Strona 14 z 54 PierwszyPierwszy ... 456789101112131415161718192021222324 ... OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 131 do 140 z 540

Temat: Wypalanie DPF

  1. #131
    Użytkownik Rowerzysta Avatar hubert.janowski
    Dołączył
    03 2013
    Mieszka w
    Zdanowice,,,,,Gliwice
    Auto
    Alfa Romeo 159 1.9 jtdm+chip 160 KM350Nm disactive 2008r.
    Postów
    302

    Question Filtr cząstek stałych a wskażnik temp

    Witam
    mam pytanie wczoraj wszystko przy zgaszeniu auta było ok. ostatnio filtr wypalal sie po przejechaniu jakos 800--900 km
    po ok 2 godz wsiadając do auta włożyłem kluczyk a tu wyskoczyła kontrolka od filtra dpf od temperaturu (niestety nie zdazyłem przeczytać co pisze w komunikacie na wyswietlaczu) oraz podniosła się na maxa wskazówka od temp. wody i spadła na dół. o co chodzi. Czyżby miał się wypalać dpf w tym czasie ale temp byla za niska???przejechalem potem ok 160 km i nie wypalal się.

  2. #132
    Użytkownik Rowerzysta
    Dołączył
    08 2012
    Auto
    Giulia
    Postów
    457

    Domyślnie

    nie wiem czy pomogę ale mi kiedyś wyskoczyła kontrolka od temperatury i wskazówka dobiła do maxa na kilka sekund, podczas jazdy na autostradzie, okazało się że mało płynu w układzie chłodzenia było

  3. #133
    Użytkownik Rowerzysta Avatar hubert.janowski
    Dołączył
    03 2013
    Mieszka w
    Zdanowice,,,,,Gliwice
    Auto
    Alfa Romeo 159 1.9 jtdm+chip 160 KM350Nm disactive 2008r.
    Postów
    302

    Domyślnie

    No raczej to nie to to chyba cos zwiazane z wypalaniem dpf ale chcialbym sie dowiedziec dokladniej bo to tylko moje przypuszczenia

  4. #134
    Użytkownik Rowerzysta Avatar gavu
    Dołączył
    05 2013
    Mieszka w
    KSU
    Auto
    AR 159 1.9 JTDm
    Postów
    395

    Domyślnie

    A z aku wszystko ok? Czasem przez problem z aku różne dziwy potrafią wyskakiwać i mogą sie dziać

  5. #135
    Użytkownik Maniak resoraków Avatar juhass
    Dołączył
    07 2012
    Mieszka w
    Gliwice
    Auto
    Giulietta MA 2011; Giulia 2021 USA
    Postów
    539

    Domyślnie

    Doładuj akumulator lub jeśli padaka- wymień. Problem się rozwiąże.

  6. #136
    Użytkownik Znawca Avatar karmal
    Dołączył
    08 2010
    Mieszka w
    Częstochowa
    Auto
    Maserati Ghibli S 3,0 410KM
    Postów
    1,894

    Domyślnie

    A tak w ogóle... myślę, że komunikaty wyświetlane na tym naszym wyświetlaczu, powinny szybciej gasnąć!! Wtedy człowiek w ogóle by ich nie zauważył.
    Jak coś się pojawia to zaraz znika - i nawet k... nie idzie doczytać do końca co to było. Co za cymbał to programował?!
    _____________________________
    Jedna AR 159 od 09.2010 do 05.2019

    Łada Niva prod. 2010 w posiadaniu od 02.2017 )

    Aktualnie Maserati Ghibli S

  7. #137
    Użytkownik Pasjonat Avatar jahu
    Dołączył
    04 2008
    Mieszka w
    Wrocław
    Auto
    Giulia Veloce Q4, GT 1300 Junior (1.75)
    Postów
    3,428

    Domyślnie

    Podczas opalania mogą pojawiać się komunikaty: za wysoka temperatura, błąd VDC, osiągnięto prędkość 240 km/h, itp. Wszystkie są związane ze zbyt dużym spadkiem napięcia podczas odpalania. Przyczyny – nieznane. Trzeba sprawdzić na początek aku, rozrusznik, połączenie masowe silnika.

  8. #138
    Użytkownik Znawca
    Dołączył
    08 2012
    Mieszka w
    Śląsk
    Auto
    .
    Postów
    1,283

    Domyślnie

    Cytat Napisał jahu Zobacz post
    połączenie masowe silnika.
    gdzie jest połączenie masowe w 2.4?

  9. #139
    Moderator Quadrifoglio Verde Avatar magil
    Dołączył
    07 2012
    Mieszka w
    LHR
    Auto
    Nuova Bravo, 159
    Postów
    13,787

    Domyślnie

    Najprościej po nitce do kłębka - jedziesz od kabla masowego z aku, połączenie do karoserii powinno być niedaleko.
    Cytat Napisał jahu Zobacz post
    Podczas opalania mogą pojawiać się komunikaty: za wysoka temperatura, błąd VDC, osiągnięto prędkość 240 km/h, itp. Wszystkie są związane ze zbyt dużym spadkiem napięcia podczas odpalania. Przyczyny – nieznane. Trzeba sprawdzić na początek aku, rozrusznik, połączenie masowe silnika.
    Mam wrażenie, że to jest "wpadka" projektantów. Pojawia się zbyt często i wychodzi na to, że w każdym aucie (w moim przypadku, gdy auto długo stoi, podczas pierwszego rozruchu da się zauważyć komunikat o zapchanym DPF i ikonkę na wyświetlaczu; sporadycznie 'zbyt wysoka temperatura płynu chłodzącego'). Możliwe, że temat został przez nich niedopracowany. Najważniejsze, że nie powoduje to żadnych konsekwencji prócz krótkotrwałych baboli na wyświetlaczu.
    Ostatnio edytowane przez magil ; 07-10-2013 o 17:49
    159 1.9 JTDm 16V '06 => 2.2 JTS '07 => 1750 TBi '09 => 3.2 JTS Q4 '06 => 159 2.2 JTS '08, Nuova Bravo 1.4 T-Jet '10

  10. #140
    Użytkownik Pasjonat Avatar jahu
    Dołączył
    04 2008
    Mieszka w
    Wrocław
    Auto
    Giulia Veloce Q4, GT 1300 Junior (1.75)
    Postów
    3,428

    Domyślnie

    Niestety ta "wpadka" powoduje nieraz spore problemu przy odpalaniu (komputer daje dawkę paliwa taką jak do ciepłego silnika....).

Podobne wątki

  1. [159] Odłączenie egr a wypalanie DPF
    Utworzone przez paweltbu w dziale 159/Brera/Brera Spider
    Odpowiedzi: 5
    Ostatni post / autor: 11-01-2016, 14:32
  2. Serwisowe wypalanie DPF
    Utworzone przez awazruk w dziale GT
    Odpowiedzi: 0
    Ostatni post / autor: 03-03-2015, 12:02
  3. Wypalanie DPF
    Utworzone przez Matti w dziale Forum ogólne o Alfa Romeo
    Odpowiedzi: 15
    Ostatni post / autor: 12-07-2014, 14:31
  4. [159] Wypalanie DPF
    Utworzone przez GregDublin w dziale 159/Brera/Brera Spider
    Odpowiedzi: 35
    Ostatni post / autor: 25-01-2014, 17:35

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory