Strona 4 z 6 PierwszyPierwszy 123456 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 31 do 40 z 57

Temat: Jak ,,podnieść" auto?

  1. #31
    Użytkownik Maniak resoraków
    Dołączył
    07 2013
    Auto
    Była: honda civic VII, jest: Alfa 159 8V SW
    Postów
    37

    Domyślnie

    Odświeżam temat, bo sam - jako od niedawna właściciel 159 - doświadczam problemu i chętnie bym go jakoś rozwiązał. Padło tu jedno konkretne rozwiązanie ze strony Tomka KRK, problem w tym, że nie wiem czy żartował, czy mówił serio. Więc pytam: czy można na 159 założyć opony 205/60/16? Jakie są wady a jakie zalety tego rozwiązania - czy rzeczywiście zauważalnie podniesie to auto? Wiem, że nie są to opony zalecane przez producenta, ale jednak, cholera, nie ma się co oszukiwać: fabryka robi te samochody za niskie na polskie drogi;(
    Najfajniej gdyby wypowiedział się ktoś, kto jeździ na takim profilu.
    Pozdrawiam

  2. #32
    Użytkownik Quadrifoglio Verde Avatar Czarny_28
    Dołączył
    11 2010
    Mieszka w
    Dębica RDE - podkarpackie
    Auto
    AR 159 SW, Progression, Nero Oceano, 1.9 JTDm 16V, 2006r.
    Postów
    6,839

    Domyślnie

    a dlaczego by nie bylo mozna zalozyc takiego profilu tylko bedzie to straszny balon

  3. #33
    Użytkownik Pasjonat Avatar jahu
    Dołączył
    04 2008
    Mieszka w
    Wrocław
    Auto
    Giulia Veloce Q4, GT 1300 Junior (1.75)
    Postów
    3,428

    Domyślnie

    Cytat Napisał naphta Zobacz post
    czy można na 159 założyć opony 205/60/16? Jakie są wady a jakie zalety tego rozwiązania - czy rzeczywiście zauważalnie podniesie to auto? Wiem, że nie są to opony zalecane przez producenta, ale jednak, cholera, nie ma się co oszukiwać: fabryka robi te samochody za niskie na polskie drogi;(
    Ja mam 205/60/16 na zimę. Głównie z tego powodu, żeby nie szorować tak często podwoziem po zlodowaciałych koleinach.

    Opona 205/60/16 jest praktycznie takiej samej wysokości (4 mm niższe) co zalecane do 159 225/50/17. Więc wysokość jest jak najbardziej ok. Moim zdaniem optymalna opona to jednak 225/50/17. Niestety cena dobrych opon i kompletu dodatkowych felg w tym rozmiarze skutecznie zniechęca.

    Tutaj masz wysokości poszczególnych opon:
    225/50/17 656.8 mm
    205/60/16 652.4 mm
    215/55/16 642.9 mm
    205/55/16 631.9 mm

    Jeśli dzisiaj jeździsz na 205/55/16 to podniesiesz auto o dokładnie 10.3 mm. Nie jest to dużo, ale zawsze coś. Dla mnie zmiana 215/55/16 na 205/60/16 była odczuwalna jeśli chodzi o wysokość samochodu.

  4. #34
    Użytkownik Rowerzysta
    Dołączył
    09 2013
    Mieszka w
    Świętokrzyskie
    Auto
    Alfa Romeo 159 Sportwagon 2.4 JTDm
    Postów
    70

    Domyślnie

    poniżej link do kalkulatora rozmiaru opon :

    http://www.opony.com.pl/narzedzia/zamienniki-opon/

  5. #35
    Użytkownik Znawca Avatar rybakmj
    Dołączył
    04 2010
    Mieszka w
    Grajewo,podlasie
    Auto
    Kia Sportage 1.6 PB 177km
    Postów
    1,706

    Domyślnie

    205/60/16 vs 215/55/15 to praktycznie nie wielka różnica.Jesli isć w stronę 16" to już lepiej kupić 215/60/16.Wówczas mamy ponad 2 cm wyżej niż 215/55/16.Sam planuję kupić takie opony,bo po obniżeniu będzie tragedia w zimę,a szkoda mi kasy na kolejne alu,skoro mam ori 16,przy okazji zawieszenie trochę odpocznie po letnich 19".

    Fachowcy niby twierdzą,że w zimę im wyższy profil i węższa opona tym lepiej.

  6. #36
    Użytkownik Quadrifoglio Verde Avatar Czarny_28
    Dołączył
    11 2010
    Mieszka w
    Dębica RDE - podkarpackie
    Auto
    AR 159 SW, Progression, Nero Oceano, 1.9 JTDm 16V, 2006r.
    Postów
    6,839

    Domyślnie

    wezsza opona jest dobra na drogi o duzym zasniezeniu ale tak jak napisales tez spotkalem sie z taka teoria.Ponoc im wezsza opona tym lepiej wgryza sie w snieg ale do jazdy autostradowej to chyba nie najlepsze rozwiazanie.Tyle ze u nas w PL to raczej jezdzi sie po zasniezonych drogach

  7. #37
    Użytkownik Znawca Avatar rybakmj
    Dołączył
    04 2010
    Mieszka w
    Grajewo,podlasie
    Auto
    Kia Sportage 1.6 PB 177km
    Postów
    1,706

    Domyślnie

    Jesli bierzemy pod uwagę szybką/agresywna jazdę,to im szersza opona tym większa stabilnosc ( o ile mam coś mocniejszego pod pedałem gazu).Nie raz o tym się przekonałem.

    Natomiast jeżeli bierzemy pod uwagę drogi zaśnieżone,to faktycznie,węższe opony lepiej sobie radzą z odprowadzaniem śniegu.W moim odczuciu,lepej też się trzymają świeżego śniegu.

  8. #38
    Użytkownik Pasjonat Avatar jahu
    Dołączył
    04 2008
    Mieszka w
    Wrocław
    Auto
    Giulia Veloce Q4, GT 1300 Junior (1.75)
    Postów
    3,428

    Domyślnie

    Przy kopnym śniegu większe znaczenie ma ciśnienie jakie wywiera opona na podłoże. A ciśnienie jest tym większe i mniejsza powierzchnia styku. Stąd w wyczynowym sporcie jazda po śniegu odbywa się na oponach o szerokości bliższej 12 cm niż 22 cm.

    Ja w poprzednim lekkim kompakcie miałem dedykowaną szerokość opon 195. Okazało się, że lekkie auto na śniegu z takimi szerokimi oponami zachowywało się bardzo źle.

  9. #39
    Użytkownik Świeżak
    Dołączył
    01 2009
    Mieszka w
    Garwolin
    Auto
    156 2.4 20V 03', 147 1.9 JTD 06', 159 2.0 JTD 10'
    Postów
    95

    Domyślnie

    ja kupiłem swoją 159 (standardowe zawieszenie) z założonymi oponami 205/55/R16 i często szurałem brzuchem. Wymieniłem na 225/50/R17 i mimo, że teoretycznie samochód podniósł się o 12,5mm naprawdę czuć różnicę, tam gdzie wcześniej szurałem teraz jest spokój. Sam się zdziwiłem, że 12,5mm może zrobić różnicę.

  10. #40
    Użytkownik Rowerzysta Avatar por.Jaszczuk
    Dołączył
    10 2011
    Mieszka w
    Warszawa
    Auto
    AR 159 SW JTDm 2007 & VW Passat 2018 2.0TDI
    Postów
    252

    Domyślnie

    Cytat Napisał grzesioz Zobacz post
    ja kupiłem swoją 159 (standardowe zawieszenie) z założonymi oponami 205/55/R16 i często szurałem brzuchem. Wymieniłem na 225/50/R17 i mimo, że teoretycznie samochód podniósł się o 12,5mm naprawdę czuć różnicę, tam gdzie wcześniej szurałem teraz jest spokój. Sam się zdziwiłem, że 12,5mm może zrobić różnicę.
    Potwierdzam - odczuwalna różnica jest i to duża.

Podobne wątki

  1. Artykuł "Auto świat" - Alfa Romeo MiTo kontra Mini
    Utworzone przez Abidibi1509 w dziale Forum ogólne o Alfa Romeo
    Odpowiedzi: 8
    Ostatni post / autor: 07-02-2013, 19:54
  2. 4HP20 - trzęsie się auto przy dodawaniu gazu na "N"
    Utworzone przez prasus w dziale 166
    Odpowiedzi: 6
    Ostatni post / autor: 07-02-2011, 09:33
  3. [145] Auto jakby "zatkane".Przytyka i nie jedzie.
    Utworzone przez Konrado w dziale 145/146/155
    Odpowiedzi: 57
    Ostatni post / autor: 06-09-2008, 02:24
  4. Odpowiedzi: 5
    Ostatni post / autor: 25-09-2006, 11:11

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory