Strona 2 z 3 PierwszyPierwszy 123 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 11 do 20 z 27

Temat: Alfa 156 zapalił się check i silnik zgasł

  1. #11
    Użytkownik Ogier
    Dołączył
    05 2013
    Auto
    alfa 156 Sportvagon 1.9JTD
    Postów
    159

    Domyślnie

    Witam wziąłem się dziś za to ponieważ rano zdążyłem odpalić samochód przejechać trochę i zgasł i tak ze 4 razy wyjąłem regulator był czyściutki i wyszedł lekko aż mnie coś to zdziwiło ponieważ ktoś napisał że trzeba go okręcić w lewo .I teraz pojawia się problem bo jest wyżłobienie zy pownien być tam oring czy nie ja kupiłem bo nie wiedziałem załączam zdjęcie z oringiem.Ktoś na innym forum powiedział że powinny być 3 jakiś metalowy biały i czarny lub zielony tylko ,metalowego nie widzę. Co do czujnika ciśnienia kupiłem od Fiata Bravo 105km 1.9 będzie pasować bo mają inne numery. W końcu nie wiem czy te błędy przepływki i czujnika powietrza mogą się przyczynić bo gaśnięcia .Był taki objaw że musiałem odczekać nie moglem od razu odpalić. Czujnik ciśnienia jest tak drogi że ho ho 800 zł wiec kupiłem używany .Czekam do jutra na nowy filtr i wszystko złożę tylko aż mi się nie chce wierzyć że od razu regulator i czujnik. Czy tak jak na zdjęciu ma tam być oring czy ma być wyżłobienie ?.Z góry dzięki za pomoc i przeprasam za chaos myśli

    - - - Updated - - -

    Acha jeszcz ew innym temacie 2,4 CR o regulatorze wyczytałem że to może być lejący wtrysk ale na zimnym silniku prawie? w razie czego proszę o opis jak je sprawdzić? czytałem ten temat ale nie wiem gdzie strzykawki podłączyć

    - - - Updated - - -

    Proszę pomóźcie bo nie wiem czy założyć ten czujnik na listwę co kupiłem czy stary może brak oringa spowodował błąd czujnika ciśnienia? wymienie może przepływkę na starą orginalną bo na niej nie było błędu a czy ten błąd egr możę być przyczyną czy to po prostu przez zaślepienie ?
    Załączone obrazy Załączone obrazy Kliknij obrazek, aby uzyskać większą wersję

Nazwa:	DSC_0056.jpg
Wyświetleń:	155
Rozmiar:	57.2 KB
ID:	109522  

  2. #12
    Użytkownik Ogier
    Dołączył
    05 2013
    Auto
    alfa 156 Sportvagon 1.9JTD
    Postów
    159

    Domyślnie

    prosze pomóżcie

  3. #13
    Użytkownik Quadrifoglio Verde Avatar Maciek-156
    Dołączył
    05 2007
    Mieszka w
    Warszawa
    Auto
    AR Stelvio 2.0 Turbo 280KM Veloce 2021
    Postów
    8,623

    Domyślnie

    Problem (podpięcie komputera też to potwierdza) leży w niewłasciwym ciśnieniu na listwie wtryskowej.Przyczyn może byc kilka:
    -niesprawny regulator cisnienia
    -uszkodzony czujnik pomiarowy
    -lejący wtryskiwacz
    -uszkodzona pompa wysokiego cisnienia
    -zanieczyszczony filtr paliwa
    Od razu napiszę cos co powinienes sobie zapamietać- czujniki i regulatory pasują tylko od takiego silnika jaki masz (czyli od fiata bravo 105KM nie bedzie pasował....), druga sprawa to czujniki kupuje się nowe, bo używany to juz jeden masz, więc po co ci drugi?
    AR Stelvio 2.0 Turbo 280KM Veloce 2021
    Jeep Cherokee 2.0 MJD A9 LIMITED 2014
    Giulietta 1,4TB MA Distinctive 2010
    AR156 1.9 16v JTD M-jet 2004
    AR156 1.6TS 2000
    Wcześniej 7 włoskich aut F (126, 127, UNO DS, TIPO, PUNTO, BRAVA, MAREA)

  4. #14
    Użytkownik Rowerzysta Avatar kosik17
    Dołączył
    12 2009
    Mieszka w
    Zbąszyń
    Auto
    156 1.9 JTD 2000r.
    Postów
    81

    Domyślnie

    Jesli chodzi o regulator paliwa to w 105km siedzi o numerach 0 281 002 243 jest to dosyc czesto spotykany regulator na allegro(jest tanszy) jednak nie jest juz produkowany jego nastepca jest 0 281 002 488 i on jest stosowny w nowszych silnikach jtd np w alfach po lifcie w kazdym razie rozni sie tym ze na samym "czubku" ma siateczke(filterek) a ten stary go nie posiada oba sa wpelni zamienne

    Ten czarny oring pelni funkcje dodatkowej uszczelki ... na regulatorach o koncowce 488 go nie ma (a na tych o koncowce 243 jest zawsze) ale spokojnie mozesz go zalozyc - ja tak zrobilem gdy delikatnie saczylo sie paliwko w miejscu laczenia regulatora z pompa - efekt ?? Nic juz nie cieknie - i nie mialo to zadnego wplywu na prace silnika

    Wysłane z mojego GT-I9100 za pomocą Tapatalk 4

  5. #15
    Użytkownik Alfa i Omega Avatar maxiking
    Dołączył
    02 2013
    Mieszka w
    Tarnów 33-100
    Auto
    Alfa Romeo 156 1.9 jtd 115 koni 2001/2002r
    Postów
    483

    Domyślnie

    Kolego sprawdź sobie czy masz prąd i mase na pompie w baku , u mnie ostatnio nie było masy i były dokładnie takie same objawy,raz świeciła marchewa raz nie i gasł kiedy mu pasowało. Regulator czyściłem,filtr wymieniłem i wszystko przewaliłem aż doszedłem do tej pompy

  6. #16
    Użytkownik Rowerzysta Avatar kosik17
    Dołączył
    12 2009
    Mieszka w
    Zbąszyń
    Auto
    156 1.9 JTD 2000r.
    Postów
    81

    Domyślnie

    I jeszcze dodam ze czysty regulator to nie zawsze dzialajacy regulator bo to co wsrodku siedzi tego juz nie wyczyscimy a wystarczy jakas drobinka
    Pozdrawiam

    Wysłane z mojego GT-I9100 za pomocą Tapatalk 4

  7. #17
    Użytkownik Ogier
    Dołączył
    05 2013
    Auto
    alfa 156 Sportvagon 1.9JTD
    Postów
    159

    Domyślnie

    A ja dodam że pompę i wtryski bym odrzucił bo ma siłe idzie jak szatan

    - - - Updated - - -

    a mogę jakoś programem sprawdzić co jest przyczyną np włączyć testy żeby wiedzieć że to na pewno regulator

  8. #18
    Użytkownik Rowerzysta Avatar kosik17
    Dołączył
    12 2009
    Mieszka w
    Zbąszyń
    Auto
    156 1.9 JTD 2000r.
    Postów
    81

    Domyślnie

    Regulatora nie sprawdzisz .... ewentuLnie mozesz zrobic wykresy cisnienie zadane przez ecu i cisnienie ktore jest faktycznie .... jednak ja z nich duzo nie odczytam .....moze ktos inny ci w tym pomoze

    Wysłane z mojego GT-I9100 za pomocą Tapatalk 4

  9. #19
    Użytkownik Ogier
    Dołączył
    05 2013
    Auto
    alfa 156 Sportvagon 1.9JTD
    Postów
    159

    Domyślnie

    Już prawie skończone

    1.Filtr wymieniony nie było problemu z rozruchem
    2.regulator i czujnik ciśnienia oczyszcone
    3,No własnie dostrzegłem jeden bezpiecznik przepalony powiedzcie mi od czego to pompa paliwa? ostatni rząd pierwszy od lewej
    4.sprawdzałem pracę pompy ładuje chwilę po czym się wyłącza po zapaleniu znów słychać jak syczy. Prądu nie mogę na tej kostce zmierzyć które to kable załączyłem zdjęcia .

    - - - Updated - - -

    acha przepływka stara założona masy się rozjeżdzają ale błedów już nie ma na razie usunięte

    - - - Updated - - -

    A czujnik położenia wału może być przyczyną? chociaż ż enie wykazało błędu albo wałka?
    Załączone obrazy Załączone obrazy Kliknij obrazek, aby uzyskać większą wersję

Nazwa:	DSC_0062.jpg
Wyświetleń:	355
Rozmiar:	102.2 KB
ID:	109626   Kliknij obrazek, aby uzyskać większą wersję

Nazwa:	DSC_0061.jpg
Wyświetleń:	139
Rozmiar:	71.2 KB
ID:	109627  

  10. #20
    Użytkownik Rowerzysta Avatar kosik17
    Dołączył
    12 2009
    Mieszka w
    Zbąszyń
    Auto
    156 1.9 JTD 2000r.
    Postów
    81

    Domyślnie

    Czujnik polozenia walu mi wywalal blad po pierwszym zgasnieciu samochodu ... ale czy zawsze tak jest tego nie wiem z czujnikiem walka nie mialem jeszcze doczynienia i cale szczescie

    Wysłane z mojego GT-I9100 za pomocą Tapatalk 4

Podobne wątki

  1. [159] Problem z alfa 159 sportwagon 1,9 JTS 2006 - check engine , silnik
    Utworzone przez czarna911 w dziale 159/Brera/Brera Spider
    Odpowiedzi: 70
    Ostatni post / autor: 25-05-2018, 23:42
  2. [159] 2.4 JTDm - podczas jazdy zapalił się 'Check engine' i silnik zgasł
    Utworzone przez Maxx w dziale 159/Brera/Brera Spider
    Odpowiedzi: 37
    Ostatni post / autor: 21-05-2017, 19:01
  3. Odpowiedzi: 5
    Ostatni post / autor: 20-03-2014, 11:33
  4. Błąd P0340, silnik zgasł, kreci nie odpala, silnik 1.6 TS
    Utworzone przez maryszkens w dziale 147
    Odpowiedzi: 14
    Ostatni post / autor: 17-08-2012, 19:41
  5. [GTV] Silnik kaplica - silnik zazgrzytał i zgasł. Rozrusznik nie kręci wałem...
    Utworzone przez Ferrari-1 w dziale Gtv/Gtv Spider
    Odpowiedzi: 98
    Ostatni post / autor: 30-10-2009, 07:40

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory