Strona 74 z 86 PierwszyPierwszy ... 24646566676869707172737475767778798081828384 ... OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 731 do 740 z 851

Temat: ABC na temat motoru Twin Spark 16v

  1. #731
    Użytkownik Romeo Avatar Krusz
    Dołączył
    07 2011
    Mieszka w
    Warszawa / Lancaster UK
    Auto
    156 1.8TS '02
    Postów
    1,517

    Domyślnie

    Mam zamontowany wskaźni STRI (nie jakieś chińskie badziewie) w kabinie, więc widzę na bierząco co się dzieje.
    Na nierozgrzanych jałowych mam 4 bary.
    Po rozgrzaniu na jałowych mam 2 bary.
    Między jałowymi a 2000rpm ciśnienie oleju rośnie z 2 do 4bar.
    Powyżej 2000rpm jest stałe - 4bary.

    Twin Spark Compressore - Na pohybel hejterom - Szalone 0.5bara
    Mazda mx5 - bokiem, na glebie i z kierownicą po złej stronie.
    "Nothing is "good" for daily driving that's not OEM. So by that logic don't turbo your car. Don't make it faster. Don't do anything. Go buy a bus pass."

  2. #732
    Użytkownik Znawca Avatar Intruz
    Dołączył
    05 2011
    Mieszka w
    Kraków
    Auto
    147 2.0 TS, 159 2.0 Jtdm SW
    Postów
    1,190

    Domyślnie

    słuchajcie, czy w teesie powinienem czyścic przepustnice i czujnik w dolocie? Jesli tak, to czym radzicie?

  3. #733
    Użytkownik Romeo Avatar zaviaseq
    Dołączył
    05 2010
    Mieszka w
    Częstochowa
    Auto
    Fiat Croma 1.9
    Postów
    1,621

    Domyślnie

    Cytat Napisał Intruz Zobacz post
    czy w teesie powinienem czyścic przepustnice
    Każdą przepustnicę wypada wyczyścić raz na jakiś czas

  4. #734
    Użytkownik Znawca Avatar m4tinez
    Dołączył
    08 2013
    Mieszka w
    Bieruń
    Auto
    Alfa Romeo 147 1.6 120KM FL
    Postów
    1,062

    Domyślnie

    Ciśnienie oleju zależy też od wlanego oleju Ja na 10W40 po rozgrzaniu oleju do max na jałowych mam 1,3 bara czyli książkowo, zmieniłem profilaktycznie teraz panewki więc może z 1,4 będzie ;d W grudniu zmieniam olej na Millers 10W-60 więc też się może jeszcze coś poprawi ;d

  5. #735
    Użytkownik Romeo Avatar cuoreventi
    Dołączył
    01 2010
    Mieszka w
    Szczecin
    Auto
    Alfa 156 2.0 JTS 16v
    Postów
    4,198

    Domyślnie

    Cytat Napisał Mikelos Zobacz post
    Dalej nie widzę argumentu mówiacego, że jazda z 2k rpm jest szkodilwa dla silnika.
    Nie w tym rzecz, że nie można w ogóle jeździć z tą prędkością obrotową. Wszystko rozbija się o obciążenie silnika przy tych obrotach. To jak z jazdą na rowerze. Jeśli jedziesz na wysokim biegu 5km na godzinę, a postanowisz depnąć, to na przeniesienie napędu będą działały duże siły, a rower i tak się nie rozpędzi. Słowami laika:
    Gwałtowne rozpędzanie na wysokich biegach przy 2000rpm - NIE
    Utrzymywanie prędkości w mieście czy na autostradzie przy 2000rpm - TAK



    Cytat Napisał m4tinez Zobacz post
    Ciśnienie oleju zależy też od wlanego oleju
    W grudniu zmieniam olej na Millers 10W-60 więc też się może jeszcze coś poprawi ;d
    Ja o dziwo na Selenii Racing 10w-60 miałem wyższe ciśnienie niż na Millersie CFS 10w-60 i to o 0,2bar na jałowym.

  6. #736
    Użytkownik Pirat drogowy Avatar Torino
    Dołączył
    04 2011
    Mieszka w
    Zielona Góra
    Auto
    GT & Gtv
    Postów
    240

    Domyślnie

    mierzycie to jakims manometrem wkrecanym w silnik czy jakimis czujnikami +zegar montowane w samochodzie?

  7. #737
    Użytkownik Romeo Avatar cuoreventi
    Dołączył
    01 2010
    Mieszka w
    Szczecin
    Auto
    Alfa 156 2.0 JTS 16v
    Postów
    4,198

    Domyślnie

    Cytat Napisał Torino Zobacz post
    mierzycie to jakims manometrem wkrecanym w silnik czy jakimis czujnikami +zegar montowane w samochodzie?
    Ja mam czujnik + zegar.

    Kliknij obrazek, aby uzyskać większą wersję

Nazwa:	DSC03385.jpg
Wyświetleń:	118
Rozmiar:	42.5 KB
ID:	114812

    Kiedyś na YT wrzucałem jak to działa i jakie notuje ciśnienie.

  8. #738
    Użytkownik Znawca Avatar Intruz
    Dołączył
    05 2011
    Mieszka w
    Kraków
    Auto
    147 2.0 TS, 159 2.0 Jtdm SW
    Postów
    1,190

    Domyślnie

    Cytat Napisał zaviaseq Zobacz post
    Każdą przepustnicę wypada wyczyścić raz na jakiś czas
    A czym i jak? Może jakis link?

  9. #739
    Użytkownik Znawca Avatar maniek015
    Dołączył
    10 2011
    Mieszka w
    Kraków
    Auto
    Peugeot 508 SW 2.0 HDi 12' Active
    Postów
    1,334

    Domyślnie

    Cytat Napisał Intruz Zobacz post
    A czym i jak? Może jakis link?
    Chociażby benzyną ekstrakcyjną aby rozpuściło to nagar w niej zebrany.
    Alfa Romeo 145 1.4 TS 16V 99' - była
    Alfa Romeo 156 SW Distinctive 1.9 JTD 16V 04' powered by @sdero [conmir.pl] 185KM 370NM - była

    Alfa Romeo GTV Lusso 3.0 V6 24V 98' - była
    Alfa Romeo 156 SW SportPack 3 2.4 JTD 10V 01' powered by @sdero [conmir.pl] 200KM 400NM -była
    Alfa Romeo 156 SW 2.5 V6 24V 02' Distinctive - była
    Peugeot 508 SW 2.0 HDi Active 12' - jest


    Alfa Romeo 156 3.0 V6 24V 05' Distinctive - jest


    Pomyślcie o niej jak o Angelinie Jolie. Słyszeliście, że jest szalona, że jada tylko klej do tapet, ale chciałoby się, prawda?

  10. #740
    Użytkownik Romeo Avatar zaviaseq
    Dołączył
    05 2010
    Mieszka w
    Częstochowa
    Auto
    Fiat Croma 1.9
    Postów
    1,621

    Domyślnie

    Są specjalne płyny do tej czynności, ale osobiście czyszczę wszystkim co odtłuści nagar a jednocześnie nie pozostawi po sobie żadnej powłoki.
    Kwestia gustu, zasobności portfela i weny twórczej
    Ostatnio po czyszczeniu nawet użyłem bardzo drobniutkiego papieru ściernego, bo utworzyła się malutka górka w miejscu styku tego "talerza" do obudowy

Podobne wątki

  1. [145] 145 twin spark 8v?
    Utworzone przez gonzo w dziale 145/146/155
    Odpowiedzi: 17
    Ostatni post / autor: 10-03-2015, 13:26
  2. [155] Twin Spark 2.0 8v
    Utworzone przez pawlo12 w dziale 145/146/155
    Odpowiedzi: 11
    Ostatni post / autor: 25-03-2013, 22:14
  3. [145] 1.6 16V Twin spark
    Utworzone przez Konrad K_2 w dziale 145/146/155
    Odpowiedzi: 1
    Ostatni post / autor: 07-03-2012, 12:02
  4. 2.5 V6 czy 2.0 twin spark?
    Utworzone przez Andrzej w dziale 145/146/155
    Odpowiedzi: 15
    Ostatni post / autor: 24-06-2006, 13:20

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory