Strona 27 z 38 PierwszyPierwszy ... 171819202122232425262728293031323334353637 ... OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 261 do 270 z 372

Temat: Opony, koła zimowe

  1. #261
    Użytkownik Maniak resoraków
    Dołączył
    07 2013
    Mieszka w
    Krosno
    Auto
    AR 159 1,9 JTDM
    Postów
    25

    Domyślnie

    Osobiście miałem zamiar kupić WR A3, ale sprzedawca przekonał mnie do WR D3, gdy powiedziałem w jakich warunkach będę je użytkował (górki, podjazdy, pokrywa śnieżna na drodze, zasugerował że D3 będą lepsze, A3 wg informacji sprawdzają się w jeżdzie autostradowej, gdzie nie zalega śnieg, a jest raczej mokro. Dodatkowo powiedział że A3 produkowane są w Rosji, natomiast D3 w Finlandi. Wcześniej jeździłem na Dunlopach 3D, jezeli Nokian WR D3 będzie tak samo dobry to będę zadowolony. Na razie czekam na śnieg
    Cytat Napisał Cezar_DE Zobacz post
    Czy tylko ja jeżdżę na Nokianach WR A3, a wszyscy pozostali posiadacze Nokianów mają WR D3? Zaczynam się zastanawiać czy nie powinienem wymienić na WR D3....

    A tak poza tym, ja również bardzo polecam Nokiany - duża pewność jazdy, nawet przy wyższych prędkościach.

    Zdrowia!
    Czarek

  2. #262
    Użytkownik Quadrifoglio Verde Avatar epsonix
    Dołączył
    10 2011
    Auto
    Giulia'18, Tonale'23, Spider V6'99
    Postów
    10,624

    Domyślnie

    Cytat Napisał Slawek74 Zobacz post
    Osobiście miałem zamiar kupić WR A3, ale sprzedawca przekonał mnie do WR D3, gdy powiedziałem w jakich warunkach będę je użytkował (górki, podjazdy, pokrywa śnieżna na drodze, zasugerował że D3 będą lepsze, A3 wg informacji sprawdzają się w jeżdzie autostradowej, gdzie nie zalega śnieg, a jest raczej mokro. Dodatkowo powiedział że A3 produkowane są w Rosji, natomiast D3 w Finlandi. Wcześniej jeździłem na Dunlopach 3D, jezeli Nokian WR D3 będzie tak samo dobry to będę zadowolony. Na razie czekam na śnieg
    Ja mam WR A3 kupione niecały rok temu, 2 są z końcówki 2011 2 z końcówki 2012 ale na wszystkich jest akurat Made in Finland. Faktycznie są też takie z Rosji, o tym przestrzegali na forach zanim kupiłem, ale mi akurat trafiły się te z Finlandii. Nie wiem czy jest różnica w jakości czy nie, ale każdy z nas raczej ma zakodowane, że ruskie to dobre są tylko pierogi, stąd pewnie obawa o jakość. Mimo że już pisałem wcześniej w tym wątku, ale skoro mam okazję to powtórzę: ja z WR A3 jestem średnio zadowolony.

  3. #263
    Użytkownik Rowerzysta
    Dołączył
    11 2007
    Mieszka w
    Częstochowa
    Auto
    Giulietta 2.0JTDm 170KM TCT
    Postów
    331

    Domyślnie

    Ja kupiłem WR A3 nowe na tą zimę, miałem okazję przetestować je już w śniegu w tym roku, w jeździe autostradowej w mocnym deszczu i jestem zadowolony z zakupu na mokrej ciężko mi zerwać trakcję na dwójce co na letnich Barumach dzieję się łatwo. Nie ma efektu bujania na nich w zakrętach

  4. #264
    Użytkownik Maniak resoraków
    Dołączył
    07 2013
    Auto
    Była: honda civic VII, jest: Alfa 159 8V SW
    Postów
    37

    Domyślnie

    Panowie, pomóżcie, bo nielicho się dziś przestraszyłem.

    Jako że jeżdżę na alu 16, postanowiłem na zimę, za sugestią wielu osób z forum, podnieść auto kupując niehomologowane 205/60/16. Opony kupiłem używane, ale -wydaje się - bardzo dobre. Goodyear Ultra Grip 8, DOT 3612 - wszystkie cztery, bez łatek i wybuleń. Wyglądają prawie jak nowe, bieżnik powyżej 7mm. Sprzedający twierdził, że dostał je wraz ze sprowadzonym Audi, wymieniał felgi i te opony nie były mu potrzebne. Opisuję to dokładnie, bo nie wiem, co mogło spowodować późniejszy problem więc wolę wszystko zaznaczyć. Później w wulkanizacji, gdzie zmieniałem opony, powiedzieli mi że opony są ok i nie było problemu z ich wyważeniem.

    Gdzie problem? Dziś wymieniałem opony. Cała operacja szybko i bez kłopotów. Wyjechałem. I nagle słyszę ze strony prawej tylnej opony łupanie, coraz głośniejsze. Przestraszyłem się, że kapeć (podobny odgłos). Postój - wszystko ok. Jadę dalej - łupanie się nasila, jest głośne. Wracam do zakładu -oglądają, wszystko jest ok, ponowne wyważenie opony. Nie wiadomo skąd problem. Wyjeżdżam raz jeszcze. Po chwili - to samo głośne miarowe rytmiczne łupanie, tylko że teraz z przodu, z lewej strony. Wracam znowu do wulkanizacji. Co się okazuje - w kole POLUZOWAŁY SIĘ ŚRUBY! Gość zapewnia mnie, że dokręcone było ok. Poza tym ciągle nie wiem, czy to właśnie spowodowało problem. Gość dokręca, mówi że bardzo mocno (170 Nm). Twierdzi, że nie ma pojęcia czemu te śrubu się poluzowały. Wyjeżdżam trzeci raz - i tym razem jest ok. Pojeździłem pół godziny i wróciłem do domu.

    No i jestem trochę zesrany - jak to możliwe, żeby odkręciły się śruby?! Z czego to może wynikać? A może problemem jest w ogóle co innego - może rozmiar opony? Problem poważny, bo przecież sama podstawa bezpieczeństwa. Na starych oponach, które są już kompletnie do dupy bieżnikowo, problem nigdy się nie pojawił. Zawaliła wulkanizacja? Najlepszymi fachowcami to chyba nie byli, bo chcieli mi nabić 2 atmosfery do kół (powiedziałem im, że 2,5 - mam nadzieję, że dobrze do tych kół).
    Jeszcze zabawna rzecz - jak ostatni raz wyjechałem, patrzę na chwilowe spalanie, a tam hula 15-20 przy ciągłej jeździe na 4 biegu 80 km/h. I tak przez jakieś 10 minut. Ale to chyba DPF, bo po jakimś czasie się unormowało.
    Co myślicie o tym wszystkim?

  5. #265
    Użytkownik Alfa i Omega Avatar cra3y
    Dołączył
    09 2012
    Mieszka w
    Zielona Góra
    Auto
    Z4 E89
    Postów
    309

    Domyślnie

    Miałem tak (łupanie) w kilku autach i jednym zakładzie oponiarskim (już tam nie jeżdżę). Dokręcali pneumatem (nie dociągało koła do piasty, ponieważ pierścień piasty był lekko nadrdzewiały - nie oczyścili go, przez co koło nie dolegało do piasty jak trzeba). Odkąd stołuję się u innego oponiarza, to nie mam tego problemu (sami patrzą stan piasty i otworu felgi i jak coś, to papierkiem/pilnikiem/śrubokrętem usuwają "nagar").

    PS: nie na darmo oponiarze powtarzają, żeby przejechać się i wrócić na "dociągnięcie" śrub.
    Pozdrawiam
    K.Gajda(cra3y)

  6. #266
    Moderator Quadrifoglio Verde Avatar magil
    Dołączył
    07 2012
    Mieszka w
    LHR
    Auto
    Nuova Bravo, 159
    Postów
    13,787

    Domyślnie

    Felgi aluminiowe mają to do siebie, że po kilkuset kilometrach dobrze jest sprawdzić dokręcenie śrub (metal jest mniej sprężysty od stali).
    Znajomy miał problem kiedyś z luzującą się jedną śrubą, skończyło się na wymianie piasty.
    Cytat Napisał naphta Zobacz post
    Gość dokręca, mówi że bardzo mocno (170 Nm).
    Sprawdzałeś gwint na śrubach i w piaście? Taki moment jest co najmniej o ćwierć przesadzony.
    159 1.9 JTDm 16V '06 => 2.2 JTS '07 => 1750 TBi '09 => 3.2 JTS Q4 '06 => 159 2.2 JTS '08, Nuova Bravo 1.4 T-Jet '10

  7. #267
    Użytkownik Maniak resoraków
    Dołączył
    07 2013
    Auto
    Była: honda civic VII, jest: Alfa 159 8V SW
    Postów
    37

    Domyślnie

    Dzięki Panowie - czy to znaczy, że problem niemal na pewno nie dotyczy samych opon i ich rozmiaru? Koła były w ciągu kilku ostatnich miesięcy odkręcane kilkakrotnie (wymiana wahacza, sprawdzenie hamulców itd.) - i nagle tu by dokręcili do dupy i to na dwóch kołach? Z drugiej strony nie może być to chyba wada opon, skoro po tym ostatnim dokręceniu jechały przez jakieś pół godziny bardzo dobrze... Zobaczymy jutro.

    Sprawdzałeś gwint na śrubach i w piaście? Taki moment jest co najmniej o ćwierć przesadzony.[/QUOTE]

    No właśnie, to kolejna rzecz która mnie martwi. Przecież gdyby był problem ze śrubami/piastami, to ujawniłoby się po wcześniejszych zdjęciach koła. Oni mi coś z tymi piastami robili (piaskowanie czy coś) ale chyba to nie mogło w żaden sposób wpłynąć negatywnie, raczej wręcz przeciwnie?

  8. #268
    Użytkownik Maniak resoraków Avatar Gary
    Dołączył
    10 2008
    Mieszka w
    Poznań
    Auto
    159 TI
    Postów
    680

    Domyślnie

    W ubieglym tygodniu zrobilem prawie 3 tys km na Nakianach WR D3 (215/55 R16) i moge sie z Wami podzielic pierwszymi wrazeniami.
    Testowalem ja na normalnych drogach, autostradach oraz na jakis 500 km gorskich drog w Austrii (czesciowo zasniezonych).

    Dobrze zachowuja sie na suchym i mokrym asfalcie, dobrze przy nieielkiej warstwie sniegu, swietnie w glebszym sniegu. Do tego, jak na zimowki, sa dosc twarde, wiec samochod dobrze sie prowadzi bez istotnego pogorszenia komfortu.

    Wady? Przy predkossciach powyzej 100 - 120 km sa nieco glosniejsze od moich poprzednich GY UG7+.

    Pomijajac ten fakt bardzo dobre opony w swietnej cenie.

  9. #269
    Użytkownik Embrion
    Dołączył
    12 2011
    Auto
    ...
    Postów
    23

    Domyślnie

    Pytanie wyjątkowo na czasie, kupno "zimówek" i co polecacie?
    Felgi 17", użytkowanie -95% trasa (autostrady), budżet - 2500 PLN.
    Z góry dzięki za odpowiedź.

  10. #270
    Użytkownik Romeo
    Dołączył
    01 2011
    Mieszka w
    Gdynia
    Auto
    156 2.5 V6 190HP 1999, 159 1.9jtdM 150KM 2006
    Postów
    1,317

    Domyślnie

    Szukam opon do 159. Z powodów wielu (w tym cenowych) zastanawiam się nad zejściem z seryjnego 225/50 na coś nieco węższego przy standardowych felgach 17" od 159.

    Zgodnie z pomiarami bez zmiany wysokości (różnica obwodu 0,1%) będzie pasować 205/55/17 ale dostanie graniczy z cudem. Chcę zostać na 17" z powodu niskiego auta, czego szukać w takim razie? (na razie założone 225/45 ale już się boję).

Podobne wątki

  1. [159] Koła zimowe do AR 159 SW
    Utworzone przez Galaxy82 w dziale 159/Brera/Brera Spider
    Odpowiedzi: 5
    Ostatni post / autor: 05-11-2012, 20:30

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory