Strona 6 z 18 PierwszyPierwszy 12345678910111213141516 ... OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 51 do 60 z 173

Temat: 2.5 v6 nierówna praca na wolnych obrotach

  1. #51
    Użytkownik Fachowiec Avatar QBA
    Dołączył
    03 2007
    Mieszka w
    Częstochowa
    Auto
    ALFA 166 SWAP 3.0+Q2 / ALFA 166 2.4 20v FL 180 HP/Jumper 2.8 JTD /Fiat Regata/Alfa 147 JTD 8v
    Postów
    2,633

    Domyślnie

    W 166 nigdy nie montowano silnika cf1 i nie bylo nigdy przepustnic na linke w v6 tylko w twin sparku cf2 mozna bylo to spotkac na pokladzie 166.
    cf2 od 1998 do pazdziernika 2000
    cf3 od pazdziernika 2000 az do konca produkcji.

    W 166 miales silnik TB cf2, te jednostki cf3 sie nie doczekaly.
    http://www.flar-ital.pl/ - CZĘŚCI ZAMIENNE- SERWIS: Lancia, Fiat, Alfa Romeo
    USŁUGI AUTOLAWETĄ- POMOC DROGOWA

  2. #52
    Super Moderator Quadrifoglio Verde Avatar marek230482
    Dołączył
    05 2009
    Mieszka w
    Strzelin
    Auto
    166 3.0V6, gtv 2,0TS, brera V6
    Postów
    12,639

    Domyślnie

    A ja myślałem że cf1 było w 166. To teraz wszystko się zgadza i jest jasne.

  3. #53
    Użytkownik Fachowiec Avatar QBA
    Dołączył
    03 2007
    Mieszka w
    Częstochowa
    Auto
    ALFA 166 SWAP 3.0+Q2 / ALFA 166 2.4 20v FL 180 HP/Jumper 2.8 JTD /Fiat Regata/Alfa 147 JTD 8v
    Postów
    2,633

    Domyślnie

    Cytat Napisał marek230482 Zobacz post
    A ja myślałem że cf1 było w 166. To teraz wszystko się zgadza i jest jasne.
    2.0 TB cf1 mialy gtv i 164
    http://www.flar-ital.pl/ - CZĘŚCI ZAMIENNE- SERWIS: Lancia, Fiat, Alfa Romeo
    USŁUGI AUTOLAWETĄ- POMOC DROGOWA

  4. #54
    Użytkownik Romeo Avatar dawidmk7
    Dołączył
    01 2013
    Mieszka w
    Łaziska Górne
    Auto
    166 2.5 V6 Distinctive 00r.
    Postów
    567

    Domyślnie

    Czy przez przesunięty rozrząd może podawać za mało paliwa?

  5. #55
    Użytkownik Maniak resoraków Avatar bussoholik
    Dołączył
    01 2014
    Mieszka w
    Białystok
    Auto
    AR 166 2.5 v6 00r CF2 GRIGIO CHIARO.
    Postów
    457

    Domyślnie

    Wczoraj rozebrałem cały układ dolotowy: filtr, przepływomierz, przewód łączący przepływomierz z przepustnicą, przepustnicę, kolektor zbiorczy, kolektory ssące. wszystkie uszczelki były reanimowane na silikon przez poprzedniego właściciela. Uszczelka za przepustnicą była przerwana. Całość wyczyściłem benzyną ekstrakcyjną i wymieniłem wszystkie uszczelki na dorobione własnoręcznie z specjalnego materiału i spasowane na smar grafitowy. Dodatkowo skontrolowałem i uszczelniłem przewody odmy. Praca silnika poprawiła się ponieważ wibracje zostały zminimalizowane, aczkolwiek nadal występują. Do wymiany została jeszcze płaska uszczelka pod kolektorem ssącym (ta położona najniżej) ponieważ przez kanały ssące widzę wystający silikon. Obroty na biegu jałowym wzrosły z 700-750 rpm na 960 rpm, zauważyłem też że przepustnica podtrzymuje obroty przy puszczeniu gazu na 1500 rpm przez kilka sek. i dopiero potem obniża je do 960 rpm, czy to jest normalna praca w tych silnikach ? Odnoszę wrażenie, że kultura pracy została poprawiona, ale silnik wciąż nie ma pełnych osiągów, co dalej ?

  6. #56
    Użytkownik Romeo Avatar dawidmk7
    Dołączył
    01 2013
    Mieszka w
    Łaziska Górne
    Auto
    166 2.5 V6 Distinctive 00r.
    Postów
    567

    Domyślnie

    Jak masz możliwość to podepnij inną (dobrą) przepływkę, ma naprawdę wielkie znaczenie. Wiem z doświadczenia a świezo przerabiałem ten temat.

    - - - Updated - - -

    aha i nie sugeruj sie tylko kompem bo wcale nie musi pokazać, że coś jest nie tak.

  7. #57
    Użytkownik Maniak resoraków Avatar bussoholik
    Dołączył
    01 2014
    Mieszka w
    Białystok
    Auto
    AR 166 2.5 v6 00r CF2 GRIGIO CHIARO.
    Postów
    457

    Domyślnie

    Przepływka jest wyczyszczona, adaptacja parametrów przeprowadzona. Po przeprowadzeniu adaptacji
    -odłączenie aku. na 10 min,
    -podłączenie,
    -zapłon na 60 sek,
    -wyłączenie na 60 sek,
    -nagrzanie do 90 st,

    objawy są dokładnie takie same jak wcześniej. Wolne obroty - 740, nie falują, ale samochodem buja. Brzmienie silnika wskazuje na konieczność wymiany uszczelek kolektora wydechowego lub łatania samego kolektora. Alternator do sprawdzenia, bo zaraz po odpaleniu auta pali mi się kontrolka ładowania i bez dodania gazu będzie paliła się przez cały czas. Przy ostatnich mrozach auto odpala bez problemu ale przez pierwszych 30 sek odzywa się jakieś urządzenie zasilane paskiem wieloklinowym i słyszę głośny jęk, obstawiam alternator. Myślę, że za spadek mocy odpowiada nieszczelny wydech a za nierówną pracę na wolnych obrotach alternator. Spróbuję ogarnąć auto gdy będzie trochę cieplej, bo pomimo dostępu do ogrzewanego garażu praca nie należy do przyjemności.

    Wartości w FES dla przepływki odpowiadają referencyjnym (masa powietrza i napięcie) w całym zakresie obrotów. Sterownik silnika BOSCH ME 2.1 korzysta z tych samych danych do obliczenia dawki paliwa, więc nie wiem dlaczego miał bym zmieniać przepływkę skoro komputer dostaje prawidłowe parametry. Diagnostyka komputerowa nie wykazuje żadnych nieprawidłowości.

  8. #58
    Użytkownik Romeo Avatar dawidmk7
    Dołączył
    01 2013
    Mieszka w
    Łaziska Górne
    Auto
    166 2.5 V6 Distinctive 00r.
    Postów
    567

    Domyślnie

    Cytat Napisał bussoholik Zobacz post
    Alternator do sprawdzenia, bo zaraz po odpaleniu auta pali mi się kontrolka ładowania i bez dodania gazu będzie paliła się przez cały czas
    mam tak samo od czasu regeneracji alternatora. Daj znać jak znajdziesz przyczynę.

    - - - Updated - - -

    Cytat Napisał bussoholik Zobacz post
    Myślę, że za spadek mocy odpowiada nieszczelny wydech a za nierówną pracę na wolnych obrotach alternator
    spadek mocy napewno nie przez nieszczelny wydech. Ewentualnie jak masz cf3 to możnaby się zastanowić ale jak pisałeś, że masz sterownik ME2.1 to masz CF2 więc nie ma opcji, żeby wydech był winny. Mówię Ci z przepływką to nie prosta sprawa. Wskazania mogą być dobre jak u mnie a auto nie miało mocy . Jak masz możliwość to sprawdź, przecież to 5 min roboty.

    Alternator i nierówna praca na wolnych?

    - - - Updated - - -

    Cytat Napisał bussoholik Zobacz post
    Przy ostatnich mrozach auto odpala bez problemu ale przez pierwszych 30 sek odzywa się jakieś urządzenie zasilane paskiem wieloklinowym i słyszę głośny jęk
    Pompa wspomagania? To najczęstsza przyczyna. alternator jak tłucze to cały czas i raczej nie jest to wyjący dźwięk tylko łuczenie łożyska. Nic więcej w nim nie ma żeby coś miało wyć.

  9. #59
    Użytkownik Romeo Avatar yoozef
    Dołączył
    04 2009
    Mieszka w
    Warszawa / Płock
    Auto
    była: Alfa Romeo 166 v6 3.0 Super '98
    Postów
    1,098

    Domyślnie

    Wycie to na 99% pompa wspomagania. Typowy problem na zimnym silniku w zimie, ale wg. mnie nie ma sensu się za to brać.

    A stan wydechu bardzo wpływa na pracę silnika. Tak że radzę najpierw połatać .
    moja była Bella...

  10. #60
    Użytkownik Romeo Avatar -BamBosZek-
    Dołączył
    08 2009
    Mieszka w
    Bielsko-Biała
    Auto
    156 3.0 24v
    Postów
    2,281

    Domyślnie

    Cytat Napisał dawidmk7 Zobacz post
    spadek mocy napewno nie przez nieszczelny wydech.
    Czyli jak masz dziure przed sonda to nie bedzie mialo wplywu na osiagi? Ciekawa teoria.
    Genetics makes the champions, want to compare?!

Podobne wątki

  1. Nierówna praca silnika na wolych obrotach V6
    Utworzone przez MISZEL w dziale 166
    Odpowiedzi: 61
    Ostatni post / autor: 25-07-2016, 18:43
  2. [146] nierówna praca na wolnych obr. i delikatne dzwonienie przy dodawaniu gazu
    Utworzone przez marcink70 w dziale 145/146/155
    Odpowiedzi: 12
    Ostatni post / autor: 20-02-2014, 22:29
  3. Odpowiedzi: 13
    Ostatni post / autor: 20-01-2013, 22:42
  4. Nierówna praca silnika na wolnych obrotach.
    Utworzone przez Radu w dziale 156
    Odpowiedzi: 7
    Ostatni post / autor: 16-03-2012, 22:06
  5. [146] nierówna praca i drgania na wolnych(lpg)
    Utworzone przez Binda w dziale LPG Zone
    Odpowiedzi: 8
    Ostatni post / autor: 27-04-2009, 18:58

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory