Strona 4 z 5 PierwszyPierwszy 12345 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 31 do 40 z 43

Temat: Zerwany po roku pasek rozrządu- odpowiedzialność

  1. #31
    Administrator ds. moderatorów Quadrifoglio Verde Avatar 75andrew155
    Dołączył
    05 2006
    Mieszka w
    Warszawa
    Auto
    155 V6 1996 .r 155V6 1995r 3.0 12V
    Postów
    11,237

    Domyślnie

    Cytat Napisał bocian Zobacz post
    a to niby nikt nie odpowiada za jakość tego wyrobu i jego trwałość ?
    Może i odpowiada ale tylko wtedy gdy zakłada się w warsztacie i warsztat może dać gwarancję na taką usługę. Pesek równie dobrze mógł ulec uszkodzeniu z wielu innych powodów niż jego jakość. Paski Conti są dobrej jakości

    Alfa Romeo 75 Turbo 1987
    alfa Romeo 75 Turbo America 1990
    Alfa Romeo Giulietta 1.6 1983
    Alfa Romeo 145 1.4 boxer 1997
    Alfa Romeo 155 V6 1996
    Alfa Romeo 155 V6 1993 3.0 12V przekładka do 1.8 8v 1995

  2. #32
    klekot ™ gorol Quadrifoglio Verde Avatar bocian
    Dołączył
    04 2009
    Mieszka w
    SD ( Dąbrowa Górn. )
    Auto
    156 1.6 TS , GT 1.9 JTD ,159 SW Ti 2.0 jtdm , Volvo 4.4 V8 , Jeep GC WK2 5.7 Hemi
    Postów
    14,782

    Domyślnie

    No to skoro sam piszesz ze moze jednak odpowiada itp to jak rozumiec poprzedni twoj post ?








  3. #33
    Użytkownik Alfa i Omega Avatar kamillll
    Dołączył
    10 2012
    Mieszka w
    Dąbrowa Górnicza
    Auto
    159 1.9 16v 177HP@402nm by @sdero
    Postów
    488

    Domyślnie

    Kwesti przyczyny zerwania paska nie poruszalem. Gwarancji jest tyle ile udzieli producent. Odpowiedzialnosc sprzedawcy za sprzedany towar to inna kwestia i o tym pisalem...a faktem jest ze ciezko bedzie udowodnic ze po 15 miesiecach zawinila wada paska...

  4. #34
    Administrator ds. moderatorów Quadrifoglio Verde Avatar 75andrew155
    Dołączył
    05 2006
    Mieszka w
    Warszawa
    Auto
    155 V6 1996 .r 155V6 1995r 3.0 12V
    Postów
    11,237

    Domyślnie

    Cytat Napisał bocian Zobacz post
    No to skoro sam piszesz ze moze jednak odpowiada itp to jak rozumiec poprzedni twoj post ?
    Ty nic nie kumasz, kupując samemu pasek i wymieniasz go sam albo gdzieś w jakimś warsztacie to zapomnij o gwarancji i to po roku czasu a nawet wcześniej. Jadąc do warsztatu i tam zkładają pasek i inne duperele(z tego warsztatu) mogą dać gwarancję na to co zrobili przy Twoim aucie i ewentualne reklamacje zgłaszasz do warsztatu a warsztat na pasek lub inne częsci do sklepu i tyle.

    Nawet zakładając że uznają gwarancję w sklepie na pasek oddadzą Ci 80zł i co dalej???Lepiej przyjąć części wraz z robotą od warsztatu a nie od sklepu
    Ostatnio edytowane przez 75andrew155 ; 17-11-2013 o 23:38

    Alfa Romeo 75 Turbo 1987
    alfa Romeo 75 Turbo America 1990
    Alfa Romeo Giulietta 1.6 1983
    Alfa Romeo 145 1.4 boxer 1997
    Alfa Romeo 155 V6 1996
    Alfa Romeo 155 V6 1993 3.0 12V przekładka do 1.8 8v 1995

  5. #35
    Użytkownik Alfa i Omega
    Dołączył
    06 2010
    Mieszka w
    Śląsk
    Auto
    AR 166, 2004r. 2.4 JTDm 175KM
    Postów
    376

    Domyślnie

    Tak wracając do producenta paska - w wakacje wymieniałem u siebie rozrząd. Pierwsza wymiana była po większym remoncie silnika, oczywiście wszystko zgodnie ze sztuką - pasek, napinacz, rolki, pompa wody. Przejechałem na tym jakieś 55tkm w niecałe 2 lata. Po wyjęciu paska okazało się że był cały postrzępiony, w wielu miejscach popękany, krótko mówiąc jeszcze kilka chwil i bym robił następny remont. Producent paska - Conti. Mechanik u którego naprawiam samochód pokazywał mi też zerwany pasek rozrządu z Audi A4 po przejechanych bodajże 30tkm - producent tak samo Conti. U siebie założyłem Dayco, co jakiś czas doglądam i mam nadzieję że się nie zerwie.

  6. #36
    Użytkownik Maniak resoraków Avatar motodoktor1
    Dołączył
    12 2012
    Mieszka w
    RZESZÓW
    Auto
    ALFA 159 SW 2.4JTDm 210KM/250 KM by Weloo i 3200GT 2001 375KM V8
    Postów
    544

    Domyślnie

    Witam szanownych kolegów!W sprawie zerwanego paska kolega miałby szanse jedynie wtedy gdyby miał pisemną gwarancję z serwisu,pana Rysia,Tadzia lub Zbysia na wykonaną usługę i części.
    Jeśli ktoś udziela takiej gwarancji to zazwyczaj montuje kompletny(!!!)rozrząd zakupiony przez siebie a nie dostarczony przez klienta i poskładany z tych elementow ktore były najtańsze.
    Jak wysypie się wahacz sprawa jest prosta-tu ciężko spieprzyć coś przy montażu i przy reklamacji zazwyczaj wystarczy faktura z warsztatu który montował element.
    Natomiast na zerwanie się paska wpływ może mieć wiele okoliczności (palenie na popych,zacieranie się wałków rozrządu,niewłaściwe napięcie,niewłaściwy montaż)i koszty naprawy bywają kosmiczne więc wszyscy dopatrują się winy osób trzecich spychając na nich PRAWDOPODOBNĄ odpowiedzialność.

  7. #37
    Użytkownik Romeo Avatar CodeMaker
    Dołączył
    05 2012
    Mieszka w
    Warszawa
    Auto
    AR 159 1,9 JTS
    Postów
    1,259

    Domyślnie

    Cytat Napisał 75andrew155 Zobacz post
    Może i odpowiada ale tylko wtedy gdy zakłada się w warsztacie i warsztat może dać gwarancję na taką usługę. Pesek równie dobrze mógł ulec uszkodzeniu z wielu innych powodów niż jego jakość. Paski Conti są dobrej jakości
    Co więcej, w momencie gdy pasek był kupiony poza warsztatem który zakłada to warsztat może się wypiąć i stwierdzić że pasek był wadliwy a oni usługę wykonali prawidłowo. Najbezpieczniej jest w tedy jeżeli to warsztat który go wymienia dostarcza nowy. Wtedy mają małe pole do manewru i muszą wziąć na siebie odpowiedzialność. Moja żona to przerabiała. Jak po miesiącu strzelił jej pasek rozrządu to warsztat na swój koszt robił remont silnika. Gdyby to nie był pasek od nich to by stwierdzili ze to nie ich wina, a tak to już oni pałowali się z dystrybutorem paska...

    - - - Updated - - -

    Cytat Napisał motodoktor1 Zobacz post
    Witam szanownych kolegów!W sprawie zerwanego paska kolega miałby szanse jedynie wtedy gdyby miał pisemną gwarancję z serwisu,pana Rysia,Tadzia lub Zbysia na wykonaną usługę i części.
    Nie potrzebna jest żadna pisemna gwarancja. Wystarczy faktura na części i usługę. Nie ma takiej praktyki żeby wystawiać jakieś pisemne gwarancje. FV lub rachunek są wystarczająca podstawą do roszczenia uznania gwarancji.

  8. #38
    Użytkownik Pasjonat
    Dołączył
    03 2008
    Mieszka w
    Lublin
    Auto
    BMW E61 545i żony, E61 530xD do orania pola :)
    Postów
    3,191

    Domyślnie

    Cytat Napisał CodeMaker Zobacz post
    Co więcej, w momencie gdy pasek był kupiony poza warsztatem który zakłada to warsztat może się wypiąć i stwierdzić że pasek był wadliwy a oni usługę wykonali prawidłowo. Najbezpieczniej jest w tedy jeżeli to warsztat który go wymienia dostarcza nowy. Wtedy mają małe pole do manewru i muszą wziąć na siebie odpowiedzialność. Moja żona to przerabiała. Jak po miesiącu strzelił jej pasek rozrządu to warsztat na swój koszt robił remont silnika. Gdyby to nie był pasek od nich to by stwierdzili ze to nie ich wina, a tak to już oni pałowali się z dystrybutorem paska...

    - - - Updated - - -



    Nie potrzebna jest żadna pisemna gwarancja. Wystarczy faktura na części i usługę. Nie ma takiej praktyki żeby wystawiać jakieś pisemne gwarancje. FV lub rachunek są wystarczająca podstawą do roszczenia uznania gwarancji.

    Dokładnie jak kolega napisał, chcemy dochodzić swoich praw za usługę od warsztatu - zlecamy robotę w całości również z częściami po ich stronie. Kombinowanie z zakupem części przez "Pana Miecia kolegi" bo ma taniej a potem zlecanie ich montażu w warsztacie to tylko proszenie się o problemy. Jakość części niestety jest coraz gorsza, i za głupie kilka/kilkanaście % różnicy w cenie nie ma co ryzykować ...
    10.2008-16.11.2012r. 156 3,0 V6 24V Q2 278KM@312Nm - pozostały piękne wspomnienia

    Porting głowic, budowa silników do motorsportu, budowa układów wydechowych, kolektorów ssących ITB, indywidualnych części do motorsportu

    Zapraszam => https://www.facebook.com/Ku%C5%9Bmie...37265/?fref=ts

  9. #39
    Użytkownik Fachowiec
    Dołączył
    10 2011
    Mieszka w
    lubelszczyzna
    Auto
    155 1.8 16v T.Spark 103 kW 1996r.
    Postów
    2,685

    Domyślnie

    Cytat Napisał GrzesiekK. Zobacz post
    za głupie kilka/kilkanaście % różnicy w cenie nie ma co ryzykować
    Gdybyś kupił auto za 1,5 kafla i miał zmienić rozrząd za kilka stówek to inaczej byś gadał Większość osób uważa alfę z TS-em za świetną okazję, a później zżerają ich koszty. Życie

  10. #40
    Użytkownik Świeżak Avatar Robalgis
    Dołączył
    10 2012
    Mieszka w
    Warszawa
    Auto
    AR 159 SW 1.9 16v JTD 2006, Fiat 126p 1988, Ducati Monster 695 2007, AR 145 1.4 TS 1998 (2005-2010)
    Postów
    229

    Domyślnie

    Koniec z moją byłą 145. Poszła za 500zł do handlarza złomu/handlarza częściami zamiennymi. Szkoda, naprawdę w okresie 2005-2010 dawała mi sporo frajdy.

Podobne wątki

  1. zerwany pasek rozrządu alfa 156 2,5v6
    Utworzone przez darcio w dziale 156
    Odpowiedzi: 4
    Ostatni post / autor: 11-07-2015, 12:48
  2. Zerwany pasek rozrządu,jakie są skutki? 3.0 V6 24V
    Utworzone przez Raulcarlos w dziale 166
    Odpowiedzi: 32
    Ostatni post / autor: 12-02-2015, 06:54
  3. [145] 145 1.9jtd zerwany pasek rozrządu.
    Utworzone przez tomkolp w dziale 145/146/155
    Odpowiedzi: 10
    Ostatni post / autor: 15-07-2013, 21:23
  4. Zerwany pasek rozrządu - procedura naprawy V6
    Utworzone przez bloksi w dziale 166
    Odpowiedzi: 12
    Ostatni post / autor: 21-11-2011, 21:26
  5. AR 156 1.8 TS Pasek rozrządu zerwany. POMOCY
    Utworzone przez Roalek w dziale 156
    Odpowiedzi: 16
    Ostatni post / autor: 06-05-2009, 22:07

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory