Strona 4 z 7 PierwszyPierwszy 1234567 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 31 do 40 z 62

Temat: Programowanie ecu m1.5.5

  1. #31
    Użytkownik Maniak resoraków Avatar neoww
    Dołączył
    05 2009
    Mieszka w
    Wrocław/Siechnice
    Auto
    Alfa Romeo 156 1.8 TS 16V 1999r ecu: M1.5.5.
    Postów
    37

    Domyślnie

    Cytat Napisał Yokuze Zobacz post
    Ok, już rozumiem, w takim razie jutro postaram się wrzucić ten wsad i dam znać czy się coś poprawiło. Zawsze kilka pomysłów naraz i potem sam nie wiem czego chce.

    No i jak tam prace ??? Będzie relacja ????

    Pozdrawiam

  2. #32
    Użytkownik Rowerzysta Avatar Yokuze
    Dołączył
    07 2013
    Mieszka w
    Słupsk/Władysławowo
    Auto
    156 2.0 CF2 @ 1.8 CF3
    Postów
    62

    Domyślnie

    Ciągle nie mogę się doprosić tego sterownika od kumpla z roboty, ha od poniedziałku przekładam to ciągle, na pewno będzie relacja z tego co tam mi się spłodzi

  3. #33
    Użytkownik Maniak resoraków Avatar neoww
    Dołączył
    05 2009
    Mieszka w
    Wrocław/Siechnice
    Auto
    Alfa Romeo 156 1.8 TS 16V 1999r ecu: M1.5.5.
    Postów
    37

    Domyślnie

    Witam ponownie i mam pytanie:

    czy jest nowszy wsad do mojej 1.8 patrząc na zrzut ekranowy ???

    Dodatkowo bardzo proszę o przyspieszony kurs programowania ECU, jaki kabel (czy taki sam jak do diagnostyki - http://viaken.pl/pl/interfejs-fiat-e...tyku-obd2.html ), program EOBD2 - 1260 już mam ????

    Pozdrawiam
    Tomek


    Kliknij obrazek, aby uzyskać większą wersję

Nazwa:	Obszar1.jpg
Wyświetleń:	152
Rozmiar:	41.4 KB
ID:	108678
    Ostatnio edytowane przez neoww ; 14-09-2013 o 16:48

  4. #34
    Użytkownik Romeo Avatar euroscan
    Dołączył
    04 2010
    Mieszka w
    Katy Wroclawskie/ Wrocław/ Legnica
    Auto
    147 TS 1.6, bez wariatora
    Postów
    685

    Domyślnie

    M1.5.5 ECU, 1.8 TS 16V, code: 0.261.204.947, wersja sw: 002, 024, 035. chyli masz ostatnia wersję softu i juz nowszej nie będzie.

  5. #35
    Użytkownik Maniak resoraków Avatar neoww
    Dołączył
    05 2009
    Mieszka w
    Wrocław/Siechnice
    Auto
    Alfa Romeo 156 1.8 TS 16V 1999r ecu: M1.5.5.
    Postów
    37

    Domyślnie

    Cytat Napisał euroscan Zobacz post
    M1.5.5 ECU, 1.8 TS 16V, code: 0.261.204.947, wersja sw: 002, 024, 035. chyli masz ostatnia wersję softu i juz nowszej nie będzie.
    OK

    Dzięki za informację
    Prośba do BUBU czy coś jeszcze można zmienić i jaki kabelek nadaje się do programowania ECU ???

    Pozdrawiam

  6. #36
    Użytkownik Quadrifoglio Verde Avatar bubu321
    Dołączył
    09 2007
    Mieszka w
    Wrocław
    Auto
    G 1.4 MA 170CV ECU Nexus 8GMF
    Postów
    6,112

    Domyślnie

    - jest mój temat w dziale Zrob to Sam o programowaniu ECU na stole i w samochodzie.
    - do programowania ECU ja używam programu Galletto 12.50 oraz interfejsu Galletto 12.50, są jeszcze inne programy ale ich nie znam.
    - można jeszcze zmienić w tym ECU mod-a ale co on da to nie wiem.
    _______________________________________
    - AR 156 TS 2.0 ecu M1.5.5
    - 147 1.6 16v 105CV ecu ME7.3.1.
    - G 1.4 MA 170CV@190CV ecu 8GMF przebieg 91000 km.
    + e-Niro KIA 64 kWh battery, 200CV, 400 Nm

  7. #37
    Użytkownik Maniak resoraków Avatar neoww
    Dołączył
    05 2009
    Mieszka w
    Wrocław/Siechnice
    Auto
    Alfa Romeo 156 1.8 TS 16V 1999r ecu: M1.5.5.
    Postów
    37

    Domyślnie

    Cytat Napisał bubu321 Zobacz post
    - jest mój temat w dziale Zrob to Sam o programowaniu ECU na stole i w samochodzie.
    - do programowania ECU ja używam programu Galletto 12.50 oraz interfejsu Galletto 12.50, są jeszcze inne programy ale ich nie znam.
    - można jeszcze zmienić w tym ECU mod-a ale co on da to nie wiem.
    Dziękuję BUBU za odpowiedź

    ad1. nie widziałem tego tematu - poczytam i nie będę już zadawać takich pytań
    ad2. poćwiczymy więc z programami i kablami
    ad3. jeśli mogę prosić o wysłanie całego oprogramowania z nowym modem to będę bardzo wdzięczny - neoww31@wp.pl

    Dziękuję i pozdrawiam

  8. #38
    Użytkownik Romeo Avatar euroscan
    Dołączył
    04 2010
    Mieszka w
    Katy Wroclawskie/ Wrocław/ Legnica
    Auto
    147 TS 1.6, bez wariatora
    Postów
    685

    Domyślnie

    proszę bardzo, masz ori, mod i code w formacie bin oraz bcb.
    tylko sie nie pomyl, bin jest dla ECM, BCb jest dla Galletto.
    mozesz w ECM zobaczyc co zmieniono.
    na koniec bosch ECu do liczenia sum kontrolnych, powodzenia i miłej zabawy .
    Załączone obrazy Załączone obrazy Kliknij obrazek, aby uzyskać większą wersję

Nazwa:	156 18 0390-1.jpg
Wyświetleń:	162
Rozmiar:	55.2 KB
ID:	108950  
    Attached Files Attached Files
    Ostatnio edytowane przez euroscan ; 17-09-2013 o 17:05

  9. #39
    Użytkownik Quadrifoglio Verde Avatar bubu321
    Dołączył
    09 2007
    Mieszka w
    Wrocław
    Auto
    G 1.4 MA 170CV ECU Nexus 8GMF
    Postów
    6,112

    Domyślnie

    @euroscan
    - te twoje pliki powinny mieć na pliku ORI 128 KB , zaś na pliku *.bcb 127 KB.
    - 7398.ori ma tylko 127 kb, czyli to jest plik BCB.
    - bosch ECU numer pokazuje takie same sumy kontrolne 0xBA6A.
    - wniosek: nalezy patrzeć na rozmiar i sumy kontrolne.
    Załączone obrazy Załączone obrazy Kliknij obrazek, aby uzyskać większą wersję

Nazwa:	ORi-1.jpg
Wyświetleń:	179
Rozmiar:	32.5 KB
ID:	108990  
    _______________________________________
    - AR 156 TS 2.0 ecu M1.5.5
    - 147 1.6 16v 105CV ecu ME7.3.1.
    - G 1.4 MA 170CV@190CV ecu 8GMF przebieg 91000 km.
    + e-Niro KIA 64 kWh battery, 200CV, 400 Nm

  10. #40
    szabelek
    Gość

    Domyślnie

    Witam.

    Mam identyczny problem jaki kolega Yokuze opisał na samym początku.
    Nie ma może znaczenia, czy silnik jest ciepły czy zimny, na obroty też wchodzi, czy normalnie to trudno jest mi teraz już powiedzieć,
    w każdym razie kompletnie nie ma mocy, przyśpieszenia. Również mam wrażenie, że sterownik pokazuje bzdurne wartości masy zasysanego powietrza.
    Około 100 - 150 kg na godzinę przy prawie pełnym obciążeniu, diagnostyka za pomocą Bosch KTS-650, który to jako wartość maksymalną podaje 600kg/h.
    Przepływomierze oczywiście były wymieniana (3 używane + 1 nowy), wszystkie oryginały, z takim samym numerem.

    Wymieniony był także jednak cały silnik, z tym że 2.0 TS również na 2.0 TS.
    Jedyną różnicą jaką zauważyłem są inne sterowniki jakie były zamontowane przy tych silnikach.
    Oryginalnie w swojej Alfie mam sterownik M1.5.5 o numerze 0 261 206 733.
    Sterownik w obecnie założonym silniku miał numer 0 261 206 707 (czyli chyba ME7.3.1) z 2002 roku.
    Dodam jedynie, że przełożony został jedynie blok z głowicą, cały osprzęt, czujniki, elektronika zostały z oryginalnego silnika.
    Autko to 166, 2.0 TS, z 99 roku.

    Po długim czasie zmagań z tym problemem postawiłem na uszkodzenie sterownika, bądź jego oprogramowania.
    Kupiłem więc identyczny, jak zamontowany oryginalnie, z takim samym numerem.
    Samochód oczywiście na nim nie odpalił (immo).

    Zaopatrzyłem się w galletto, przeczytałem tematy o programowaniu ECU M1.5.5 oraz jego zerowaniu.
    Zdobyłem też niby pliki konieczne do wykonania obydwu czynności i tutaj pojawia się problem.
    Mam więc kilka pytań i prośbę w jednym.

    1. Czy mógłbym prosić o dokładny opis podłączenia ECU na stole aby dokonać zerowania.
    Szczególny problem mam tutaj z zablokowaniem sygnału SDA do masy ECU.
    Konieczne jest rozebranie obudowy sterownika czy wystarczy połączyć jeden z pinów do masy, który?

    2. Zasilanie ma być podłączone na jeden z podanych pinów czy wszystkie na raz?
    0V na 23, 29, 33
    12V na 8, 17, 18

    3. W którym momencie połączyć pin 10 z +12V?

    4. Mógłbym wysłać do kogoś bardziej obeznanego w temacie niż ja pliki, które posiadam, celem sprawdzenia, czy na pewno są odpowiednie?
    Jakoś ich rozszerzenia nie bardzo mi pasują, a nie chciałbym ubić na początek sterownika.

    Na koniec dwa pytania ogólne.

    1. Czy mój tok rozumowania jest poprawny, aby obstawiać uszkodzenie sterownika, a nie problemy wynikające z wymiany silnika?
    Teoretycznie wymiana była tego samego na to samo.

    2. Czy jeżeli kupiłem drugi sterownik, o identycznym numerze jak mój oryginalny to konieczna jest jakaś zmiana oprogramowania i wgrywanie nowego?
    Nie wystarczy tylko procedura wyłączenia immo i zostawienie reszty tak, jak jest?

    Bardzo się rozpisałem, ale mam nadzieję, komuś będzie się chciało to przeczytać i służyć pomocą.

Podobne wątki

  1. Programowanie pilota
    Utworzone przez Mlody1982 w dziale 156
    Odpowiedzi: 0
    Ostatni post / autor: 09-09-2015, 12:59
  2. [147 TS 120 km] Programowanie kluczyka.
    Utworzone przez Nikke w dziale 147
    Odpowiedzi: 8
    Ostatni post / autor: 11-12-2014, 16:55
  3. Programowanie Blu&Me
    Utworzone przez Jack O'Neill w dziale Tuning
    Odpowiedzi: 0
    Ostatni post / autor: 17-04-2013, 20:11
  4. [156] Programowanie alarmu
    Utworzone przez MarioBros w dziale 156
    Odpowiedzi: 0
    Ostatni post / autor: 06-05-2008, 18:16

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory