Pytanie jak w temacie, czy pasek wielorowkowy w 2,4 JTD 136 KM napędza też pompę wody?
Czy po zerwaniu da się przejechać bez wspomagania jeszcze jakiś odcinek, czy tylko hol/laweta?
Dzięki
Pytanie jak w temacie, czy pasek wielorowkowy w 2,4 JTD 136 KM napędza też pompę wody?
Czy po zerwaniu da się przejechać bez wspomagania jeszcze jakiś odcinek, czy tylko hol/laweta?
Dzięki
Niczym nie grozi kolego. Możesz do warsztatu zjechać. Jak Ci straczy prądu na odpalenie auta to juz pojedzie. Prąd jest tylko potrzebny w tym aucie do rozruchu. Załóż jak najszybciej pasek i jazda. Sprawdz tez napinacz.
Pompa wody jest napędzana przez pasek rozrządu .
Sprawdź co go tak poszarpało bo wygląda jakby granat wysadziło![]()
Zobacz czy podczas pracy nie wibruje. zdejmuje koło od str pasażera i nadkole i odpal auto. zobacz czy wszystkie rolki są w osi. szczególnie przyjrzyjmy się rolce od altka i klimatyzacji. Miałem podobne objawy kiedyś. Przyczyną było zjechane łożysko sprezarki klimy. Może być też źle pasek naciagniety.Mechanicy na dotacji z UE mają zagwozdke z tym napinaczen. Pamiętaj za pasek naciagasz mimosrodem
Wysyłane z mojego HTC Wildfire za pomocą Tapatalk 2
Ostatnio edytowane przez Masa625 ; 14-12-2013 o 08:06
[C
jak jest zuzyte kolo pasowe to w chwili zuzyje sie nowy napinacz ktory niejest niestety tani. Zrobi sie krzywy i jedzie pasek. Jak juz ci zaczelo siepac pasek to lepiej sie nie ruszaj chyba ze do najblizszego mechaniora co ogarnie temat. Kiedys tez alfa mnie zostawila w trasie przez poszarpany pasek.
A jak wygląda osłonięcie rozrządu od tego paska?
Pytam, bo u mnie w V6 jak się kiedyś pasek wielorowkowy rozplótł, to wkręcił się w rozrząd![]()
166 2.5V6 CF2 Sportronic była | 166 3.0V6 CF3 Sportronic @ 241KM / 291Nm jest
Moja 166 Grigio Chiaro: http://www.forum.alfaholicy.org/nasz...ml#post1222435
Więcej Alfy: https://www.youtube.com/channel/UCA7...kh5YZ4Hy4vTsew
Szybkie daily: https://www.forum.alfaholicy.org/prz..._s5_tomaz.html
ja miałem zajechane koło pasowe i napinacz. skutek to kilka porozrywanych pasków i dwa razy przestawiony rozrząd poprzez frędzle z rozwarstwionego paska. na szczęście nie było kolizji. Wymienilem cały napęd paska micro i końcu bezstresowa jazda także polecam załatwic ten temat zawczasu, bo potem koszta moga diametralnie skoczyć tak szybko jak zawory spotkaja się z tłokami![]()
Zazdroszczę posiadaczom 166 2.4 dojścia do paska, napinacza i rolek. W 156 to jest porażka
Sam już poprawiałem po mechaniku "fachowe" napięcie po wymianie sprzęgiełka alternatora - stary, doświadczony mechanik nie miał pojęcia że tak to się robi![]()
Części do AR i nie tylko. Na stronie tylko część asortymentu.
Rozrządy, hamulce, zawieszenie.
Zaktualizowane ceny i poszerzony asortyment:
www.a-moto.pl