Giulia Veloce - 2,0 280KM

  3. #73
    Użytkownik Romeo
    Dołączył
    09 2012
    Mieszka w
    Kraków Radom
    Auto
    159 1.9 16v q-tronic 2008r
    Postów
    876

    Domyślnie

    jeśli masz 30A przekaźniki to nie będzie takie proste, bo 50A mają szersze nóżki prądowe

  4. #74
    Użytkownik Maniak resoraków Avatar krzyzie
    Dołączył
    02 2009
    Mieszka w
    Wągrowiec/Rabowice
    Auto
    Alfa Giulia 2,0 280KM MY21
    Postów
    613

    Domyślnie

    Cytat Napisał emo94 Zobacz post
    jeśli masz 30A przekaźniki to nie będzie takie proste, bo 50A mają szersze nóżki prądowe
    Ale jak były montowane oryginalnie to od razu podstawa przekaźnika tez była inna - czy istnieją przekaźniki 50A na podstawę przekaźnika 30A?
    Według e-Lerna powinien byc przekaźnik 50A - ciekawe co włosi tam wstawili do mojego autka.
    pozdro
    Powyższy post wyraża jedynie opinię autora w dniu dzisiejszym. Nie może on służyć przeciwko niemu w dniu jutrzejszym. Zastrzega się prawo zmiany poglądów, bez podawania przyczyny
    Alfa Giulia Veloce - 2,0 280KM

  5. #75
    Użytkownik Romeo
    Dołączył
    09 2012
    Mieszka w
    Kraków Radom
    Auto
    159 1.9 16v q-tronic 2008r
    Postów
    876

    Domyślnie

    nie widziałem 50A o nóżkach jak 30A

  6. #76
    Użytkownik Maniak resoraków Avatar pawel2910
    Dołączył
    07 2011
    Auto
    Były: 156 2.4 JTD 02r. AR 159 2.4 JTDM 06r. Jest: Giulietta QV 12r.
    Postów
    927

    Domyślnie

    Ja mam podłączone 2 spirale a bezpieczniki na grodzi to 30A I 50A to znaczy, że bez żadnych przeszkód można podłączyć tą 3 spiralę? Czy gdzieś w ogóle jest opisane jak powinien działać ten elektryczny podgrzewacz i przy jakich ustawieniach klimatronika?

  7. #77
    Użytkownik Maniak resoraków Avatar krzyzie
    Dołączył
    02 2009
    Mieszka w
    Wągrowiec/Rabowice
    Auto
    Alfa Giulia 2,0 280KM MY21
    Postów
    613

    Domyślnie

    Cytat Napisał emo94 Zobacz post
    nie widziałem 50A o nóżkach jak 30A
    No nic muszę znaleść trochę czasu i zobaczyć jak to wygląda -ewentualnie podmienię przekaźnik z podstawą.
    Dodatkowo na półce mam leżeć podgrzewacz od wersji przed liftem - czyli podgrzewacz płynu chłodniczego ze świecami żarowymi i zastanawiam się czy niebyło by to lepszym rozwiązaniem dla auta zamiast elektrycznego podgrzewacza powietrza.

    krzyzie

    - - - Updated - - -

    Cytat Napisał pawel2910 Zobacz post
    Czy gdzieś w ogóle jest opisane jak powinien działać ten elektryczny podgrzewacz i przy jakich ustawieniach klimatronika?
    Ja znalazłem tylko taki opis w eLern:

    Ogrzewanie wnętrza samochodu za pośrednictwem zespołu ogrzewającego jest niewystarczające przy zimnym silniku, zwłaszcza w przypadku silników Diesel, które wolniej uzyskują temperaturę pracy.
    Dla tych silników został zaprojektowany dodatkowy układ ogrzewania, który uruchamiany jest w początkowym okresie pracy silnika do chwili, w zależności od temperatury, jaką osiągnie płyn chłodzący silnik.
    Układ składa się z dodatkowego urządzenia ogrzewającego, znajdującego się wewnątrz zespołu nagrzewnicy: w urządzeniu tym zainstalowano trzy grzałki (PTC).
    Działanie grzałek jest sterowane przez centralkę układu klimatyzacji, która włącza jedną, dwie lub trzy, zapewniając w ten sposób stopniowe zwiększenie ogrzewania - o maksymalnej mocy 700 W - zgodnie w logiką sterowania, która zależy od:

    • temperatury osiąganej przez płyn chłodzący silnik (około 60° C);
    • prędkości obrotowej silnika (która musi być większa niż 700 obr/min).
    • napięcia akumulatora (które nie może spaść poniżej 12.2V)


    krzyzie
    Powyższy post wyraża jedynie opinię autora w dniu dzisiejszym. Nie może on służyć przeciwko niemu w dniu jutrzejszym. Zastrzega się prawo zmiany poglądów, bez podawania przyczyny
    Alfa Giulia Veloce - 2,0 280KM

  8. #78
    Użytkownik Romeo
    Dołączył
    09 2012
    Mieszka w
    Kraków Radom
    Auto
    159 1.9 16v q-tronic 2008r
    Postów
    876

    Domyślnie

    Cytat Napisał pawel2910 Zobacz post
    Ja mam podłączone 2 spirale a bezpieczniki na grodzi to 30A I 50A to znaczy, że bez żadnych przeszkód można podłączyć tą 3 spiralę? Czy gdzieś w ogóle jest opisane jak powinien działać ten elektryczny podgrzewacz i przy jakich ustawieniach klimatronika?
    jest to w elearnie w wersji ang.
    działa, gdz napięcie jest wyższe niż 13,2V
    temp płynu poniżej 60stC
    obroty silnika powyżej 750 na min.

    zapewne uwzględniana jest temp na zewnątrz i wewnątrz samochodu.

    3 możesz podłączyć, jeśli aku i alternator wytrzyma to będzie ok ale łącznie one mają 700W mocy, to myślę, że będzie ok.

  9. #79
    Użytkownik Maniak resoraków Avatar pawel2910
    Dołączył
    07 2011
    Auto
    Były: 156 2.4 JTD 02r. AR 159 2.4 JTDM 06r. Jest: Giulietta QV 12r.
    Postów
    927

    Domyślnie

    Coś czuje, że lepiej nie ryzykować Znając moje szczęście to zaraz coś zepsuje. To jak to jest w końcu z tym napięciem 13.2V czy 12.2V?

  10. #80
    Użytkownik Romeo
    Dołączył
    09 2012
    Mieszka w
    Kraków Radom
    Auto
    159 1.9 16v q-tronic 2008r
    Postów
    876

    Domyślnie

    12.2, pomyliłem się

Podobne wątki

  1. Podgrzewacz płynu chłodzącego i ogrzewanie
    Utworzone przez Złoty w dziale 156
    Odpowiedzi: 4
    Ostatni post / autor: 13-02-2016, 13:40
  2. [Brera] Wysoki stan płynu w zbiorniczku wyrównawczym płynu chłodniczego.
    Utworzone przez zuch10 w dziale 159/Brera/Brera Spider
    Odpowiedzi: 11
    Ostatni post / autor: 03-01-2016, 20:49
  3. Odpowiedzi: 1
    Ostatni post / autor: 15-12-2013, 01:29
  4. 100zł, czy to dużo za podgrzewacz płynu?
    Utworzone przez Proxim@Ar w dziale Forum ogólne o Alfa Romeo
    Odpowiedzi: 15
    Ostatni post / autor: 02-02-2013, 19:04
  5. [145] Podgrzewacz płynu układu chłodzenia w dieslach
    Utworzone przez bulan74 w dziale 145/146/155
    Odpowiedzi: 2
    Ostatni post / autor: 20-01-2013, 20:06

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory