Pokaż wyniki od 1 do 7 z 7

Temat: Problemy z turbo

  1. #1
    Użytkownik Embrion
    Dołączył
    06 2012
    Auto
    alfa romeo 156 sportwagon jtd 1,9 140km
    Postów
    5

    Domyślnie Problemy z turbo

    Witam.
    Problem dotyczy alfy romeo 156 1.9 jtd 16v w tamtym roku było regenerowane turbo..i po 11 miesiącach znów padło..luzy na wirniku i głośno chodzi..turbo oczywiscie jest na gwarancji jeszcze a nie chcą jej uznac i mowia że stało sie tak dlatego że jest podawane mało oleju do turbo i dlatego tak sie stało..co tym sadzic? jest tak? czy chca sie wymigac?

  2. #2
    Sponsor Romeo Avatar arekgr
    Dołączył
    05 2012
    Mieszka w
    Krosno
    Auto
    AR 156 2.4JTD 2004r
    Postów
    546

    Domyślnie

    Chyba chcą się wymigać. Zależy jaka ta gwarancja i jak napisana. A jak zdiagnozowali przyczynę poprzedniej awarii?
    Części do AR i nie tylko. Na stronie tylko część asortymentu.
    Rozrządy, hamulce, zawieszenie.
    Zaktualizowane ceny i poszerzony asortyment:
    www.a-moto.pl

  3. #3
    Użytkownik Romeo Avatar lukash
    Dołączył
    06 2010
    Mieszka w
    Radomsko
    Auto
    AR 159 1.9 JTDm 16v 2006/AR 156 FL 1.9 JTD 8v 2003
    Postów
    499

    Domyślnie

    Z tymi gwarancjami jeśli chodzi o turbo to jest zazwyczaj tak że łatwo się im wymigać i raczej z tego korzystają. W tym wypadku wydaje mi się że mogą chcieć się wymigać, ponieważ gdyby były problemy z ciśnieniem to turbo padło by wcześniej.



    Jest:
    - Alfa Romeo 159 1.9 JTD 150 KM 2006 r

    Była:
    - Alfa Romeo 156 1.9 JTD 115 KM 2003 r
    - Alfa Romeo 156 1.9 JTD 115 KM 2001 r

  4. #4
    Użytkownik Embrion
    Dołączył
    06 2012
    Auto
    alfa romeo 156 sportwagon jtd 1,9 140km
    Postów
    5

    Domyślnie

    jeszcze dodam iż z jakies 2 tygodnie temu była wymieniana chłodnica olej..była to używka..może w niej cos było jakis paproch..? dzwoniłem zapytac jeszcze raz i mowil ze cos musialo wpasc bo byly rysy i troche przytkało dopływ oleju do turbo..sam nie wiem co o tym sadzic..

    - - - Updated - - -

    poprzednia przyczyna był taka ze puszczało turbo duzo oleju i zapiekalo zmienna geometrie..ogolnie silnik bral tez olej ale ta usterka była tez usunieta szybko..i nie ubywa oleju

    - - - Updated - - -

    jeszcze dodam iż z jakies 2 tygodnie temu była wymieniana chłodnica olej..była to używka..może w niej cos było jakis paproch..? dzwoniłem zapytac jeszcze raz i mowil ze cos musialo wpasc bo byly rysy i troche przytkało dopływ oleju do turbo..sam nie wiem co o tym sadzic..

    poprzednia przyczyna był taka ze puszczało turbo duzo oleju i zapiekalo zmienna geometrie..ogolnie silnik bral tez olej ale ta usterka była tez usunieta szybko..i nie ubywa oleju




  5. #5
    Użytkownik Romeo Avatar bonzaj
    Dołączył
    03 2011
    Mieszka w
    Kraków
    Auto
    alfa romeo 156 sw 105 KM 2000
    Postów
    1,991

    Domyślnie

    kanały doprowadzając eolej do turbo wyczyściłeś?

  6. #6
    Użytkownik Świeżak
    Dołączył
    01 2014
    Mieszka w
    Hameenlinna Finlandia
    Auto
    Alfa 156 2,4 jtd 136KM 99r >Alfa Romeo 159 1,9 JTDm 150 KM 2006r.
    Postów
    85

    Domyślnie

    Przeczytaj sobie warunki gwarancji. Często jest podane co trzeba zrobić, przed założeniem zregenerowanego/nowego turbo. Ja miałem coś takiego gdy kupiłem nowa turbinę . Było tam opisane , że trzeba najpierw usunąć poprzednia usterkę ponadto turbina musiała być założona w specjalistycznym serwisie. Po drugie z tego co czytałem na forum to ludzie odradzają regeneracji turbiny, ponieważ producent nie dostarcza zestawów naprawczych( jeżeli sie mylę to niech mnie ktoś poprawi). Koszt regeneracji turbiny w skrajnych przypadkach to jakies 1200 zł, a więc 40 % nowej turbiny( tak było w moim przypadku).

  7. #7
    Użytkownik Pirat drogowy
    Dołączył
    10 2013
    Auto
    156 1.9 jtd 16v 150 km sportwagon
    Postów
    275

    Domyślnie

    tak jak napisałeś raffan producent (garrett) zakończył dostarczanie części zamiennych do regenerowania turbin gdyż uznał to za mało skuteczne rozwiązanie. Regenerowane turbo to jak los na loterii, sami widzicie że jest sporo kruczków do usunięcia aby wszystko działało... ale wiadomo jakie są koszty nowego turbo...

Podobne wątki

  1. [159] Problemy z turbo
    Utworzone przez whoocash1984 w dziale 159/Brera/Brera Spider
    Odpowiedzi: 71
    Ostatni post / autor: 27-11-2017, 14:13
  2. [159] Dziwne problemy z turbo. Czy to koniec sprężarki?
    Utworzone przez Diwad w dziale 159/Brera/Brera Spider
    Odpowiedzi: 8
    Ostatni post / autor: 25-02-2015, 22:22
  3. Dwa problemy 2.0 V6 TB. Temperatura płynu i turbo
    Utworzone przez 8rafal4 w dziale 166
    Odpowiedzi: 1
    Ostatni post / autor: 03-10-2012, 13:06
  4. Bi-turbo :) Czyli problem z turbo w 2.4 JTD
    Utworzone przez djkubas w dziale 156
    Odpowiedzi: 7
    Ostatni post / autor: 26-08-2012, 20:02
  5. Swap z 2.0 V6 turbo na 2.5 V6 turbo
    Utworzone przez Fred w dziale Forum ogólne o Alfa Romeo
    Odpowiedzi: 13
    Ostatni post / autor: 01-03-2011, 17:10

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory