Ja p... Pietia, przeraziłeś mnie normalnie, bo u mnie syntetyczny Mobil. Jutro zapuszczam sondę do silnika.
Było: 166 2.4JTD x5, 166 2.0TS x3, 166 3.0 V6 x2, 166 3.0 V6 Sportronic x2, 166 2.5 V6, 156 2.4JTD x3, 156 2.4JTD SW, 156 2.5 V6 x2, 156 1.9JTD, Kappa Coupe 2.0T
Hej kompot. Tomek Twardowski to samo powiedzial. Sa trzy opcje postepowania:
1) remont silnika od zaraz zeby sie bardziej nie posypal, wtedy sen spokojny ale portfel chudszy
2) przekladka silnika, tyle ze to zawsze ryzyko czy bedzie w lepszym stanie a koszta tez jakies sie poniesie przy tej operacji i wcale moze nie wyjsc lepiej
3) zignorowac bledy na komputerze i jezdzic dalej , auto przeciez ma jakas tolerancje na bledy bo tak zostal silnik zaprojektowany, oszczedzac srodki i jak wywali check engine a silnik przelaczy sie w tryb awaryjny to wtedy zaczac sie zastanawiac co dalej (ewentualnie w miedzyczasie srodki zbierac na dalsza zabawe). Wtedy to kazdy wyjazd za miasto to wyprawa zycia a assistance z lepszym holowaniem to podstawa![]()
Ja naprawde uparlem sie na ta alfe jak szczerbaty na suchary, i tak prawie ja kupilem tylko wrodzona nieufnosc mowila zeby pojechac do ASO zanim przejele kase handlarzowi a nie po fakcie. Jak widac trzeba sluchac siebiePowiem wiecej gdyby tylko mechanika wyszla to i tak bym ja kupil bo wtedy robisz juz dla siebie. Po przeczytaniu watka wahaczowego i tak wychodzi ze jedynie oryginal sie nadaje. Jakos bym przecierpial o chlebie i wodzie. Ale ten silnik mnie dobil ostatecznie a sprezarka klimy to bylo juz kopanie lezacego
- - - Updated - - -
Wojtekf,
To nie do konca tak. Poniewaz i tak dzien mialem stracony to pomeczylem troche Tomka Twardowskiego odnosnie olejow do jts. On ogolnie stosuje selenie poniewaz jest to olej przystosowany do tego silnika wg specyfikacji Alfy. Selenia, zanim ja fiat sprzetal petronasowi byla wlasna firma koncernu fiata i blendowala oleje pod specyficzne wymagania silnikow fiatowskich i szczegolnie alfowskich. Olej wiec byl fabrycznie przystosowany do alfy. TT spotykal rozne alfy zalewane roznymi olejami: castrolem, shellem, mobilem a nawet lotosem. Przewaznie warsztaty leja takie oleje z ktorymi maja podpisane umowy. Jemu to rybka bo dzieki temu on ma wiecej pracy jako warsztat a po odbiciu sie po kilku macherach ktorzy na widoc jts rozkladaja bezradnie rece klient i tak trafi do niego predzej czy pozniej. Zapytany o motula to powiedzial ze nawet ta dobra marka przy jts wymieka. Na zapytanie o millersa powiedzial to samo, ze millersa leja Ci ktory maja z nim umowe. Podstawa jednak to odpowiedni poziom oleju w silniku. Czyli przewaznie na maks, minimum tego silnika to 3/4 podzialki, kazde zjechanie ponizej tego poziomu to wystawienie lancucha rozrzadu na ryzyko niedopowiedniego smarowania a czym to sie konczy to opisalem powyzej. Ten moj zawodnik mial olej w polowie bagnetu.
Troche sie zastanawialem nad ta sprawa i doszedlem do wnioskow przecież ze silnik został zmodyfikowany przez AR i to było glowne jego zrodlo problemów bo przy okazji przejęto oplowskie wymagania co do wymiany oleju w silniku, (czyli 30k) a olej został ten sam co w oplu czyli 5w40
W oplowskim 1.8 gdzie było 140 kucy bodajże taka operacja mogla się nawet udac na dluzsza mete, ale po tuningu przez Alfe i podkręceniu silnika na 1.9 i 160 kucy jakosc oleju zaczela odgrywać kluczowe znaczenie a pokazcie mi shella, castrola, mobila czy nawet motula 5w40 który wg producenta wytrzyma 30k w okresie miedzywymiana.
Gdyby zostawili to po chrzescijansku jak było wcześniej we fiacie czyli co 20k to mysle ze nie było by takich dramatow.
Jak dla mnie to lekka abstrakcja jest ze w aucie które salonowo nawet w sredniej wersji wyposazenia przekraczalo cene 100k (a wersja 2.2 nawet zdecydowanie więcej bo wieksza akcyza) wymienia się olej co 30k. Ta sztuka która ogladalem miała 3 !!! wymiany oleju do przebiegu 105k. Teraz powinna być czwarta ale szkoda srodkow bo silnik jest de facto do remontu.
Pragne tylko zauwazyc ze jest to jednostka, która ma 160 kucy, kreci się jak szalona do 7k obrotow, mocno wysilona, w mnóstwem elektroniki, zmiennymi fazami rozrządu.
Mialem kiedys punto 2, nie ujmujac nic kropce ale przy tej alfie fiatowski silnik fire jest prosty jak konstrukcja młotka,
A w tym mało wysilonym aucie olej olej wymienialem co 13 tys km za mojej kadencji (od przebiegu 84k) wiec do przebiegu 138k jak bo sprzedalem mial od poczatku uzytkowania jako samochod olej zmieniony chyba z 9 razy
Gdzie to sens, gdzie logika
Wiec nawet jak ktos leje motula z gornej polki jak Wojtekf, wymienia go co 10k maks, patrzy na poziom oleju to moze spac spokojnie, cieszyc sie jazda i miec uzytkownikow panzer wanow w glebokim powazaniu
Reasumujac, mamy dobre samochody i lejmy do nich dobre oleje to będą nam długo sluzyc. Amen
- - - Updated - - -
Szerszen,
Zawsze mozesz zalac plukanke liqui molly do silnika a pozniej zalac ja selenia 5w40. Ona w sumie nie jest taka droga jak poza ASO kupujesz. Zawsze bedziesz mogl powiedziec klientowi ze auto po serwisie olejowym gotowe do jazdy
Jakis tak wynalazek wyczailem mobila ktory rzekomo rzewyzsza normy fiatowskie i GM:
http://allegro.pl/mobil-esp-0w40-gm-dexos2-bmw-ll04-5l-praga-gratisy-i3782612317.html
a sama selenia jak pisalem nie jest droga:
http://allegro.pl/selenia-star-5w40-5l-praga-gratisy-i3764202954.html
http://allegro.pl/selenia-star-pure-energy-5w40-2l-praga-gratisy-i3771226515.html wtedy 3 banki kupujemy bo do 1.9 jts wchodzi circa 5,6 litra
zreszta jest specjalny watek o jts![]()
http://www.forum.alfaholicy.org/159_brera_brera_spider/31245-kupilem_159_1_9_jts_zapraszam_do_wymiany_uwag_dosw iadczen.html
Zalany jest ten:
http://allegro.pl/mobil-1-new-life-0...753358509.html
na tym opakowaniu jest, że pełen syntetyk.
A na niemieckim, które dostałem od właściciela, jest "na bazie syntetycznej".
Znaczy się Amerykanie mniej dymają Niemca niż nas. Tamci sobie nie pozwalają, a my i owszem.
Było: 166 2.4JTD x5, 166 2.0TS x3, 166 3.0 V6 x2, 166 3.0 V6 Sportronic x2, 166 2.5 V6, 156 2.4JTD x3, 156 2.4JTD SW, 156 2.5 V6 x2, 156 1.9JTD, Kappa Coupe 2.0T
Kaszanka z tym mobilem zatem, rozumiem jakby wpisali ze jest to synthetic technology czyli hc a tu w zywe oczy nas oszukuja![]()
Proponuje powrocic do korzeni zatem, 6 litrow selenii wyjdzie podobnie co ten mobil 1 0w40 a przynajmniej mamy pewnosc ze to pelen sysnetyk a nie jakies oszukanstwo![]()
Było: 166 2.4JTD x5, 166 2.0TS x3, 166 3.0 V6 x2, 166 3.0 V6 Sportronic x2, 166 2.5 V6, 156 2.4JTD x3, 156 2.4JTD SW, 156 2.5 V6 x2, 156 1.9JTD, Kappa Coupe 2.0T
Zdefiniuj "wymięka"Przedwcześnie traci właściwości? Jakoś nie mogę ogarnąć umysłem faktu, że TYLKO Selenia ma cudowne właściwości utrzymywania JTSów w dobrym stanie. Rozumiem historyczne powiązania, współpracę z Fiatem/Alfą, ale po przekroczeniu pewnego poziomu jakości jakoś trudno mi uwierzyć, że tylko ten jeden olej będzie odpowiedni (z bliżej nieokreślonych przyczyn).
- - - Updated - - -
Może moderator przeniesie dyskusję z tego wątku na inne podforum? Zeszliśmy z tematu konkretnego auta całkiem mocno...
niech tak już zostanie gdzie jest, w sumie dyskusje można kontynuować w watku odnośnie 1.9 jts http://www.forum.alfaholicy.org/159_...adczen-24.html wiec tam się będę dalej produkowal![]()