Strona 75 z 86 PierwszyPierwszy ... 25656667686970717273747576777879808182838485 ... OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 741 do 750 z 851

Temat: ABC na temat motoru Twin Spark 16v

  1. #741
    Użytkownik Alfista Avatar lesio146
    Dołączył
    12 2006
    Mieszka w
    SZAMOTULY(PYRLANDIA)
    Auto
    159 JTDm ; 156 V6 Qsystem
    Postów
    4,427

    Domyślnie

    Cytat Napisał Intruz Zobacz post
    słuchajcie, czy w teesie powinienem czyścic przepustnice i czujnik w dolocie? Jesli tak, to czym radzicie?
    Najdokładniej wyczyścisz przepustnicę po jej zdemontowaniu.Przy okazji wszystkie rury dolotu oraz odmę przemyjesz.Benzyna ekstrakcyjna jest całkiem skuteczna do tego celu.
    Były inne wcześniej. Teraz 159 i 156 oraz 155 do sprzedania.

  2. #742
    Użytkownik Quadrifoglio Verde Avatar kasztelan
    Dołączył
    12 2009
    Mieszka w
    stolicy
    Auto
    logiczne że alfa
    Postów
    5,319

    Domyślnie

    Benzyna w zupełności wystarczy, nie trzeba do tego jakiś specjalnych specyfików, wystarczy nieduży pędzelek i kilka minut roboty, wielokrotnie czyściłem dolot w ten sposób i wszystko jest OK.

  3. #743
    Użytkownik Rowerzysta Avatar Mikelos
    Dołączył
    09 2010
    Mieszka w
    Nałęczów
    Auto
    75 2.5 V6 + Delta 1.4TB + Laguna3 2.0 DCI
    Postów
    490

    Domyślnie

    Cytat Napisał cuoreventi Zobacz post
    Nie w tym rzecz, że nie można w ogóle jeździć z tą prędkością obrotową. Wszystko rozbija się o obciążenie silnika przy tych obrotach. To jak z jazdą na rowerze. Jeśli jedziesz na wysokim biegu 5km na godzinę, a postanowisz depnąć, to na przeniesienie napędu będą działały duże siły, a rower i tak się nie rozpędzi. Słowami laika:
    Gwałtowne rozpędzanie na wysokich biegach przy 2000rpm - NIE
    Utrzymywanie prędkości w mieście czy na autostradzie przy 2000rpm - TAK





    Ja o dziwo na Selenii Racing 10w-60 miałem wyższe ciśnienie niż na Millersie CFS 10w-60 i to o 0,2bar na jałowym.
    Cytat Napisał Krusz
    Warto dodać, że poniżej 2000 obrotów ciśnienie oleju jest poniżej ciśnienia pracy(...)
    No dobra ale jak to ma się do w/w cytatu? Cały czas chodzi mi o wyjasnienie tego twierdzenia.
    Objechałeś kogoś ostatnio? A wiedział, że się ściga?

  4. #744
    Użytkownik Romeo Avatar Krusz
    Dołączył
    07 2011
    Mieszka w
    Warszawa / Lancaster UK
    Auto
    156 1.8TS '02
    Postów
    1,517

    Domyślnie

    Ma to się tak, że jak utrzymujesz stałą prędkość przy 2000rpm to masz dużo, dużo mniejsze siły działające na panewki/korby itd. niż jak przyśpieszasz z powiedzmy 1500rpm.
    Warto też zauważyć, że już przy 2000rpm masz normalne/maxymalne ciśnienie jakie osiąga rozgrzany silnik, poniżej nie.
    Nadal uważam, że jeżdzenie poniżej 2000rpm zabija TSy, diesla sobie kupcie jak chcecie tak jeździć...

    Twin Spark Compressore - Na pohybel hejterom - Szalone 0.5bara
    Mazda mx5 - bokiem, na glebie i z kierownicą po złej stronie.
    "Nothing is "good" for daily driving that's not OEM. So by that logic don't turbo your car. Don't make it faster. Don't do anything. Go buy a bus pass."

  5. #745
    Użytkownik Pirat drogowy Avatar Torino
    Dołączył
    04 2011
    Mieszka w
    Zielona Góra
    Auto
    GT & Gtv
    Postów
    240

    Domyślnie

    Nie mozna dieslem jezdzic ponizej 2000obrotow bo dwumas dostaje

  6. #746
    klekot ™ gorol Quadrifoglio Verde Avatar bocian
    Dołączył
    04 2009
    Mieszka w
    SD ( Dąbrowa Górn. )
    Auto
    156 1.6 TS , GT 1.9 JTD ,159 SW Ti 2.0 jtdm , Volvo 4.4 V8 , Jeep GC WK2 5.7 Hemi
    Postów
    14,782

    Domyślnie

    A to ciekawe








  7. #747
    Użytkownik Romeo Avatar malin2k5
    Dołączył
    02 2011
    Mieszka w
    Połczyn-Zdrój
    Auto
    Giulietta QV Nero Etna, Alfa Romeo 156 SW '02 BLU VELA, 126p '78
    Postów
    4,105

    Domyślnie

    Cytat Napisał Torino Zobacz post
    Nie mozna dieslem jezdzic ponizej 2000obrotow
    Masz racje Bo co to za jazda

  8. #748
    Użytkownik Rowerzysta Avatar Mikelos
    Dołączył
    09 2010
    Mieszka w
    Nałęczów
    Auto
    75 2.5 V6 + Delta 1.4TB + Laguna3 2.0 DCI
    Postów
    490

    Domyślnie

    Cytat Napisał Krusz Zobacz post
    Ma to się tak, że jak utrzymujesz stałą prędkość przy 2000rpm to masz dużo, dużo mniejsze siły działające na panewki/korby itd. niż jak przyśpieszasz z powiedzmy 1500rpm.
    Warto też zauważyć, że już przy 2000rpm masz normalne/maxymalne ciśnienie jakie osiąga rozgrzany silnik, poniżej nie.
    Nadal uważam, że jeżdzenie poniżej 2000rpm zabija TSy, diesla sobie kupcie jak chcecie tak jeździć...
    Ale ja nie pytam o siły tylko o ciśnienie.
    Na jakiej podstawie twierdzisz, że ciśnienie oleju przy przyspieszaniu np na 4 biegu z 1500 rpm jest za niskie?
    Objechałeś kogoś ostatnio? A wiedział, że się ściga?

  9. #749
    Użytkownik Romeo Avatar cuoreventi
    Dołączył
    01 2010
    Mieszka w
    Szczecin
    Auto
    Alfa 156 2.0 JTS 16v
    Postów
    4,198

    Domyślnie

    Cytat Napisał Mikelos Zobacz post
    Ale ja nie pytam o siły tylko o ciśnienie.
    Na jakiej podstawie twierdzisz, że ciśnienie oleju przy przyspieszaniu np na 4 biegu z 1500 rpm jest za niskie?
    Bo ma czujnik w kabinie i obserwuje?
    Poza tym TS przy tych obrotach i na takim biegu się w ogóle nie zbiera...!

  10. #750
    ViP Znawca Avatar cinas
    Dołączył
    04 2008
    Mieszka w
    Tomaszów Maz. czasem Piła
    Auto
    Alfa 159 SW -> 2007->1.9 16v JTD->136KM
    Postów
    1,612

    Domyślnie

    tu masz elaborat z elektrody
    http://www.elektroda.pl/rtvforum/topic2201390.html
    powinien wyjaśnić twe wątpliwości

    Było Skromne 156 1.8 TS 144 km i mniej skromne 156SW 2,5 V6 i były powody do mruczenia
    Jest
    klekot 159 SW 1.9 JTD i 136 km i nie ma powodów do mruczenia
    ALFA-i każdy dzień jest inny

Podobne wątki

  1. [145] 145 twin spark 8v?
    Utworzone przez gonzo w dziale 145/146/155
    Odpowiedzi: 17
    Ostatni post / autor: 10-03-2015, 13:26
  2. [155] Twin Spark 2.0 8v
    Utworzone przez pawlo12 w dziale 145/146/155
    Odpowiedzi: 11
    Ostatni post / autor: 25-03-2013, 22:14
  3. [145] 1.6 16V Twin spark
    Utworzone przez Konrad K_2 w dziale 145/146/155
    Odpowiedzi: 1
    Ostatni post / autor: 07-03-2012, 12:02
  4. 2.5 V6 czy 2.0 twin spark?
    Utworzone przez Andrzej w dziale 145/146/155
    Odpowiedzi: 15
    Ostatni post / autor: 24-06-2006, 13:20

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory