nie bedziemy robić OT. poszło PW
nie bedziemy robić OT. poszło PW
Śmieszne są te narzekania klekociarzy - przecież 15L/100 to i TSem da się spalić jeżdząc jak należy![]()
Twin Spark Compressore - Na pohybel hejterom - Szalone 0.5bara
Mazda mx5 - bokiem, na glebie i z kierownicą po złej stronie.
"Nothing is "good" for daily driving that's not OEM. So by that logic don't turbo your car. Don't make it faster. Don't do anything. Go buy a bus pass."
13l/100 zrobiłem Tsem,ale mimo wszystko ciężko było.Przy naprawdę szybkiej jeżdzie 130-180,spaliłem 10,5-11,5l/100.Zależało od pory roku i ilości ludków na pokładzie.
ja tam nie wiem czemu ludzie czepiają się tak tego spalania tbi. Przeciez silnik to prawie 1.8 pojemności z turbo karmiącym te 200 kucy. Przeciez zwykly 1.8 w punto hgt potrafil 13-15 l spalic. Co do kosztów to 1.75 ma tez dwumase z tego co kojarze wiec az tak dużo tanszy nie będzie w serwisowaniu. Plus może przy ubezpieczeniu bo pojemność mniejsza niż 2.0 ale teraz wszystkie produkowane diesle tak maja wiec w sumie żaden argument. Może ewentualnie jak się sciaga z zagranicy to będzie taniej niż taki powyżej 2.0 pojemności ze względu na akzyze, Ja średnio robie 13k rocznie wiec spalanie benzyniaka mnie nie przeraza![]()
Ludkowie zapewne narzekają bo 1750tbi to silnik sprzed 15 lat tak jak 1,8 z punto hgt. To współczesna konstrukcja i niestety, ale na tle innych współczesnych konstrukcji nie wypada tak rewelacyjnie jakbyśmy chcieli.
"... I guess it's just the way I'm wired."
www.delta-HF.blogspot.com
odwalcie sie od TBi)) swietny silnik, elastyczny, dobrze sie jezdzi.
JEDYNA WADA: brak brzmienia.
I maksymalne parametry (w tym zużycie paliwa) jak z 2,0 16v turbo z 1989 roku
"... I guess it's just the way I'm wired."
www.delta-HF.blogspot.com
No mnie się udało zejść poniżej 7/100 (według kompa na dystansie 200km), ale faktycznie było to już ekstremum.
Co by nie mówić, to 1750 jest jedyną sensowną, benzynową jednostką dla 159 i Brerki.
Było: 166 2.4JTD x5, 166 2.0TS x3, 166 3.0 V6 x2, 166 3.0 V6 Sportronic x2, 166 2.5 V6, 156 2.4JTD x3, 156 2.4JTD SW, 156 2.5 V6 x2, 156 1.9JTD, Kappa Coupe 2.0T
Panowie, co jest grane z turbinami w tym silniku? Rozglądam się za tbi i prawie w każdym jednym przy przebiegach rzędu 50k km była już wymieniane turbo. Rozumiem że nie każdy potrafi jeździć z turbo no ale bez przesady
ciesz się, ze juz wymienione, jeden problem masz z glowy... a co sie dzieje? ludzka durnota, wyłączają silniki zaraz po zjechaniu z trasy i turbina pracuje na sucho. Klasyczny błąd. Należy zawsze poczekać minimum minutę zanim wyłączy sie silnik po wysilonej pracy (trasa, dłuższy przebieg, wysokie obroty). Ale te kmioty podjeżdzają na przykład na stacje przy autostradzie i ciach, silnik stop.
Turbina tego nie wybacza.