Strona 76 z 86 PierwszyPierwszy ... 266667686970717273747576777879808182838485 ... OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 751 do 760 z 851

Temat: ABC na temat motoru Twin Spark 16v

  1. #751
    Użytkownik Romeo Avatar Krusz
    Dołączył
    07 2011
    Mieszka w
    Warszawa / Lancaster UK
    Auto
    156 1.8TS '02
    Postów
    1,517

    Domyślnie

    Cytat Napisał Mikelos Zobacz post
    Ale ja nie pytam o siły tylko o ciśnienie.
    Na jakiej podstawie twierdzisz, że ciśnienie oleju przy przyspieszaniu np na 4 biegu z 1500 rpm jest za niskie?
    Dwie strony temu:
    Cytat Napisał Krusz
    Mam zamontowany wskaźni STRI (nie jakieś chińskie badziewie) w kabinie, więc widzę na bierząco co się dzieje.
    Na nierozgrzanych jałowych mam 4 bary.
    Po rozgrzaniu na jałowych mam 2 bary.
    Między jałowymi a 2000rpm ciśnienie oleju rośnie z 2 do 4bar.
    Powyżej 2000rpm jest stałe - 4bary.

    Twin Spark Compressore - Na pohybel hejterom - Szalone 0.5bara
    Mazda mx5 - bokiem, na glebie i z kierownicą po złej stronie.
    "Nothing is "good" for daily driving that's not OEM. So by that logic don't turbo your car. Don't make it faster. Don't do anything. Go buy a bus pass."

  2. #752
    Użytkownik Rowerzysta Avatar Mikelos
    Dołączył
    09 2010
    Mieszka w
    Nałęczów
    Auto
    75 2.5 V6 + Delta 1.4TB + Laguna3 2.0 DCI
    Postów
    491

    Domyślnie

    Powtórzę więc pytanie: dlaczego 2 bary to za mało przy 2k rpm przy przyspieszaniu?
    Objechałeś kogoś ostatnio? A wiedział, że się ściga?

  3. #753
    Użytkownik Romeo Avatar Krusz
    Dołączył
    07 2011
    Mieszka w
    Warszawa / Lancaster UK
    Auto
    156 1.8TS '02
    Postów
    1,517

    Domyślnie

    Przy 2k rpm masz już 4 bary i wszystko jest ok.
    Poniżej masz niższe ciśnienie tylko i wyłącznie dla tego, że pompa oleju ma za niskie obroty i nie jest w stanie dobić do 4 barów.
    Wyższe ciśnienie oleju daje większą ochronę panewek i innych komponentów przed zatarciem, natomiast nadal nie rozumiem jaki jest sens jeźdzć TS-em poniżej 2krpm.

    Twin Spark Compressore - Na pohybel hejterom - Szalone 0.5bara
    Mazda mx5 - bokiem, na glebie i z kierownicą po złej stronie.
    "Nothing is "good" for daily driving that's not OEM. So by that logic don't turbo your car. Don't make it faster. Don't do anything. Go buy a bus pass."

  4. #754
    Użytkownik Rowerzysta Avatar Mikelos
    Dołączył
    09 2010
    Mieszka w
    Nałęczów
    Auto
    75 2.5 V6 + Delta 1.4TB + Laguna3 2.0 DCI
    Postów
    491

    Domyślnie

    Do trzech razy sztuka: dlaczego przedział ciśnienia oleju między 2 a 4 bary przy obrotach poniżej 2k rpm i przyspieszaniu na wyższych biegach jest za niskie?
    Objechałeś kogoś ostatnio? A wiedział, że się ściga?

  5. #755
    Użytkownik Znawca Avatar Mongoose
    Dołączył
    04 2013
    Auto
    156 Sportwagon 2.0 JTS
    Postów
    1,321

    Domyślnie

    W sumie dyskusja zbedna, bo kto przyspiesza np. na 4 biegu i np. 30km/h... Predzej Cie emeryt na wózku weźmie niż Tobie wzrośnie prędkość
    Chyba, że odnosi się to do sytuacji, gdy jedziemy 60km/h na 5tym biegu i pod górkę...

  6. #756
    Użytkownik Romeo Avatar Krusz
    Dołączył
    07 2011
    Mieszka w
    Warszawa / Lancaster UK
    Auto
    156 1.8TS '02
    Postów
    1,517

    Domyślnie

    Cytat Napisał Mikelos Zobacz post
    Do trzech razy sztuka: dlaczego przedział ciśnienia oleju między 2 a 4 bary przy obrotach poniżej 2k rpm i przyspieszaniu na wyższych biegach jest za niskie?
    Dostarczając tą samą moc na 2x niższych obrotach, silnik musi "wyprodukować" 2x więcej momentu obrotowego, co oznacza, że na układ korbowo-tłokowy działają duże siły.
    Nie bardzo rozumiem co jeszcze mam Ci wytłumaczyć? Może to, że niskie ciśnienie oleju zużywa bardziej silnik?
    Innaczej nie używano by ciśnienia roboczego 4 bary tylko 2 bary.

    Twin Spark Compressore - Na pohybel hejterom - Szalone 0.5bara
    Mazda mx5 - bokiem, na glebie i z kierownicą po złej stronie.
    "Nothing is "good" for daily driving that's not OEM. So by that logic don't turbo your car. Don't make it faster. Don't do anything. Go buy a bus pass."

  7. #757
    ViP Znawca Avatar cinas
    Dołączył
    04 2008
    Mieszka w
    Tomaszów Maz. czasem Piła
    Auto
    Alfa 159 SW -> 2007->1.9 16v JTD->136KM
    Postów
    1,612

    Domyślnie

    bo przy zbyt dużym obciążeniu silnika i niskich obrotach , a co za tym idzie niższym ciśnieniu oleju, może dojść do zerwania filmu olejowego.

    Było Skromne 156 1.8 TS 144 km i mniej skromne 156SW 2,5 V6 i były powody do mruczenia
    Jest
    klekot 159 SW 1.9 JTD i 136 km i nie ma powodów do mruczenia
    ALFA-i każdy dzień jest inny

  8. #758
    Użytkownik Znawca Avatar Wujek
    Dołączył
    06 2008
    Mieszka w
    Olsztyn
    Auto
    Alfa Romeo 156 2.0 16V TS
    Postów
    1,303

    Domyślnie

    Kolega Krusz, raczej nie ma za bardzo pojęcia o budowie i eksploatacji silników. Zastrzegam, że w polemikę z tobą wchodził nie będę, bo na te dyrdymały ciężko znaleźć odpowiedź.
    Alfa Romeo rządzi i wymiata na ulicach świata. Gniecie diesle i auta D.
    Alfa Romeo 155 2.0 16V TS '97 - była
    Alfa Romeo 156 2.0 16V TS '98 - była
    Renault Laguna III 2.0 T '08 - była
    Dodge Caliber 2.0 CVT '07 - był
    Renault Laguna 2.0 dCi '12 - jest
    Lancia Delta 1.4 TB '09 - była
    Alfa Romeo GT 2.0 JTS '04 - jest

  9. #759
    Użytkownik Znawca Avatar darek2116
    Dołączył
    06 2010
    Mieszka w
    Bedzin
    Auto
    164 Super 3.0 V6 12V
    Postów
    1,536

    Domyślnie

    W silnikach Twin Spark 16V dochodzi do szybkiego zużycia stopu łożyskowego jakim wylane jest łożysko korbowodowe popularnie zwane panewką,co za tym idzie dochodzi do majestatycznej awarii którą ktoś nazwał obróceniem panewki co też jest bzdurą.
    W rzeczywistości powstały luz na tej panewce nie zawsze wyjdzie podczas testu manometrem do mierzenia ciśnienia oleju,jeżeli już to plastigage ale przy nakładzie pracy jaki trzeba wykonać do demontażu miski w stosunku do ceny kompletu nominalnych panewek na korbowody lepiej od razu zmienić i po sprawie.
    Prywatna Praktyka Naprawy i Obsługi Alfa Romeo
    JTD,TWIN SPARK,V6
    Miernik grubości lakieru Fe/Al
    Naprawa wariatora faz
    Naprawy główne i bieżące,diagnostyka
    Informacje i możliwości-PW
    myjka ultradzwiękowa-wtryski PB oraz drobna elektronika
    EGR,DPF OFF Klapy Wirowe CHIP JTD
    Diagnostyka Uszczelki Głowicy TEST na zawartość CO2 w płynie
    Naprawa świec TS bez ściągania Głowicy i urwanych mostków-HELICOIL
    Naprawa Turbo
    http://www.forum.alfaholicy.org/uslu...gi_bedzin.html
    KUPIĘ WARIATOR 50zł plus przesyłka za sztuke płace-OFERTY PW

  10. #760
    Użytkownik Pasjonat Avatar Pablo.
    Dołączył
    05 2007
    Mieszka w
    pablogarage.pl
    Auto
    Kilka włoskich szrotów ;)
    Postów
    3,414

    Domyślnie

    [QUOTE=darek2116;1305583jeżeli już to plastigage [/QUOTE]

    Często gęsto nie trzeba nawet plastigagae, ponieważ po wyjęciu panewki widać jak wygląda jej żużycie.
    W opisywanym przykładzie mieliśmy już widoczne "rozklepanie" panewki.
    www.pablogarage.pl - Serwis, części, holowanie

    > PabloGarage Team < - kilka filmów na kanale - Z A P R A S Z A M Y

Podobne wątki

  1. [145] 145 twin spark 8v?
    Utworzone przez gonzo w dziale 145/146/155
    Odpowiedzi: 17
    Ostatni post / autor: 10-03-2015, 13:26
  2. [155] Twin Spark 2.0 8v
    Utworzone przez pawlo12 w dziale 145/146/155
    Odpowiedzi: 11
    Ostatni post / autor: 25-03-2013, 22:14
  3. [145] 1.6 16V Twin spark
    Utworzone przez Konrad K_2 w dziale 145/146/155
    Odpowiedzi: 1
    Ostatni post / autor: 07-03-2012, 12:02
  4. 2.5 V6 czy 2.0 twin spark?
    Utworzone przez Andrzej w dziale 145/146/155
    Odpowiedzi: 15
    Ostatni post / autor: 24-06-2006, 13:20

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory