Strona 24 z 37 PierwszyPierwszy ... 141516171819202122232425262728293031323334 ... OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 231 do 240 z 369

Temat: Podgrzewacz płynu chłodniczego- wykorzystanie bezpieczników

  1. #231
    Użytkownik Romeo
    Dołączył
    09 2012
    Mieszka w
    Kraków Radom
    Auto
    159 1.9 16v q-tronic 2008r
    Postów
    876

    Domyślnie

    jak w elearnie nie ma to oscyloskop by się przydał..

    - - - Updated - - -

    elearn nic nie pisze na temat.

    jedynie tylko, że pin 8 i 10 we wtyczce B obrotomierza to ten sam sygnał.

  2. #232
    Użytkownik Znawca Avatar r-sokol
    Dołączył
    08 2006
    Mieszka w
    Puławy (Jaroszyn), woj. Lubelskie
    Auto
    AR 156 2.0TS '98 ecu: M1.5.5 żona, AR 33 1,7 16v P4 stoi i czeka na..., AR 156 2,5 V6 '02 ecu ME 3.
    Postów
    1,006

    Domyślnie

    No jakby w elearnie było to bym głowy nie zawracał - no oscyloskop albo chociaż częstościomierz by się przydał. Sam kształt fali to mnie raczej nie interesuje (bo pewnie prostokąt), napiecie też właściwie do zmierzenia - tylko ta częstotliwość...
    Myślałem że wiesz, bo chyba w sterowaniu podgrzewacza cieczy miałeś, że się włącza jak przekroczy 2000obr... (albo mi się zdawało...)
    Sprzedam skrzynię do crosswagona, 750 do uzg r-sokol@wp.pl

  3. #233
    Użytkownik Romeo
    Dołączył
    09 2012
    Mieszka w
    Kraków Radom
    Auto
    159 1.9 16v q-tronic 2008r
    Postów
    876

    Domyślnie

    ja nie brałem pod uwagę obrotów

  4. #234
    Użytkownik Romeo
    Dołączył
    09 2012
    Mieszka w
    Kraków Radom
    Auto
    159 1.9 16v q-tronic 2008r
    Postów
    876

    Domyślnie

    program mam już napisany ale, nie chcę lutować mikrokontrolera na płytce, a wstawić go na podstawce. Jutro robię zamówienie, więc w przyszłym tygodniu będę miał paczkę Jak zamontuję w samochodzie to spr czy czujniki są dobrze skalibrowane i jak będzie ok, programuję procki dla Was.
    Jak będzie działać:
    -załączenie przekaźników nie wcześniej jak po 60sek od momentu odpalenia silnika
    -gdy temp. wewnątrz >17stC przekaźniki wyłączą się
    -gdy temp. wody >70stC przekaźniki wyłączą się
    -gdy temp. wody pomiędzy 60stC a 70stC może załączyć się przekaźnik nr1 zasilający 1 spiralę
    -gdy temp. wody pomiędzy 40stC a 60stC może załączyć się przekaźnik nr2 zasilający 2 spirale
    -gdy temp. wody <40stC przekaźniki mogą załączyć się (zasilenie 3 spiral)
    -gdy napięcie <12,5V utrzymuje się przez 5sek przekaźniki wyłączą się
    -gdy napięcie >12,5V utrzymuje się przez 5sek przekaźniki mogą załączyć się
    -gdy wentylator pracuje poniżej drugiej kreski przekaźniki wyłączą się






    - - - Updated - - -

    a i jeszcze sygnalizacja:
    -po przekręceniu kluczyka dioda zapala się na 4sek
    -przy 3 spiralach świeci na max
    -przy 2 - 50%
    -przy 1- 20%

  5. #235
    Użytkownik Maniak resoraków Avatar krzyzie
    Dołączył
    02 2009
    Mieszka w
    Wągrowiec/Rabowice
    Auto
    Alfa Giulia 2,0 280KM MY21
    Postów
    613

    Domyślnie

    Cytat Napisał emo94 Zobacz post
    -gdy wentylator pracuje poniżej drugiej kreski przekaźniki wyłączą się
    A na początku jak jest zimno nie jest przypadkiem tak, że wentylator chodzi na wolnych biegach aż nie chwyci temperatury?
    Zaraz sprawdzę jak pojadę do domu jak to działa.
    Chodzi mi o to żeby przypadkiem nagrzewnica nie załączała się dopiero jak już silnik chwyci temperaturę.
    Powyższy post wyraża jedynie opinię autora w dniu dzisiejszym. Nie może on służyć przeciwko niemu w dniu jutrzejszym. Zastrzega się prawo zmiany poglądów, bez podawania przyczyny
    Alfa Giulia Veloce - 2,0 280KM

  6. #236
    Użytkownik Maniak resoraków Avatar krzyzie
    Dołączył
    02 2009
    Mieszka w
    Wągrowiec/Rabowice
    Auto
    Alfa Giulia 2,0 280KM MY21
    Postów
    613

    Domyślnie

    Więc jeżeli chodzi o nawiew to u mnie przy temperaturze około 4,5°C, i ustawionej temperaturze klimatronika na 26°C wentylator pracuje z prędkością jednej kreski. Ponieważ czekałem na kogoś i auto stało większe obroty pojawiły się dopiero po około 3-4 minutach i to już jak ruszyliśmy.

    emo94 - może dałoby radę uruchamiać jedną grzałkę przy jednej kresce a pozostałe grzałki już według schematu, który opisałeś.
    Powyższy post wyraża jedynie opinię autora w dniu dzisiejszym. Nie może on służyć przeciwko niemu w dniu jutrzejszym. Zastrzega się prawo zmiany poglądów, bez podawania przyczyny
    Alfa Giulia Veloce - 2,0 280KM

  7. #237
    Użytkownik Znawca Avatar r-sokol
    Dołączył
    08 2006
    Mieszka w
    Puławy (Jaroszyn), woj. Lubelskie
    Auto
    AR 156 2.0TS '98 ecu: M1.5.5 żona, AR 33 1,7 16v P4 stoi i czeka na..., AR 156 2,5 V6 '02 ecu ME 3.
    Postów
    1,006

    Domyślnie

    Cytat Napisał krzyzie Zobacz post
    A na początku jak jest zimno nie jest przypadkiem tak, że wentylator chodzi na wolnych biegach aż nie chwyci temperatury?
    Zaraz sprawdzę jak pojadę do domu jak to działa.
    Chodzi mi o to żeby przypadkiem nagrzewnica nie załączała się dopiero jak już silnik chwyci temperaturę.
    No to masz diodę sygnalizacyjną - nie świeci? Patrzysz na prędkość wentylatora - jak za mała to sobie podkręcasz, dioda się włącza (jak inne warunki spełnione) co oznacza załaczenie grzałek - i jedziesz. Faktem jest że świeci się chyba tylko jedna kreska - więc i tak trzeba podkręcić obroty wentylatora.
    Sprzedam skrzynię do crosswagona, 750 do uzg r-sokol@wp.pl

  8. #238
    Użytkownik Romeo
    Dołączył
    09 2012
    Mieszka w
    Kraków Radom
    Auto
    159 1.9 16v q-tronic 2008r
    Postów
    876

    Domyślnie

    skoro ma być to zabezpieczenie przed przegrzaniem nagrzewnicy i zarazem funkcja jej wyłączenia, to rozsądnie będzie zostawić tak jak jest.

    Ja i tak nadmuch podkręcam przeważnie na 3 kreskę, żeby szyby nie parowały.

    jeszcze mi chodziło po głowie, żeby procek badał czy serwo od przesłony ciepłego powietrza jest otwarte. Ale nie mam oscyloskopu ;/

  9. #239
    Użytkownik Maniak resoraków Avatar krzyzie
    Dołączył
    02 2009
    Mieszka w
    Wągrowiec/Rabowice
    Auto
    Alfa Giulia 2,0 280KM MY21
    Postów
    613

    Domyślnie

    Cytat Napisał r-sokol Zobacz post
    Patrzysz na prędkość wentylatora - jak za mała to sobie podkręcasz, dioda się włącza (jak inne warunki spełnione) co oznacza załaczenie grzałek - i jedziesz
    Zupełnie o tym nie pomyślałem - kurcze chyba człowiek robi się bardzo leniwy i wszystko chciałby w automacie, a o najprostszych rozwiązaniach nie myśli . Także można nie brać powyższych uwag pod jakiekolwiek rozważania - r-sokol już mnie uświadomił.
    Powyższy post wyraża jedynie opinię autora w dniu dzisiejszym. Nie może on służyć przeciwko niemu w dniu jutrzejszym. Zastrzega się prawo zmiany poglądów, bez podawania przyczyny
    Alfa Giulia Veloce - 2,0 280KM

  10. #240
    Użytkownik Maniak resoraków Avatar krzyzie
    Dołączył
    02 2009
    Mieszka w
    Wągrowiec/Rabowice
    Auto
    Alfa Giulia 2,0 280KM MY21
    Postów
    613

    Domyślnie

    Cześć emo94.
    Jak tam prace nad programowaniem i testowaniem układu sterowania nagrzewnicą elektryczną
    Coś słychać w temacie.
    Powyższy post wyraża jedynie opinię autora w dniu dzisiejszym. Nie może on służyć przeciwko niemu w dniu jutrzejszym. Zastrzega się prawo zmiany poglądów, bez podawania przyczyny
    Alfa Giulia Veloce - 2,0 280KM

Podobne wątki

  1. Podgrzewacz płynu chłodzącego i ogrzewanie
    Utworzone przez Złoty w dziale 156
    Odpowiedzi: 4
    Ostatni post / autor: 13-02-2016, 13:40
  2. [Brera] Wysoki stan płynu w zbiorniczku wyrównawczym płynu chłodniczego.
    Utworzone przez zuch10 w dziale 159/Brera/Brera Spider
    Odpowiedzi: 11
    Ostatni post / autor: 03-01-2016, 20:49
  3. Odpowiedzi: 1
    Ostatni post / autor: 15-12-2013, 01:29
  4. 100zł, czy to dużo za podgrzewacz płynu?
    Utworzone przez Proxim@Ar w dziale Forum ogólne o Alfa Romeo
    Odpowiedzi: 15
    Ostatni post / autor: 02-02-2013, 19:04
  5. [145] Podgrzewacz płynu układu chłodzenia w dieslach
    Utworzone przez bulan74 w dziale 145/146/155
    Odpowiedzi: 2
    Ostatni post / autor: 20-01-2013, 20:06

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory