Strona 11 z 37 PierwszyPierwszy ... 23456789101112131415161718192021 ... OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 101 do 110 z 369

Temat: Podgrzewacz płynu chłodniczego- wykorzystanie bezpieczników

  1. #101
    Użytkownik Pirat drogowy
    Dołączył
    11 2006
    Mieszka w
    Łódź
    Postów
    267

    Domyślnie

    co do FES u mnie również pokazuje, że mam obecną nagrzewnicę jednak w rzeczywistości jest jej brak
    Czarna 156 2004r

  2. #102
    Użytkownik Maniak resoraków Avatar krzyzie
    Dołączył
    02 2009
    Mieszka w
    Wągrowiec/Rabowice
    Auto
    Alfa Giulia 2,0 280KM MY21
    Postów
    613

    Domyślnie

    Cytat Napisał xmajk Zobacz post
    co do FES u mnie również pokazuje, że mam obecną nagrzewnicę jednak w rzeczywistości jest jej brak
    No to już całkiem jest super.

    Co do nagrzewnicy - dzisiaj sprawdzałem czy mam przekaźniki i poniżej małe sprostowanie sposobu podłączenia - przynajmniej tak jest u mnie.

    Przekaźniki mam dwa 30A i 50A - można je łatwo zdemontować wyciągając całą podstawę do góry - wtedy mamy przekaźniki na zewnątrz.

    Niestety dalej jest już tylko gorzej - przekaźnik który ma wartość 50A zasila wtyczkę od jednej grzałki.

    Przekaźnik który ma wartość 30A - zasila wtyczki do dwóch nagrzewnic, przy czym nie są one podłączone równolegle jak w schemacie z eLern:
    Kliknij obrazek, aby uzyskać większą wersję

Nazwa:	schemat nagrzewnica eLern.bmp.jpg
Wyświetleń:	1389
Rozmiar:	27.1 KB
ID:	109304
    a szeregowo:
    Kliknij obrazek, aby uzyskać większą wersję

Nazwa:	szeregowe podłączenie wtyczek.jpg
Wyświetleń:	426
Rozmiar:	75.2 KB
ID:	109305
    Czyli jak jedna z wtyczek nie jest podłączona to nie zamknie się obwód i grzałki nie mają zasilania.

    Pomierzyłem też oporności grzałek i wyszły mi jakieś dziwne rzeczy na początku - oporności rzędu 34Mohm na jednej 22kohm na drugiej i około 16kohm na trzeciej.
    Później musiałem gdzieś pojechać i jak wróciłem zacząłem jeszcze raz mierzyć i wyszły mi poniższe wartości (licząc od prawej strony zdjęcia) - sprawdzane trzykrotnie.
    Kliknij obrazek, aby uzyskać większą wersję

Nazwa:	grzałka.jpg
Wyświetleń:	519
Rozmiar:	78.9 KB
ID:	109306
    1 grzałka 1,1ohm
    2 grzałka 1,7ohm
    3 grzałka 1,4 ohm

    Chociaż jak dobrze pamiętam z prawa ohma większy oprór to mniejszy prąd to może wtyczki są podłączone prawidłowo -proszę niech mnie ktoś uświadomi

    I teraz prośba czy ktoś z forumowiczów mający nagrzewnicę, mógłby zobaczyć jak ma u siebie i pomierzyć rezystancję w celu porównania.

    Podając zasilanie sterujące na przekaźnik prąd do wtyczek dochodzi - niestety ze względu na porę musiałem odpuścić próby na grzałkach.
    Na chwile obecna mam podłączone diody zobaczymy czy kiedyś się zaświecą .
    Myślę, że może zapodam sterowanie ręczne nagrzewnicy z jakimś przekaźnikiem czasowym.

    krzyzie
    Ostatnio edytowane przez krzyzie ; 21-09-2013 o 22:19
    Powyższy post wyraża jedynie opinię autora w dniu dzisiejszym. Nie może on służyć przeciwko niemu w dniu jutrzejszym. Zastrzega się prawo zmiany poglądów, bez podawania przyczyny
    Alfa Giulia Veloce - 2,0 280KM

  3. #103
    Użytkownik Maniak resoraków Avatar pawel2910
    Dołączył
    07 2011
    Auto
    Były: 156 2.4 JTD 02r. AR 159 2.4 JTDM 06r. Jest: Giulietta QV 12r.
    Postów
    927

    Domyślnie

    Teraz taka kwestia, po jaki gwint podłączano w fabryce jakiekolwiek wtyczki do nagrzewnicy jeżeli miałoby to nie działać z panelem klimatronika? Pomijając już czy były podłączone 2 czy 3 grzałki.

  4. #104
    Użytkownik Maniak resoraków Avatar krzyzie
    Dołączył
    02 2009
    Mieszka w
    Wągrowiec/Rabowice
    Auto
    Alfa Giulia 2,0 280KM MY21
    Postów
    613

    Domyślnie

    Cytat Napisał pawel2910 Zobacz post
    Teraz taka kwestia, po jaki gwint podłączano w fabryce jakiekolwiek wtyczki do nagrzewnicy jeżeli miałoby to nie działać z panelem klimatronika? Pomijając już czy były podłączone 2 czy 3 grzałki.
    O to należałoby zapytać fabrykę. Mnie w ASO w Poznaniu zbyli twierdząc że pewnie wcześniejsi właściciele dołożyli sobie nagrzewnicę
    Powyższy post wyraża jedynie opinię autora w dniu dzisiejszym. Nie może on służyć przeciwko niemu w dniu jutrzejszym. Zastrzega się prawo zmiany poglądów, bez podawania przyczyny
    Alfa Giulia Veloce - 2,0 280KM

  5. #105
    Użytkownik Romeo
    Dołączył
    09 2012
    Mieszka w
    Kraków Radom
    Auto
    159 1.9 16v q-tronic 2008r
    Postów
    876

    Domyślnie

    Cytat Napisał krzyzie Zobacz post
    No to już całkiem jest super.

    Co do nagrzewnicy - dzisiaj sprawdzałem czy mam przekaźniki i poniżej małe sprostowanie sposobu podłączenia - przynajmniej tak jest u mnie.

    Przekaźniki mam dwa 30A i 50A - można je łatwo zdemontować wyciągając całą podstawę do góry - wtedy mamy przekaźniki na zewnątrz.

    Niestety dalej jest już tylko gorzej - przekaźnik który ma wartość 50A zasila wtyczkę od jednej grzałki.

    Przekaźnik który ma wartość 30A - zasila wtyczki do dwóch nagrzewnic, przy czym nie są one podłączone równolegle jak w schemacie z eLern:
    Kliknij obrazek, aby uzyskać większą wersję

Nazwa:	schemat nagrzewnica eLern.bmp.jpg
Wyświetleń:	1389
Rozmiar:	27.1 KB
ID:	109304
    a szeregowo:
    Kliknij obrazek, aby uzyskać większą wersję

Nazwa:	szeregowe podłączenie wtyczek.jpg
Wyświetleń:	426
Rozmiar:	75.2 KB
ID:	109305
    Czyli jak jedna z wtyczek nie jest podłączona to nie zamknie się obwód i grzałki nie mają zasilania.

    Pomierzyłem też oporności grzałek i wyszły mi jakieś dziwne rzeczy na początku - oporności rzędu 34Mohm na jednej 22kohm na drugiej i około 16kohm na trzeciej.
    Później musiałem gdzieś pojechać i jak wróciłem zacząłem jeszcze raz mierzyć i wyszły mi poniższe wartości (licząc od prawej strony zdjęcia) - sprawdzane trzykrotnie.
    Kliknij obrazek, aby uzyskać większą wersję

Nazwa:	grzałka.jpg
Wyświetleń:	519
Rozmiar:	78.9 KB
ID:	109306
    1 grzałka 1,1ohm
    2 grzałka 1,7ohm
    3 grzałka 1,4 ohm

    Chociaż jak dobrze pamiętam z prawa ohma większy oprór to mniejszy prąd to może wtyczki są podłączone prawidłowo -proszę niech mnie ktoś uświadomi

    I teraz prośba czy ktoś z forumowiczów mający nagrzewnicę, mógłby zobaczyć jak ma u siebie i pomierzyć rezystancję w celu porównania.

    Podając zasilanie sterujące na przekaźnik prąd do wtyczek dochodzi - niestety ze względu na porę musiałem odpuścić próby na grzałkach.
    Na chwile obecna mam podłączone diody zobaczymy czy kiedyś się zaświecą .
    Myślę, że może zapodam sterowanie ręczne nagrzewnicy z jakimś przekaźnikiem czasowym.

    krzyzie
    zacznę od rzeczy prostszych.
    3 grzałki powinny mieć moc 700W przy 14V. Więc Rz=U^2/P=0,28ohm, a R=0,84ohm. Wskazania masz raczej ok biorąc pod uwagę niepewność pomiarową. Jeśli jesteś nadgorliwy, to możesz zdemontować nagrzewnicę. Nagrzewnica posiada szyny prądowe i pomiędzy nimi jest blaszana harmonijka, możesz nią lekko poruszać, żeby styk harmonijki z szyną był lepszy.
    rezystancję mogę u siebie jutro zmierzyć.

    co do podłączenia.
    faktycznie elearn kłamie. Nawet logika sterowania w nim zawarta leży;/
    Ja bym zmienił sposób podłaczenia. Sam nie mam fabrycznej instalacji, więc nie wiem do końca. Nie jest to pewne, ale ponoć kostkę odłączali od nagrzewnicy w krajach o klimacie umiarkowanym, a na np. półwysep skandynawski grzały 3 spirale. Co do przekaźników to np. elarn od 147 mówi, że przekaźniki powinny być 30A i 50A. elearn od

    co do modyfikacji.
    w elearnie masz pokazane 2 przewody sterujące.
    Niebiesko-biały podaj na cewkę przekaźnika 50A
    Szaro-biały podaj na cewkę przekaźnika 30A (czyli spr czy tak jest, a jak nie jest, to zamień przewody w kostkach przekaźników)
    + z przekaźnika 30A podaj bezpośrednio na nagrzewnicę.
    + z przekaźnika 50A podaj na 2 spirale nagrzewnicy, ale równolegle. Skoro masz przejściówkę z 2 białych i jednej niebieskiej kostki, to przerób ją...

    a i przypomniałem sobie, że u mnie nie ma kostki koloru białego, kupowałem taką "falerkę" http://allegro.pl/elektryczna-nagrze...458571909.html

    - - - Updated - - -

    z tym przekaźnikiem czasowym to uważaj. \pamiętaj, że logika jest taka, że poniżej 12.2V nagrzewnica nie pracuje, bo uszkodzić można aku. Jak są obroty silnika niskie, też nie pracuje, bo poleci alternator. Jak jest za ciepło w środku, też nie pracuje, bo zamyka się przesłona nagrzewnicy. Gdy będzie pracowała - przegrzeje się.

  6. #106
    Użytkownik Maniak resoraków Avatar krzyzie
    Dołączył
    02 2009
    Mieszka w
    Wągrowiec/Rabowice
    Auto
    Alfa Giulia 2,0 280KM MY21
    Postów
    613

    Domyślnie

    Cytat Napisał emo94 Zobacz post
    rezystancję mogę u siebie jutro zmierzyć.
    myślę, że opis w zupełności mnie satysfakcjonuje.

    Przeróki zrobię jak piszesz, powiedz tylko jak ty masz zrobione sterowanie - masz oryginalny panel, czy dorabiałeś coś sam?
    Cytat Napisał emo94 Zobacz post
    z tym przekaźnikiem czasowym to uważaj. \pamiętaj, że logika jest taka, że poniżej 12.2V nagrzewnica nie pracuje, bo uszkodzić można aku. Jak są obroty silnika niskie, też nie pracuje, bo poleci alternator. Jak jest za ciepło w środku, też nie pracuje, bo zamyka się przesłona nagrzewnicy. Gdy będzie pracowała - przegrzeje się.
    tutaj masz faktycznie rację, prostym sterowaniem możnaby zrobić więcej krzywdy niż pożytku

    krzyzie
    Powyższy post wyraża jedynie opinię autora w dniu dzisiejszym. Nie może on służyć przeciwko niemu w dniu jutrzejszym. Zastrzega się prawo zmiany poglądów, bez podawania przyczyny
    Alfa Giulia Veloce - 2,0 280KM

  7. #107
    Użytkownik Romeo
    Dołączył
    09 2012
    Mieszka w
    Kraków Radom
    Auto
    159 1.9 16v q-tronic 2008r
    Postów
    876

    Domyślnie

    robiłem sobie układ sterujący. Ma ona 2 czujniki temp. i detekcję niskiego napięcia.

  8. #108
    Użytkownik Maniak resoraków Avatar pawel2910
    Dołączył
    07 2011
    Auto
    Były: 156 2.4 JTD 02r. AR 159 2.4 JTDM 06r. Jest: Giulietta QV 12r.
    Postów
    927

    Domyślnie

    Widzę Panowie, że takie sprawy to wyższa szkoła jazdy Dla mnie najlepiej pasowałaby odpowiedź, czy nagrzewnica z podłączonymi 2 wtyczkami działa w ogóle przy każdym panelu klimatronica i czy w jakiś bezpieczny sposób można podłączyć tą3 grzałkę z wykorzystaniem fabrycznej instalacji.

  9. #109
    Użytkownik Romeo
    Dołączył
    09 2012
    Mieszka w
    Kraków Radom
    Auto
    159 1.9 16v q-tronic 2008r
    Postów
    876

    Domyślnie

    Cytat Napisał pawel2910 Zobacz post
    Widzę Panowie, że takie sprawy to wyższa szkoła jazdy Dla mnie najlepiej pasowałaby odpowiedź, czy nagrzewnica z podłączonymi 2 wtyczkami działa w ogóle przy każdym panelu klimatronica i czy w jakiś bezpieczny sposób można podłączyć tą3 grzałkę z wykorzystaniem fabrycznej instalacji.
    były różne wersje centralek klimatyzacji. Moja nie obsługuje nagrzewnicy powietrza.

    co do 3 grzałki. Trzeba spr. jakie przekroje mają przewody. Przyjmuje się, że 10A to min 1mm^2 przekroju przewodu. Nagrzewnica ma po ok 20A na spiralę. Wiec do pierwszej musi być 2,5mm^2 (albo 4mm^2) i do dwóch kolejnych 6mm^2. Jak się da cieńszy przewód, to się będzie grzał, w najgorszym wypadku uszkodzi się izolacja i dojdzie do zwarcia.
    Co do kwestii prądu. Jest to max 50A, więc trochę sporo. Alternator jednak powinien dać radę. Chyba, że załącza się jeszcze podgrzewanie szyby, siedzeń, itp. to może być róznie. Dlatego też centralka odłącza nagrzewnicę, gdy napięcie spada poniżej 12,2V
    Z tego co wiem (bo tak jest u mnie), zasilanie nagrzewnicy idzie od aku (po maxifuse 70A), rozdziela się na 2 przewody i na ściance grodziowej silnika są 2 podstawki na bezpieczniki maxifuse 30A i 50A o odpowiednio dobranych przekrojach. Dalej zasilanie idzie do 3-pinowej wtyczki znajdującej sie przy wentylatorze zespołu nagrzewnicy.
    A dalej to ja nie mam instalacji fabrycznej. Wiem, że przewód przeznaczony na zasilanie 2 spirali nagrzewnicy jest grubszy.

  10. #110
    Użytkownik Maniak resoraków Avatar krzyzie
    Dołączył
    02 2009
    Mieszka w
    Wągrowiec/Rabowice
    Auto
    Alfa Giulia 2,0 280KM MY21
    Postów
    613

    Domyślnie

    Cytat Napisał emo94 Zobacz post
    robiłem sobie układ sterujący. Ma ona 2 czujniki temp. i detekcję niskiego napięcia.
    emo94, a czujniki masz dodatkowe czy wykorzystywałeś któreś z istniejących w aucie?

    Cytat Napisał emo94 Zobacz post
    A dalej to ja nie mam instalacji fabrycznej. Wiem, że przewód przeznaczony na zasilanie 2 spirali nagrzewnicy jest grubszy.
    To potwierdzam, że jeden przewód jest grubszy natomiast u mnie idzie on na zasilanie 1 grzałki.
    Cytat Napisał pawel2910 Zobacz post
    Dla mnie najlepiej pasowałaby odpowiedź, czy nagrzewnica z podłączonymi 2 wtyczkami działa w ogóle przy każdym panelu klimatronica
    Narazie jestem na etapie testowania mojego panelu 156051440 - i jak do dzisiaj ani razu nie podał napięcia sterującego na grzałki. Nie wiem czy temepratura zewnetrzna ma znaczenie bo narazie wszystkie próby był przy temepraturach powyżej 15°C. Jutro rano będę wcześnie wyjeżdżał, a że ranki ostatnio były już dość chłodne to zobaczymy. Jednak wydaje mi się że nie działa to przy każdym panelu.

    krzyzie
    Powyższy post wyraża jedynie opinię autora w dniu dzisiejszym. Nie może on służyć przeciwko niemu w dniu jutrzejszym. Zastrzega się prawo zmiany poglądów, bez podawania przyczyny
    Alfa Giulia Veloce - 2,0 280KM

Podobne wątki

  1. Podgrzewacz płynu chłodzącego i ogrzewanie
    Utworzone przez Złoty w dziale 156
    Odpowiedzi: 4
    Ostatni post / autor: 13-02-2016, 13:40
  2. [Brera] Wysoki stan płynu w zbiorniczku wyrównawczym płynu chłodniczego.
    Utworzone przez zuch10 w dziale 159/Brera/Brera Spider
    Odpowiedzi: 11
    Ostatni post / autor: 03-01-2016, 20:49
  3. Odpowiedzi: 1
    Ostatni post / autor: 15-12-2013, 01:29
  4. 100zł, czy to dużo za podgrzewacz płynu?
    Utworzone przez Proxim@Ar w dziale Forum ogólne o Alfa Romeo
    Odpowiedzi: 15
    Ostatni post / autor: 02-02-2013, 19:04
  5. [145] Podgrzewacz płynu układu chłodzenia w dieslach
    Utworzone przez bulan74 w dziale 145/146/155
    Odpowiedzi: 2
    Ostatni post / autor: 20-01-2013, 20:06

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory