Pokaż wyniki od 1 do 10 z 10

Temat: 2.4JTD gaśnie na rozgrzanym silniku

  1. #1
    Użytkownik Rowerzysta Avatar meason
    Dołączył
    07 2012
    Mieszka w
    Warszawa
    Auto
    Giulia
    Postów
    77

    Domyślnie 2.4JTD gaśnie na rozgrzanym silniku

    Witajcie Alfaholicy

    Mam problem z moją 156 2.4. Po lekturze kilku tematów stawiam na czujnik ciśnienia paliwa na listwie albo czujnik położenia wału, ale to tylko moje przypuszczenia, prosiłbym Was na zerknięcie na historię, może będziecie potwierdzić tezę bądź postawić inną

    Historia problemu:

    Od jakiegoś czasu dręczyła mnie tak sprawa - Alfa potrafiła całkowicie stracić moc, tak że dochodziła maks do 2000 obrotów. Działo się to w różnych sytuacjach, zarówno w trasie przy rozgrzanym silniku, jak i po postoju całonocnym przy temperaturze ok. 0. A zaczęło się to dziać po tym jak zatankowałem paliwo na wątpliwej stacji benzynowej. Spuszczałem wodę z filtra paliwa, ale dużo jej nie było i nie pomogło.

    Było to dość uciążliwe, więc postanowiłem wziąć się za to i padło na przepływkę, bo wyświetlała błąd. Sprawdziłem, cała obudowa filtra rozpiżdżona, filtr jak węgiel kamienny i dookoła też okopcone. Wstawiłem do mechanika, pucha i filtr wymienione, przepływka 'przeczyszczona' cokolwiek to znaczy. No i chwilę było dobrze, choć nie jestem w stanie potwierdzić czy problem ustąpił bo ujechałem łącznie jakieś 150km aż do dnia X.

    Wtedy też rano odpaliłem samochód, przejechałem ok 13km, bez żadnego problemu. Około 5 godzin później, przy temperaturze zewnętrznej ok 0 stopni chciałem odpalić samochód i nie dało rady. Rozrusznik kręcił, ale nie odpalał. Zostawiłem w spokoju. Kilka godzin później odpala za pierwszym razem. No to jadę. Ujechałem z 10km i nagle wszystko padło w czasie jazdy. Nie odpaliło, objaw taki sam jak wcześniej. Zostawiłem. Ok. 2 godziny później sprawdziłem, odpala. To samo następnego dnia rano, mimo przestania całej nocy na mrozie, bez problemu. Przejechałem wtedy 5km, przerwa 6 godzin i później bez problemu jadę i szczęśliwy, że to tylko jednorazowy przypadek, pojechałem aż na myjnie umyć samochód. No i z myjni nawet nie wyjechałem. Znowu nie odpala. Przestałem jakieś 30 min, silnik ostygł i załapał, do domu dojechałem.

    Dzisiaj postanowiłem zagłębić się nieco w problem, wyprowadziłem samochód, rozgrzałem silnik do ok 80 stopni (druga kreska na termometrze) i zgasło. Później aż do momentu całkowitego wystudzenia silnika, tak że po przekręceniu kluczyka termometr tylko drgnął na minimum silnika nie dało się odpalić.

    I takie są objawy, wklejam też log z ECUscan. Następujące błędy pokazały się po tym jak silnik zgasł i był na zapłonie. Po wykasowaniu automatycznie pokazują się dwa pierwsze błędy dot powietrza, natomiast sprzęgło też odkąd pamiętam się wyświetla, bo umiera śmiercią naturalną. Stąd też wnioskuję, że to ten ostatni błąd dot. ciśnienia gazolu, który pojawia się po rozgrzaniu silnika jest bezpośrednią przyczyną problemu.

    No i teraz pytanie, co może być przyczyną, bo dziwnym trafem stało się to po wizycie w warsztacie, choć muszę też nadmienić, że tego dnia myłem silnik i wiadomo aku wyjęty i wszelkie niechciane dziury gdzie mogłaby się dostać woda szczelnie zatkane, ale mogłem popełnić jakiś błąd.

    Będę wdzięczny za wszelką pomoc i sugestię, bo już po prostu nie stać mnie na mechanika który skasuje za samą diagnozę parę stówek


    Kod:
    ECU ISO Code: FD 86 0E 80 E62014-01-11 14:18:34
    CONNECTED TO: 
    ALFA 156 2.4 JTD
    Bosch EDC15C7 CF3/EOBD Diesel Injection (1.9, 2.4)
    --------------------------------------------------------------
    
    
    ECU ISO code: FD 86 0E 80 E6
    FIAT drawing number: 46761016   
    Hardware number: 0281010336 
    Hardware version: 00
    Software number: 1037354394 
    Software version: 7200
    Homologation number: 156B5B
    ECU programming date: 06/19/2007
    
    
    READING ERROR CODES:
    1: P0101 - Air flow meter
    Mass or Volume Air Flow Circuit Range/Performance Problem
    The reason for this fault is that ECU has received very low signal from the sensor. The fault is present now. Take appropriate action to fix this sensor fault. Dashboard warning light was not activated for this fault. 
    2: P0110 - Air temperature sensor
    Intake Air Temperature Circuit Malfunction
    The reason for this fault is that ECU has received very high signal from the sensor. The fault is present now. Take appropriate action to fix this sensor fault. Dashboard warning light was not activated for this fault. 
    3: P0704 - Clutch signal
    Clutch Pedal Switch Signal Circuit Malfunction
    The reason for this fault is that ECU has received invalid signal from the sensor. The fault is not detected now, but it is stored in memory. Clear fault codes, and observe for future appearance of the same fault. Dashboard warning light was not activated for this fault. 
    4: P0191 - Diesel pressure control
    Fuel Rail Pressure Sensor Circuit Range/Performance
    The reason for this fault is that ECU has received invalid signal from the sensor. The fault is present now. Take appropriate action to fix this sensor fault. Dashboard warning light was activated for this fault.

  2. #2
    Użytkownik Embrion Avatar zafal
    Dołączył
    05 2013
    Mieszka w
    Oława
    Auto
    166 2.4 jtd 140km
    Postów
    5

    Domyślnie

    Pierwszy błąd to przepływomierz, i on nie ma wpływu na gaśnięcie auta. Błąd drugi chyba też związany jest z z przepływką bo razem z nią czujnik mierzy temperaturę powietrza która wpada do silnika. Z tego co widzę i z objawów jakie podałeś wydaje mi się, że to może być zabrudzony czujnik ciśnienia na listwie wtryskowej. Gdzieś na forum był chyba temat dotyczący tego jak można go przeczyścić. A jeśli to nie pomoże to prawdopodobnie wymiana Czujnik położenia wału też mógłby powodować podobne problemy z gaśnięciem silnika zwłaszcza przy temperaturze zewnętrznej ok 0 ale przy tym jak kręciłeś rozrusznikiem i silnik nie odpalał, najprawdopodobniej zapisałby się jakiś błąd

  3. #3
    Użytkownik Maniak resoraków Avatar Dawka
    Dołączył
    05 2010
    Mieszka w
    Wrocław
    Auto
    JEST:156 SW 2.4JTD 20V Była: Alfa 155 2.0 8V
    Postów
    41

    Domyślnie

    Identyczne objawy miałem w swojej lanci jtd. Na komputerze nie miałem żadnego błędu dot czujnika położenia wału, jednak to on był przyczyną wszystkich problemów, po wymianie zapomniałem o problemie. Ciekawostką jest fakt że gdy auta nie dało się normalnie uruchomić wystarczyło wspomóc się samostartem, wówczas auto odpaliło i mogłem jechać.

  4. #4
    Użytkownik Fachowiec Avatar maly_777
    Dołączył
    08 2009
    Mieszka w
    Warszawa
    Auto
    AR 156 FL SW 1.9 16V
    Postów
    2,521

    Domyślnie

    Błąd nr 4 powoduje gaśniecię do sprawdzenia regulator, pompa, czujnik ciśnienia rail.

    KODOWANIE KLUCZY (Giulia Stelvio 159 inne)
    Konwersje USA->EU
    UPDATE MAP DO NAJNOWSZYCH 2023 (1,2,3 generacja), również z rynków USA
    KODOWANIE (używanych) RADARÓW ACC/DASM, BLISSów, zmiana radia i aktywacja AA/CP offline

  5. #5
    Użytkownik Maniak resoraków
    Dołączył
    10 2011
    Mieszka w
    Stalowa Wola
    Auto
    kiedyś Alfa Romeo 156 JTD 140km teraz Alfa Romeo 159 1.8 MPI 140 km
    Postów
    39

    Domyślnie

    podepnę sie pod temat , a mianowicie wczoraj po dłuższej podróży zgasiłem auto i chciałem ponownie go uruchomić a tu zonk auto kreci normalnie ale nie zapala wyciągnięcie kluczyka i z powrotem wkładam auto pali normalnie i znowu akcja wkładam wyciągam a tu nic i tak parę razy , dziś dodam że pali normalnie za każdym razem pali od tyku , dziś jeszcze ją przegonie dalszą trasa i zobaczę czy będzie to samo . 156 1.9 16v czy kluczyk ma jakiś związek z tym nie mam pojęcia pierwszy raz spotykam się z takim czymś , proszę o pomoc

  6. #6
    Użytkownik Quadrifoglio Verde Avatar Maciek-156
    Dołączył
    05 2007
    Mieszka w
    Warszawa
    Auto
    AR Stelvio 2.0 Turbo 280KM Veloce 2021
    Postów
    8,623

    Domyślnie

    Antelka immobilajzera ci nie kontaktuje
    AR Stelvio 2.0 Turbo 280KM Veloce 2021
    Jeep Cherokee 2.0 MJD A9 LIMITED 2014
    Giulietta 1,4TB MA Distinctive 2010
    AR156 1.9 16v JTD M-jet 2004
    AR156 1.6TS 2000
    Wcześniej 7 włoskich aut F (126, 127, UNO DS, TIPO, PUNTO, BRAVA, MAREA)

  7. #7
    Użytkownik Rowerzysta Avatar meason
    Dołączył
    07 2012
    Mieszka w
    Warszawa
    Auto
    Giulia
    Postów
    77

    Domyślnie

    UPDATE:
    Naczytawszy się o różnych jazdach spowodowanych właśnie czujnikiem położenia wału, postanowiłem go wymienić, spokój na przyszłość, ale na obecny problem nie zaradził.

    Odpaliłem Alfę i udało mi się uchwycić krytyczny moment. Załączam tabelę z parametrami. Po wkręceniu na 2000 obrotów przy średnio jeszcze rozgrzanym silniku taka sytuacja. Ewidentnie problem z ciśnieniem wtrysku, są też dane dotyczące sygnału z czujnika i regulatora ciśnienia, ale nic mi nie mówią oprócz tego, że też odbiegają od normy. Czy na tej podstawie da się coś bliżej zdiagnozować i stwierdzić czy winny jest czujnik, regulator, pompa czy coś innego?


    Time Engine Speed Total Fuel Quantity Fuel Pressure Fuel Pressure Signal Desired Fuel Pressure Fuel Pressure Regulator Injection Time Injection Timing Engine Temperature
    sec rpm mg/i bar V bar % ms deg. °C
    0 800 4,5 316,8 1,339 315,4 15,76 0,476 0,14 74,2
    2 801 4,57 315 1,334 322,9 15,93 0,46 0,75 74,2
    4,1 1353 8,2 529,3 2,014 614,1 22,46 0,386 1,83 74,2
    6,1 2266 14,5 54,9 0,621 675,1 80 0,787 1,92 74,2
    8,2 44 0 18,3 0,547 261,6 1,23 0 0 74,2
    10,2 0 0 14,6 0,538 261,6 1,23 0 0 74,2
    12,2 0 0 10,9 0,528 261,6 1,23 0 0 74,2
    14,2 0 0 9,1 0,523 261,6 1,23 0 0 74,2

    No i coś co budzi moją ciekawość - dlaczego silnik odpala po ostygnięciu bez problemu a na ciepłym nie jest w stanie?
    Ostatnio edytowane przez meason ; 14-01-2014 o 18:27 Powód: update

  8. #8
    Użytkownik Quadrifoglio Verde Avatar Maciek-156
    Dołączył
    05 2007
    Mieszka w
    Warszawa
    Auto
    AR Stelvio 2.0 Turbo 280KM Veloce 2021
    Postów
    8,623

    Domyślnie

    Pompa wtryskowa po nagrzaniu nie daje odpowiedniego ciśnienia - jest zużyta
    AR Stelvio 2.0 Turbo 280KM Veloce 2021
    Jeep Cherokee 2.0 MJD A9 LIMITED 2014
    Giulietta 1,4TB MA Distinctive 2010
    AR156 1.9 16v JTD M-jet 2004
    AR156 1.6TS 2000
    Wcześniej 7 włoskich aut F (126, 127, UNO DS, TIPO, PUNTO, BRAVA, MAREA)

  9. #9
    Użytkownik Rowerzysta Avatar chester1
    Dołączył
    03 2013
    Mieszka w
    Niebylec
    Auto
    Afla Romeo Giulietta 1,6 jtdm2
    Postów
    88

    Domyślnie

    Sprawdz jeszcze regulator na pompie

  10. #10
    Użytkownik Rowerzysta Avatar meason
    Dołączył
    07 2012
    Mieszka w
    Warszawa
    Auto
    Giulia
    Postów
    77

    Domyślnie

    UPDATE: Czujnik ciśnienia najpierw został oczyszczony i wymieniono w nim uszczelkę - to pomogło na 2 dni i jakieś 60km, a jak już zdechło, to alfa w ogóle nie pali. Dzisiaj wymieniono zawór na nowy oryginalny i żadnej poprawy. Nie idzie odpalić, nawet z plakiem - dławi się straszliwie, ale nie odpala. Paliwo na zawór dochodzi. Jakieś pomysły czy już od dziś mam zbierać na pompę?

Podobne wątki

  1. Kopci na rozgrzanym silniku
    Utworzone przez -Marco- w dziale 147
    Odpowiedzi: 1
    Ostatni post / autor: 30-09-2015, 08:41
  2. Dym po wyciągnięciu bagnetu na rozgrzanym silniku
    Utworzone przez Grand231 w dziale 147
    Odpowiedzi: 17
    Ostatni post / autor: 09-10-2013, 20:38
  3. Odpowiedzi: 14
    Ostatni post / autor: 15-01-2012, 23:17
  4. [145] 1.4 TS wachania obrotów na rozgrzanym silniku
    Utworzone przez daniello22 w dziale 145/146/155
    Odpowiedzi: 55
    Ostatni post / autor: 26-02-2011, 15:43
  5. Stuki na rozgrzanym silniku.
    Utworzone przez Falkoś w dziale 147
    Odpowiedzi: 7
    Ostatni post / autor: 14-12-2009, 14:31

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory