Strona 2 z 4 PierwszyPierwszy 1234 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 11 do 20 z 32

Temat: Rdza pod klapką wlewu paliwa

  1. #11
    Użytkownik Romeo Avatar sickboy
    Dołączył
    09 2008
    Mieszka w
    Tychy
    Auto
    AR 159 1.9JTDm 16V Distinctive 2006r
    Postów
    1,106

    Domyślnie

    Też miałem ten problem, rdzawy pęcherz u dołu przy wlewie paliwa. Zdarłem wierzchnią warstwę rdzy i potem potraktowałem to środkiem odrdzewiającym. Na końcu trochę podkładu hammerite i pomalowałem lakierem zaprawkowym. Dziwie się że niektórzy dają coś takiego do malowania w ASO. Tego miejsca nie widać więc nawet jak coś nie będzie idealnie to nikt tego nie zobaczy. Przy okazji usuwania tej rdzy znalazłem jej przyczynę. Powoduje to haczyk który jest u dołu klapki wlewu paliwa. Ten haczyk na który można zawiesić korek podczas tankowania. Jeżeli klapka wlewu jest źle spasowana to haczyk ociera od dno wlewu i uszkadza w tym miejscu lakier. Po paru latach i wielu tankowaniach to miejsce zaczyna rdzewieć. Więc to nie jest wina słabych blach tylko złego montażu klapki lub nawet błędu projektowego bo ten haczyk mógłby być inaczej umieszczony.

    Nero Provocatore - AR159
    Jedna mARka - Jeden Klub - Alfaholicy

  2. #12
    Użytkownik Romeo Avatar wojtekf
    Dołączył
    08 2013
    Mieszka w
    Kraków
    Auto
    159 2.2 JTS (była)
    Postów
    1,435

    Domyślnie

    Cytat Napisał sickboy Zobacz post
    Dziwie się że niektórzy dają coś takiego do malowania w ASO.
    I tak w poniedziałek idzie na przegląd, a ja akurat ani czasu ani ochoty nie mam...
    To faktycznie wygląda jak efekt uboczny działania haczyka, spróbuję podnieść trochę klapkę w zawiasach.

  3. #13
    Użytkownik Romeo Avatar sickboy
    Dołączył
    09 2008
    Mieszka w
    Tychy
    Auto
    AR 159 1.9JTDm 16V Distinctive 2006r
    Postów
    1,106

    Domyślnie

    Cytat Napisał wojtekf Zobacz post
    To faktycznie wygląda jak efekt uboczny działania haczyka, spróbuję podnieść trochę klapkę w zawiasach.
    Jeżeli klapka z zewnątrz wygląda na dobrze spasowaną to nie kombinuj nic z zawiasami tylko podszlifuj ten haczyk i będzie po problemie.

    Nero Provocatore - AR159
    Jedna mARka - Jeden Klub - Alfaholicy

  4. #14
    Użytkownik Rowerzysta
    Dołączył
    05 2013
    Mieszka w
    Gdynia
    Auto
    ALFO ROMEO 159 SW 1.9
    Postów
    82

    Domyślnie

    Panowie,

    Mi zawsze mechanicy tłumaczyli że ropa może być dobrym zabezpieczeniem przed rudą, a tu dowiaduje się że jest odwrotnie

  5. #15
    Użytkownik Alfa i Omega
    Dołączył
    08 2009
    Mieszka w
    Łódź
    Auto
    Alfa Romeo 159
    Postów
    439

    Domyślnie

    Z tego co jeździłem oglądać 159 to połowa miała problem z rdzą przy wlewie "-). Widocznie jakaś wada fabryczna do której się nie przyznali. Ja bym to dobrze zeszlifował dał podkład i na to jakąś mocną folię, coś w stylu takiej jak dają w niektórych samochodach na słupki.

    PS. W 166 było to lepiej rozwiązane gdyż cały wlew był w uszczelce gumowej.
    Sent from my RM-914_eu_poland_362 using Tapatalk
    Ostatnio edytowane przez Paazik ; 15-01-2014 o 22:59

  6. #16
    Użytkownik Romeo Avatar wojtekf
    Dołączył
    08 2013
    Mieszka w
    Kraków
    Auto
    159 2.2 JTS (była)
    Postów
    1,435

    Domyślnie

    Cytat Napisał murgal Zobacz post
    Converust epoxy rc900 albo Brunox Cortain
    Zakupiony Brunox Epoxy. Podejrzewam, że okaże się wystarczającym zabezpieczeniem

  7. #17
    Moderator Znawca Avatar Artih
    Dołączył
    02 2009
    Mieszka w
    Bydgoszcz
    Auto
    Maserati Quattroporte 4.2 V8
    Postów
    1,990

    Domyślnie

    Najbardziej problem rdzy będzie dotyczył krajowych aut - tak samo było w Fiatach Punto I, Alfach 147, 156 a teraz pewnie i 159. Podobnie jest i w innych markach (progi, podłogi, błotniki).

    Ja 159 natychmiast (nawet przywiezioną bez rdzy z Włoch czy Niemiec) od razu bym konserwował - wszystkie profile zamknięte odpowiednimi środkami (np. Valvoline Tectyl ML) i coroczny przegląd pozostałych spraw (podłoga).


    Alfa Romeo 145 Boxer 1.7 16V 129KM 1995r
    Alfa Romeo 146 Boxer 1.6 103KM 1996r
    Alfa Romeo 147 Progression 1.9 JTD-M 16V 140KM 2004r
    Alfa Romeo 147 Distinctive 1.9 JTD-M 16V 140KM 2004r
    Alfa Romeo 155 Super 2.0 TS 8V 144KM 1993r
    Alfa Romeo 155 Super 2.5 V6 12V 165KM 1992r
    Alfa Romeo 156 Distinctive 1.9 JTD 8V 115KM 2002r
    Alfa Romeo 156 Q-System 2.5 V6 24V 190KM 1998r
    Alfa Romeo 156 Q-System 2.5 V6 24V 190KM 2000r
    Alfa Romeo 159 Q4 2.4 JTD-M 20V 210KM @248KM 2007r

    Alfa Romeo 166 Distinctive 2.4 JTD 10V 150KM 2004r
    Alfa Romeo 166 Distinctive 2.5 V6 24V 188KM 2003r

    Maserati Quattroporte Automatica 4.2 V8 400KM 2008r

  8. #18
    Użytkownik Romeo Avatar Arturek
    Dołączył
    11 2013
    Auto
    Alfa Romeo 159 1.9 JTDm , kiedyś była AR 156 2.0TS a jeszcze wcześniej TIPO 2.0ie 16V
    Postów
    591

    Domyślnie

    Tak czytam te posty i myślę , że trochę przesadzacie AR 159 to nie Fiat 125p gdzie wiadomo było , że krajowe blachy były o wiele gorsze od tych włoskich. Chociaż wtedy nie były cynkowane i ta konserwacja miała jakiś sens. Zanim nam coś przerdzewieje to poprzesiadamy się na Julki , która ma się pojawić w tym roku. Także to zabezpieczanie profili wewnętrznych to chyba jakieś nieporozumienie.

  9. #19
    Użytkownik Fachowiec Avatar rafal_155
    Dołączył
    09 2009
    Mieszka w
    .
    Auto
    AR 155 1.8 8v 96'
    Postów
    2,263

    Domyślnie

    Cytat Napisał wojtekf Zobacz post
    Zakupiony Brunox Epoxy. Podejrzewam, że okaże się wystarczającym zabezpieczeniem
    niestety nie, na niego muszę iść jeszcze ze dwie warstwy farby żeby ruda nie wylazła po zimie.

  10. #20
    Użytkownik Alfista
    Dołączył
    07 2009
    Mieszka w
    Gorzyczki okolice Wodzisławia Śląskiego
    Auto
    Same ALFICE
    Postów
    4,443

    Domyślnie

    Cytat Napisał Arturek Zobacz post
    Także to zabezpieczanie profili wewnętrznych to chyba jakieś nieporozumienie.
    Twierdzisz nieporozumienie? Myślisz krótkofalowo, gdyż:
    1. Ty przesiądziesz się do innego auta
    2. Następny własciciel niech się martwi
    wybacz, ale w aucie mającym już "naście" lat wypadało by co nieco poprawić, aby jak najdłużej było "zdrowe czytaj. niezeżarte".

    pozdro.

Podobne wątki

  1. [Giulietta] Klapka wlewu paliwa
    Utworzone przez tom-wr w dziale MiTo/Giulietta
    Odpowiedzi: 50
    Ostatni post / autor: 09-03-2024, 17:48
  2. zamek od wlewu paliwa.
    Utworzone przez ramzesss3 w dziale 156
    Odpowiedzi: 4
    Ostatni post / autor: 15-12-2014, 20:28
  3. Korek wlewu paliwa
    Utworzone przez beriba w dziale 147
    Odpowiedzi: 23
    Ostatni post / autor: 28-09-2014, 21:32
  4. Problem z KLAPKĄ wlewu paliwa w 156 JTD 1..9
    Utworzone przez dawidoo2375 w dziale 156
    Odpowiedzi: 8
    Ostatni post / autor: 26-01-2014, 12:57

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory