Strona 4 z 21 PierwszyPierwszy 1234567891011121314 ... OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 31 do 40 z 205

Temat: Przekonaj mnie do Alfy. ;]

  1. #31
    Użytkownik Embrion
    Dołączył
    01 2014
    Auto
    Nie Alfa :)
    Postów
    15

    Domyślnie

    Cytat Napisał omron8 Zobacz post
    Jak Ci TDI nie bierze oleju
    Każdy silnik bierze olej, ale u mnie na tyle fajnie, że od wymiany do wymiany (10. tys) nie muszę dolewać a na bagnecie jest jedynie może okolo 2-3mm różnicy. Będę go jednak sprzedawał w dobre ręce. Chyba dorosłem już do rodzinnego auta
    W Oplu jak przelece przez A4 do Wrocławia to musze dolać

  2. #32
    Użytkownik Fachowiec
    Dołączył
    10 2011
    Mieszka w
    lubelszczyzna
    Auto
    155 1.8 16v T.Spark 103 kW 1996r.
    Postów
    2,685

    Domyślnie

    Jak rodzinnego to bym bardziej stawiał na coś vanowatego/suvowatego. W 156 jakoś przesadnie przestronnie wcale nie jest.
    W sumie była 156 crosswagon, ale zupełnie nie wiem jak się to buja, ale wygląda fajnie. Jeśli jednak ma zawias tak wytrzymały jak zwykła 156 to w pole raczej nie pojedziesz! No chyba, że golfowe

  3. #33
    Użytkownik Alfa i Omega Avatar barsliw
    Dołączył
    10 2012
    Mieszka w
    Warszawa
    Auto
    Alfa Romeo 156 SW 2.5 V6
    Postów
    442

    Domyślnie

    Generalnie cechy Alfy trzeba polubić. Jeśli pokochamy te dobre to na te złe przymykamy oko i cieszymy się jazdą.
    Od marca 2013 mam V6 LPG.
    Jeśli nie liczyć dwóch wymian oleju (Selenia i Valvoline), tarcz przód plus tył, akumulatora, świec, jednej cewki, termostatu, gum stabilizatora i amorów przód oraz wahacza górnego przód to nie kosztowała mnie nic
    A te koszty to odpowiednio:
    olej 1 - 250zł
    olej 2- 190zł
    tarcze prózd i tył (klocki) - jakieś 550zł
    aku - 250zł
    świece i cewka - dostałem w spadku
    termostat - 150zł
    gumy - w spadku
    amory Magnetti 2szt - 200zł (wyprzedaż w autosklepie24)
    wahacz - 100zł plus 40zł śruba plus łącznik stabilizatora 27zł
    Do tego dolicz robociznę.
    Czeka mnie rozrząd wyceniony na mniej wiecej 1500-1600zł z częściami.

    Pozostałe koszty oczywiście były,ale to już fanaberie.
    A to lampy soczewkowe, a to felgi itp.
    Aha, no i opony,ale to raczej większosć aut potrzebuje opon

    Także w tym budżecie kupuj V6. Tylko manual, bo automat choć bezawaryjny i wygodny to podnosi dość znacznie i tak już nie małe spalanie. Do tego dobra kuchenka gazowa i cieszysz się rasowym, nietuzinkowym autem. A nuż uda się znaleźć w jakimś fajnym bodykit-cie

  4. #34
    Użytkownik Embrion
    Dołączył
    01 2014
    Auto
    Nie Alfa :)
    Postów
    15

    Domyślnie

    Cytat Napisał barsliw Zobacz post
    Do tego dobra kuchenka gazowa i cieszysz się rasowym, nietuzinkowym autem.
    Mam taką zasadę. nie po to ktoś wsadził do auta silnik benzynowy abym musiał go przerabiać na kuchenke gazowa. Krótko, nie jestem fanem gazu, ale i tez dużego spalania.

    Co do Twoich kosztów to są one dla mnie... normalne.

  5. #35
    Użytkownik Alfa i Omega Avatar barsliw
    Dołączył
    10 2012
    Mieszka w
    Warszawa
    Auto
    Alfa Romeo 156 SW 2.5 V6
    Postów
    442

    Domyślnie

    Bo takie są. Jeśli motor był należycie traktowany, jeśli nie był rozbity i złożony jak puzzle to nie ma prawa być bardziej awaryjny niż inne auta. Owszem, co kilka miesięcy wchodzę pod auto sprawdzić czy podłoga nie gnije,ale albo mam szczęście albo nie ma z tym takiego dramatu. Jeśli chodzi o zawieszenie...przeczytasz tu pewnie,ze tylko TRW a reszta szmelc. Jestem zdania, i mimo że postępuje wbrew, że każde będzie służyć jeśli tylko wymienimy je w całości. Wszystkie 4 wahacze od jednego producenta, dopasowane parametrami gum itd. Owszem, trochę kosztuje, choć chyba 700-800zł w autosklepie24 za komplet Fast to chyba do wytrzymania na 60tyś.
    Jeśli chodzi o gaz to miałem podobne zdanie. Ale kupiłem V6 i mi przeszło marudzenie. Takie czasy,ze żeby jeździć nie tylko od święta trzeba wachać gaz Ale skoro motor bardzo dobrze toleruje ten rodzaj zasilania(jak chyba większość widlaków) to nie ma co świrować tylko postarać się o najlepszą z możliwych instalacje

    Wysłane z mojego HTC Desire 500 przy użyciu Tapatalka

  6. #36
    Użytkownik Znawca Avatar KHOT
    Dołączył
    11 2012
    Mieszka w
    Poznań
    Auto
    Panzergrau
    Postów
    1,309

    Domyślnie

    Cytat Napisał omron8 Zobacz post
    Ludzie podniecają się, że JTD potrafi w trasie zejść poniżej 6-ciu litrów. TDI potrafi taki wynik osiągnąć w mieście
    A w trasie TDI dolewa sobie paliwa do baku, jasne takie bajki to można sąsiadowi pod blokiem wciskać.
    "Aby zrozumieć „paradoks" konia ciągnącego wóz,
    najlepiej wyobrazić sobie co się będzie działo, jeśli koniowi założymy wrotki."

    "Nie masz talentu? Zawsze możesz pokazać cycki."


  7. #37
    Użytkownik Romeo Avatar Krusz
    Dołączył
    07 2011
    Mieszka w
    Warszawa / Lancaster UK
    Auto
    156 1.8TS '02
    Postów
    1,517

    Domyślnie

    Cytat Napisał omron8 Zobacz post

    Jeszcze jedna obciachowa sprawa! Szczególnie jak masz kobietę. Jedziesz alfą po mieście NA SPRAWNYM ZAWIESZENIU, a ona skrzypi jak podłoga w babcinej chatce (alfina oczywiście)! Wstyd jak ch... Ale żeby byś uczciwym to i A4 takie cuda się zdarzają (w g IV nie).

    Zdradzę Ci sekret. Sprawne zawieszenie nie skrzypi.
    A co do "remontów zawieszenia co chwilę" to ja od zakupu moją alfą zrobiłem 30kkm i w tym czasie wymieniłem jeden wahacz. A zakładam, że nikt przed sprzedażą mi nie robił remontu zawieszenia.

    Twin Spark Compressore - Na pohybel hejterom - Szalone 0.5bara
    Mazda mx5 - bokiem, na glebie i z kierownicą po złej stronie.
    "Nothing is "good" for daily driving that's not OEM. So by that logic don't turbo your car. Don't make it faster. Don't do anything. Go buy a bus pass."

  8. #38
    Użytkownik Ogier Avatar Snu
    Dołączył
    11 2013
    Mieszka w
    W-wa
    Auto
    Jest Giullietta 1.4 MA Była 147 1.6 TS
    Postów
    175

    Domyślnie

    Przed kupnem Alfy jeździłem czterema różnymi japończykami, francuzem i dwoma koreańczykami, porównując ceny serwisu nie widzę jakiejś szalonej różnicy ani na plus ani na minus, w porównaniu z japońcami jest więcej zamienników. Dobrze jest znaleźć mechanika, który zna alfy i je lubi (nic mnie tak nie wku... jak mechanik, który przed robotą musi pół godziny narzekać na to, że mu daję zarobić...) bo to zapewne obniży koszty - np. wie w jakie zamienniki warto się pakować.

    To co jest w tych autach dziwne, to to, że one rzeczywiście uzależniają i zwyczajnie mam ochotę dołożyć jeszcze trochę kasy, żeby wszystko było idealnie, co przy poprzednich samochodach nie występowało. No i design... Alfa to jest zwyczajnie miejsce, w którym chcesz przebywać

  9. #39
    Użytkownik Fachowiec
    Dołączył
    10 2011
    Mieszka w
    lubelszczyzna
    Auto
    155 1.8 16v T.Spark 103 kW 1996r.
    Postów
    2,685

    Domyślnie

    Cytat Napisał LordSpooky Zobacz post
    Co do Twoich kosztów to są one dla mnie... normalne.
    Skąd wiesz, że są normalne, skoro nie wiesz jakie przebiegi to wykręci?
    A w trasie TDI dolewa sobie paliwa do baku, jasne takie bajki to można sąsiadowi pod blokiem wciskać.
    Założyciel tematu potwierdził. Mój komputerowy rekord to 3.8 Życie

    Cytat Napisał Krusz Zobacz post
    Zdradzę Ci sekret. Sprawne zawieszenie nie skrzypi.
    Poczytaj forum to się zdziwisz Szczególnie w zimie.

    A co do "remontów zawieszenia co chwilę" to ja od zakupu moją alfą zrobiłem 30kkm i w tym czasie wymieniłem jeden wahacz. A zakładam, że nikt przed sprzedażą mi nie robił remontu zawieszenia.
    Ja nie twierdzę, że u każdego i każdej marki zawias wytrzyma 5, 10 czy 15 tysięcy, ale chyba niema co Kolegi oszukiwać, że takie hece się nie zdarzają.

    147/156 nie są jakimiś nadzwyczaj bezawaryjnymi i tanimi w eksploatacji autami. Szczególnie porównując je do golfa IV TDI 90 koni!

  10. #40
    Użytkownik Alfa i Omega Avatar barsliw
    Dołączył
    10 2012
    Mieszka w
    Warszawa
    Auto
    Alfa Romeo 156 SW 2.5 V6
    Postów
    442

    Domyślnie

    Ile ludzi tyle opinii. Wyciągnij średnią i tyle. Ja do 156 przesiadłem się z Lybry 2.4jtd. Znudził mnie kanapowiec i zamarzył troszkę już kultowy 2.5 V6. Akurat była nie zajezdzona sztuka za uczciwe pieniądze. Jeśli podobają Ci się te auta to bierz i się ciesz. Jeśli jednak nie chcesz sobie zaprzątać głowy stroną techniczną auta Alfa nie jest dla Ciebie. Ten samochód nie pozwala się swojemu właścicielowi nudzić. Ot choćby centralka airbag. Jedna próba odpalenia auta z kabli i soft poleciał w diabły. Niby można wgrać nowy,ale to pewnie że 150zł wyjdzie. A jak znów się zdarzy? Nigdzie nie spotkałem się z tak wrażliwą centralka. I takich "myków" trochę się jeszcze znajdzie
    Wysłane z mojego HTC Desire 500 przy użyciu Tapatalka
    Ostatnio edytowane przez barsliw ; 23-01-2014 o 15:07

Podobne wątki

  1. Przekonajcie mnie do Alfy :p
    Utworzone przez KromaR w dziale Kupić - nie kupić? Auta z ogłoszeń
    Odpowiedzi: 10
    Ostatni post / autor: 04-03-2015, 21:06
  2. Mnie też dopadło
    Utworzone przez gilles_de_reis w dziale Tu się witamy
    Odpowiedzi: 0
    Ostatni post / autor: 31-10-2014, 19:55
  3. Naprowadźcie mnie...
    Utworzone przez LukiPuki w dziale 156
    Odpowiedzi: 6
    Ostatni post / autor: 02-03-2013, 15:25
  4. o mnie
    Utworzone przez prezes 1979 w dziale Tu się witamy
    Odpowiedzi: 0
    Ostatni post / autor: 22-11-2012, 20:17
  5. grill u mnie.
    Utworzone przez Ferrari-1 w dziale Śląskie
    Odpowiedzi: 7
    Ostatni post / autor: 29-05-2010, 09:49

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory