Strona 89 z 158 PierwszyPierwszy ... 39798081828384858687888990919293949596979899139 ... OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 881 do 890 z 1578

Temat: JTS - badania testowe dla ustalenia parametrów - prośba o wzięcie udziału w testach.

  1. #881
    Użytkownik Znawca
    Dołączył
    06 2008
    Mieszka w
    Łódź
    Auto
    AR GT JTS 2004
    Postów
    1,607

    Domyślnie

    Uspokój się.

    Nie są żadne trójkątne, widać na nich także zadzior, taki malutki, w ok. 1.3 ms.

    Masz samochód, możesz wrzucić logi i oscylogramy. Ja oglądam – szkoleniowo. Euroscan ogląda. A to wystarczający powód. Wiesz, że chciałam zobaczyć...

    GT JTS – prąd z wtrysku, nie wiem którego (zapomniałam kolorów kabli) (D4a) i cewek - 1 i all (D4b). Na razie takie tylko wstępne, bez napięć. Mam dużo przewodów do zbadania…
    - mam problem z kierunkiem prądu na wszystkich. Jak wybieram mode appa to idą dodatnie wykresy, jak przełączam na CTI lub CA60-Pico to idą ujemne i muszę zmieniać położenie sondy na przewodzie. Tak ma być?
    - zero mi też czasem ucieka,

    Wtrysk_cewka_prąd_GT_JTS.zip
    Ostatnio edytowane przez Majka ; 09-01-2014 o 12:33

  2. #882
    Użytkownik Quadrifoglio Verde Avatar bubu321
    Dołączył
    09 2007
    Mieszka w
    Wrocław
    Auto
    G 1.4 MA 170CV ECU Nexus 8GMF
    Postów
    6,112

    Domyślnie

    Uspokój się.
    - to chyba nie do mnie poniewaz ja przed wyjsciem do pracy wypijam 100 mL neospasminy, inaczej nie mogę pracować w pracy.

    - a co się stało z oscyloskopem że naraz zaczął pokazywać trójkąty w cewkach oraz prądy wtryskiwaczy.
    Załączone obrazy Załączone obrazy Kliknij obrazek, aby uzyskać większą wersję

Nazwa:	wtrysk JTS.jpg
Wyświetleń:	71
Rozmiar:	118.2 KB
ID:	117407   Kliknij obrazek, aby uzyskać większą wersję

Nazwa:	prad cewki JTS.jpg
Wyświetleń:	59
Rozmiar:	121.4 KB
ID:	117408  
    _______________________________________
    - AR 156 TS 2.0 ecu M1.5.5
    - 147 1.6 16v 105CV ecu ME7.3.1.
    - G 1.4 MA 170CV@190CV ecu 8GMF przebieg 91000 km.
    + e-Niro KIA 64 kWh battery, 200CV, 400 Nm

  3. #883
    Użytkownik Znawca
    Dołączył
    06 2008
    Mieszka w
    Łódź
    Auto
    AR GT JTS 2004
    Postów
    1,607

    Domyślnie

    Cytat Napisał bubu321 Zobacz post
    a co się stało z oscyloskopem że naraz zaczął pokazywać trójkąty w cewkach oraz prądy wtryskiwaczy.
    Już pisałam, że… że badacz jest nieudany. Ale zauważ, że nie wypożyczyłam oscyloskopu pico jak dotąd.

    Mieliście rację, dzięki.

    Wygląda na to, że zależy od wielkości prądu, jak są większe to jest lepiej. W większym zakresie napięciowym pracy oscyloskopu, jest lepiej. Jeszcze spróbuję w TS z zerowaniem sondy – widzieliście jak to wyglądało. Ale na raz dwóch nie dam rady badać. Po kolei.

    Na razie tyle udało mi się zarejestrować, jałowy tylko, rozgrzany. Bez logów. GT w trybie awaryjnym.
    - maksymalnie dwa przewody od wtrysków udało mi się razem ulokować w sondzie. Sygnały idą w różną stronę. A co gorsza mają mniejszy prąd i każdy ma inny. Co się mi porobiło? Nie wiem, czy da radę wszystkie na raz, ponieważ nie są obok siebie.
    - na tym przewodzie, gdzie idzie prąd dla wszystkich cewek – nie udało mi się zarejestrować napięcia. Tak to powinno być? Czy jakiś mój błąd?
    - zdjęcia podłączeń do łączówki zamieszczę jutro, dzisiaj nie robiłam.

    Znalazłam taki adapter 20:1, czy 1:20 – dzielnik napięć. Czy jeśli miałabym taki dzielnik to mogę rozszerzyć kanały, tak by nie ucinało napięcia wtryskiwaczy na innych? Zadziała w moim oscyloskopie? Bo mają pasmo - 10MHz i nie wiem co to oznacza?

    http://www.gotronik.pl/tlumik-201-ht...tek-p-102.html
    http://www.atlantec.pl/dzielnik-napi...ych-p-207.html

    I czemu są w tak różnej cenie?

    wtrysk_cewka_prąd_GTJTS1.zip
    wtrysk_cewka_prąd_GTJTS2.zip
    wtrysk_cewka_prąd_GTJTS3.zip
    wtrysk_cewka_prąd_GTJTS4.zip
    wtrysk_cewka_prąd_GTJTS6.zip
    wtrysk_cewka_prąd_GTJTS5.zip
    Ostatnio edytowane przez Majka ; 09-01-2014 o 18:43

  4. #884
    Użytkownik Romeo Avatar euroscan
    Dołączył
    04 2010
    Mieszka w
    Katy Wroclawskie/ Wrocław/ Legnica
    Auto
    147 TS 1.6, bez wariatora
    Postów
    685

    Domyślnie

    co za metamorfoza, nie było tam z tobą żadnego diagnosty z firmy Bosch ??.....
    bubu321 a może tak pomysleć jak tu dołączyć kanały 7 i 8 do diagnostyki, czyli mierzyć bezpośrednio na wtykach z tyłu oscyloskopu, jakie tam są czułości wejścia?... jak pamiętam dość duże, można by wtedy dawać tam sondę prądową.... ale ten opis z wysokim napieciem ....

  5. #885
    Użytkownik Quadrifoglio Verde Avatar bubu321
    Dołączył
    09 2007
    Mieszka w
    Wrocław
    Auto
    G 1.4 MA 170CV ECU Nexus 8GMF
    Postów
    6,112

    Domyślnie

    Znalazłam taki adapter 20:1, czy 1:20 – dzielnik napięć. Czy jeśli miałabym taki dzielnik to mogę rozszerzyć kanały, tak by nie ucinało napięcia wtryskiwaczy na innych? Zadziała w moim oscyloskopie? Bo mają pasmo - 10MHz i nie wiem co to oznacza?
    -nie wiem tylko czy parametry będą się trzymały, czyli ten stopien podziału, tłumienia 1:20, Pico ma inną oporność wejściową niz Autoscope.
    - jesli nie ważna wartośc napięcia to można brać.
    - opornośc wejściowa Pico to 1 Mom, AutoScope ma oporność wejściową 100 Kom czyli stopien podziału bedzie 1:200.
    - ale cena jest zachęcająca tego z Gotronika.

    - czasami jak mi brakowało kolejnego kanału to tez się zastanawiałem jak zrobić aby miec dodatkowo dwa kanały z 7 i 8.
    - przy 8 kanałach mamy f max == 25 KHz czyli dla obrotów biegu jałowego starczy.
    - sprawdzę to sobie w tym tygodniu.
    Ostatnio edytowane przez bubu321 ; 10-01-2014 o 07:51
    _______________________________________
    - AR 156 TS 2.0 ecu M1.5.5
    - 147 1.6 16v 105CV ecu ME7.3.1.
    - G 1.4 MA 170CV@190CV ecu 8GMF przebieg 91000 km.
    + e-Niro KIA 64 kWh battery, 200CV, 400 Nm

  6. #886
    Użytkownik Znawca
    Dołączył
    06 2008
    Mieszka w
    Łódź
    Auto
    AR GT JTS 2004
    Postów
    1,607

    Domyślnie

    Czułość pomiaru – wychodzi mi, że im większe pasmo na oscyloskopie tym większa czułość w dolnym zakresie DC. A im większy dzielnik tym większy zakres w górnym zakresie. To w osi Y. A w osi X nie wiem. Musiałabym zobaczyć oscylogram z MHZ, ale pewnie będzie możliwe użycie podstawy czasu rzędu ns.

    Czułość… Jak nie ma czułości, to nie ma dokładności. Ile wynosi % błędu i na ile obserwowane różnice mają znaczenie, np.: różny prąd na cewce 3 oraz napięcie w drugim piku? Bez sprawdzenia tego w innym oscyloskopie, który poprawnie pokazuje wartości prądów dla sondy CA60 ciężko będzie interpretować, to co widzimy. Musi być porównanie z innym zestawem czulszym i na podstawie tego będzie wiedza co kiedy jest potrzebne, a co nie. Na ile sam przebieg będzie inny? Pomiar miernikiem raczej nic nie da w tym aspekcie. Podobnie dzielnik można pożyczyć wraz z piscoscope i sprawdzić na autoscope. Można też zrobić balans cylindrów z prądu i wtenczas porównać z balansem cylindrów, który wychodzi w CSS. Inaczej tego nie widzę jak pożyczyć jednak picoscope dla celów porównawczych.

    No, trudno. Mogę pożyczyć zestaw, ale sama testować picoscope nie będę. Nie dam rady, szukam punktów przyczepów miesiącami… i nie czytam instrukcji dokładnie. Nierzadko nie wiem po co coś robię, działam sponatanicznie, a nie ma czasu na pomyłki i inne takie moje fantazje. Poza tym pracuję wyłącznie w zespole.

    Bubu – czy mógłbyś wraz z euroscanem przetestować picoscope przede mną, przez tydzień, a potem mi pomóc wyciągnąć to co ważne dla JTSa? Nie wiem, jakie są możliwości badania Julki oscyloskopem, ale może parametry na czymś mógłbyś przetestować. Niedługo. będzie 3 otwarcie silnika w GT – nie ma miejsca na pomyłki. A moim obowiązkiem jest zrobić wszystko co możliwe, żeby wykryć wszystko co może się ewentualnie nakładać albo sprecyzuje dokładniej przyczynę. Nikt, nigdzie za mnie tego zrobi. To nie jest już tylko moja ciekawość… Nie mam innego wyjścia po prostu. Samochód jest co 200kkm w trybie awaryjnym. Usuwanie błędów, to tylko, aby mi nie piukał na starcie. To niczego nie zmienia w pracy silnika, w jeździe.

    Nic, idę sprawdzić jeszcze kilka rzeczy w GT w warunkach, które mam.

    FESLog_1401091908_Alfa Romeo GT JTS 2.0.zip
    Ostatnio edytowane przez Majka ; 10-01-2014 o 11:46

  7. #887
    Użytkownik Romeo Avatar euroscan
    Dołączył
    04 2010
    Mieszka w
    Katy Wroclawskie/ Wrocław/ Legnica
    Auto
    147 TS 1.6, bez wariatora
    Postów
    685

    Domyślnie

    ja to muszę odmówić, mam dość samochodów na codzien aby jeszcze coś testować.... z tym pico scopem to by mnie szef pogonił na cztery wiatry a jak na razie szef nie ma chęci iść na urlop....

  8. #888
    Użytkownik Znawca
    Dołączył
    06 2008
    Mieszka w
    Łódź
    Auto
    AR GT JTS 2004
    Postów
    1,607

    Domyślnie

    Ok, euroscan. Dziękuję za odpowiedź.

    Prąd - wszystkie wtryski, wszystkie wtryski + cewki. Może uda się złapać, tak by wszystkie przewody dodatnie były razem, na razie 2 dodatnie i 2 są ujemne. Cewki nie da się inaczej.
    1 podejście do sond lambda, ale nie przez mode lambda, tylko tak. Muszę się nad tym mode zastanowić.
    Sondy post-cat nie udało mi się złapać.
    Znaleziony przewód, muszę sprawdzić w jakich rpm się zmieniał, dziś nie udało mi się tego uchwycić.

    Z tego, co widać wykresy wyglądają jak wieloimpulsowe 1 faza powyżej 10A, 2 faza ok. 3A.

    Zostały czujniki, poprawienie niektórych, sondy, pompa paliwa. I korelacja parametrów z logami.


    GTJTS_lambda5.zip
    GTJTS_lambda4.zip
    GTJTS_lambda3.zip
    GTJTS_lambda2.zip
    GTJTS_lambda1.zip
    GTJTS_wtryski_cewkaall2.zip
    GTJTS_wtryski_cewka_all1.zip
    GTJTS_wtryskiall5.zip
    GTJTS_wtryskiall3.zip
    GTJTS_wtryskiall2.zip
    GTJTS_wtryskall1.zip
    Załącznik 117619
    GTJTS_wtrysk2i3.zip
    GTJTS_wtrysk1i4_2.zip
    GTJTS_wtrysk1i4_1.rar
    GTJTSwtrysk1i4.zip
    Ostatnio edytowane przez Majka ; 10-01-2014 o 17:07

  9. #889
    Użytkownik Romeo Avatar euroscan
    Dołączył
    04 2010
    Mieszka w
    Katy Wroclawskie/ Wrocław/ Legnica
    Auto
    147 TS 1.6, bez wariatora
    Postów
    685

    Domyślnie

    nie widze różnicy w przebiegu wykresów poszczególnych wtryskiwaczy.....
    Załączone obrazy Załączone obrazy Kliknij obrazek, aby uzyskać większą wersję

Nazwa:	wtryski1.jpg
Wyświetleń:	49
Rozmiar:	118.9 KB
ID:	117665   Kliknij obrazek, aby uzyskać większą wersję

Nazwa:	wtryski2.jpg
Wyświetleń:	55
Rozmiar:	120.1 KB
ID:	117666  

  10. #890
    Użytkownik Quadrifoglio Verde Avatar bubu321
    Dołączył
    09 2007
    Mieszka w
    Wrocław
    Auto
    G 1.4 MA 170CV ECU Nexus 8GMF
    Postów
    6,112

    Domyślnie

    - trochę za zimno na testy, auto stoi pod chmurką, nie mam garażu.

    - ponizej testy EIpower po naładowaniu akumulatora oraz testy wtryskiwaczy.
    - synchro jest brane z cewki 2, mierzono prąd oraz napięcie na 2 wtryskiwaczu na biegu jałowym.
    - wykonano także start silnika oraz pomiary przy 2.000 obr.
    - naturalnie logi z zimnego silnika oraz po nagrzaniu silnika z biegu jałowego.
    Attached Files Attached Files
    _______________________________________
    - AR 156 TS 2.0 ecu M1.5.5
    - 147 1.6 16v 105CV ecu ME7.3.1.
    - G 1.4 MA 170CV@190CV ecu 8GMF przebieg 91000 km.
    + e-Niro KIA 64 kWh battery, 200CV, 400 Nm

Podobne wątki

  1. Reset parametrów, logi i ich ocena-prośba o pomoc
    Utworzone przez stopczyk26 w dziale 156
    Odpowiedzi: 0
    Ostatni post / autor: 27-06-2013, 18:53
  2. Prośba o pomoc ocena parametrów - falowanie obrotów 2.5 V6
    Utworzone przez lucek_lukasz w dziale 156
    Odpowiedzi: 4
    Ostatni post / autor: 09-03-2013, 12:06
  3. Prośba o sprawdzenie parametrów
    Utworzone przez milek_22 w dziale 147
    Odpowiedzi: 87
    Ostatni post / autor: 25-03-2012, 20:26
  4. Prośba o przeanalizowanie parametrów silnika
    Utworzone przez kak-tus w dziale 156
    Odpowiedzi: 11
    Ostatni post / autor: 28-01-2012, 10:47
  5. Odpowiedzi: 2
    Ostatni post / autor: 22-07-2011, 08:35

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory