Strona 3 z 4 PierwszyPierwszy 1234 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 21 do 30 z 39

Temat: 156 - stuk przy ruszaniu i zmoanie biegu z 1 na 2

  1. #21
    Użytkownik Pasjonat Avatar @sdero
    Dołączył
    02 2011
    Mieszka w
    Kraków
    Auto
    RAV4 / Ducati Diavel Carbon
    Postów
    3,133

    Domyślnie

    Cytat Napisał majster Zobacz post
    Najlepsze jest to, że jak sam nie wleziesz pod auto i wszystkiego nie obmacasz to lipa, bo ci spece diagności to by mi pół auta powymieniali....
    ...
    , nie żadna chińszczyzna.
    Bo majster, taka jest prawda, że jak sam nie zrobisz, to porządnie nie będzie Takie czasy. Mało jest specjalistów, a wielu, którzy nauczyli się powtarzać jak mantrę np. "koło dwumasowe". Mało komu chce się myśleć. Ludzie idą na łatwiznę.

    A co teraz nie jest w chinach robione...
    Mam dwie bluzy federacji UFC. Obie z chin, bo tam je produkują. Ta kupiona tutaj po pierwszym praniu jest po prostu pokurczona. Druga, kupiona w Australii jest nie do zdarcia. A sedno sprawy jest w cenach zaporowych. Chinole maja dobre produkty ale do nas opłaca się ściągać tylko badziewie, bo nakładając na to cło cena robi się konkurencyjna. No bo przecież trzeba z urzędu bronić rodzimych producentów... Jest bariera, jest obejście, a my cierpimy.

    Ale dośc tego OT. Kończę rozpaczać i idę się z tej okazji napić burbonaka Ważne, że znalazłeś przyczynę.
    Chip tuning, EGR off , DPF off, SCR off, Lambda off , modyfikacja dawki startowej oraz inne.

    Więcej informacji: www.conmir.pl, lub Fanpage na FACEBOOK
    Trochę o korektach - > Motoblog - wpływ korekt pod obciążeniem
    Trochę o DPF - > Motoblog - co warto wiedzieć o DPF

  2. #22
    Użytkownik Alfista
    Dołączył
    07 2009
    Mieszka w
    Gorzyczki okolice Wodzisławia Śląskiego
    Auto
    Same ALFICE
    Postów
    4,443

    Domyślnie

    Jest tylko jeden mały problem. Mianowicie widze, iż były 2 rodzaje przegubów zewnętrznych do 156 1.9jtd różniące się ilością frezów wewnętrznych (26 lub 28). Niestety jak miałem go rozebranego to nie policzyłem tego zapobiegawczo.
    Czy teraz po nr. vin dojde do tego jaki powinien być u mnie? Niestety nie moge sobie pozwolic teraz na unieruchomienie auta na 3 dni. Ponieważ cześci i tak pewnie będa na zamówienie.

  3. #23
    Hanys Romeo Avatar george11
    Dołączył
    04 2008
    Mieszka w
    slask
    Auto
    GT, Lancia Ypsilon 1,3 JTD 03'było jest BMW 225xe, Ford Custom 2.0 2018.
    Postów
    2,252

    Domyślnie

    a ja mysle ze to luz na przekładni głównej
    podnies przód auta, tak aby koła były w górze, wbij bieg, wejdz pod auto i obracaj obydwiema półoskami na raz, w jedna i w drugą strone, powinienes wyczuc luz w przekładni głównej.

    pzd.

  4. #24
    Użytkownik Alfista
    Dołączył
    07 2009
    Mieszka w
    Gorzyczki okolice Wodzisławia Śląskiego
    Auto
    Same ALFICE
    Postów
    4,443

    Domyślnie

    Orginalny przegub zewnętrzny + osłona + seger zabezpieczający = 468zł brutto.... za 1 sztuke co mnie zbiło z nóg

    - - - Updated - - -

    Cytat Napisał george11 Zobacz post
    a ja mysle ze to luz na przekładni głównej
    podnies przód auta, tak aby koła były w górze, wbij bieg, wejdz pod auto i obracaj obydwiema półoskami na raz, w jedna i w drugą strone, powinienes wyczuc luz w przekładni głównej.

    pzd.
    Nie kracz... Dziwne tylko, że stuk - takie uderzenie najmocniej czuje na przegubie zewnętrznym prawym w momencie próby ruszenia.

  5. #25
    Użytkownik Pasjonat Avatar Pablo.
    Dołączył
    05 2007
    Mieszka w
    pablogarage.pl
    Auto
    Kilka włoskich szrotów ;)
    Postów
    3,403

    Domyślnie

    Żeby było ciekawiej, to dzisiaj będę szukał dalej takiego strzelania w 156 1.9 115hp i nie za bardzo już wiem czego szukać.
    objaw prawie identyczny, i nie jest to przegub niestety.
    www.pablogarage.pl - Serwis, części, holowanie

    > PabloGarage Team < - kilka filmów na kanale - Z A P R A S Z A M Y

  6. #26
    Użytkownik Pirat drogowy Avatar MADMAN
    Dołączył
    03 2012
    Mieszka w
    GŁOGÓW
    Auto
    156 SPORTWAGON 2.4 JTD CF3
    Postów
    255

    Domyślnie

    Jeden z forumowiczów miał taki przypadek, u niego poluzowana była śruba od sanek. U mnie przy ruszaniu było słychać puknięcia gdy miałem wywalony dolny wahacz.

  7. #27
    Użytkownik Pasjonat Avatar @sdero
    Dołączył
    02 2011
    Mieszka w
    Kraków
    Auto
    RAV4 / Ducati Diavel Carbon
    Postów
    3,133

    Domyślnie

    Na filmie jest pokazany około milimetrowy luz na śrubie wahacza, który wywoływał koszmarny odgłos jakby coś miało się urwać. Co ciekawe było to nie regularne. Przy przyspieszaniu, hamowaniu, skręcaniu. I tak jak pisałem wcześniej w tym temacie spotkałem się kilkukrotnie z popuszczaniem się tych mocowań.
    Jakość jest nie najlepsza ale luz widać dokładnie
    Chip tuning, EGR off , DPF off, SCR off, Lambda off , modyfikacja dawki startowej oraz inne.

    Więcej informacji: www.conmir.pl, lub Fanpage na FACEBOOK
    Trochę o korektach - > Motoblog - wpływ korekt pod obciążeniem
    Trochę o DPF - > Motoblog - co warto wiedzieć o DPF

  8. #28
    Użytkownik Alfista
    Dołączył
    07 2009
    Mieszka w
    Gorzyczki okolice Wodzisławia Śląskiego
    Auto
    Same ALFICE
    Postów
    4,443

    Domyślnie

    Cytat Napisał Pablo. Zobacz post
    Żeby było ciekawiej, to dzisiaj będę szukał dalej takiego strzelania w 156 1.9 115hp i nie za bardzo już wiem czego szukać.
    objaw prawie identyczny, i nie jest to przegub niestety.
    Więc wymieniłem dziś przegub zewnętrzny prawy i jak ręką odjął O dziwo strzelał tylko na prostych kołach, na skręconych nie było żadnych objawów. Malo tego miałem takie jakby bujnięcie autem przy redukowaniu biegów po czym następował stuk/strzal (ciężko określić). Po wymianie owe "bujanie" autem przy redukcji jak i owe stuki/strzały ustały.
    Nareszcie w aucie cisz i spokój o napędy
    Owe stuku diagnozować we dwie osoby. Jedna w samochodzie wciska pedał hamulca do oporu po czym wbija bieg i próbuje ruszyć (oczywiscie trzymamy stop), aż dojdzie do charakterystycznego stuku/strzału. Natomiast druga osoba na kanale po kolei osłuchuje skąd dochodzą stuki i przykłada ręki po kolei na przeguby zewnętrzne, wewnętrzne, poduszki, wahacze, stabilizator, itp.
    Ja do tego doszedłem własnie tak. Z tym, że stuk występował w końcowej fazie tj. jak auto już by chciało ruszyć (moment obracania się półosiek). Najgorsze to, iż stuk niósł się przez całą półoś - mechanizm różnicowy - oraz kończył się na końcu drugiej półosi. Z tym, że iż najmocniejszy stuk/strzał czułem obejmując ręką przegub zewnętrzny prawy, gdyż na pozostałych było to wyraźnie mniejsze "puk" i była obawa, iż stuk się niesie po mechanizmach.
    Po czym prawe koło do góry. Następnie wbiłem wsteczny bieg i próbuje ręką szybko ruszac kołem w jedną strone i drugą i słucham czy wydobywają się jakieś stuki/puki/strzały. Po czym zdjąłem kolo i już tylko tarczą ruszam a druga ręka na przegubie zarówno zew. jak i wew. próbuje wyczuć luz. Tutaj było cięzko, gdyż zawsze będzie słyszalny puk ze przegubów (luz dopuszczalny) - kto już kiedyś próbował na aucie ruszać półośką to wie jaki to stuk.
    Następnie zdejmuje zacisk, tarcze, odkręcam górny wahacz oraz końcówke drążka kierowniczego pamiętając aby wcześniej odkręcic nakrętke piasty/przegubu, a pomoże nam w tym naciśnięcie hamulca przez drugą osobe. Jak już uwolnimy przegub z wieloklinu zwrotnicy/łożyska przedniego, to już tutaj jesteśmy na 100% pewni iż to ten przegub ma znaczne luzy i to on stuka, gdyż podczas próby jego obracania (jeszcze mając go zamontowanego na półosi) czuć i słychać wyraźny stuk, którego być nie powinno.

    Po zdemontowaniu przegubu zewnętrznego, moge powiedzieć iż da się nim obracać samymi palcami, a w momencie gdy kulki w nim pracują (ruszają się) czuć i słychać jakby chrobotanie oraz przeskok w jednym miejscu, czego na nowym nie ma jak i równiez nowym przegubem (nasmarowanym już przez fabryke) nie da się ruszyć ręką, dopiero po założeniu na półoś dość ciężko chodzi.

    Także mi się udało, tylko troche nerwów zjedli mi spece ze stacji kontroli, gdzie chcieli już wymieniać sprzęgło, dwumase, przeguby wewnętrzne i zewnętrzne....

    - - - Updated - - -

    Mam jeszcze jeden lepszy film jak to było słychać ze środka (wnętrza pojazdu).


    Słychać wyraźne stuk/strzał niekiedy nawet dwa razy pod rząd jak pedał sprzęgła był już puszczony prawie do samej góry. Oczywiscie silnik włączony, pedał hamulca wcisnięty do oporu. Takie wyraźne kliki (jak sprzegł jest wcisnięte) słyszalne po owych stukach, to zmiana biegu ze wstecznego na pierwszy i na odwrót (poprostu aparat tak to nagrał).

  9. #29
    Użytkownik Pasjonat Avatar Pablo.
    Dołączył
    05 2007
    Mieszka w
    pablogarage.pl
    Auto
    Kilka włoskich szrotów ;)
    Postów
    3,403

    Domyślnie

    Zapomniałem napisać.
    W moim/klienta przypadku problemem okazała się blacha wzmacniająca przykręcona do podłogi.
    jakoś dziwnie się ułożyła i strzelała.
    Po zdemontowaniu problem ustąpił.
    Następnie została założona w inny sposób i jest ok.

    Aczkolwiek w mojej również miałem tak samo z przegubem.
    www.pablogarage.pl - Serwis, części, holowanie

    > PabloGarage Team < - kilka filmów na kanale - Z A P R A S Z A M Y

  10. #30
    Użytkownik Alfista
    Dołączył
    07 2009
    Mieszka w
    Gorzyczki okolice Wodzisławia Śląskiego
    Auto
    Same ALFICE
    Postów
    4,443

    Domyślnie

    No i klops...

    Przeguby zewnętrzne wymienione i przestało strzelać przy ruszaniu oraz jak trzymam hamulec wcisnięty i wbitą jedynke czy każdy inny bieg to też ustało strzelanie.

    Natomiast ostatnio odkryłem jedną przypadłość. Jade sobie po równej drodze i na każdym biegu dodając gwałtownie gazu i momentalnie (raptownie) odejmuje gazu to słusze puk-puk. Najlepszy test to zapinam 3 bieg i dodaje i ujmuje szybko na przemian gazu i słysze takie jakby puk-puk. Teraz tak jak sprawdzić przeguby wewnętrzne, no chyba że któraś z poduszek zaczyna się kończyć? Podczas gwałtownego przyśpieszania zero wibracji na kierownicy.

Podobne wątki

  1. [159] Stuk przy ruszaniu - pierwszy minus
    Utworzone przez Tomasz159 w dziale 159/Brera/Brera Spider
    Odpowiedzi: 20
    Ostatni post / autor: 21-11-2018, 09:01
  2. [145] 1,9 jtd Szarpanie przy ruszaniu na pierwszym biegu.
    Utworzone przez mar3k w dziale 145/146/155
    Odpowiedzi: 1
    Ostatni post / autor: 17-03-2015, 08:26
  3. [159] Stuk puk przy zmianie biegu na wyższy
    Utworzone przez Hesus88 w dziale 159/Brera/Brera Spider
    Odpowiedzi: 11
    Ostatni post / autor: 21-10-2014, 13:05
  4. Zapowietrzone hamulce. Ciężko wbic biegu szarpie przy ruszaniu
    Utworzone przez Kamil166JTD w dziale 166
    Odpowiedzi: 13
    Ostatni post / autor: 09-07-2014, 11:23
  5. Stuk przy hamowaniu
    Utworzone przez Majkel™ w dziale 156
    Odpowiedzi: 12
    Ostatni post / autor: 23-05-2013, 21:19

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory