Strona 1 z 4 1234 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 1 do 10 z 32

Temat: 1.8 TS brak mocy na wysokich obrotach

  1. #1
    Użytkownik Maniak resoraków
    Dołączył
    11 2013
    Auto
    Alfa Romeo 156 1.8TS
    Postów
    39

    Domyślnie 1.8 TS brak mocy na wysokich obrotach

    Cześć chłopaki. Miło mi dołączyć do alfistów Tydzień temu zakupiłem Alfe Romeo 156 1.8 TS z 2003 roku. Mam do Was pytanie odnośnie osiągów tego silnika ponieważ wydaje mi się że moja alfa jak na 140 koni trochę słabo ciągnie zwłaszcza powyżej 5000 obrotów, wydaje mi się że wtedy ona powinna dostawać "kopa" a ona jest niestety zmulona, po prostu nie ciągnie powyżej tych obrotów jak powinna. Na starcie w dużym zakładzie mechanicznym zostało wymienione w niej:
    1. Rozrząd
    2. Pompa wody
    3. Termostat (nie dogrzewała się)
    4. Sonda lambda (pokazywał to check silnika)
    5. Filtr powietrza
    6. Filtr oleju
    7. Zalany olej to Mobil 1 peak life 5w50

    Doczytałem że powinien zostać wymieniony też wariator, jednak nie został... czasami wydaje mi się że silnik troszkę klekocze jednak w porównaniu z tym co widziałem na youtube odgłosy z uszkodzonym wariatorem to chodzi cicho. Jakieś sugestie? przeszukałem forum i nic nie znalazłem

  2. #2
    Użytkownik Świeżak
    Dołączył
    02 2013
    Auto
    Alfa 159 1.9 jtdm 16V-150KM
    Postów
    140

    Domyślnie

    Kolego, każdy odpowie Ci, abyś podłączył się pod komputer, sprawdził czy nie ma błędów. To podstawa,aby zdiagnozować jakąkolwiek usterkę.
    A rozrząd został poprawnie złożony na blokadach?

  3. #3
    Użytkownik Maniak resoraków
    Dołączył
    11 2013
    Auto
    Alfa Romeo 156 1.8TS
    Postów
    39

    Domyślnie

    Cytat Napisał macieqy Zobacz post
    Kolego, każdy odpowie Ci, abyś podłączył się pod komputer, sprawdził czy nie ma błędów. To podstawa,aby zdiagnozować jakąkolwiek usterkę.
    A rozrząd został poprawnie złożony na blokadach?

    Samochód był w tym warsztacie podpinany pod komp, pełna diagnostyka za którą dodatkowo płaciłem. Nie mam pojęcia czy rozrząd dobrze zrobiony, to nie jest mały warsztat co to robił a raczej jeden z największych w okolicy więc myslę że goście wiedzieli co robią.....

  4. #4
    Użytkownik Znawca Avatar m4tinez
    Dołączył
    08 2013
    Mieszka w
    Bieruń
    Auto
    Alfa Romeo 147 1.6 120KM FL
    Postów
    1,062

    Domyślnie

    Ja też oddałem auto to największego warsztatu w okolicy i też myślałem że się znają na rzeczy. Wymieniali mi uszczelkę pod głowica, do tego rozrząd, popychacze itd.
    Po odebraniu auta też różne jaja miałem, muł na niskich coś stukało itd. Oddałem wtedy auto do mechanika który się zajmuje tylko alfami i fiatami i wyszło że źle rozrząd złożony, do tego jakieś badziew mi założyli a nie popychacze i już jeden się zatarł, a co do uszczelki to do końca nie wiem czy jest dobrze to zrobione. Ale czas pokaże.

  5. #5
    Użytkownik Maniak resoraków
    Dołączył
    11 2013
    Auto
    Alfa Romeo 156 1.8TS
    Postów
    39

    Domyślnie

    Ale auto przed daniem do warsztatu wcale jakoś lepiej też nie ciągnęło, ciężko jest zresztą to określić ponieważ na następny dzień już się znalazło w serwisie więc nie mam dużego porównania. Po za tym wspomniany warsztat ma dobrą renomę i udziela gwarancji na swoje usługi pół roku.

  6. #6
    Użytkownik Quadrifoglio Verde Avatar Maciek-156
    Dołączył
    05 2007
    Mieszka w
    Warszawa
    Auto
    AR Stelvio 2.0 Turbo 280KM Veloce 2021
    Postów
    8,623

    Domyślnie

    Cytat Napisał kwintus Zobacz post
    .... Nie mam pojęcia czy rozrząd dobrze zrobiony, to nie jest mały warsztat co to robił a raczej jeden z największych w okolicy więc myslę że goście wiedzieli co robią.....
    Skoro nie wymienili wariatora to pewnie i blokad nie mieli, więc rozrząd źle ustawiony i to jest najbardziej prawdopodobna przyczyna utraty mocy....
    AR Stelvio 2.0 Turbo 280KM Veloce 2021
    Jeep Cherokee 2.0 MJD A9 LIMITED 2014
    Giulietta 1,4TB MA Distinctive 2010
    AR156 1.9 16v JTD M-jet 2004
    AR156 1.6TS 2000
    Wcześniej 7 włoskich aut F (126, 127, UNO DS, TIPO, PUNTO, BRAVA, MAREA)

  7. #7
    Użytkownik Quadrifoglio Verde
    Dołączył
    10 2007
    Mieszka w
    Wrocław
    Auto
    AR156 1,6TS 1999 r.
    Postów
    5,304

    Domyślnie

    Jedź do tego warsztatu, zapytaj, czy na pewno rozrząd dobrze zrobiony, a jak powiedzą, że dobrze, to poproś ich o pokazanie blokad na wałki do 1,8/2,0 TS i czujnika zegarowego do ustawienia GMP.
    Jak powiedzą, że to nie musi być do zrobienia rozrządu w Twoim silniku, to masz źle ustawiony.

  8. #8
    Użytkownik Romeo Avatar Krusz
    Dołączył
    07 2011
    Mieszka w
    Warszawa / Lancaster UK
    Auto
    156 1.8TS '02
    Postów
    1,517

    Domyślnie

    Inna sprawa, to w TSie brak mocy powyżej 5krpm może wskazywać na uszkodzony system VIS. Do sprawdzenia siłownik VISu, a i polecam zwalić cały kolektor dolotowy i go oczyścić. U mnie było tyle syfu że siłownik nie był w stanie ruszyć i się blokowało wszystko.

    Twin Spark Compressore - Na pohybel hejterom - Szalone 0.5bara
    Mazda mx5 - bokiem, na glebie i z kierownicą po złej stronie.
    "Nothing is "good" for daily driving that's not OEM. So by that logic don't turbo your car. Don't make it faster. Don't do anything. Go buy a bus pass."

  9. #9
    Użytkownik Maniak resoraków
    Dołączył
    11 2013
    Auto
    Alfa Romeo 156 1.8TS
    Postów
    39

    Domyślnie

    Dzięki chłopaki za pomoc. Przeczyszczę kolektor dolotowy i udam się do serwisu i zapytam co i jak i dam Wam znać jak się sprawy mają <stawia piwo>

  10. #10
    Użytkownik Znawca Avatar Mongoose
    Dołączył
    04 2013
    Auto
    156 Sportwagon 2.0 JTS
    Postów
    1,321

    Domyślnie

    I jeżeli nie wymieniłeś wariatora przy rozrządzie to może to być też poważny błąd, może nie teraz, ale później jak padnie sobie np. po 35tys km, a raz tyle zostanie do wymiany to sie zdenerwujesz... Lepiej i bezpieczniej go wymieniać przy rozrządzie, a już na pewno przy zakupie samochodu... Chyba ze masz gwarancje serwisu na 2lata... Jak mi wariator padł to samochód mulił niemiłosiernie, nawet tego czasu jak się edukowałem co do wariatora to wpadł mi gdzieś tutaj na forum post, ze typ sobie porównał przyśpieszenie z uszkodzonym i sprawnym wariatorem, czas do "setki" wydłużył mu się chyba niemalże o raz tyle co wpisała fabryka

Podobne wątki

  1. Odpowiedzi: 11
    Ostatni post / autor: 30-10-2015, 09:47
  2. Odpowiedzi: 10
    Ostatni post / autor: 30-08-2015, 21:02
  3. Utrata mocy na wysokich obrotach - JTD 10V 140KM
    Utworzone przez KamilloV8 w dziale 166
    Odpowiedzi: 6
    Ostatni post / autor: 13-06-2011, 10:22
  4. Brak mocy na wyższych obrotach
    Utworzone przez arek w dziale 156
    Odpowiedzi: 2
    Ostatni post / autor: 28-03-2010, 19:00
  5. nie ma mocy na wysokich obrotach
    Utworzone przez misza190 w dziale 156
    Odpowiedzi: 3
    Ostatni post / autor: 14-07-2009, 22:12

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory