Strona 2 z 2 PierwszyPierwszy 12
Pokaż wyniki od 11 do 19 z 19

Temat: twardy pedał sprzęgła po nagrzaniu

  1. #11
    Użytkownik Romeo Avatar premek
    Dołączył
    06 2010
    Mieszka w
    Tarnowskie Góry
    Auto
    164 2.0 TB '93/ Spider (916) 2.0 TS '01
    Postów
    1,600

    Domyślnie

    Diesel z założenia ma cięższe sprzęgło, bo coś musi tarczę dociskać wystarczająco mocniej. Niemniej w zasadzie są dwa źródła ciężko chodzącego sprzęgła - docisk i układ pompa/wysprzęglik. Dwumasa nie ma tutaj nic do rzeczy.
    166 2.4 JTD '00 - była
    164 2.0 V6 TB '91 - była
    156 1.9 JTDm '04 - już nie
    156 1.8 TS '00 - juz nie ma
    164 2.0 V6 TB '93 - jest
    Spider 2.0 TS '01 - w dobrych rękach
    MIlano Verde 3.0 '87 - Ha!
    Do tego Golf 7, 2xRenault 16, Pontiac Executive, Fiat 127 Sport, 2xMaserati Biturbo, 2xGeo Storm, Mini Classic 35, Datsun Violet, Fiat 124 Spider...

  2. #12
    Użytkownik Maniak resoraków Avatar matusca
    Dołączył
    08 2010
    Mieszka w
    Łódź
    Auto
    AR GT JTD DIS
    Postów
    52

    Domyślnie

    Premek a czy to możliwe, że w zestawie sprzęgła za ok. 850 zł (tyle chyba wtedy zapłaciłem) nie było w nim docisku? To jest dodatkowy element?

    - - - Updated - - -

    I proszę napisz coś więcej o układzie pompa/wysprzęgik.

  3. #13
    Użytkownik Rowerzysta Avatar kezsats
    Dołączył
    03 2011
    Mieszka w
    Śląsk
    Auto
    AR GT 3,2 V6 Q2
    Postów
    281

    Domyślnie

    Kompletne sprzęgło to tarcza, docisk, łożysko oporowe. Można sprawdzić dokładnie tylko po zdemontowaniu skrzyni biegów.

  4. #14
    Użytkownik Romeo Avatar premek
    Dołączył
    06 2010
    Mieszka w
    Tarnowskie Góry
    Auto
    164 2.0 TB '93/ Spider (916) 2.0 TS '01
    Postów
    1,600

    Domyślnie

    Cytat Napisał matusca Zobacz post
    Premek a czy to możliwe, że w zestawie sprzęgła za ok. 850 zł (tyle chyba wtedy zapłaciłem) nie było w nim docisku? To jest dodatkowy element?

    - - - Updated - - -

    I proszę napisz coś więcej o układzie pompa/wysprzęgik.
    KOmpletne sprzęgło jest kompletne, czyli ma wszystkie 3 wylistowane przez kolegę wyżej elementy. Docisk z pewnością się w nim znalazł. Inna rzecz, że bywają mechanicy i mechanicy (mnie np. jeden montował stare części w miejsce dostarczonych nowych i lał do silnika jakąś zupę zamiast dowiezionego Valvo), więc kto wie co masz faktycznie założone

    Układ, o który pytasz to czysta hydraulika. Pompa przy pedale, wysprzęglik przy skrzyni i pomiędzy nimi przewody z płynem (tym samym, który obsługuje hamulce). Zużyte uszczelnienia w tłoczyskach wysprzęglika lub pompy powodują wadliwą pracę wysprzęglania, więc warto zajrzeć. Układ może tez być zapowietrzony, choć jeśli tak się stało w trakcie użytkowania (nie bezpośrednio po naprawie u mechanika) to winę za zapowietrzenie może ponosić któryś z wyżej wymienionych elementów.
    166 2.4 JTD '00 - była
    164 2.0 V6 TB '91 - była
    156 1.9 JTDm '04 - już nie
    156 1.8 TS '00 - juz nie ma
    164 2.0 V6 TB '93 - jest
    Spider 2.0 TS '01 - w dobrych rękach
    MIlano Verde 3.0 '87 - Ha!
    Do tego Golf 7, 2xRenault 16, Pontiac Executive, Fiat 127 Sport, 2xMaserati Biturbo, 2xGeo Storm, Mini Classic 35, Datsun Violet, Fiat 124 Spider...

  5. #15
    Użytkownik Alfa i Omega Avatar adi.ldz
    Dołączył
    09 2012
    Mieszka w
    Łódź
    Auto
    Alfa Romeo 156 Sportwagon 1.9 JTD 110KM 2000r.
    Postów
    417

    Domyślnie

    No to panowie, mam takie same objawy. W miare "nagrzewania" sie auta sprzęgło chodzi wyraźnie coraz ciężej. Jak odstoi swoje to znowu mięciutkie.
    Kompletne sprzęgło, dwumase i wysprzęglik wymieniałem z dwa miesiące temu ale praktycznie od samej wymiany tak się zachowuje. :/

  6. #16
    Użytkownik Świeżak Avatar Brt
    Dołączył
    01 2010
    Mieszka w
    RIO
    Auto
    Stelvio 2.0 280 - były:159 SW 1.9 16V JTDm Q i 156 SW 1.9 16V
    Postów
    233

    Domyślnie

    a czasem nie zaciera się łapa sprzęgła w tulejach ?? Tez mi stosunkowo cieżko chodzi sprzęgło (w porównaniu do innych aut) ... wymieniłem wysprzęglik i nic to nie zmieniło ... a lekkie skrzypienie przy wciskaniu pedału wyraźnie spod maski się wydobywa. NIby mechanik przy wymianie sprzęgła dawno temu sprawdzał tuleje i były ok ... ale coś mu nie wierzę. W innym aucie włąśnie zatarta tuleja na wałku łapy sprzęgła powodowała ciężką pracę całego ukłądu. Może i u nas tak samo jest ?? Ktos ma jakieś doświadczenia w tym temacie ??
    Pozdrawiam - Brt

  7. #17
    Użytkownik Rowerzysta Avatar aquarius6
    Dołączył
    06 2012
    Mieszka w
    WLKP
    Auto
    156 SW 1.9 m-jet Nero Metalico
    Postów
    64

    Domyślnie

    A u mnie jest dokładnie odwrotnie - im zimniej na dworze i im auto mniej rozgrzane tym pedał sprzęgła ciężej chodzi i jest wyraźnie krótszy jego skok. Po przejechaniu ok 20 km zaczyna pracować troche lżej... wymieniłem niedawno wysprzęglik na trw ale nic to nie zmieniło może winna jest ta pompa?

  8. #18
    Użytkownik Znawca Avatar r-sokol
    Dołączył
    08 2006
    Mieszka w
    Puławy (Jaroszyn), woj. Lubelskie
    Auto
    AR 156 2.0TS '98 ecu: M1.5.5 żona, AR 33 1,7 16v P4 stoi i czeka na..., AR 156 2,5 V6 '02 ecu ME 3.
    Postów
    1,006

    Domyślnie

    Być może zaciera się oś dźwigni sprzęgła (ta co wchodzi do skrzyni) na tulei - na początek parę razy wd40 i niech ktoś rusza wciska sprzegło, potem smar silikonowy w sprayu. Przynajmniej u mnie w v6 tak było.
    Sprzedam skrzynię do crosswagona, 750 do uzg r-sokol@wp.pl

  9. #19
    Użytkownik Maniak resoraków Avatar rychuslu89
    Dołączył
    02 2012
    Mieszka w
    Poznań, Poland
    Auto
    alfa romeo 166 t.s.
    Postów
    862

    Domyślnie

    nie straszcie nikogo tutaj wymianą dwumasu , czy tam sprzęgła , bo jakbym u was serwisował Alfę to faktycznie bym nie zarobił na jej części .
    Gdzieś chyba założyłem kiedyś temacik na temat mojego sprzęgła (albo się posłużyłem innym tematem) mniejsza o to .
    "Znafffcy" i inni kaskaderzy mówili mi o wymianie dwumasu i sprzęgła
    Niestety historia mojej Alfy jest tak mi znana że wystarczyło wymienić płyn hamulcowy , wypompować ile się dało starego i wlać świeży ,także jeżeli ma ktoś problemy z wysprzeglaniem , twardym pedałem itp. polecam kupić płyn hamulcowy i wypompować stary z wysprzęglika .

Podobne wątki

  1. Po wymianie sprzęgła pedał twardy V6
    Utworzone przez karol k w dziale 166
    Odpowiedzi: 2
    Ostatni post / autor: 08-07-2014, 09:44
  2. Twardy pedał sprzęgła i hamulca, Pomocy !
    Utworzone przez Adi18m w dziale 156
    Odpowiedzi: 4
    Ostatni post / autor: 04-07-2014, 19:23
  3. Twardy pedał sprzęgła po wymianie kompletu???
    Utworzone przez Revol84 w dziale 156
    Odpowiedzi: 4
    Ostatni post / autor: 14-04-2014, 22:31
  4. twardy pedał sprzęgła
    Utworzone przez Marcell69 w dziale 156
    Odpowiedzi: 12
    Ostatni post / autor: 05-01-2012, 01:34
  5. Brak 1 i 2 biegu. Twardy pedał sprzęgła V6
    Utworzone przez Mariano898 w dziale 166
    Odpowiedzi: 5
    Ostatni post / autor: 11-12-2010, 16:07

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory