Strona 2 z 4 PierwszyPierwszy 1234 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 11 do 20 z 35

Temat: tuleja wahacza dół

  1. #11
    Użytkownik Znawca
    Dołączył
    08 2012
    Mieszka w
    Śląsk
    Auto
    .
    Postów
    1,283

    Domyślnie

    Czy tuleja dolnego wahacze może skrzypieć? Czy tylko górny skrzypi?

  2. #12
    Użytkownik Maniak resoraków
    Dołączył
    08 2012
    Auto
    AR 159 1.9 JTS
    Postów
    30

    Domyślnie

    Te tuleje można wymienić bez ściągania wahacza. Trzeba odkręcić śruby mocujące. Rozciąć starą tuleje kątówką. Oczywiście trzeba to robić z wyczuciem, żeby nie uszkodzić wahacza. Starą zbić, nową nabić , skręcić i poi sprawie.
    Pozdrawiam

  3. #13
    Użytkownik Pasjonat Avatar jahu
    Dołączył
    04 2008
    Mieszka w
    Wrocław
    Auto
    Giulia Veloce Q4, GT 1300 Junior (1.75)
    Postów
    3,428

    Domyślnie

    Cytat Napisał KuASY Zobacz post
    Czy tuleja dolnego wahacze może skrzypieć? Czy tylko górny skrzypi?
    Tuleje generalnie zwykle nie skrzypią. Zwykle skrzypią sworznie. W obu wahacz masz sworznie, więc teoretycznie mogą skrzypieć zarówno górny jak i dolny sworzeń.

  4. #14
    Użytkownik Znawca
    Dołączył
    08 2012
    Mieszka w
    Śląsk
    Auto
    .
    Postów
    1,283

    Domyślnie

    Ok dzięki

  5. #15
    Użytkownik Quadrifoglio Verde Avatar Czarny_28
    Dołączył
    11 2010
    Mieszka w
    Dębica RDE - podkarpackie
    Auto
    AR 159 SW, Progression, Nero Oceano, 1.9 JTDm 16V, 2006r.
    Postów
    6,839

    Domyślnie

    no i tu sie nie zgodze bo u mnie w gornych skrzypialy tuleje jak stary tapczan,a sworznie byly cacy

  6. #16
    Użytkownik Romeo Avatar Arturek
    Dołączył
    11 2013
    Auto
    Alfa Romeo 159 1.9 JTDm , kiedyś była AR 156 2.0TS a jeszcze wcześniej TIPO 2.0ie 16V
    Postów
    591

    Domyślnie

    Cytat Napisał Czarny_28 Zobacz post
    no i tu sie nie zgodze bo u mnie w gornych skrzypialy tuleje jak stary tapczan,a sworznie byly cacy
    Dokładnie - sworznie jak hałasują to inaczej jest takie raczej zgrzytanie. Skrzypienie tapczanowe to tuleja. Pazatym jak sworzeń to i tak trzeba wymienić cały wahacz. A jak tuleja można się jeszcze ratować olejem w strzykawce.

  7. #17
    Użytkownik Pasjonat Avatar jahu
    Dołączył
    04 2008
    Mieszka w
    Wrocław
    Auto
    Giulia Veloce Q4, GT 1300 Junior (1.75)
    Postów
    3,428

    Domyślnie

    Cytat Napisał Arturek Zobacz post
    Dokładnie - sworznie jak hałasują to inaczej jest takie raczej zgrzytanie. Skrzypienie tapczanowe to tuleja. Pazatym jak sworzeń to i tak trzeba wymienić cały wahacz. A jak tuleja można się jeszcze ratować olejem w strzykawce.
    W takim razie mamy kompletnie odmienne doświadczenia – u mnie w Alfie i poprzednich wozidłach skrzypienie to był uszkodzony sworzeń. Wniosek z tego taki, że skrzypieć może i jedno i drugie.

  8. #18
    Moderator Quadrifoglio Verde Avatar magil
    Dołączył
    07 2012
    Mieszka w
    LHR
    Auto
    Nuova Bravo, 159
    Postów
    13,787

    Domyślnie

    Cytat Napisał Arturek Zobacz post
    Skrzypienie tapczanowe to tuleja.
    Również się nie zgodzę. U mnie skrzypienie było nieznośne, ale spowodowane przez sworzeń.
    159 1.9 JTDm 16V '06 => 2.2 JTS '07 => 1750 TBi '09 => 3.2 JTS Q4 '06 => 159 2.2 JTS '08, Nuova Bravo 1.4 T-Jet '10

  9. #19
    Użytkownik Rowerzysta
    Dołączył
    08 2012
    Auto
    Giulia
    Postów
    457

    Domyślnie

    Cytat Napisał _jedrek_ Zobacz post
    jakie masz objawy jej zuzycia?

    jak skręcam mocno tzn. cały obrót kierownicą to słychać taki dziwny odgłos jakby coś obcierało,szurało. Na przeglądzie w lipcu już mi wskazywali że guma się rozwulkanizowała. jak jest zimno to słychać. wymienię samą poduszkę bo reszta jest ok. przy okazji wymienię też łączniki stabilizatora i klocki przód tył.
    wiec pewnie z 1000 poleci:/
    Ostatnio edytowane przez bami159 ; 20-01-2014 o 12:11

  10. #20
    Użytkownik Rowerzysta Avatar tasiek
    Dołączył
    07 2011
    Auto
    159 1.9 JDTM 8v '07
    Postów
    457

    Domyślnie

    Ja zmienialem dolny lewy wahacz na TRW rok temu (45tys km temu), w piatek bylem ustawic zbieznosc (bo scielo letnie opony od srodka i lekko sciaga w prawo), ale okazalo sie ze wlasnie w tym wymieniomym wahaczu w tylnej tulei guma sie rozwarstwia przy ruchach kolem, a w prawej tulei jest peknieta.
    Doradzili by wymienic obie tuleje, koszt to 82zl (41zl/szt) + robocizna 110zl/strona + kompletna geometria 150zl = 450zl.
    Dodam ze zadnych slyszalnych objawow nie ma, czy za podkreslone wyzej objawy moga byc odpowiedzialne te tuleje, czy zostawic to narazie i zrobic sama zmieznosc/geometrie?? Wole wydac 100zl na zbieznosc niz 450zl na calosc, ale jesli to nic nie da i trzeba to pojde na calosc.
    http://www.forum.alfaholicy.org/signaturepics/sigpic18915_1.gif

Podobne wątki

  1. Tuleja wahacza wzdlużnego
    Utworzone przez pablon2o w dziale 156
    Odpowiedzi: 3
    Ostatni post / autor: 27-06-2013, 21:00
  2. tuleja wahliwa wahacza 166
    Utworzone przez kubollo0909 w dziale 166
    Odpowiedzi: 2
    Ostatni post / autor: 20-05-2010, 12:35
  3. tuleja wahacza
    Utworzone przez Alfaauto w dziale 156
    Odpowiedzi: 14
    Ostatni post / autor: 13-07-2009, 14:26
  4. [145] tuleja wahacza
    Utworzone przez xmajk w dziale 145/146/155
    Odpowiedzi: 1
    Ostatni post / autor: 03-03-2009, 20:37
  5. tuleja wahacza...help...
    Utworzone przez kos w dziale 156
    Odpowiedzi: 5
    Ostatni post / autor: 05-06-2007, 08:40

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory