zgadza się. Czyli posiadają tzw popularnie mówiąc ESPi całe szczęście bo żona jeździ alfiką
![]()
zgadza się. Czyli posiadają tzw popularnie mówiąc ESPi całe szczęście bo żona jeździ alfiką
![]()
Przeczytałem bardzo uważnie, jednak fakt że jestem inżynierem obliguje mnie do bazowania na opracowaniach technicznych, nie handlowych.
Uściślając tak, żeby nie było wątpliwości: TCS wykazuje aktywność w przypadku wystąpienia różnic w prędkościach obrotowych kół przednich w sytuacji zerwania ich przyczepności. Jeżeli po zerwaniu przyczepności koła obracają się z tą samą prędkością, TCS nie interweniuje.
Ostatnio edytowane przez żuwik ; 07-02-2014 o 13:30
Grzesiek - żuwik
What happens if you give an Italian a pencil and paper...
Kontrola trakcji została zmodyfikowana razem z wersją cf3 ma zupełnie inne działanie. Sprawdzaliśmy ze znajomym działanie tych systemów w CF2 2001r i w moim CF3 2002, samochody różnią się tylko silnikiem ale systemy mamy te same. I CF2 na śniegu bez ręcznego da się obrocić, a w wersji CF3 nawet podcinając ręcznym jest ciężko stracić nad samochodem kontrolę. Nie wiem jak w CF2 ale w CF3 system ten działa powyżej 40km/h. Ostatnio przy 80km/h czułem jego działanie.
To ja jeszcze dorzucę info, że ESP w wersji CF3 jest połączone z ASR i korzysta z czujników ABS (w sumie logiczne). U mnie co jakiś czas załapuje błąd (po zadziałaniu). Zapala się wtedy kontrolka od ESP (ta, co podał Marek) + kontrolka od ABS + ASR. W efekcie ASR i ABS nie działa do momentu wyłączenia silnika. Odpalenie na nowo aktywuje systemy i wszystko śmiga. Nigdy nie miałem problemów z ABS czy z ASR, więc zakładam, że ESP szwankuje, a łapiąc błąd wyłącza pozostałe systemy.
Wykryte na śniegu
Ogarnę (sczytam błąd) jak uda mi się wywołać błąd z laptopem i kablem przy sobie.
166 2.5V6 CF2 Sportronic była | 166 3.0V6 CF3 Sportronic @ 241KM / 291Nm jest
Moja 166 Grigio Chiaro: http://www.forum.alfaholicy.org/nasz...ml#post1222435
Więcej Alfy: https://www.youtube.com/channel/UCA7...kh5YZ4Hy4vTsew
Szybkie daily: https://www.forum.alfaholicy.org/prz..._s5_tomaz.html
Tomaz. Ja już Ci mogę podać jaki masz błądNie pamiętam numeru ale jest to źle skalibrowany czujnik kąta skrętu. Albo w ASO na examinerze albo przez KTS możesz przeprowadzić kalibrację. Nie wiem jak z Fes'em, bądź co bądź robi się to na wyłączonym silniku i trzeba kręcić po 10" kołami na prawo i lewo i zatrzymać później w pozycji na wprost jazdy. Więc powinno się to robić na użądzeniu do ustawianiu zbieżności Bo nie możesz patrzeć na kierownicę ale na tor jazdy samochodu.
Heh, dzięki! Rozumiem, że na to nie mają wpływu opony? Mam wszystkie 4 takie same, ale chodzi mi o to, że teraz pomykam na 16", a latem na 17". I rozumiem, że kalibrację mogę zrobić na jakichkolwiek?
- - - Updated - - -
Heh, dzięki! Rozumiem, że na to nie mają wpływu opony? Mam wszystkie 4 takie same, ale chodzi mi o to, że teraz pomykam na 16", a latem na 17". I rozumiem, że kalibrację mogę zrobić na jakichkolwiek?
166 2.5V6 CF2 Sportronic była | 166 3.0V6 CF3 Sportronic @ 241KM / 291Nm jest
Moja 166 Grigio Chiaro: http://www.forum.alfaholicy.org/nasz...ml#post1222435
Więcej Alfy: https://www.youtube.com/channel/UCA7...kh5YZ4Hy4vTsew
Szybkie daily: https://www.forum.alfaholicy.org/prz..._s5_tomaz.html
Nie ma żadnego wpływu. Jeżeli byś miał drastycznie różne koła to coś mogło by się nie zgadzać. Z przodu większe a z tyłu mniejsze. albo po lewej 16" z profilem 40. a po prawej 18" z profilem 45 to wtedy domniemam że komputer by wariował. Bo czujnik kąta skrętu by pokazywał że samochód jedzie na wprost, Nie wiem czy jest w naszych autach czujnik przyspieszenia bocznego, ale wydaje mi się że musi takowy być w systemach tego typu. Ja kiedyś probowałem kalibracji normalnie na posadzce i tylko spieprzyłem sprawę bo ustawiałem według prostej kierownicy. a było przekłamanie około 2". I na jedym skrzyżowaniu przy kombinacji zakrętów 90" w prawo i 20" w lewo zawsze wywalało błąd ten co tobie. Zapewne coś komputerowi nie pasowało zgrywając czujniki obrotowe kół + Czujnik wychylenia kąta kierownicy + czujnik przyspieszenia bocznego. Dopiero jak zrobiłem kalibrację na urządzeniu do geometrii biorąc za współczynnik 0" kąt kół a nie kierownicy wszystko wróciło do normy i żadnych błędów nie wywala. A nawet system zrobił się na tyle skuteczny że nie idzie obrócić samochodu na śniegu podcinając ręcznym. Poprostu samochód przyblokuje sobie na chwilę przednie koło i samochód wraca na swój tor jazdy![]()
asr i czujnik kata skretu wywala tez jak sa spadki napiecia ladowania, przynajmniej u mnie tak bylo.
Grzesiu a jak robiles ta kalibracje z ciekawosci, maksymalnie w lewo , maksymalnie w prawo i na srodek? i tylko tyle?
Ja to robiłem za pomocą KTS. Wybierasz tam opcję adaptacji czujnika kąta skrętu i tam program ci mówi żeby ustawić koła na wprost "koła nie kierownicę" klikasz dalej i każe ci skręcić o 10". tam on czyta wartość z czujnika kąta kierownicy i na ekranie pokazuje ci ile "skręciłeś, zatrzymuejsz się przy 10" na chwile i wtedy przeskakuje żeby wrócić kołami na wprost, i następnie w 2gą stronę. Wracasz na końcu do pozycji 0 i kończy sie kalibracja.