Pokaż wyniki od 1 do 9 z 9

Temat: Czy to świece?

  1. #1
    Użytkownik Rowerzysta
    Dołączył
    11 2012
    Mieszka w
    Warszawa
    Auto
    ALFA 159 1,9JTDm 150KM
    Postów
    64

    Domyślnie Czy to świece?

    1.9 JTDM 16V
    Mam problem z odpaleniem auta, jak jest zimny silnik to kręcę i kręcę jak w końcu odpali to nierówno pracuje jeszcze przez jakiś czas i do tego puszcza biały dym. Na ciepłym silniku wszystko ok.
    Do wymiany wytypowałem świece ale przed zakupem pomyślałem o zmierzeniu ich miernikiem i wszystkie mają opór 1,5Ohm.
    Teraz nie wiem czy taki wynik jest całkowicie miarodajny i świece są sprawne czy różnie to wychodzi w praktyce.
    Jak to widzicie?

  2. #2
    Moderator Quadrifoglio Verde Avatar magil
    Dołączył
    07 2012
    Mieszka w
    LHR
    Auto
    Nuova Bravo, 159
    Postów
    13,787

    Domyślnie

    Jeśli wszystkie mają taki sam opór to powinno być dobrze, wskazana wartość zależy od klasy miernika, którego użyłeś.
    Interesowałeś się już stanem klap w kolektorze dolotowym?
    159 1.9 JTDm 16V '06 => 2.2 JTS '07 => 1750 TBi '09 => 3.2 JTS Q4 '06 => 159 2.2 JTS '08, Nuova Bravo 1.4 T-Jet '10

  3. #3
    Użytkownik Znawca Avatar Pucek-159
    Dołączył
    07 2013
    Mieszka w
    Białobrzegi/WBR
    Auto
    Giulietta QV
    Postów
    1,320

    Domyślnie

    Ja (co prawda w 8v) gdy miałem świece do wymiany świeciła się kontrolka,ale silnik pracował równo i żaden biały dym się nie pojawiał.Myślę podobnie że mogą to być klapy.

  4. #4
    Użytkownik Rowerzysta
    Dołączył
    11 2012
    Mieszka w
    Warszawa
    Auto
    ALFA 159 1,9JTDm 150KM
    Postów
    64

    Domyślnie

    kolektor jest czysty, a klapy to na 3 cylindrze jest urwana. Tylko czy jedna klapa może powodować ciężkie odpalanie i nierówną prace po odpalenie tak przez około minuty jak się trochę nagrzeje. dodam że teraz w garażu mam rano 18 20 jak było cieplej też zle odpalał. Gorzej pewnie będzie w zimie.

  5. #5
    Moderator Quadrifoglio Verde Avatar magil
    Dołączył
    07 2012
    Mieszka w
    LHR
    Auto
    Nuova Bravo, 159
    Postów
    13,787

    Domyślnie

    Cytat Napisał floor Zobacz post
    Tylko czy jedna klapa może powodować ciężkie odpalanie
    Dżizys... I Ty z tym jeździsz??! Usuń resztę klap i załataj nieszczelność (dotyczy kolektorów aluminiowych - w plastikowym wystarczy zdemontować klapki, a listwę zostawić w spokoju) albo wymień kolektor na sprawny. To jest rozwiązanie Twojego problemu. Pod warunkiem, że ta jedna nie narobiła bigosu w cylindrze.
    159 1.9 JTDm 16V '06 => 2.2 JTS '07 => 1750 TBi '09 => 3.2 JTS Q4 '06 => 159 2.2 JTS '08, Nuova Bravo 1.4 T-Jet '10

  6. #6
    Użytkownik Rowerzysta
    Dołączył
    11 2012
    Mieszka w
    Warszawa
    Auto
    ALFA 159 1,9JTDm 150KM
    Postów
    64

    Domyślnie

    mówisz, że te klapy mogę usuną, a dziury pozostałe po "zawiasach" mogę zaspawać? Dobrze rozumiem, że tak można usunąć klapy?

    - - - Updated - - -

    Szukam instrukcji typu "zrób to sam" aby usunąć klapy samemu czy coś takiego istnieje?

  7. #7
    Moderator Quadrifoglio Verde Avatar magil
    Dołączył
    07 2012
    Mieszka w
    LHR
    Auto
    Nuova Bravo, 159
    Postów
    13,787

    Domyślnie

    http://www.forum.alfaholicy.org/159_...a%BF+kolektora

    Cytat Napisał floor Zobacz post
    mówisz, że te klapy mogę usuną, a dziury pozostałe po "zawiasach" mogę zaspawać? Dobrze rozumiem, że tak można usunąć klapy?
    Jeśli masz kolektor aluminiowy to tak. Ludzie pisali też, że zamiast spawu stosowali specjalny silikon.
    159 1.9 JTDm 16V '06 => 2.2 JTS '07 => 1750 TBi '09 => 3.2 JTS Q4 '06 => 159 2.2 JTS '08, Nuova Bravo 1.4 T-Jet '10

  8. #8
    Użytkownik Rowerzysta
    Dołączył
    11 2012
    Mieszka w
    Warszawa
    Auto
    ALFA 159 1,9JTDm 150KM
    Postów
    64

    Domyślnie

    a nie ma potrzeby go potem programowo usunąć jak dpf? Nie będzie błędów?

  9. #9
    Użytkownik Fachowiec Avatar pampik
    Dołączył
    11 2010
    Mieszka w
    Tychy
    Auto
    była - AR 166 2.4 JTD / 159 1.9 JTDm 16V 07r - jest 159 2.4 210 :)
    Postów
    2,172

    Domyślnie

    Nie, ja w sobote wyrzuciłem klapki. Siłownik zostawiasz podłączony tylko listę sterującą klapami wyciągasz. Silnik sobie kręci komp myśli że steruje a klapek nie ma.

    Klapi wyłamywałem a ośki obcinałem i przyklejałem na kleju do szyb same zębniki z kawałkami osiek żeby zablokowac kanał i nie było nieszczelności. Roboty sporo. Głównie z czyszczeniem bo syfu co niemiara........


    Kliknij obrazek, aby uzyskać większą wersję

Nazwa:	1.jpg
Wyświetleń:	90
Rozmiar:	119.7 KB
ID:	108986Kliknij obrazek, aby uzyskać większą wersję

Nazwa:	2.jpg
Wyświetleń:	93
Rozmiar:	56.0 KB
ID:	108985
    Załączone obrazy Załączone obrazy Kliknij obrazek, aby uzyskać większą wersję

Nazwa:	1.jpg
Wyświetleń:	86
Rozmiar:	119.6 KB
ID:	108984  
    Ostatnio edytowane przez pampik ; 18-09-2013 o 06:35

Podobne wątki

  1. Świece do V6
    Utworzone przez majkel_dg w dziale 166
    Odpowiedzi: 40
    Ostatni post / autor: 26-02-2015, 11:02
  2. [159] świece
    Utworzone przez benderas w dziale 159/Brera/Brera Spider
    Odpowiedzi: 10
    Ostatni post / autor: 19-11-2011, 11:56
  3. [146] świece
    Utworzone przez adriano1809 w dziale 145/146/155
    Odpowiedzi: 1
    Ostatni post / autor: 11-09-2011, 18:15
  4. [155] Świece
    Utworzone przez Michu1 w dziale 145/146/155
    Odpowiedzi: 10
    Ostatni post / autor: 17-02-2010, 08:52
  5. Świece
    Utworzone przez strus w dziale 156
    Odpowiedzi: 1
    Ostatni post / autor: 01-08-2008, 06:32

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory