Strona 1 z 2 12 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 1 do 10 z 20

Temat: [166] Spadek obrotów po dodaniu gazu

  1. #1
    michele22
    Gość

    Domyślnie [166] Spadek obrotów po dodaniu gazu

    Witam,

    Na poczatek chcialbym przywitac wszystkich entuzjastow wloskiej motoryzacji, a w szczegolnosci marki Alfa Romeo. 166 posiadam od pol roku i jak na razie jestem z niej bardzo zadowolony i jesli nie wystapi zadna powazna awaria, nie planuje zmieniac.

    Szukalem podobnych postow, jednak zaden z nich nie mozna bylo podpasowac do mojego problemu. Wyglada on tak:

    1. Wymienilem przeplywomierz. Objaw wczesniej byl taki, ze na zimnym silniku, przez pierwsze kilka kilometrow silnik kiepsko wchodzil na obroty. Podczas jazdy na wprost z wcisnietym do pewnego momentu pedalem gazu (powiedzmy 50km/h) w momencie "rozgrzania" nastepowal "kop" czyli auto rwalo do przodu i pozniej juz moc byla OK. Oczywiscie po wymianie odlaczylem na chwile akumulator i podlaczylem, pozniej zrobilem ok. 100km, wiec domniemam, ze komputer dokonal adaptacji.

    2. Po wymianie przeplywki (Magneti Marelli) to co w poprzednim punkcie ustapilo, ale pojawilo sie cos nowego, czego wczesniej nie bylo. Mianowicie na luzie lub z wcisnietym sprzeglem na jedynce (tak jak podczas ruszania) przy dodaniu gazu obroty z 1000RPM spadaja na chwile do 500RPM (zdlawienie) i dopiero potem rosna. Podczas jazdy na biegu, wszystko jest ok. Silnik ma kopa jak powinien i plynnie wkreca sie na obroty.

    Bardzo bym prosil o jakis komentarz w tej sprawie.

  2. #2
    Użytkownik Alfa i Omega Avatar Wesolatempra
    Dołączył
    11 2008
    Mieszka w
    Warszawa - Żoliborz
    Auto
    AR 156 1.9 JTD (115+) '01 oraz AR 156 SW 2.4 (150+) '02
    Postów
    367

    Domyślnie

    Jak dajesz kopa po hamowaniu silnikiem też się zadławia?
    "Mikołaj jak są ograniczenia, to zawsze sobie jedynkę z przodu dopisuje... ale i tak się ledwo wyrabia "

    Moje ex:
    Fiat Tempra 1.6 LPG '95, AR 156 1.8 TS + LPG '98, Opel Vectra C 2.2 DTI '03
    Moje aktualne:
    AR 156 1.9 JTD '01 - będzie na sprzedaz
    AR 156 SW 2.4 '02 - juz kupiona, się szykuje do jazdy.

    Polecam żaluzje od sąsiada: rolety warszawa

  3. #3
    Użytkownik Quadrifoglio Verde Avatar Maciek-156
    Dołączył
    05 2007
    Mieszka w
    Warszawa
    Auto
    AR Stelvio 2.0 Turbo 280KM Veloce 2021
    Postów
    8,623

    Domyślnie

    Kolego a skąd pomysł na przepływomierz Magnetti Marelli - TSy działają dobrze raczej tylko z Boschami. Powinieneś mieć Boscha o nr 0 280 218 019 - cena: 348,97 zł
    AR Stelvio 2.0 Turbo 280KM Veloce 2021
    Jeep Cherokee 2.0 MJD A9 LIMITED 2014
    Giulietta 1,4TB MA Distinctive 2010
    AR156 1.9 16v JTD M-jet 2004
    AR156 1.6TS 2000
    Wcześniej 7 włoskich aut F (126, 127, UNO DS, TIPO, PUNTO, BRAVA, MAREA)

  4. #4
    michele22
    Gość

    Domyślnie

    Nie. Dzieje sie to tylko przy dodawaniu gazu na biegu jalowym badz z wcisnietym sprzeglem. Dodam, ze objaw wystepuje niezaleznie od temperatury silnika. Auto nie jest zagazowane i jezdzi na PB98.

  5. #5
    michele22
    Gość

    Domyślnie

    Odnosnie Magneti Marelli, wyczytalem tutaj na forum, ze dwoch uzytkownikow, mianowicie Fred i Slow chwala sobie te przeplywki.

  6. #6
    Użytkownik Quadrifoglio Verde Avatar Maciek-156
    Dołączył
    05 2007
    Mieszka w
    Warszawa
    Auto
    AR Stelvio 2.0 Turbo 280KM Veloce 2021
    Postów
    8,623

    Domyślnie

    Niestety to są tylko wyjątki, a nie wiem czy jeździli na boschu czy po prostu z tymi przepływomierzami kupili auta
    AR Stelvio 2.0 Turbo 280KM Veloce 2021
    Jeep Cherokee 2.0 MJD A9 LIMITED 2014
    Giulietta 1,4TB MA Distinctive 2010
    AR156 1.9 16v JTD M-jet 2004
    AR156 1.6TS 2000
    Wcześniej 7 włoskich aut F (126, 127, UNO DS, TIPO, PUNTO, BRAVA, MAREA)

  7. #7
    michele22
    Gość

    Domyślnie

    Czyli wina lezy raczej po stronie wadliwego przeplywomierza? Stary mialem Bosh. Po wyjeciu, nie wygladal na brudny. Nie widzi mi sie jednak kupowac nastepnego Bosha zeby sprawdzac czy dziala. Dlatego pytam, czy moze byc jeszcze cos innego przyczyna.

  8. #8
    Kosiar
    Gość

    Domyślnie

    ja kupowałem dwie oryginalne Boscha w ASO i druga poszła się je*** wrrr

  9. #9
    Użytkownik Quadrifoglio Verde Avatar Maciek-156
    Dołączył
    05 2007
    Mieszka w
    Warszawa
    Auto
    AR Stelvio 2.0 Turbo 280KM Veloce 2021
    Postów
    8,623

    Domyślnie

    Cytat Napisał michele22
    Czyli wina lezy raczej po stronie wadliwego przeplywomierza? Stary mialem Bosh. Po wyjeciu, nie wygladal na brudny. Nie widzi mi sie jednak kupowac nastepnego Bosha zeby sprawdzac czy dziala. Dlatego pytam, czy moze byc jeszcze cos innego przyczyna.
    Dobry diagnosta jest w stanie stwierdzić jak pracuje przepływomierz po podpięciu komputera i odczytaniu parametrów pracy silnika. W TSie praca przepływomierza jest związana z sondą lambda - przy uszkodzonym sonda też ulega często uszkodzeniu. Domowym sposobem to możesz stwierdzić odpinając wtyczkę przepływomierza i robiąc jazdę próbna. Na wonych obrotach może si ę trochę dławić ale jechać będzie lepiej - no i nie przestrasz się "marchewki"
    AR Stelvio 2.0 Turbo 280KM Veloce 2021
    Jeep Cherokee 2.0 MJD A9 LIMITED 2014
    Giulietta 1,4TB MA Distinctive 2010
    AR156 1.9 16v JTD M-jet 2004
    AR156 1.6TS 2000
    Wcześniej 7 włoskich aut F (126, 127, UNO DS, TIPO, PUNTO, BRAVA, MAREA)

  10. #10
    Użytkownik Alfa i Omega Avatar Wesolatempra
    Dołączył
    11 2008
    Mieszka w
    Warszawa - Żoliborz
    Auto
    AR 156 1.9 JTD (115+) '01 oraz AR 156 SW 2.4 (150+) '02
    Postów
    367

    Domyślnie

    Ja też mam MM i przepływka działa mi bardzo dobrze. Zrobię próby obciążeniowe i wkleję skany z unidiaga
    Wciąż za to mam niesprawną sondę lambda... A ECU po resecie wykręcił mi numer i mam mam pewien problem z dławieniem przy dodawaniu gazu... Podejrzewam, że ECU źle się zaadaptował ze względu na nieprawidłowo działającą sondę i jak ją wymienię oraz zrobię ponowny reset wszystko powinno wrócić do normy 8)

    Przepływka MM kosztuje 200zł
    A Bosch 250zł (a nie 350zł)
    "Mikołaj jak są ograniczenia, to zawsze sobie jedynkę z przodu dopisuje... ale i tak się ledwo wyrabia "

    Moje ex:
    Fiat Tempra 1.6 LPG '95, AR 156 1.8 TS + LPG '98, Opel Vectra C 2.2 DTI '03
    Moje aktualne:
    AR 156 1.9 JTD '01 - będzie na sprzedaz
    AR 156 SW 2.4 '02 - juz kupiona, się szykuje do jazdy.

    Polecam żaluzje od sąsiada: rolety warszawa

Podobne wątki

  1. Alfa 147 1.6 105 km - problem po dodaniu gazu
    Utworzone przez krzysiek9526 w dziale 147
    Odpowiedzi: 1
    Ostatni post / autor: 14-01-2016, 17:42
  2. Odpowiedzi: 0
    Ostatni post / autor: 10-05-2015, 18:54
  3. Odpowiedzi: 3
    Ostatni post / autor: 10-06-2014, 22:19
  4. Szarpie po dodaniu gazu
    Utworzone przez Smith w dziale 147
    Odpowiedzi: 18
    Ostatni post / autor: 26-01-2014, 20:28
  5. szarpie przy dodaniu gazu
    Utworzone przez ares443 w dziale Forum ogólne o Alfa Romeo
    Odpowiedzi: 1
    Ostatni post / autor: 26-04-2011, 19:46

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory