Strona 2 z 2 PierwszyPierwszy 12
Pokaż wyniki od 11 do 17 z 17

Temat: Syntetyk czy półsyntetyk

  1. #11
    Użytkownik Romeo Avatar grzdylu
    Dołączył
    04 2011
    Mieszka w
    Warszawa
    Auto
    GTV 3,0 V6
    Postów
    1,381

    Domyślnie

    Cytat Napisał milky Zobacz post
    Jeszcze powiesz ze ten na estrach - CFS? Jak zmieniasz go raz na rok to gratulacje bo ten olej tak samo jak motul 300v bardzo szybo się starzeje jak mi nie wierzysz to poczytaj sobie o nim trochę.
    Nie dramatyzuj, olej zalalem w sierpniu, na wiosne zmiana, a do tej pory zrobilem na nim 3tys km. Takze nie ma paniki...


    Sent from my iPhone
    Born to be wild.

  2. #12
    Użytkownik Dwusuwowiec Avatar luniuu
    Dołączył
    11 2011
    Mieszka w
    Strzelce Op.
    Auto
    Alfa Romeo Gtv 1.8 TS
    Postów
    129

    Domyślnie

    Sporo dobrego o 10W60 wyczytałem i też takiego używam mimo, że TS to Gulf Racing zagościł i nic między wymianą 9-10 tys. nie bierze. Zima chyba nie taka straszna, tak czy siak zawsze czekam aż się motor zagrzeje.
    Alfa Romeo Gtv 98' 1.8 TS & Italjet Dragster 02' 180ccm 2t - ITALIA POWER

  3. #13
    Użytkownik Świeżak Avatar DominikWrc
    Dołączył
    06 2012
    Mieszka w
    Łódź
    Auto
    na razie Abarth
    Postów
    79

    Domyślnie

    Ja wlałem do TS-a Mobila 5W50 peaklife czy jakoś tak. Najbardziej wskazaniem było dla mnie to 50 po literce W bo znaczy że będzie dobrze smarował w wysokich temperaturach. Silnik bez problemu przeżył ganianki na Forzy więc chyba się sprawdziło. Cena normalna jak za syntetyk. Moim skromnym zdaniem nie warto przepłacać za jakiś mega drogi super olej - lepiej wymienić częściej i wlać świeży. A też ważne żeby nie była to jakaś podróbka - bo co ci po butelce po czymś tam jak w środku lotos? To już lepiej wlać normalny MObil.

  4. #14
    Użytkownik Romeo Avatar grzdylu
    Dołączył
    04 2011
    Mieszka w
    Warszawa
    Auto
    GTV 3,0 V6
    Postów
    1,381

    Domyślnie

    Akurat lotos ma calkiem niezle oleje co fo mobila to nie wiem jak tam z tym pelnym syntetykiem w tej marce. Specem nie jestem ale slyszalem ze mobil1 to chyba taki oszukany syntetyk (nie wiem dlaczego ale gdzies na forum bylo o tym) po drugie to chyba najczesciej podrabiany olej wiec trzeba uwazac...


    Sent from my iPhone
    Born to be wild.

  5. #15
    Użytkownik Maniak resoraków
    Dołączył
    12 2010
    Auto
    146 1.4TS, GTV 2.0TS, Giulia. Była: 159 2.0JTDm
    Postów
    686

    Domyślnie

    Do swoich TSów leję Platinum Orlenu. W 146 dawałem pełny syntetyk. Przejechałem około 160kkm i do dzisiaj nie dolewam od wymiany do wymiany, więc nic złego o nim powiedzieć nie mogę. Do GTV leję półsyntetyki (zresztą w 146 też przejdę na półsyntetyk - wg instrukcji tak jak to robi fajf). Akurat w GTV trochę mi oleju bierze. Przy spokojniej jeździe raczej niewiele, ale przy szybszej i dłuższej (około 150-160km/h) to wychodzi około 200-300ml/1000km. Niby w normie ale dolewać trzeba. W poprzednim silniku w GTV też musiałem dolewać więc dodałem "doktora" do oleju. Olej przestał brać, zrobiło się cicho. Tylko po około 1000km się zatarł... Jaki wpływ na zatarcie miał "doktor" to nie wiem, ale na pewno już go stosować nie będę. Napiszcie ile wasze TSy biorą oleju.

  6. #16
    Użytkownik Romeo Avatar Tytus9
    Dołączył
    11 2013
    Mieszka w
    Warszawa
    Auto
    Alfa Romeo Gtv
    Postów
    701

    Domyślnie

    Przepraszam, że zaśmiecę wam trochę ten temat, ale mógłby mi ktoś objaśnić co tak naprawdę te liczby w oleju oznaczają? Może jakiś link do instrukcji dla ignorantów? ;) Wiem, że pierwsza liczba to gęstość (a może się mylę?), a co oznacza liczba po w?
    Jeśli komuś to pomoże- ja wg. zaleceń do Astry lałem mobila 5W50 i nie brało nic, silnik nigdy mi się nie zgrzał a katowałem nie raz niemiłosiernie, żeby ta mała oplowska pikawa jakąkolwiek moc na koła dała.

  7. #17
    Użytkownik Jestem NOWY - nie krzyczcie!
    Dołączył
    11 2013
    Auto
    ALFA ROMEO GTV 2.0 TS 155KM 2000r.
    Postów
    13

    Domyślnie

    Ja leję do 2.0 TS 10W60 liqui moly i polecam. Jak nie jeździsz ostro to 10W40. Polecam także dodatek MoS2 ze względu na wariator no i panewki.

Podobne wątki

  1. Półsyntetyk>Syntetyk = Co grozi ?
    Utworzone przez KaaC w dziale 166
    Odpowiedzi: 49
    Ostatni post / autor: 02-01-2016, 17:13
  2. syntetyk czy pólsyntetyk
    Utworzone przez highlander109 w dziale 156
    Odpowiedzi: 17
    Ostatni post / autor: 12-11-2011, 13:57
  3. z półsyntetyka na syntetyk?
    Utworzone przez dawideksl w dziale 166
    Odpowiedzi: 27
    Ostatni post / autor: 18-11-2009, 09:18
  4. olej mineralny na półsyntetyk??
    Utworzone przez dududs w dziale 156
    Odpowiedzi: 9
    Ostatni post / autor: 17-09-2009, 14:43

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory