Strona 4 z 94 PierwszyPierwszy 123456789101112131454 ... OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 31 do 40 z 936

Temat: usunięcie klap wirowych - wady i zalety

  1. #31
    Użytkownik Rowerzysta Avatar Dymo
    Dołączył
    03 2008
    Mieszka w
    Newport
    Auto
    AR Mito 0,9 TwinAir 105KM 2014r.
    Postów
    336

    Domyślnie

    rhessi, jeździj dalej z klapkami to skończysz jak ja... 6 zaworów pogiętych, planowanie głowicy, kpl. uszczelek i śrub, ogólnie mały remont silnika i koszty ogromne.
    AR 155 1.9TD 90KM 1992 - byla
    AR 146 2.0 Ti 150KM 1996 - byla
    AR 156 1.9Jtd 115KM 2002 - ciagle jest
    AR 159 1.9Jtdm 150KM 2007 - byla
    AR Mito 0.9TwinAir 105KM 2014 - jest
    AR Giulietta 2.0 120KM 1981 - w trakcie remontu
    AR Spider 2.0 150KM 1999 - jest!

  2. #32
    Użytkownik Quadrifoglio Verde Avatar Czarny_28
    Dołączył
    11 2010
    Mieszka w
    Dębica RDE - podkarpackie
    Auto
    AR 159 SW, Progression, Nero Oceano, 1.9 JTDm 16V, 2006r.
    Postów
    6,839

    Domyślnie

    Dymo na takie konsekwencje jeszcze sklada sie to czy masz przedliftowy kolektor czy poliftowy.Ty masz niestety poliftowy.W Pierburgu(aluminiowym kolektorze przedzamianowym) klapy sie zacieraja ale nie urywaja wiec nie strasz wszystkich od razu co nie zmienia faktu, ze i tak lepiej usunac badziewne klapy i miec swiety spokoj

  3. #33
    Użytkownik Pasjonat Avatar jahu
    Dołączył
    04 2008
    Mieszka w
    Wrocław
    Auto
    Giulia Veloce Q4, GT 1300 Junior (1.75)
    Postów
    3,428

    Domyślnie

    Cytat Napisał AirAjti Zobacz post
    Zworek VGT i zmienna geometria sprężarki?
    Na pewno to jedna z pierwszych rzeczy, które bym sprawdził. Cały układ pracy zmiennej geometrii.

    Check na desce to pojawi Ci się jak już będziesz miał zatartą zmienną geometrię. Ale i to nie pewne. U mnie kiedyś turbina mi przeładowywała a checka nie było (mimo trybu awaryjnego).

  4. #34
    Użytkownik Znawca Avatar szewi
    Dołączył
    07 2011
    Mieszka w
    Warszawa
    Auto
    Alfa
    Postów
    1,084

    Domyślnie

    A co mają sprawne klapy do spalania ? EGR zgoda, ma wpływ - jak go nie ma spalanie jest min wyższe (można to wyregulować programem), za to zawór recyrkulacji spalin jest głownym winowajcą psucia się klap.

    OK w sytuacji gdy klapy są uszkodzone i ustawione w przypadkowych pozycjach to tutaj zgoda, spalanie może być większe.
    Poprawka jednak powinna być na fakt, że spalanie nawet w dwóch jadnkowych silnikowo i sprawnych egzemplarzach może być różne w podobnych warunkach.
    Odtworzenie takich samych warunków atmosferycznych i drogowych żeby porównanie było miarodajne jest praktycznie niemożliwe.
    Zobaczcie jak zmienia się wynik na hamowni ze względu na warunki atmosferyczne

    polecam fajny art dot. kolektorów o zmiennej długości regulowanej właśnie owym mechanizmem klap, który wyjaśnia po co są te znienawidzone klapy J

    “Kolektor dolotowy wyposażony w klapy wirowe to nic innego jak kolektor dolotowy o zmiennej długości kanałów (kolektorów). Rozwiązanie to pozwala poprawić zachowanie jednostki napędowej w określonymzakresie obrotów. W celu zwiększenia momentu obrotowego w dolnym zakresie obrotomierza, klapy kolektora zamykają się, przez co powietrze porusza się w długim kanale ssącym. Przy wysokich obrotach czas napełniania cylindra powietrzem jest krótszy, przez co lepszy efekt zapewniają krótsze kolektory (klapy się otwierają)”

    kolektor ssący klapy wirowe

    Na koniec ciekawi mnie fakt, że użytkownicy po usunięciu klap piszą o tym że auto nic nie traci a nawet jest lepiej.
    Przynajmniej w teorii klapy są własnie od poprawiania dynamiki w niskim zakresie obrotów.
    Ktoś mierzył niutona na hamowni w dolnym zakresie obrotów przed i po? Przyśpieszenie ze sprawnymi klapami w górnym zakresie też powinno być lepsze.
    Chętnie bym zobaczył jakiś wykres.
    Wg mnie powinno być zatem sprostowanie - będzie lepiej po usunięciu, ale tylko w sytuacji kiedy klapy wcześniej były niesprawne, natomiast nie powinno być lepiej w porównaniu do auta ze sprawnym kolektorem z działającymi klapami.

    Tak więc nie twórzmy mitów, bo za chwilę zapanuje na forum moda na usuwanie klap dla sportu z działających kolektorów, bo ktoś napisze, że bez tego to mu pali mniej itp. To są wg mnie mega subiektywne sprawy i odczucia w kwestii porównywania spalania.
    Idac w tym kierunku okazało by się, że nasze auta jeżdżą na powietrze bo EGR - minus litr, DPF minus kolejny litr, albo (a co tam niech będą minus dwa), chip minus kilka litrów, aha no i klapy itp
    Ktoś zadaje sobie pytanie przed usunięciem jaka jest funkcja klap, czy bez zastanowienia pakujemy je do jednego worka pt ekologia ?

    Żeby było jasne, nie neguje decyzji jak ktoś decyduje się je wywalić, w sytuacji kiedy są niesprawne, czy nie chce bawić się w kosztowne wymiany kolektorów itp - wolnoć Tomku w swoim domku
    Jednak określenie klapy to zło - a tak można wydedukować po przeczytaniu postów na naszym forum jest wg mnie przysadzone (przez EGR .
    Ostatnio edytowane przez szewi ; 29-10-2013 o 21:46

  5. #35
    Użytkownik Fachowiec Avatar AirAjti
    Dołączył
    06 2012
    Mieszka w
    Lubin
    Auto
    Była 159 Berlina 2.4JTDm '06... aktualnie Tipo 1.4T-Jet z fabrycznym nadtlenkiem gazu
    Postów
    2,439

    Domyślnie

    Szewi, ja oczywiscie opisywalem swoj przypadek uszkodzonych klap... stad mniejsze spalanie. Rzeczywiscie moja wypowiedz byla nieprecyzyjna i moglem zasugerowac, ze wywalenie klap nawet jesli sa sprawne daje oszczednosc paliwa- otoz nie

    Tylko uszkodzone klapy + mocno zasyfiony kolektor powoduje zwiekszone zuzycie paliwa. Wtedy warto sie ich pozbyc. Tak bylo w moim przypadku.
    Powyższy post został napisany przeze mnie i każde słowo dokładnie przemyślałem- jeśli czujesz się obrażony to znaczy, że albo nie rozumiesz co napisałem, albo osiągnąłem swój cel


    "We have to love Alfa, it's the law!" - Richard "Hamster" Hammond

  6. #36
    Użytkownik Pasjonat Avatar jahu
    Dołączył
    04 2008
    Mieszka w
    Wrocław
    Auto
    Giulia Veloce Q4, GT 1300 Junior (1.75)
    Postów
    3,428

    Domyślnie

    Cytat Napisał szewi Zobacz post
    Na koniec ciekawi mnie fakt, że użytkownicy po usunięciu klap piszą o tym że auto nic nie traci a nawet jest lepiej.
    Przynajmniej w teorii klapy są własnie od poprawiania dynamiki w niskim zakresie obrotów.
    Ktoś mierzył niutona na hamowni w dolnym zakresie obrotów przed i po? Przyśpieszenie ze sprawnymi klapami w górnym zakresie też powinno być lepsze.
    Chętnie bym zobaczył jakiś wykres.
    Wg mnie powinno być zatem sprostowanie - będzie lepiej po usunięciu, ale tylko w sytuacji kiedy klapy wcześniej były niesprawne, natomiast nie powinno być lepiej w porównaniu do auta ze sprawnym kolektorem z działającymi klapami.
    Ktoś kiedyś tutaj zamieszczał takie porównania (wykresy z hamowni przed i po) – różnic nie było. Ale faktem jest, że zwykle wykres "przed" dotyczy auta np. z nieszczelnymi klapami, albo zatartymi. A wtedy porównanie traci sens. Dodatkowo – o ile ja dobrze rozumiem ten mechanizm, to klapy ulepszają pracęsilnika przy niepełnym wciśnięciu gazu. Inna sprawa, że bez laboratoryjnego badania trudno wyciągać wnioski – na ile ten mechanizm miał obniżyć emisje różnych substancji (poprzez dokładniejsze spalanie), a na ile poprawić osiągi w pewnym zakresie obrotów pod pewnym obciążeniem.

    Tak więc nie twórzmy mitów, bo za chwilę zapanuje na forum moda na usuwanie klap dla sportu z działających kolektorów, bo ktoś napisze, że bez tego to mu pali mniej itp. To są wg mnie mega subiektywne sprawy i odczucia w kwestii porównywania spalania.
    Tutaj należy się jednak wyjaśnienie. W kolektorach plastikowych urywają się klapy. A to jednak jest spore nieszczęście dla kieszeni. A w kolektorach alu nieszczelność klap może szybko zabić DPF, a także ma wpływ na EGT. Więc jednak w obu przypadkach usuwanie klap nie jest dla sportu, a dla zapobiegnięcia kłopotom.


    Cytat Napisał hoyraq Zobacz post
    Niemieckie paliwo
    Ja osobiście miałem odmienny przypadek. Do Niemiec spalanie ~7 litrów. Z powrotem na niemieckim paliwie 7,5 litra. Prędkości podobne ~140-150 km/h.
    Ostatnio edytowane przez jahu ; 02-11-2013 o 10:47

  7. #37
    Użytkownik Znawca Avatar olo_84
    Dołączył
    06 2013
    Auto
    Alfa 159 16V 150KM Distinsive SW 2006
    Postów
    1,850

    Domyślnie

    Ja w swojej postanowiłem regenerować kolektor, choć widać że większość przynajmniej ci co się udzielają na forum usuwają, więc nie wiem czy nie będę zlinczowany. Jednakże co się okazuje, po wyjęciu kolektora klap nie ma tz. wszystkie się urwały z czego jedna urwała się za mojej kadencji (auto mam od 6 miesięcy). Mechanik sugeruje mi zdejmowanie głowicy i ect. czy faktycznie jest to konieczne? Alfa zanim dojechała do mechanika pracowała równo po mieście pali 10 w trasie 7. Zdarzało się że miała problem z odpaleniem. Miałem też taki objaw że w kabinie czuć było spaliny ale to chyba już się wyjaśniło kolektor nie był szczelny. Czy jest duża obawa że zawory które jakoś przeżyły te urwane klapy jeszcze pochodzą jak to ocenić

    kolektor mam już pozmianowy (plastikowy)
    Ostatnio edytowane przez olo_84 ; 14-11-2013 o 22:25

  8. #38
    Użytkownik Quadrifoglio Verde Avatar Czarny_28
    Dołączył
    11 2010
    Mieszka w
    Dębica RDE - podkarpackie
    Auto
    AR 159 SW, Progression, Nero Oceano, 1.9 JTDm 16V, 2006r.
    Postów
    6,839

    Domyślnie

    mysle, ze powinienes jak najszybciej zrobic to co mowi mechanik

  9. #39
    Użytkownik Romeo Avatar LukeMazur
    Dołączył
    12 2012
    Mieszka w
    Bieszczady
    Auto
    Toyota Supra JZA80 / Nissan Stagea RS260
    Postów
    1,002

    Domyślnie

    własnie w plastikowym kolektorze jestto troche inaczej rozwiazane, ae tam równiez da sie usunąc klapy?


    Wypożyczę maszynkę do zaginania nadkoli - PW

  10. #40
    Użytkownik Quadrifoglio Verde Avatar Czarny_28
    Dołączył
    11 2010
    Mieszka w
    Dębica RDE - podkarpackie
    Auto
    AR 159 SW, Progression, Nero Oceano, 1.9 JTDm 16V, 2006r.
    Postów
    6,839

    Domyślnie

    da sie usunac

Podobne wątki

  1. usunięcie klap wirowych
    Utworzone przez marcinsw w dziale Świętokrzyskie
    Odpowiedzi: 57
    Ostatni post / autor: 02-04-2017, 18:24
  2. usunięcie klap wirowych w Poznaniu?
    Utworzone przez qooba w dziale Wielkopolskie
    Odpowiedzi: 18
    Ostatni post / autor: 22-11-2015, 12:34
  3. [159] Samodzielne usunięcie EGR, DPF i KLAP WIROWYCH
    Utworzone przez Freak w dziale 159/Brera/Brera Spider
    Odpowiedzi: 7
    Ostatni post / autor: 16-10-2015, 10:40
  4. [159] Usunięcie klap wirowych Warszawa?
    Utworzone przez AlfRomeo w dziale 159/Brera/Brera Spider
    Odpowiedzi: 2
    Ostatni post / autor: 22-05-2015, 10:33
  5. Usunięcie klap wirowych woj. lubelskie?
    Utworzone przez Cinekk1988 w dziale Lubelskie
    Odpowiedzi: 0
    Ostatni post / autor: 23-11-2014, 12:04

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory