Strona 72 z 86 PierwszyPierwszy ... 22626364656667686970717273747576777879808182 ... OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 711 do 720 z 851

Temat: ABC na temat motoru Twin Spark 16v

  1. #711
    Użytkownik Quadrifoglio Verde Avatar kasztelan
    Dołączył
    12 2009
    Mieszka w
    stolicy
    Auto
    logiczne że alfa
    Postów
    5,319

    Domyślnie

    Trzeba będzie porozmawiać z adminem albo modami i dać kilka przykładowych postów.
    Co do wariatorów to tego nie uznawał bym w ogóle za jakąkolwiek wadę, Ford w TI-VCT ma 2 wariatory i oba padają tak samo albo i wcześniej jak w Alfach. Jedyny plus jest taki że Ford to nie marka premium więc oba kosztują niewiele więcej niż jeden do AR. Zasada działania dokładnie taka sama.

  2. #712
    Użytkownik Ogier
    Dołączył
    09 2008
    Mieszka w
    Warszawa
    Auto
    czarna AR 156 1,8T.S. S.W.
    Postów
    172

    Domyślnie

    ,,Fajna dyskusja" ale,nadal,żaden z kolegów za ,,miedzy" nie podzielił się opinią na temat T.S..Ja jak już pisałem,mam nalatane 200tys.km i mimo,że w trasie,potrafi wypić przy dzidowaniu.Zdarzało się,np. jak w drodze nad Balaton,ponad 850km,dolałem po przyjeżdzie 2l. oliwy i nic,śmigam następne km.Zero awarii,tylko już bardzo pilnuje stanu i po zalaniu 15w50 Motula,bierze na 1 tys.km,ok.0,3-0,5l.silnik, nie jest taki zły jak wytrzymał pewno z 400km na pół stanu oliwy,a ciołem na Węgry z kpl. osób na pokładzie + bagaż na full,nie wspomnę o upale,coś 32-35C.Alfa dowiozła i przywiozła bez żadnych sensacji do domu.W sumie przy kosztach zakupu używki auta to rewelka.Dla mnie silnik jest jak na razie o.k.,tylko póki wariator się nie załączy,straszny muł,ale póżniej wynagradza.Bardziej obawiam się T.S. z opinii kolegów niż z autopsji.Może mam farta.

  3. #713
    ViP Znawca Avatar cinas
    Dołączył
    04 2008
    Mieszka w
    Tomaszów Maz. czasem Piła
    Auto
    Alfa 159 SW -> 2007->1.9 16v JTD->136KM
    Postów
    1,612

    Domyślnie

    ilu posiadaczy tyle opinii na temat tego silnika - ja się przejechałem - panewka padła , a maniek015 chwali . Co ja wnioskuje - trafiłeś być może na egzemplarz zadbany - może regularnie serwisowany przez poprzedniego właściciela ? Mój egzemplarz mimo tego, że z mojej strony miał wszystko na bieżąco to postanowił się przekręcić - nie mam pojęcia co poprzedni właściciel robił i jak obsługę wykonywał. Czy na czas? Nie wiem.

    Niech nie obrócona panewka będzie z wami
    Ostatnio edytowane przez cinas ; 22-11-2013 o 22:28

    Było Skromne 156 1.8 TS 144 km i mniej skromne 156SW 2,5 V6 i były powody do mruczenia
    Jest
    klekot 159 SW 1.9 JTD i 136 km i nie ma powodów do mruczenia
    ALFA-i każdy dzień jest inny

  4. #714
    Użytkownik Alfista Avatar lesio146
    Dołączył
    12 2006
    Mieszka w
    SZAMOTULY(PYRLANDIA)
    Auto
    159 JTDm ; 156 V6 Qsystem
    Postów
    4,427

    Domyślnie

    Cytat Napisał cinas Zobacz post
    ilu posiadaczy tyle opinii na temat tego silnika - ja się przejechałem - panewka padła , a maniek015 chwali . Co ja wnioskuje - trafiłeś być może na egzemplarz zadbany - może regularnie serwisowany przez poprzedniego właściciela ? Mój egzemplarz mimo tego, że z mojej strony miał wszystko na bieżąco to postanowił się przekręcić - nie mam pojęcia co poprzedni właściciel robił i jak obsługę wykonywał. Czy na czas? Nie wiem.

    Niech nie obrócona panewka będzie z wami
    Zgadza się że ilu właścicieli tyle opinii.Druga sprawa że nikt lub prawie nikt nie miał tego TS-A od nowości.Nie wie jak był traktowany itd.A trzeba brać pod uwagę że AR nie często kupuje niemiecki emeryt na jazdę do kościoła.
    Miałem trzy TS 16v i z żadnym nie miałem problemów.
    Wariator?Jest prawie wieczny jak wiesz jak się obchodzić z TS 16V.
    Były inne wcześniej. Teraz 159 i 156 oraz 155 do sprzedania.

  5. #715
    Użytkownik Ogier
    Dołączył
    09 2008
    Mieszka w
    Warszawa
    Auto
    czarna AR 156 1,8T.S. S.W.
    Postów
    172

    Domyślnie

    Coś, z w tym jest,że prawie wszyscy jeżdzimy używkami. A w dystansie wychodzi traktowanie auta przez poprzedniego właściciela tylko za błędy płacimy my.
    Chyba też T.S. nie lubią po rozgrzaniu silnika jazdy na obrotach poniżej 3000-3500 obrotów.Mam wrażenie że przy wyższych obrotach dużo lepiej motor się sprawuję.

  6. #716
    Użytkownik Romeo Avatar Krusz
    Dołączył
    07 2011
    Mieszka w
    Warszawa / Lancaster UK
    Auto
    156 1.8TS '02
    Postów
    1,517

    Domyślnie

    Warto dodać, że poniżej 2000 obrotów ciśnienie oleju jest poniżej ciśnienia pracy, więc jak ktoś uprawia eko-niestaćmnienautrzymanie-driving i zmienia przy 3krpm, tak, że obroty spadają poniżej 2k rpm to to może być przyczyna padających panewek.

    Twin Spark Compressore - Na pohybel hejterom - Szalone 0.5bara
    Mazda mx5 - bokiem, na glebie i z kierownicą po złej stronie.
    "Nothing is "good" for daily driving that's not OEM. So by that logic don't turbo your car. Don't make it faster. Don't do anything. Go buy a bus pass."

  7. #717
    Użytkownik Rowerzysta Avatar Mikelos
    Dołączył
    09 2010
    Mieszka w
    Nałęczów
    Auto
    75 2.5 V6 + Delta 1.4TB + Laguna3 2.0 DCI
    Postów
    490

    Domyślnie

    Cytat Napisał Krusz Zobacz post
    Warto dodać, że poniżej 2000 obrotów ciśnienie oleju jest poniżej ciśnienia pracy, więc jak ktoś uprawia eko-niestaćmnienautrzymanie-driving i zmienia przy 3krpm, tak, że obroty spadają poniżej 2k rpm to to może być przyczyna padających panewek.
    możesz podać źródło tego twierdzenia?
    Objechałeś kogoś ostatnio? A wiedział, że się ściga?

  8. #718
    Użytkownik Romeo Avatar FifthGear
    Dołączył
    06 2012
    Mieszka w
    Dublin
    Auto
    Obecnie Volvo S80 T6
    Postów
    637

    Domyślnie

    Cytat Napisał Krusz Zobacz post
    Warto dodać, że poniżej 2000 obrotów ciśnienie oleju jest poniżej ciśnienia pracy, więc jak ktoś uprawia eko-niestaćmnienautrzymanie-driving i zmienia przy 3krpm, tak, że obroty spadają poniżej 2k rpm to to może być przyczyna padających panewek.
    Pokaże to żonie bo mi ciągle marudzi ze go za wysoko kręcę hehe. Jesli chodzi o TS za granicą np. w ie czy uk ( mieszkam w ie) to ciężko tutaj się jakoś odnieść. Irol zmienia olej tylko w nowym samochodzie jak mu w servisie powiedza.W starych wogole nie pamietaja. Znam przypadki gdzie.i 5 lat olej nie byl zmieniany. Potrafia zatankowac bezyne do diesla,dolac diesla i jechac na servis żeby spuscili bo mu się przypomniało ze się pomylił. Jeden mnie się ostatnio pytal na stacji czy może tak jechac, jak mu powiedziałem ze zalatwi silnik to powiedzial ze.tylko 5 l.wlal i sie spieszy do pracy wiec dodał diesla i pojechal ( nissan navara 2012) Większość samochodów 10cio letnich,popularnych, to zlomy. Nikt sie.tym nie martwi bo jak padnie to idzie kupuje drugi. Ew przyjedzie polak i.zabierze na czesci do pl. Codziennie z ie wyjedza pare sztuk, gadalem z kolesiem ktory te.zlomy ciaga do Polski. To sa niektore powody dlaczego w pl jest taki problem, bo.wiekszosc sam czy.silnikow ma historie.rodem z horrorów Ja mialem Lanosa,poloneza caro,mondeo,dwa ople wszystkie z salonu,zaden sie nigdy! nie popsul! Corsa 08 zrobilem.250tys bez.wymiany sprzegla! Mialem tez uzywanego forda st200 i alfe 166 2 ts Obydwa poszly na zlom mimo wpakowania w nie tys euro. Teraz znowu mam 2.0ts i jak na.razie wszystko ok. Uzywany samochod to jak.gra w zdrapki, czasem sie uda. Bez wzgledu na marke, silnik itd. Jesli mamy rozmawiac awaryjnosci TSa to chetnie.uslysze opinie osob ktore zakupily sam. z takim silnikiem nowy z salonu i nadal nim jezdza.

    Sorki za bledy, pisze z telefonu i jeszcze.sie nie przywyczailem do klawiatury.

    Sent from my C6603 using Tapatalk 4

  9. #719
    Użytkownik Romeo Avatar zaviaseq
    Dołączył
    05 2010
    Mieszka w
    Częstochowa
    Auto
    Fiat Croma 1.9
    Postów
    1,621

    Domyślnie

    Cytat Napisał Mikelos Zobacz post
    możesz podać źródło tego twierdzenia?
    Wał i panewki bardziej w dupę dostają przy większych przeciążeniach, a tak jest kiedy jedziemy np na 5 biegu, 2000 RPM i gaz w deche
    Ja jeżdżę tak, żeby np z trzeciego biegu nie przyspieszać gdy obroty są poniżej 3000 RPM, a jeżeli górka to nie schodzę poniżej 3500 RPM
    Pierwszy bieg i drugi rozpędzam z każdego przedziału obrotów
    Jeżdżę tak z rozwagi a nie z przerażenia co może się stać
    Kolega napisał słusznie, że ecodriving w TS może przemielić panewki

  10. #720
    Użytkownik Pasjonat Avatar Pablo.
    Dołączył
    05 2007
    Mieszka w
    pablogarage.pl
    Auto
    Kilka włoskich szrotów ;)
    Postów
    3,403

    Domyślnie

    Cytat Napisał Mikelos Zobacz post
    możesz podać źródło tego twierdzenia?
    wskaźnik ciśnienia oleju ???
    www.pablogarage.pl - Serwis, części, holowanie

    > PabloGarage Team < - kilka filmów na kanale - Z A P R A S Z A M Y

Podobne wątki

  1. [145] 145 twin spark 8v?
    Utworzone przez gonzo w dziale 145/146/155
    Odpowiedzi: 17
    Ostatni post / autor: 10-03-2015, 13:26
  2. [155] Twin Spark 2.0 8v
    Utworzone przez pawlo12 w dziale 145/146/155
    Odpowiedzi: 11
    Ostatni post / autor: 25-03-2013, 22:14
  3. [145] 1.6 16V Twin spark
    Utworzone przez Konrad K_2 w dziale 145/146/155
    Odpowiedzi: 1
    Ostatni post / autor: 07-03-2012, 12:02
  4. 2.5 V6 czy 2.0 twin spark?
    Utworzone przez Andrzej w dziale 145/146/155
    Odpowiedzi: 15
    Ostatni post / autor: 24-06-2006, 13:20

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory