W 16v czyści się tę okragłą puszkę widoczną na pierwszym zdjęciu - to w niej zimą zamarza para wodna i tworzy się "masełko" olejowe zatykające odmę
W 16v czyści się tę okragłą puszkę widoczną na pierwszym zdjęciu - to w niej zimą zamarza para wodna i tworzy się "masełko" olejowe zatykające odmę
AR Stelvio 2.0 Turbo 280KM Veloce 2021
Jeep Cherokee 2.0 MJD A9 LIMITED 2014
Giulietta 1,4TB MA Distinctive 2010
AR156 1.9 16v JTD M-jet 2004
AR156 1.6TS 2000
Wcześniej 7 włoskich aut F (126, 127, UNO DS, TIPO, PUNTO, BRAVA, MAREA)
Tu jest podobny temat
http://www.forum.alfaholicy.org/156/...ewu_oleju.html
No ale u mnie nie ma takich objawów jak pisał kolega, przeczyściłem tą odmę i dalej jest dymek taki jak z herbaty ale oleju nie wywala, poza tym kompresja jest podobno prawie jak w fabryce tak mi kolega co sprawdzał belle powiedział. Dodatkowo u kolegi z linka poszły pierścienie więc, teoretycznie w JTD powinno źreć olej na potęgę a u mnie nic a nie nie ubywa.
- - - Updated - - -
Zresztą jak przy przebiegu 125 tyś mogły by pójść pierścienie ? - przebieg 100 % pewny.
mam tak samo, wg naszego nadwornego doktura to normalne...zreszta poczytaj w necie ze to norma i tak ma byc...
No mi też już jeden mechanik powiedział że to normalne - no ale czemu i przez co dymi gdy wyciągnie się bagnet?. Powiedzcie mi też co to jest ta puszka w odmie na drugiej fotce?.
To ze dymi to normalne - to para wodna, która odmą idzie w dolot. Ten drugi element to separator - jest po to aby ci oleju nie zaciągnęło z miski
AR Stelvio 2.0 Turbo 280KM Veloce 2021
Jeep Cherokee 2.0 MJD A9 LIMITED 2014
Giulietta 1,4TB MA Distinctive 2010
AR156 1.9 16v JTD M-jet 2004
AR156 1.6TS 2000
Wcześniej 7 włoskich aut F (126, 127, UNO DS, TIPO, PUNTO, BRAVA, MAREA)
Dzięki Maciek za rzeczową odpowiedź - jeżeli ty tak mówisz to tak na 100 % jest.