Strona 4 z 14 PierwszyPierwszy 12345678910111213 ... OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 31 do 40 z 134

Temat: Cykająca cewka wysokiego napięcia V6

  1. #31
    Użytkownik Maniak resoraków
    Dołączył
    10 2011
    Mieszka w
    Kalisz
    Auto
    alfa romeo 166 2.5 v6 2004. 159 2.4 jtd sw 2006
    Postów
    572

    Domyślnie

    Cytat Napisał tomaz Zobacz post
    Tego nie miałem. Oczywiście przy obrotach poniżej, powiedzmy, 1500 i mocnym naciśnięciu gazu zdarzało się, że wypadał jeden-dwa cylindry, ale to nie to samo co przydławianie.

    Sprawdzenie, które cewki są najgorsze zrobiłbym "na słuch" - bierzesz kawał kija (coś jak od miotły, ale krótki) przykładasz jeden koniec do sprawdzanej cewki, a drugi do ucha i słuchasz "cykania" w momencie wypadania zapłonu. Wiem, że metoda może się dziwna wydawać, ale jest bardzo dobra, szczególnie przy wyłapywaniu uszkodzonych łożysk w osprzęcie silnika
    Oczywiście cewka która "cyka" to ta uszkodzona.
    twoja metoda wcale nie jest dziwna- mechanicy używają stetoskopów, a "kij" będzie działał jak stetoskop

  2. #32
    Użytkownik Alfista Avatar tomaz
    Dołączył
    05 2008
    Mieszka w
    Poznań
    Auto
    166 3.0V6 Sportronic | szybkie daily
    Postów
    4,459

    Domyślnie

    ja to wiem
    i Ty to wiesz

    ale są tacy, co nie wiedzą i czasem śmieją się z takich metod - a często najprostsze, stare metody okazują się najskuteczniejsze
    166 2.5V6 CF2 Sportronic była | 166 3.0V6 CF3 Sportronic @ 241KM / 291Nm jest
    Moja 166 Grigio Chiaro: http://www.forum.alfaholicy.org/nasz...ml#post1222435
    Więcej Alfy: https://www.youtube.com/channel/UCA7...kh5YZ4Hy4vTsew
    Szybkie daily: https://www.forum.alfaholicy.org/prz..._s5_tomaz.html
    Ekonomiczne daily: https://www.forum.alfaholicy.org/prz...volvo_v70.html


  3. #33
    Użytkownik Romeo
    Dołączył
    07 2009
    Mieszka w
    KUTNO/ Łódź
    Auto
    166 2,5v6 2002r.
    Postów
    599

    Domyślnie

    Koledzy zaczynam miec coraz wieksze wątpliwości czy to cewka strzela. Od kilku dni nie strzela mechanik jak posłuchał powiedział, że jego zdaniem to nie cewka tylko jakis przekaźnik w instalacji gazowej od czasu do czasu cyka. A silnik pracuje wzorcowa. Ma lekkie falowanie obrotów ale to mial od zawsze nie znalazłem jeszcze przyczyny. Zaczynam juz głupieć. Dzisiaj zdjąłem przednią pokrywe nad cewkami i w ciemności widac, że one błyskaja między obudową metalową a tym czarnym plastikiem na cewce takie poziome podłuzne błyski na pierwszej cewce na górze i dole obudowy a na 2 i 3 tylko na dole błyska. Takie tlenie sie jak stroboskop.1. Czy takie błyski powinny być?. 2. Pytanie to co to jest za rurka łącząca kolektor dolotowy z glowicą po prawej stronie takie krótkie kolanko bo widze, że na górze przy kolektorze ktoś to izolacja owinął to jest jakas odma? Czy to musi być szczelne. Wchodzi w dolot zaraz obok przepustnicy.

  4. #34
    Super Moderator Quadrifoglio Verde Avatar marek230482
    Dołączył
    05 2009
    Mieszka w
    Strzelin
    Auto
    166 3.0V6, gtv 2,0TS, brera V6
    Postów
    12,639

    Domyślnie

    Żadnych błysków cewki do wymiany jak nic. Z rurką to już Ci pisałem. Nie powtarzaj się bo będziemy w dwóch tematach o tym samym pisać....

  5. #35
    Użytkownik Romeo
    Dołączył
    07 2009
    Mieszka w
    KUTNO/ Łódź
    Auto
    166 2,5v6 2002r.
    Postów
    599

    Domyślnie

    Kolego ale takie blyski pisali koledzy na forum ze tez maja poza tym wszystkie cewki?

  6. #36
    Super Moderator Quadrifoglio Verde Avatar marek230482
    Dołączył
    05 2009
    Mieszka w
    Strzelin
    Auto
    166 3.0V6, gtv 2,0TS, brera V6
    Postów
    12,639

    Domyślnie

    Nie wiem jak ktoś sobie wyobraża że cewki z przebiciem na masę są dobre..... Skoro świeci to ma przebicie. To nie lampka choinkowa że ma świecić. Cewka nie ma prawa błyskać, iskrzyć czy świecić. Napięcie ma iść na świecę a nie na blok czy głowicę.
    A to że komuś błyska i nic się nie dzieje o niczym nie świadczy. Ja sam z choinką w innych autach jeździłem przez pewien czas i było dobrze. Ale u Ciebie nie jest. Jeżeli uważasz że to nie przez to, to nie wymieniaj tylko szukaj dalej. Ale póki jedna rzecz jest nie tak to nie możesz mieć pewności czego szukać dalej.

  7. #37
    Użytkownik Romeo
    Dołączył
    07 2009
    Mieszka w
    KUTNO/ Łódź
    Auto
    166 2,5v6 2002r.
    Postów
    599

    Domyślnie

    kolego a kto mowi ze ona ma przebicie do bloku ona błyska w środku w obudowie cewki.

  8. #38
    Super Moderator Quadrifoglio Verde Avatar marek230482
    Dołączył
    05 2009
    Mieszka w
    Strzelin
    Auto
    166 3.0V6, gtv 2,0TS, brera V6
    Postów
    12,639

    Domyślnie

    hmmm.... a to co innego. Aczkolwiek u siebie tego nie mam.

  9. #39
    Użytkownik Rowerzysta
    Dołączył
    03 2013
    Mieszka w
    Hajnówka
    Auto
    Była: 166 2.5 V6 CF3 manual/ Jest 166 2.4 20v Sportronic 2004r
    Postów
    61

    Domyślnie

    Cytat Napisał marek230482 Zobacz post
    Nie zobaczysz iskier w 24V bo WN masz tylko pod cewką a tego nie widać.
    Bzdury piszesz że nie widać. Sam zmieniałem cewkę, bo padła od razu po założeniu LPG. Była to cewka pod kolektorem, w nocy jak patrzyłem to błyskała jak na sunrise.. Zmień świece najpierw

  10. #40
    Super Moderator Quadrifoglio Verde Avatar marek230482
    Dołączył
    05 2009
    Mieszka w
    Strzelin
    Auto
    166 3.0V6, gtv 2,0TS, brera V6
    Postów
    12,639

    Domyślnie

    Nie piszę bzdur. Wystarczy popatrzeć na budowę cewki...... To musiał pęknąć Ci korpus i miała przebicie po wierzchu. A to rzadkość. Najczęściej przebija osłona pod cewką (ta rurka) bo najwięcej się nagrzewa i jest najbardziej podatna na uszkodzenia. Dlatego nie ma co patrzeć pod dekiel bo w większości przypadków pewnie nie zobaczysz nic. Co innego jak są kable WN. Wtedy wszystko widać jak na dłoni.

Podobne wątki

  1. Czy w TS 16V występuja kable wysokiego napięcia?
    Utworzone przez Jerry1 w dziale 156
    Odpowiedzi: 22
    Ostatni post / autor: 20-06-2014, 10:28
  2. [164] Przewody wysokiego napięcia.
    Utworzone przez tytus_w w dziale 33/164
    Odpowiedzi: 22
    Ostatni post / autor: 23-01-2014, 22:19
  3. [164] Przewody wysokiego napięcia
    Utworzone przez Miłosz w dziale 33/164
    Odpowiedzi: 1
    Ostatni post / autor: 05-10-2008, 07:49
  4. [164] 2.0 TS - jak sprawdzić cewki wysokiego napięcia?
    Utworzone przez fr33 w dziale 33/164
    Odpowiedzi: 6
    Ostatni post / autor: 25-02-2008, 00:29

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory