Pokaż wyniki od 1 do 8 z 8

Temat: [166] 2.4 JTD łopatni turbiny

  1. #1
    adrian166
    Gość

    Domyślnie [166] 2.4 JTD łopatni turbiny

    Witam.
    Jestem posiadaczem Alfy 166 od tygodnia.Zapala mi się ta sławna kontrolka od przeładowania,łopatki turbiny były faktycznie zapieczone,zostało to przezemnie przywrócone do życia,poskładane i powinno śmigać,a tu zonk,na 1-szym i 2-gim biegu można kręcić do końca a na pozostałych biegach w okolicach 3000 kontrolka świeci.Czy na postoju dodając gazu to te łopatki powinny się przestawiać bo u mnie się nie ruszają.Z góru dziękuje za sugestie i podpowiedzi co z tym fanten zrobić.Na marginesie jestem to jestem bardzo pozytywnie zaskoczony spalaniem,po zakupie wracałem ok 400 km i spalanie na poziomie 5.5 litra,rewelacja.Pozdrawiam.

  2. #2
    Użytkownik Quadrifoglio Verde Avatar Maciek-156
    Dołączył
    05 2007
    Mieszka w
    Warszawa
    Auto
    AR Stelvio 2.0 Turbo 280KM Veloce 2021
    Postów
    8,623

    Domyślnie

    Łopatki po dodaniu gazu powinny się przestawiać (tzn sztanga od siłownika pneumatycznego powinna iść do przodu jak gwałtownie wciśniesz pedał gazu i się cofać jak silnik pracuje na biegu luzem) - może masz zawór overboost uszkodzony i nie podaje podciśnienia. Profilaktycznie wyczyść sobie czujnik ciśnienia doładowania i kolektor ssący.
    AR Stelvio 2.0 Turbo 280KM Veloce 2021
    Jeep Cherokee 2.0 MJD A9 LIMITED 2014
    Giulietta 1,4TB MA Distinctive 2010
    AR156 1.9 16v JTD M-jet 2004
    AR156 1.6TS 2000
    Wcześniej 7 włoskich aut F (126, 127, UNO DS, TIPO, PUNTO, BRAVA, MAREA)

  3. #3
    adrian166
    Gość

    Domyślnie

    Witam.
    Po czyszczeniu turbiny problem z przeładowaniem pozostał,fakt łopatki były zapieczone zostały wyczyszczone i teraz ruszają się płynnie i leciutko,po zamontowaniu turbiny brak poprawy,cztakga na postoju po przygazowaniu rusza się ok 1 mm.Zawór sterujący łopatkami jest sterowany przez ciśnianie turbiny(jest podłączony węrzykiem do turbiny)więc zasada działania prosta,turbina wytwarza ciśnienie a zawór przy jakiejś wartości ciśnienia zaczyna działać a tu nic.Wyciągnołem ten zawór,choć jest nie rozbieralny,rozebrałem go w środku było troche oleju,ale membrana szczelna,po czszelnym złożeniu zero poprawy.Zakładam że turbina jest sprawna gdyż wytważa duże ciśnienie.Jakieś pomysły?Bo samochód naprawde super się zbiera do 2500 obr a później kiszka.




  4. #4
    Użytkownik Quadrifoglio Verde Avatar Maciek-156
    Dołączył
    05 2007
    Mieszka w
    Warszawa
    Auto
    AR Stelvio 2.0 Turbo 280KM Veloce 2021
    Postów
    8,623

    Domyślnie

    A czujnik ciśnienia doładowania wyczyściłeś - pewnie się wiesza i stąd błąd, a przy okazji wyczyść kolektor ssący
    AR Stelvio 2.0 Turbo 280KM Veloce 2021
    Jeep Cherokee 2.0 MJD A9 LIMITED 2014
    Giulietta 1,4TB MA Distinctive 2010
    AR156 1.9 16v JTD M-jet 2004
    AR156 1.6TS 2000
    Wcześniej 7 włoskich aut F (126, 127, UNO DS, TIPO, PUNTO, BRAVA, MAREA)

  5. #5
    Użytkownik Romeo Avatar Matt21
    Dołączył
    07 2007
    Mieszka w
    Szopie
    Auto
    Po-Jeep Grand Cherokee - luźno spasowany, wysokoobrotowy 1.6 TS
    Postów
    796

    Domyślnie

    Cytat Napisał Maciek-156
    A czujnik ciśnienia doładowania wyczyściłeś - pewnie się wiesza i stąd błąd, a przy okazji wyczyść kolektor ssący
    To może podpowiesz jak to zrobic, heh kilka razy podchodziłem do tego i w 2.4 10v CF3 nie bardzo mam pomysł jak sie do tego zabrac, oczywiście wiem ze bez sciągnięcia go sie nie obejdzie i własnie z tym bym miał kłopoty ((
    DIESEL POWER - BEZ DYMU NIE MA OGNIA !!
    Honda CBR 929 - DYMU BRAK OGIEŃ POZOSTAŁ









  6. #6
    bogusch13
    Gość

    Domyślnie

    witam!!!!ponawiam temat...słynnej kontrolki wtrysków...gdy kupiłem 166 2.4 JTD była chora na brak mocy i muła. i co dalej??kupiłem przepływomierz, czujnik OVERBOOST i dalej kontrolka świeci i dalej ma muła...na pierwszym i drugim biegu pi....z...da.....!!!!!!idzie dobrze i turbina łądnie słychać ale nie daj Boże bym chciał wyprzedzić kogoś to trzeba jakiegoś popychacza:-) proszę prześlijcie jakieś screen'y jak dojść do tych łopatek turbiny czy jakoś tak...dodam że do 3 tyś obr. alfunia dobrze jedzia ale dalej sie zapali ta kontrolka i dostaje wtedy muła...

  7. #7
    Użytkownik Znawca Avatar sedici
    Dołączył
    10 2007
    Mieszka w
    OPL & (ANsbach) DE
    Auto
    Bravo1,6Mj , Astra J
    Postów
    1,912

    Domyślnie

    proszsz...

    http://www.vw-passat.pl/index.php?op...d=266&Itemid=9

    nie patrz że passat, bo i tak to turbina garretta z kierownicami , i wszystko na jedno kopyto robione . Osobiście polecam abyś rozkręcił razem z kolektorem, bo rozłączając turbinę od kolektora będą problemy ze szczelnością- ja tak robiłem u ojca w maryśce CF2 ,za poradą dobrego fachowca.


    OFF: filtr paliwa zmieniony, sprawdzałeś ciśnienie paliwa, wtryski? Pytam bo zazwyczaj zapieczone kierownice powodują problemy do 3000rpm.
    this is my truth tell me yours
    "Polityka została wymyślona po to, aby kłamstwo brzmiało jak prawda." G.Orwell
    http://www.youtube.com/watch?v=liSxjtd16xQ - bastard

  8. #8
    Użytkownik Quadrifoglio Verde Avatar Maciek-156
    Dołączył
    05 2007
    Mieszka w
    Warszawa
    Auto
    AR Stelvio 2.0 Turbo 280KM Veloce 2021
    Postów
    8,623
    AR Stelvio 2.0 Turbo 280KM Veloce 2021
    Jeep Cherokee 2.0 MJD A9 LIMITED 2014
    Giulietta 1,4TB MA Distinctive 2010
    AR156 1.9 16v JTD M-jet 2004
    AR156 1.6TS 2000
    Wcześniej 7 włoskich aut F (126, 127, UNO DS, TIPO, PUNTO, BRAVA, MAREA)

Podobne wątki

  1. Modele turbiny JTD
    Utworzone przez motogold w dziale 166
    Odpowiedzi: 5
    Ostatni post / autor: 09-06-2014, 22:46
  2. 2.4 Jtd Wymiana turbiny
    Utworzone przez Juzon5 w dziale 166
    Odpowiedzi: 10
    Ostatni post / autor: 26-04-2013, 13:08
  3. Awaria turbiny
    Utworzone przez aquarius6 w dziale 156
    Odpowiedzi: 4
    Ostatni post / autor: 16-04-2013, 11:57
  4. Turbiny w 2,4 JTD????
    Utworzone przez GrzesiuSiedlce w dziale 166
    Odpowiedzi: 12
    Ostatni post / autor: 12-06-2012, 10:22
  5. Jazda bez turbiny 2,4 jtd
    Utworzone przez Garulkrk w dziale 156
    Odpowiedzi: 10
    Ostatni post / autor: 16-12-2010, 15:08

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory