Strona 9 z 37 PierwszyPierwszy 12345678910111213141516171819 ... OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 81 do 90 z 369

Temat: Podgrzewacz płynu chłodniczego- wykorzystanie bezpieczników

  1. #81
    Użytkownik Alfista
    Dołączył
    07 2009
    Mieszka w
    Gorzyczki okolice Wodzisławia Śląskiego
    Auto
    Same ALFICE
    Postów
    4,443

    Domyślnie

    Cytat Napisał krzyzie Zobacz post
    Cytat Napisał pawel2910 Zobacz post
    Czy gdzieś w ogóle jest opisane jak powinien działać ten elektryczny podgrzewacz i przy jakich ustawieniach klimatronika?
    Ja znalazłem tylko taki opis w eLern:

    Ogrzewanie wnętrza samochodu za pośrednictwem zespołu ogrzewającego jest niewystarczające przy zimnym silniku, zwłaszcza w przypadku silników Diesel, które wolniej uzyskują temperaturę pracy.
    Dla tych silników został zaprojektowany dodatkowy układ ogrzewania, który uruchamiany jest w początkowym okresie pracy silnika do chwili, w zależności od temperatury, jaką osiągnie płyn chłodzący silnik.
    Układ składa się z dodatkowego urządzenia ogrzewającego, znajdującego się wewnątrz zespołu nagrzewnicy: w urządzeniu tym zainstalowano trzy grzałki (PTC).
    Działanie grzałek jest sterowane przez centralkę układu klimatyzacji, która włącza jedną, dwie lub trzy, zapewniając w ten sposób stopniowe zwiększenie ogrzewania - o maksymalnej mocy 700 W - zgodnie w logiką sterowania, która zależy od:

    temperatury osiąganej przez płyn chłodzący silnik (około 60° C);
    prędkości obrotowej silnika (która musi być większa niż 700 obr/min).
    napięcia akumulatora (które nie może spaść poniżej 12.2V)



    krzyzie
    Nie jestem pewien Pany, czy dobrze przytoczyliście tekst do tego pogrzewacza powietrza powietrza, nie plynu chłodniczego. Gdyż jak wiadomo w 156 można było znaleźć 2 typy pogrzewaczy. Cieczy na 3 grzałki (świece żarowe) na przewodach chłodniczych biegnących do nagrzewnicy jak i w nowszych modelach (po 02r.) podrzewacz/nagrzewnica powietrza wbudowaną w climatronik.
    Coś mi się wydaje, iż powyższy tekst kiedyś znalazłem jak szukałem info odnośnie podgrzewacza cieczy. Ktoś by to musiał potwierdzic.

  2. #82
    Użytkownik Quadrifoglio Verde Avatar jaboleq
    Dołączył
    06 2010
    Mieszka w
    Tychy
    Auto
    AR 156 SW 1.9 16V powered by @sdero
    Postów
    7,325

    Domyślnie

    majster ten tekst dokładnie określa działanie elektrycznego ogrzewania wnętrza samochodów po FL.

    Dogrzewanie płynu chłodniczego jest bardzo rzadkim elementem w wersjach przed FL.
    ::::::: I am IN LOVE with trance! ::::::: Moja włoszka :::::::

  3. #83
    Użytkownik Alfista
    Dołączył
    07 2009
    Mieszka w
    Gorzyczki okolice Wodzisławia Śląskiego
    Auto
    Same ALFICE
    Postów
    4,443

    Domyślnie

    Cytat Napisał jaboleq Zobacz post
    majster ten tekst dokładnie określa działanie elektrycznego ogrzewania wnętrza samochodów po FL.
    To ciekawe, bo taki sam teks znalazłem przy informacji o dodatkowym podgrzewaczu płynu chłodniczego, w którym były nawet zdjęcia owego podgrzewacza? Teraz gdzie leży prawda? Nie pamiętam, czy to czasem też w elernie nie było.

  4. #84
    Użytkownik Romeo
    Dołączył
    09 2012
    Mieszka w
    Kraków Radom
    Auto
    159 1.9 16v q-tronic 2008r
    Postów
    876

    Domyślnie

    powyższe inf. dotyczą nagrzewnycy płynu.

    Dla pewności wklejam podgrzewacz cieczy:

    Ogrzewanie wnętrza samochodu za pośrednictwem zespołu ogrzewającego jest niewystarczające przy zimnym silniku, zwłaszcza w przypadku silników Diesel, które wolniej uzyskują temperaturę pracy.
    Dla tych silników został zaprojektowany dodatkowy układ ogrzewania, który uruchamiany jest w początkowej fazie pracy silnika, do chwili gdy silnik uzyska określoną temperaturę.
    Układ składa się z dodatkowego urządzenia ogrzewającego, umieszczonego na przewodzie doprowadzającym płyn chłodzący z silnika do zespołu ogrzewania.
    W urządzeniu tym zamontowane są trzy świece żarowych (podobne do świec używanych do wstępnego podgrzewania komory spalania).
    Funkcjonowanie świec żarowych sterowane jest odpowiednią centralką elektroniczną, która włącza jedną, dwie lub trzy świece żarowe o mocy odpowiednio 200 W, 400 W albo 600 W.
    Program sterowania urządzeniem uwzględnia:

    • temperaturę płynu chłodzącego na wyjściu z silnika,
    • poziom zapotrzebowania na moc elektryczną (w istocie kontrolowane jest napięcie akumulatora)
    • prędkość obrotową silnika (powinna być ona większa od zaprogramowanej).

    Zasilaniem jednej, dwóch lub trzech świec grzewczych sterują dwa przekaźniki:

    • 1. poziom: uruchamiany jest przez pierwszy przekaźnik;
    • 2. poziom: uruchamiany jest przez drugi przekaźnik;
    • 3. poziom: uruchamiany jest przez obydwa przekaźniki.

    Ponadto zamontowany jest trzeci przekaźnik / przełącznik zabezpieczający, który wyłącza zasilanie świec żarowych w przypadku niewłaściwego połączenia świec z masą. W istocie częśćmetalowa świec żarowych połączona jest z masą przy pomocy odpowiedniej osłony przewodu.
    Więcej szczegółów patrz OPIS I FUNKCJONOWANIE: 5020L NAGRZEWNICA DODATKOWA .
    Obwody zasilania centralki zabezpieczone są bezpiecznikiem umieszczonym w skrzynce bezpieczników i bezpiecznikiem zabezpieczającym inne obwody zasilania poprzez wyłącznik zapłonu.
    Obwód zasilania przekaźnika zabezpieczającego zabezpieczony jest bezpiecznikiem umieszczonym w skrzynce bezpieczników, natomiast obwód zasilania świec żarowych zabezpieczony jest bezpiecznikiem 'maxifuse'.

  5. #85
    Użytkownik Quadrifoglio Verde Avatar jaboleq
    Dołączył
    06 2010
    Mieszka w
    Tychy
    Auto
    AR 156 SW 1.9 16V powered by @sdero
    Postów
    7,325

    Domyślnie

    Ale zauważ, że jest w opisie dokładnie napisane:
    Układ składa się z dodatkowego urządzenia ogrzewającego, znajdującego się wewnątrz zespołu nagrzewnicy: w urządzeniu tym zainstalowano trzy grzałki (PTC).
    Tu dokładnie chodzi o tą elektryczną.

    A co do dogrzewanie płynu to opis następujący:
    Ogrzewanie wnętrza samochodu za pośrednictwem zespołu ogrzewającego jest niewystarczające przy zimnym silniku, zwłaszcza w przypadku silników Diesel, które wolniej uzyskują temperaturę pracy.Dla tych silników został zaprojektowany dodatkowy układ ogrzewania, który uruchamiany jest w początkowym okresie pracy silnika do chwili, gdy silnik uzyska określoną temperaturę.
    Układ składa się z dodatkowego urządzenia ogrzewania, umieszczonego na przewodzie doprowadzającym płyn chłodzący z silnika do zespołu ogrzewania.
    W urządzeniu tym zamontowane są trzy świece żarowe (podobne do świec używanych do podgrzewania komory spalania).
    LOGIKA FUNKCJONOWANIA

    Funkcjonowanie świec żarowych sterowane jest centralką elektroniczną, która uruchamia jedną, dwie lub trzy świece o macach grzewczych odpowiednio 200 W, 400 W, albo 600W.
    Logika sterowania zależy:

    • od temperatury płynu chłodzącego na wyjściu z silnika;
    • od poziomu (wielkości) dostępnej mocy elektrycznej;
    • od ilości obrotów silnika.

    Pierwsza informacja przesyłana jest przez czujnik temperatury, umieszczony w przewodzie doprowadzającym płyn chłodzący do nagrzewnicy, zaraz za dodatkowym urządzeniem ogrzewającym. Układ logiczny sterowania wyłącza świece żarowe, kiedy temperatura płynu chłodzącego dopływającego z silnika przekroczy około 70° C.
    Centralka uwzględnia również parametr temperatury powietrza w komorze silnika : temperatura nie jest mierzona przez czujnik, ale jest przyjmowana hipotetycznie jako równa temperaturze płynu chłodzącego przy rozruchu silnika. Wartość wyłączenia spada z 70° C do 65° C, jeżeli hipotetyczna temperatura powietrza jest większa.
    Druga informacja - poziom dostępnej mocy elektrycznej - otrzymywana jest z wartości napięcia akumulatora : jeżeli napięcie jest większe od 12.8 V, zostaje uruchomione funkcjonowanie świec żarowych: poniżej wartości 12.8 V są stopniowo wyłączane jedna, dwie lub trzy świece żarowe.
    Parametr ten jest 'czytany' co 10 sekund w taki sposób, aby utrzymać pod kontrolą w sposób ciągły moc pobieraną i aby akumulator nie wyładował się.
    Informacja o ilości obrotów silnika jest wykorzystywana do zablokowania funkcjonowania świec żarowych przy wyłączonym silniku : wartość uruchomienia wynosi około 660 obr/min. dla silnika 4 - cylindrowego i około 530 obr/min. dla silnika 5 - cylindrowego
    Zasilaniem jednej, dwóch lub trzech świec żarowych sterują dwa przekaźniki:

    • 1. poziom: uruchamiany przez pierwszy przekaźnik
    • 2. poziom: uruchamiany przez drugi przekaźnik
    • 3. poziom: uruchamiany przez obydwa przekaźniki

    Ponadto zamontowany jest trzeci przekaźnik / przełącznik bezpieczeństwa, który wyłącza zasilanie świec żarowych w przypadku niewłaściwego połączenia świec z masą: urządzenie metalowe zawierające świece żarowe połączone jest z masą przy pomocy odpowiedniej osłony przewodu: jeżeli połączenie z masą jest przerwane, przekaźnik blokuje zasilanie prądem świec żarowych.
    ::::::: I am IN LOVE with trance! ::::::: Moja włoszka :::::::

  6. #86
    Użytkownik Maniak resoraków Avatar krzyzie
    Dołączył
    02 2009
    Mieszka w
    Wągrowiec/Rabowice
    Auto
    Alfa Giulia 2,0 280KM MY21
    Postów
    613

    Domyślnie

    Witam.
    No niestety u mnie są dwa bezpieczniki 30A, sprawdzenie przekaźników dopiero w sobotę lub jak zabiorę się za lutowanie modułu "follow me home".
    Jak myslicie jeżeli dam bezpiecznik 50A, przekaźnik wymienię na 50A to instalacja wytrzyma?
    Zastanawia mnie jeszcze sens dołożenia podgrzewacza cieczy - leży chyba od pół roku na półce - zakpiłem do wczesniejszej Alfy z 99r. ale nie zdążyłem zamontować.
    Tylko jak dołoże jeszcze podgrzewacz cieczy czy nie obciąże za mocno instalacji?
    pozdro
    krzyzie

    - - - Updated - - -

    Cytat Napisał majster Zobacz post
    Nie jestem pewien Pany, czy dobrze przytoczyliście tekst do tego pogrzewacza powietrza powietrza
    Teks potwierdzam jest przytoczony z wersji elektrycznego podgrzewacza, dalej w eLern jest instalacja i wszystko się zgadza.
    Powyższy post wyraża jedynie opinię autora w dniu dzisiejszym. Nie może on służyć przeciwko niemu w dniu jutrzejszym. Zastrzega się prawo zmiany poglądów, bez podawania przyczyny
    Alfa Giulia Veloce - 2,0 280KM

  7. #87
    Użytkownik Quadrifoglio Verde Avatar jaboleq
    Dołączył
    06 2010
    Mieszka w
    Tychy
    Auto
    AR 156 SW 1.9 16V powered by @sdero
    Postów
    7,325

    Domyślnie

    Cytat Napisał krzyzie Zobacz post
    Witam.
    No niestety u mnie są dwa bezpieczniki 30A, sprawdzenie przekaźników dopiero w sobotę lub jak zabiorę się za lutowanie modułu "follow me home".
    Jak myslicie jeżeli dam bezpiecznik 50A, przekaźnik wymienię na 50A to instalacja wytrzyma?
    Nie wiem czy dobrze patrzyłeś ale ja u siebie mam tak, że bezpieczniki też mam 30A a przekaźnik jest 50A (znajduje się przy wentylatorze nawiewu - czarny duży) a obok jest mniejszy czerwony. Co do samej elektrycznej nagrzewnicy - ważne jest jaki masz typ klimatronika. Bo np u mnie była wersja klimatronika bez opcji nagrzewnicy elektrycznej.
    ::::::: I am IN LOVE with trance! ::::::: Moja włoszka :::::::

  8. #88
    Użytkownik Maniak resoraków Avatar krzyzie
    Dołączył
    02 2009
    Mieszka w
    Wągrowiec/Rabowice
    Auto
    Alfa Giulia 2,0 280KM MY21
    Postów
    613

    Domyślnie

    Cytat Napisał jaboleq Zobacz post
    Okej u mnie sprawa ogarnięta - okazuje się, że mam zamontowany panel klimatyzacji o nr 156051440 a do wersji z nagrzewnicą potrzebny jest z nr 156062223. Ciekawe dlaczego u mnie jest inny :/
    Cześć.
    Mam identyczny panel jak ty o nr 156051440 - skąd wywnioskowałeś, że przy takim panelu nagrzewnica nie działa. Ja mam wrażenie, że ciepełko leci inute dwie po załączeniu mimo że wskazówka nawet nie drgnie - napewno w środku nagrzewa się zdecydowanie szybciej niż moja wcześniejsza 156 z silnikiem 1,9.
    Na sto procent będę pewny jak pomierze czy dochodzi prąd do wtyczek.

    Co do przekaźników jeszcze nie sprawdzałem jakie są.
    Poza ty po co by ładowali nagrzewnicę która nie działa?

    pozdro
    krzyzie
    Ostatnio edytowane przez krzyzie ; 18-09-2013 o 17:40
    Powyższy post wyraża jedynie opinię autora w dniu dzisiejszym. Nie może on służyć przeciwko niemu w dniu jutrzejszym. Zastrzega się prawo zmiany poglądów, bez podawania przyczyny
    Alfa Giulia Veloce - 2,0 280KM

  9. #89
    Użytkownik Quadrifoglio Verde Avatar jaboleq
    Dołączył
    06 2010
    Mieszka w
    Tychy
    Auto
    AR 156 SW 1.9 16V powered by @sdero
    Postów
    7,325

    Domyślnie

    No właśnie sprawdzałem tak , że zamontowałem sobie diody na kolejnych nagrzewnicach aby sprawdzić kiedy dochodzi napięcie na grzałkę. Na poprzednim panelu nigdy mi się nie zaświecały a na nowym już tak. Ogólnie jest to dziwny element bo samo działanie jest opisane ale kiedy dokładnie włącza grzałkę itp już nie. A na pewno nie włącza grzałki od razu po uruchomieniu auta.

    A co do numerów to jest opisane w ePer - opcja nagrzewnicy dodatkowej jest przy innym.
    ::::::: I am IN LOVE with trance! ::::::: Moja włoszka :::::::

  10. #90
    Użytkownik Maniak resoraków Avatar krzyzie
    Dołączył
    02 2009
    Mieszka w
    Wągrowiec/Rabowice
    Auto
    Alfa Giulia 2,0 280KM MY21
    Postów
    613

    Domyślnie

    Cytat Napisał jaboleq Zobacz post
    No właśnie sprawdzałem tak , że zamontowałem sobie diody na kolejnych nagrzewnicach aby sprawdzić kiedy dochodzi napięcie na grzałkę.
    Ale diody podłączałeś bezpośrednio pod zdemontowane wtyczki, czy miałeś je jakoś podłączone na dojściu zasilania nagrzewnic.

    krzyzie
    Powyższy post wyraża jedynie opinię autora w dniu dzisiejszym. Nie może on służyć przeciwko niemu w dniu jutrzejszym. Zastrzega się prawo zmiany poglądów, bez podawania przyczyny
    Alfa Giulia Veloce - 2,0 280KM

Podobne wątki

  1. Podgrzewacz płynu chłodzącego i ogrzewanie
    Utworzone przez Złoty w dziale 156
    Odpowiedzi: 4
    Ostatni post / autor: 13-02-2016, 13:40
  2. [Brera] Wysoki stan płynu w zbiorniczku wyrównawczym płynu chłodniczego.
    Utworzone przez zuch10 w dziale 159/Brera/Brera Spider
    Odpowiedzi: 11
    Ostatni post / autor: 03-01-2016, 20:49
  3. Odpowiedzi: 1
    Ostatni post / autor: 15-12-2013, 01:29
  4. 100zł, czy to dużo za podgrzewacz płynu?
    Utworzone przez Proxim@Ar w dziale Forum ogólne o Alfa Romeo
    Odpowiedzi: 15
    Ostatni post / autor: 02-02-2013, 19:04
  5. [145] Podgrzewacz płynu układu chłodzenia w dieslach
    Utworzone przez bulan74 w dziale 145/146/155
    Odpowiedzi: 2
    Ostatni post / autor: 20-01-2013, 20:06

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory