Strona 91 z 158 PierwszyPierwszy ... 4181828384858687888990919293949596979899100101141 ... OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 901 do 910 z 1578

Temat: JTS - badania testowe dla ustalenia parametrów - prośba o wzięcie udziału w testach.

  1. #901
    Użytkownik Znawca
    Dołączył
    06 2008
    Mieszka w
    Łódź
    Auto
    AR GT JTS 2004
    Postów
    1,607

    Domyślnie

    Za dużo nowego w sprawie GT, nie dowiemy się już pewnie. Chociaż mam nadzieję nadal, że uda się jakoś ustalić jeszcze parę rzeczy.

    Balans cylindrów jest z GT. Na razie zostawiłam 156 w spokoju. Ażeby wykonać w 156, to nie wiem zresztą jak wyjdzie, bo w tym już był kłopot. Starszy jest, ale może okablowanie ma w lepszym stanie. Zobaczymy.

    Testy robione pod pełnym, możliwym obciążeniem dla jałowego, włączone światła, halogeny, podgrzewanie szyb, foteli, na full. Jedyny trop to była konieczność włączenia świateł do testu. Najgorszy test jak na razie, który wykonywałam.

    Bez tego program wyrzucał error , bo oscyloskop jak powstawały „szpilki” – zakłócenia, to pisał, że wartości poza zakresem tablicy.

    Nie mam możliwości podłączyć pod alternator, musi być tak. I tylko jeden przewód jest nowy – główny masowy.

    Jak obciążyć 156, to nie wiem w tych temperaturach, ale zobaczę. Poza tym TS zakłóca zapłonem. Ale jest inny obraz CSS, to dla porównania.
    - warto, by sprawdzić w nowym samochodzie. Gdyby bubu zechciał zmarznąć, byłoby to możliwe. Szkoda, że nie chce.

    Wychodzi w sumie jak w CSS w pewnym sensie, jak zobaczyć udział cylindrów. Jak badać same sygnały – nie wiem. Tylko, że zaskoczyło mnie jednak rozłożenie wypadniętych zapłonów. A może raczej misfire/efficiency.

    Zastanawiam się, czy można zrobić balans cylindrów na rpm? Wtedy są najgorsze rozjazdy na bankach. A także, czy w jakiś sposób tryb awaryjny wpływa na wyniki? W CSS – na rpm jest dyskoteka.

    Jak długo powinien trwać test balansu cylindrów? Tyle, co w OBD na jałowym – 3 minuty?

    W badaniu kompresji pośredniej, pytałam o świece, dodatkowo, bo długo trwało nim paliwo dopalił. Kilka razy odpalałam i wyłączałam. Poza tym mam wrażenie, że tam, tak jakby kręciła z próbą zapalenia. Samozapłon? Tylko, że chyba rpm tego nie potwierdzają? Stąd 3 próby tylko i się poddałam. Jak robiłam test na Dp nie było tego efektu.

    Może podłączę autoscope pod cewkę z 1 cylidra i CKP w czasie powtórzenia testów, aby zobaczyć od którego zaczyna naliczać. Tylko, czy w balansie to będzie wiadomo? Bo silnik ma być uruchomiony przed załączeniem testu.

    Pojedyncze są, bo w „klatkach zapisuje” i nie wiem jak zobaczyć to co chcę. Test np.: na MAF, czy inne czujniki to chyba trzeba tak zrobić, aby na jednej „klatce” pokazał cały przebieg, czyli zmienić nastawy jakoś. Bo zmniejszyć w osi X nie można. Nie wiem też jak zmienić częstotliwość?

    Czy trzeba wydłużyć czas badania w teście aku? Było ustawione na 10s.

    ECU aktywuje regulator ciśnienia paliwa sygnałem kwadratowym, może zakodowanym, nie wiem. Chyba, że prąd tam trzeba zbadać? Idą do niego dwa przewody tylko. Kilka testów poniżej wraz czujnikiem ciśnienia paliwa. Czujnik ciśnienia oleju idzie w skrętce, bez demontażu górnej części łączówki nie można go i tak zbadać.

    Udało mi się także zbadać MAF w GT igłami pomiarowymi. Łączówki są rozbieralne, tak, że odsłaniają się piny i przewody. Nie podoba mi się faza opadania rpm… Co myślicie? Taki test na szybko. IAT muszę chyba powtórzyć. Mimo, że temp. oleju była 85 st, a silnika na 90st – w GT pokazuje niższe napięcie niż w 156TS.

    W lambdach które badałam, są źle opisane piny – w kolejności poziomej, a nie na przemian góra/dół. Dzisiaj podłączyłam CDROM na USB i zobaczyłam. 3 pin idzie do skrzynki bezpieczników w komorze silnika, pozostałe do ECU. Czytałam o szerokopasmowych 5-pinowych, tam jest wspólna masa dla sygnału i sygnału odniesienia. Czy tu każdy ma oddzielną masę? To co uzyskałam ostatnio, to też dziwnie wyglądało. Ale na rpm pracują różnie. Pomyślę jak je zbadać i jak ogarnąć te piny. Chciałam prądy zobaczyć na sygnałowych. Niby picoscope ma zakres +-500mA, ale prądy sygnałowe lambda mają +-2,5mA. Nic, wpierw muszę mieć sprawną sondę CA60.


    GTJTS_Test_aku_picoscope.zip
    GTJTS_Reg_cisn_paliwa_cz_cisn_paliwa_1.zip
    Załącznik 119551
    GTJTS_MAF.zip
    Ostatnio edytowane przez Majka ; 31-01-2014 o 11:28

  2. #902
    Użytkownik Znawca
    Dołączył
    06 2008
    Mieszka w
    Łódź
    Auto
    AR GT JTS 2004
    Postów
    1,607

    Domyślnie

    Regulator ciśnienia paliwa - sygnał kwadratowy, może raczej zwrotny do ECU?

    156 TS – balans cylindrów i test aku/ picoscope.
    - analogicznie bez pełnego obciążenie dla biegu jałowego test kończył się błędem programu,
    - jednak po obciążeniu – światła, długie, wycieraczki, podgrzewanie tylnej szyby test balansu cylindrów w 156 można prowadzić godzinami. W GT to jest niemożliwe. Szybki, bezproblemowy test… Ale też kultura pracy jałowego między GT, a 156 – to niebo, a ziemia…
    - w czasie rzeczywistym program pokazuje rpm, po zapisaniu i odtworzeniu już nie. Aby poprawnie wyświetlił plik należy powtórnie załadować balance test lub ponownie uruchomić program.
    - test na rpm nie jest możliwy i == error.

    - test aku przez 10 i 30s – MAR-RUN i MAR-RUN-OFF.

    Może korelować misfire z prądem na cewkę?

    156TS_balans_cylindrów_test_aku.zip

    --------------------------

    Jak mam szukać w sieci, które piny z 16 na OBDII break box będą odpowiadały jakim sygnałom?

    --------------------------

    Sonda CA60 na wtyki bananowe działa. Szkoda, że nie zrozumiałam euroscana. w tej Pico z wtykiem coś jest nie tak, bo tak bym miała dwie sondy i mogłabym na dwóch kanałach oglądać sygnały prądowe. Nie umiem naprawić wtyku. Będę ją najwyżej reklamować. Na autoscope na kanałach 1 i 4 jest jak było – nie daje sygnału, ta także.

    Zarejestrowałam na razie picoscopem tylko 2 oscylogramy z 2 i 4 kanałów. Oscyloskop to Pico PC 4423.
    - miałam problem z wygładzeniem wykresu ciśnienia paliwa . Na razie nie mam na to pomysłu, bo musi ukazywać zmiany, a lepiej gdyby był jednocześnie wygładzony. I skala musi być różna dla testu z jałowego i przyspieszania, chyba. Aby było widać zmiany.
    - chcę zobaczyć FFT dla układu paliwowego – wtrysk + ciśnienie paliwa. Ale na razie nie wiem jak się za to zabrać.

    Muszę zapytać:
    - Jak podłączyć oscyloskop do breakout-boxa? Bo boję się, że spalę sterownik i bez instrukcji od Was po prostu się nie podłączę . Wg instrukcji picoscope potrzebna jest specjalna sonda. Nie mam czegoś takiego. Czy mogę się połączyć przewodem pomiarowym?
    - test balansu cylindrów, wg instrukcji powinny być takie opcje:

    Kliknij obrazek, aby uzyskać większą wersję

Nazwa:	Pico_test_balansu_opcje.png
Wyświetleń:	147
Rozmiar:	56.8 KB
ID:	119600

    Nie mam pól wyboru w programie w zakładce opcje.


    Oscylogramy z GT + logi txt, z błędami aktualnymi.


    Załącznik 119599
    Ostatnio edytowane przez Majka ; 31-01-2014 o 22:57

  3. #903
    Użytkownik Romeo Avatar euroscan
    Dołączył
    04 2010
    Mieszka w
    Katy Wroclawskie/ Wrocław/ Legnica
    Auto
    147 TS 1.6, bez wariatora
    Postów
    685

    Domyślnie

    program który nie pyta sie o katalog do instalacji jest zawsze u mnie podejrzany.....
    zainstalował wersje 6.7.40 i nie opokazał balansu cylindrów.... słabo reaguje na operacje myszką....
    Załączone obrazy Załączone obrazy Kliknij obrazek, aby uzyskać większą wersję

Nazwa:	Pico-1.jpg
Wyświetleń:	162
Rozmiar:	129.8 KB
ID:	119720  

  4. #904
    Użytkownik Znawca
    Dołączył
    06 2008
    Mieszka w
    Łódź
    Auto
    AR GT JTS 2004
    Postów
    1,607

    Domyślnie

    Mam taką samą wersję i źródło programu. Po instalacji załadował kilka aktualizacji. Oscyloskop przyszedł bez płyty instalacyjnej, miałam wgrać program ze strony.
    Nie instalowałam programu z podłączonym oscyloskopem. Instalowałam wcześniej. Nie wiem, czy to ma znaczenie? Autoscope tego nie wymagał.
    Myszka mi działa poprawnie. Program, myszka źle działa, jeśli na starcie nie wybierze się trybu –demo--. Jeśli nie widzi oscyloskopu to trzeba zgodzić się na demo. Jeśli wczyta się plik bez wyboru wersji demo, np.: z eksploratora win, wtedy nie widać jakie nastawy były użyte.
    Tak sobie działa program, zawiesza się czasem, ale chyba mój laptop nie wyrabia tego.

    1. Test balansu cylindrów – zapisany plik mogę odtworzyć, po wciśnięciu play. Jeśli kliknąć 2x na plik z eksploratora win to otwiera program PicoDiagnostics, ale nie ładuje pliku. Muszę otworzyć plik w w/w programie.
    - to co mi przeszkadza, to niespójność opcji, a także prezentacji wyników w helpie - do tego co widzę w rzeczywistości.
    ---- pierwsze, co wyżej wkleiłam. Ja mam takie okienko, jak niżej.
    Dla mnie to info z helpu oznacza, że mogę wykonać test balansu cylindrów albo biorąc sygnał z aku/alternatora, albo z CKP. Podłączyłam CKP, myśląc, że może sam się przestawi, ale wchodzi w setup do testu z aku. W efekcie raz mam sygnał testowy 100%, a raz go nie mam, bo takie impulsy daje CKP. Skutek – taki, że wywala error. W GT chciałam zrobić balans cyl. z CKP, ponieważ sygnał jest b. niestabilny i nie mogłam więcej cykli pracy silnika zbadać, a i te nie są doskonałe, bo potrafi wyskoczyć na 0 i już udział cyl. ostateczny jest zaburzony. To, co uzyskałam to na razie maks. To ma znaczenie, ponieważ nalicza misfire. Czas rejestracji. Jaki powinien być – nie wiem.
    Kolejna sprawa, to to, że na koniec nie wyświetla zbiorczo – procentowego udziału misfire, na wykresie, ale to można przeliczyć.
    Nie pokazuje też podczas odtwarzania tablicy „sygnały”, ale może robię za długi test.
    W tej sprawie będę dzwonić jutro do Atlantec, aby uściślić, czemu nie mam opcji z helpu. Czy to kwestia tego, że mam wersję bez licencji – nie wiem, czy może wersja programu jest zła. Zapytam.
    Ciężko mi to pokazać, bo to byłoby kilka tysięcy zrzutów, w TSie 7000 cykli pracy silnika, trzeba oglądać całość. Analizować można po zatrzymaniu – jeden cykl chyba.
    Test w GT jest ciężki, bo ona w sumie balans pokazuje, ale nie taki jaki by oczekiwać po remoncie silnika. Poniżej 80% nie spada wydajność, ale jak spadnie do 60%, to ECU wg mnie odłączy cylinder i da stałe p0300. Mi się to nie podoba, tzn.: udział cylindrów:
    - to jest 40-80% na jednym cylindrze, na tym, na którym rejestruje najwięcej misfire. Na pozostałych, do momentu, aż zakłócenie nie „zdołują” wykresu to jest 80-100%.
    - udział cylindrów, jak w CSS, wg mnie.
    - ale przez tą niestabilność sygnału, ciężko uzyskać wynik. Zwłaszcza, jak robię to pierwszy raz. Chyba, że próbować w krótszym czasie?

    2. Test kompresji względnej – nie było opcji zapisz. Dlatego są zrzuty tylko. Jak narastało też nie widziałam, bo robiłam test w samochodzie. W ASO dwie osoby robią takie testy.

    3. Rejestracja sygnałów z kanałów:
    - nie podoba mi się ta rejestracja w „klatkach”. Muszę się przyzwyczaić. Głównie dlatego, że nie zawsze mam sygnał z przewodu i sprawdzam, czy jest. Dlatego przeszłam na igły pomiarowe w tych co mają łączówki. Przy testach OFF-MAR-RUN… to przeszkadza, bo nic nie widać, ale ustawienie co najmniej 1s/div pozwala korzystać z powiększenia w osi X. Każdy kolejny pomiar, to w sumie trzeba czekać, aż zawór dwukomorowy wypuści podciśnienie. Wtedy napięcia są OFF. A to trwa.
    ---- w czasie rejestracji na żywo – powiększanie w osi X przy takiej podstawie czasowej, rozmywa obraz, więc trzeba czekać, nie wiedząc co rejestruje,
    - te pierwsze z opcją wyzwalacza i małą podstawą czasową – jest wygodne do obliczeń, ponieważ sam pik się rejestruje, ale to dla jednego sygnału chyba.
    - nie wiedziałam jak opisać kanały, już wiem, ale nie lubię opisywać,

    Nie miałam czasu za dużo. Dlatego tylko kilka prób z sondą lambda pre-cat, wtryskiwacze, CKP. To na razie próby. Mogłam znowu pomylić pin 1 z 2 w łączówce. Jak siedzi tyle igieł i przewodów, to potem zapomnę.
    - z prądem na lambda sygnałowych, to chyba będzie kiepsko.
    - patrzyłam prąd na regulatorze ciśnienia paliwa, ale oscylacji tam nie było, stały jakiś prąd nie za duży, podobnie na pompie paliwa wysokociśnieniowej == tego nie rejestrowałam na razie, bo się zniechęciłam.

    Przynajmniej wiem, czemu wykres MAF w fazie opadania rpm tak wygląda. Ale czemu ECU musi tak robić? Wtedy też spada wydajność 1cyl w CSS, ale prądy na wtryskach są takie same… Czemu? Obroty schodzą normalnie – płynnie, na obrotościomierzu. Też nie do końca rozumiem „zachowania” ciśnienia paliwa, ale może za mało testów, albo za mało wiedzy…

    Kolejne próby.

    PS. Dlatego chciałam i nadal chcę, żeby któryś z Was wziął picoscope, na testy. Ja – po pierwsze mam skłonność do obserwacji, nie zawsze słusznych. Po drugie – po można powiedzieć sporym czasie testowania odkryłam, że łączówki niemal wszystkie są rozbieralne… więc … a po trzecie zapominam o różnych rzeczach.

    Trzy ostatnie to jeden oscylogram podzielony od OFF do OFF.

    Załącznik 119780
    GTJTS_lambda_wtrysk_cz_paliwa_2.zip
    Załącznik 119782
    GTJTS_lambda_wtrysk_cz_paliwa_4.zip
    GTJTS_lambda_wtrysk_cz_paliwa_5.zip
    GTJTS_lambda_wtrysk_cz_paliwa_6.zip
    Załącznik 119786
    Załączone obrazy Załączone obrazy Kliknij obrazek, aby uzyskać większą wersję

Nazwa:	GT_JTS_balans_cyl_1.jpg
Wyświetleń:	136
Rozmiar:	76.0 KB
ID:	119787   Kliknij obrazek, aby uzyskać większą wersję

Nazwa:	GT_JTS_balans_cyl_2.jpg
Wyświetleń:	91
Rozmiar:	92.2 KB
ID:	119788   Kliknij obrazek, aby uzyskać większą wersję

Nazwa:	GT_JTS_balans_cyl_3.jpg
Wyświetleń:	95
Rozmiar:	85.8 KB
ID:	119789   Kliknij obrazek, aby uzyskać większą wersję

Nazwa:	GT_JTS_balans_cyl_4.jpg
Wyświetleń:	117
Rozmiar:	75.1 KB
ID:	119790   Kliknij obrazek, aby uzyskać większą wersję

Nazwa:	GT_JTS_balans_cyl_5.jpg
Wyświetleń:	123
Rozmiar:	93.9 KB
ID:	119791  

    Kliknij obrazek, aby uzyskać większą wersję

Nazwa:	GTJTS_1.jpg
Wyświetleń:	110
Rozmiar:	104.4 KB
ID:	119792   Kliknij obrazek, aby uzyskać większą wersję

Nazwa:	GTJTS_2.jpg
Wyświetleń:	85
Rozmiar:	102.5 KB
ID:	119793   Kliknij obrazek, aby uzyskać większą wersję

Nazwa:	GTJTS_3.jpg
Wyświetleń:	81
Rozmiar:	97.6 KB
ID:	119794   Kliknij obrazek, aby uzyskać większą wersję

Nazwa:	GTJTS_4.jpg
Wyświetleń:	91
Rozmiar:	101.6 KB
ID:	119795   Kliknij obrazek, aby uzyskać większą wersję

Nazwa:	GTJTS_5.jpg
Wyświetleń:	74
Rozmiar:	93.8 KB
ID:	119796  

    Kliknij obrazek, aby uzyskać większą wersję

Nazwa:	Opcje.jpg
Wyświetleń:	86
Rozmiar:	60.1 KB
ID:	119797   Kliknij obrazek, aby uzyskać większą wersję

Nazwa:	wersja.jpg
Wyświetleń:	73
Rozmiar:	122.4 KB
ID:	119798   Kliknij obrazek, aby uzyskać większą wersję

Nazwa:	wtrysk.jpg
Wyświetleń:	74
Rozmiar:	90.7 KB
ID:	119799   Kliknij obrazek, aby uzyskać większą wersję

Nazwa:	wtrysk1.jpg
Wyświetleń:	74
Rozmiar:	122.4 KB
ID:	119800   Kliknij obrazek, aby uzyskać większą wersję

Nazwa:	wtrysk2.jpg
Wyświetleń:	78
Rozmiar:	143.3 KB
ID:	119801  

    Kliknij obrazek, aby uzyskać większą wersję

Nazwa:	wtrysk3.jpg
Wyświetleń:	86
Rozmiar:	95.1 KB
ID:	119802  
    Ostatnio edytowane przez Majka ; 03-02-2014 o 02:21

  5. #905
    Użytkownik Znawca
    Dołączył
    06 2008
    Mieszka w
    Łódź
    Auto
    AR GT JTS 2004
    Postów
    1,607

    Domyślnie

    Uzyskałam info, że na płycie wersja jest taka sama oraz, że może starsze wersje miały inne opcje, a help nie nadążył. Aktualizacje i nowe oprogramowanie ściągają też ze strony Pico.

    W sieci znalazłam taki link – są starsze wersje:
    http://www.picotech.com/software-archive.html
    Wysłałam link do atlateca, aby pozyskać hasła do niektórych wersji, ale na chwilę obecną nie mają. Na stronie znalazłam też wersję beta – 6.8.6, ale chyba nic nie zmienia. Zaktualizował mi i tak teraz wszystkie do wersji 6.8.9

    Wersja 5 się instaluje z wyborem miejsca instalacji w komputerze. Tylko, że ja mam win 7 x64. I nawet nie to, że nie mogę piątej uruchomić, ale instalator przerywa pracę, ponieważ wykrywa, że nie ma x32. Nie tworzy nawet katalogu. Próbowałam zmieniać tryby zgodności, ale nie działa.

    Pożyczam na piątek laptopa z XP. Może coś tam da się zobaczyć. Inna sprawa, że serii 4000 nie ma w polu wyboru w piątej… Nic, zobaczę. Chyba, że ktoś ma XP i może zobaczyć, czy warto sprawdzać wersję 5, czy szkoda czasu?

    Do badania sygnałów z breakout boxa – piszą, że musi być sonda 60MHz. Rejestrowałam przewodem pomiarowym. Tam jest opcja dekodowania, tylko, że muszą chyba nastawy stosowne. A inna sprawa, że muszę zidentyfikować, co na tych pinach jest. Na razie nie wiem.
    - to chyba chcę powtórzyć na dwóch kanałach, bo jest taka możliwość. Inne nastawy, ale jakie?
    - połączyłam się z airbagiem i absem poprzez interfejs niebieski. Jednak, ani z klimą, ani z BC nie mogę się połączyć, żadnym interfejsem OBD. Komunikacja jest, ale ECU nie odpowiada. To nie powinno tak być. Łączyłam się wcześniej, ale nie pamiętam kiedy i czy to zależało od sterownika. Czy coś zmieni adapter breakout-box – interfejs?

    Z Dx jest problem z wartością ciśnienia. Musiałam rejestrować na range1, na pozostałych póki co „uciekał” wykres. Oprócz komunikacji – oscylogramy są korygowane (zmina bit, zmiana zakresu wartości w osi Y, w osi X filtr dolnoprzepustowy == oryginalnie odpowiednio == 12bit; 1.0%, 0.0; x1; brak), ale można przywrócić wszystkie ustawienia. Opisałam kanały.


    GTJTS_Com_Network_1.zip
    Załącznik 120048
    Załącznik 120049
    GTJTS_Com_Network_4.zip
    Załącznik 120051
    Załącznik 120052
    GTJTS_Com_Network_7.zip
    GTJTS_Com_Network_8.zip
    GTJTS_1_pico.zip
    Załącznik 120056
    GTJTS_2_pico.zip
    Załącznik 120058
    Załącznik 120059
    GTJTS.zip
    Logi_txt_MES.zip
    Ostatnio edytowane przez Majka ; 06-02-2014 o 02:31

  6. #906
    Użytkownik Znawca
    Dołączył
    06 2008
    Mieszka w
    Łódź
    Auto
    AR GT JTS 2004
    Postów
    1,607

    Domyślnie

    Wersja 5 nie zawiera balansu cylindrów, pracuje na win XP, ale nie obsługuje serii 4000. To stary program. Stracony czas…

    Wersja 6.5.8 zawiera balans cylindrów i pola wyboru w opcjach. Wersję przesłali mi z atlanteca, hasła ponoć zmienione, wiec do innych dostępu nie miałam. A w czasie aktualizacji nie można wybrać wersji. Po prostu nadpisuje do najnowszej. Pliki z wersji nowszej, nie otwiera wersja starsza. Niby to oczywiste, ale wgrać nowszej w innym miejscu nie można. Zostaje wersja beta do otwierania nowszych plików… Te dwie razem funkcjonują, ale beta się zawiesza, więc rejestrować oscylogramu trzeba na najnowszej. Wersja 6.5.8 nie ma wszystkich opcji, nie można ustawić, np.: liczby próbek na 2G. Więc to długo trwa.
    W pożyczonym laptopie z XP, nie było dostępu do internetu, a po podłączeniu oscyloskopu sterownik ściąga z internetu. Dlatego rejestrowałam balans cyl. z win7 i wersji 6.5.8.

    Link do wersji 6.5.8:
    http://picoauto.pl/download/PicoScope.exe

    Link do wersji beta:
    http://www.softango.com/290939-picos...-8-2-beta.html

    Trzeba otwierać w wersji 6.5.8. ponieważ tylko w tej widać wszystko, nalicza też rpm. Jak to otworzyć w wersji 6.7.4 to nie działa…

    Pola wyboru nie działają. Jedyne co udało się uzyskać to wykres CKP w tablicy – sygnał. / Ale wybrać CKP do testu nie można – nie działa. Nie wiem, czy to chodzi o napięcie. Bo CKP nie mieści się w +-5V na jałowym. Podobnie podłączałam wtryski i też nie działało. W opcji auto, widzi CKP na kanale B. Po prostu podłączyłam pod kanał B – CKP, a pod A – aku. Tam, gdzie nie pokazuje wykresu CKP jak powiększyć, to było samo aku. Różnica jednak jest między CKP, a bez CKP.

    Już wiem, co jest na którym pinie, przynajmniej dla fiata. Tak, to nie bardzo wiem jak mam to dekodować. Ponieważ tylko na pinie 6 i 14 daje wykresy 0,1. To jakieś CAN plus i minus, ale nie od silnika. Spróbowałam dla CANH i L odpowiednio, no i pokazuje liczby, ale czy dobrze to nie wiem. Nie mogę się połączyć z CAN, poprzez interfejs i zapytać. Silnik jest na 7 – k-line. Tylko, że w przykładach pico k-line ma też być 0,1. Tego nie rozumiem, czemu tu jest stałe napięcie? U mnie jest stałe napięcie cały czas, także w jeździe, bo kawałek pojechałam. Jak to analizować? I czy te małe impulsy na niektórych pinach, to są zakłócenia? Te zapisy wrzucę już jutro.

    Tu jest program, ale chyba tylko jak silnik idzie po CAN?
    http://www.cancapture.com/?gclid=CIy...FZHJtAodO3YA6g
    http://pinoutsguide.com/CarElectroni...i_pinout.shtml

    W autoscope są skrypty dla komunikacji, no chyba, tylko, że trzeba brać sygnał z dwóch kanałów, a nie wiem jak to zrobić (?). CAN chyba nie analizuje?

    Powiem tak – oscyloskop pico ładnie „rysuje” wykresy – zwłaszcza dla CAN i wtrysków ma to znaczenie. Pewnie to siła MHZ. Jednak program Pico nie działa zawsze poprawnie, program mi średnio odpowiada. Wolę autoscope – skrypty diagnostyczne, zwłaszcza dla diagnostyki silnika są wg mnie b. czytelne i lepsze. No i pokazuje fazy w Dx. Ponadto mierzy kąty i w ogóle sam sposób pomiarów b. mi odpowiada. Dla tych moich samochodów autoscope 1 wystarczy, do diagnozowania. Autoscope zdiagnozował GT. Jednak do badania zjawisk to lepiej chyba aby miał te MHZ. Ciekawi mnie autoscope IV. Gdybym miała kupować inny niż mam to wybrałabym autoscope IV. Ale zawsze to jakieś doświadczenie z picoscopem.
    - widać, że spokojnie można diagnozować wtryskiwacze, tylko, że trzeba mieć je uszkodzone… ECU czasem daje dwa wtryski, albo nie daje wtrysku, ale rzadko, więc to nie ma znaczenia diagnostycznego.

    W sumie częściowo „naprawiłam” GT wraz z kierownikiem sklepu ASO… udało się pozbyć p0300. To niewiele zmienia, ale z tymi p0301, p0303 lub p0304 to b. szybko pojawiał się MCSF.

    Wcześniej wrzucałam świece, zamieniłam je na zamienniki irydowe, jednoelektrodowe, ich obraz w załączeniu… po jakiś może 200km od MCSF do MCSF… jazda mieszana, z przewagą w mieście. Wyjęłam świece jednoelektrodowe irydowe, zamienniki, ponieważ pracowała b. nierówno na jałowym, bujało. A do tego wpadłam do naszego ASO, aby zamówić zaślepkę – element zakrywający spryakiwacz ksenonów, bo zgubiłam. Kierownik sklepu, powiedział mi, że w zamiennikach świec trzeba przerwy mierzyć i ustawiać. W oryginalnych nie trzeba. Tak mu powiedział kolega, jak miał problemy z swoim BMW. Jak ustawiać i mierzyć to nie wiedział. Ile w tym prawdy – nie wiem. Szczerze mówiąc nie widziałam nigdy, aby mechanik to mierzył – wyciągali z pudełka i montowali… W ogóle nie widziałam, aby coś mierzyli, czy badali. Tu w LDZ. Tylko, że po wymianie świec zdarzył mi się krach na 5000 rpm. Wsadziłam oryginały - kupione w ASO, w fabrycznych pudełkach AR. Nadal pulta się, ale nie buja już tak bardzo i nie ma p0300. Nie doszłam do MCSFu, bo wymieniłam dziś sterownik na ten drugi, aby zobaczyć, czy połączę się z klimą i BC. Nie połączyłam się interfejsem czerwonym OBD link SX. Moc – jeździ dobrze. Przyspiesza dobrze, pewnie ma te 130 KM… Mam ochotę ją hamować, tylko, że panewki korbowodowe… to nie wiem jeszcze…
    - po wyjęciu zaraz – 2,3,4 == białawe, 1 == brąz
    - logi poniżej – na jednym i drugim sterowniku. W obydwu wypadkach świece są oryginalne.
    - balans cylindrów na oryginalnych świecach – w opcji z CKP i bez CKP.
    - autoscope – CSS na oryginalnych świecach oraz sygnały z OBDII break-out boxa.

    Reszta z picoscopa to jutro. Pliki na 2G są tak duże, że chyba je załaduję na serwer. A dziś już jestem za bardzo zmęczona. A może coś jeszcze dorobię.

    Generalnie, to badam zjawiska, odpowiedź ECU, tak można się sporo nauczyć. Jak już skończę testować to zacznę pytać wrzucając wykresy. Najwyżej pytania pozostaną bez odpowiedzi. A, że układ wtryskowy – są ładne wykresy.


    Cytat Napisał bubu321 Zobacz post
    - jedyna nadzieja, że mechanik II zrobi to lepiej.
    - w końcu do III razy sztuka.
    Raczej ma rację.


    Załącznik 120809
    Załącznik 120810
    Załącznik 120811
    Załącznik 120812
    GT_Pico_cylinder_balance_5.zip
    GT_logi.zip
    autoscope_com_netw_css.zip
    swiece.zip
    Załączone obrazy Załączone obrazy Kliknij obrazek, aby uzyskać większą wersję

Nazwa:	Pico_przykład_K-line.jpg
Wyświetleń:	62
Rozmiar:	83.5 KB
ID:	120820   Kliknij obrazek, aby uzyskać większą wersję

Nazwa:	GTCAN2.jpg
Wyświetleń:	73
Rozmiar:	98.6 KB
ID:	120821   Kliknij obrazek, aby uzyskać większą wersję

Nazwa:	GTCAN1.jpg
Wyświetleń:	75
Rozmiar:	91.7 KB
ID:	120822  
    Ostatnio edytowane przez Majka ; 11-02-2014 o 02:50

  7. #907
    Użytkownik Romeo Avatar euroscan
    Dołączył
    04 2010
    Mieszka w
    Katy Wroclawskie/ Wrocław/ Legnica
    Auto
    147 TS 1.6, bez wariatora
    Postów
    685

    Domyślnie

    balans cylindrów jaki jest to widać na skrypcie od balansu cylindrów oraz na wykresie Dx.....
    CAN magistrala tutaj nic nie ułatwi pracy, to tylko medium transportowe.... jak już szukac analizatora CAN to tylko produkt polski.... ciekawe jest to ze balans jest dość niski 50% chyba na zimnym silniku potem w miare nagrzewania (chyba ?) cylinder odzyskuje pełna sprawność a misfire nie ma ..... no i ten napis....
    (don't worry, All cylinders are about 30%)
    Załączone obrazy Załączone obrazy Kliknij obrazek, aby uzyskać większą wersję

Nazwa:	jts-balanse.jpg
Wyświetleń:	97
Rozmiar:	78.0 KB
ID:	120916   Kliknij obrazek, aby uzyskać większą wersję

Nazwa:	balans cylindrow.jpg
Wyświetleń:	72
Rozmiar:	108.6 KB
ID:	120825   Kliknij obrazek, aby uzyskać większą wersję

Nazwa:	CAN-1.jpg
Wyświetleń:	95
Rozmiar:	131.9 KB
ID:	120826   Kliknij obrazek, aby uzyskać większą wersję

Nazwa:	DX-0.jpg
Wyświetleń:	102
Rozmiar:	160.3 KB
ID:	120827  
    Ostatnio edytowane przez euroscan ; 12-02-2014 o 09:20

  8. #908
    Użytkownik Znawca
    Dołączył
    06 2008
    Mieszka w
    Łódź
    Auto
    AR GT JTS 2004
    Postów
    1,607

    Domyślnie

    Dzięki.

    No, wiem, że Ty umiesz napisać skrypt do autoscope, ale ja nie umiem. Oglądałam Twój dla CSS, ale to nie dam rady na ten moment. Na razie wyeksportowałam dane liczbowe z przebiegów z autoscope i picoscope. Z jakich punktów zrobić balans z CKP w exelu – nie wiem na razie, a to podstawa.

    Widziałeś zęby CKP na rpm? To jakaś masakra. Muszę chyba sprawdzić na autoscope z użyciem adaptera 20:1.

    Poniżej 60% nie schodzi, no chyba, że czasem na starcie. Testy były po drugim włączeniu wentylatora. 1 zawsze jak nakazali, zaraz po rozruchu – wyłączyć silnik, podłączyć sondy, MAR – test sygnału, jałowy test sygnału – START. Pozostałe są rejestrowane, jak była już jakiś czas na jałowym. Na zimnym nie robiłam na razie.

    Średnio różnica w pracy cyl. wynosi 10-20%. Z FT to podobnie jest – max 30% (błąd > 25%). Jest różnie, bo ECU próbuje kompensować. Tam balansu nie ma i dlatego nierówno pracuje na jałowym. Różnica w FT powinna być do 4% w sprawnym układzie, może balans też? Może być tak, że te 100% stanowią problem, bo mają za wysoką kompresję. Bez równoległego testu z identyfikacją cylindrów trudno to stwierdzić. Może to wystarczy, różnice między cylindrami. Tylko, że świeca na c1 była inna…. Fazy przełącza poprawnie, przy 3240 rpm.

    Kliknij obrazek, aby uzyskać większą wersję

Nazwa:	IMG_1723.jpg
Wyświetleń:	87
Rozmiar:	105.8 KB
ID:	121219

    Kliknij obrazek, aby uzyskać większą wersję

Nazwa:	IMG_1727.jpg
Wyświetleń:	99
Rozmiar:	98.4 KB
ID:	121220

    Po wymianie świec nie wyrzuca błędów p030x na jałowym. Znowu przyspiesza zapłon na jałowym. Wyrzuciła 2x błędy p0301 na 5x p1173, ale warunki dla p0301 i p1173 były zbliżone lub takie same jak dla p1173. Zaraz przed lub zaraz po p1173. MCSF – załącza, zawsze na b.5 podczas hamowania, zdjęcia nogi z gazu. Wtedy wał przyspieszał w CSS. Jakby moment powtórnego załączania sterowania wtryskami. A to i tak, cały czas źle pali, jak nie wyrzuca błędu ma kłopot z adaptacją TP. Po resecie jedynie jako, tako, a potem się wszystko sypie...

    Jedno jest pewne - ECU czyta z CKP, bo z Dx chyba nie umie. W Dx dołowania są chyba gorsze, to kompresja, ale wszystko jest przesunięte.

    Patrzyłam ten program do CAN, ale trzeba mieć jeszcze coś w rodzaju interfejsu – on dekoduje. Bo mi wykrywa interfejs, ale nie daje się zainicjować i nic nie pokazuje. Pewnie to nie ma sensu, bo wszystko działa. Błędów nie pokazuje. Z tym, że nie mogę się połączyć z niektórymi modułami, a ECU raz pokazuje sondy pre-cat w scanmaster, a raz nie pokazuje. Dziś będę mieć adapter do breakout boxa OBDII – zobaczę czy coś się zmieni. Tam w ogóle w MES pokazuje nieprawdę, bo miałam pasy niezapięte, a on pokazuje na obydwu sterownikach, że są zapięte. Kontrolka się pali.

    Picoscope to pokazuje dla RS232/UART o tak, ale w sumie nie wiem co miałby pokazywać. Dla pinu 7 nie ma stanów 0,1 cały czas jest 1. Nie sprawdzałam tylko w MAR zaraz po pierwszym uruchomieniu. Nie piszą, że trzeba mieć sondę MHz dla K-line.


    Te jakby zmienić – formuły, wtedy pokaże poprawny zakres dla prądowej i Dx? Jak zmienić taką formułę? Nie mogę dojść czemu takie liczby są wprowadzone?


    Czy można dekodować sygnały prostokątne czujników i urządzeń?

    Jak można sprawdzić napięcie na ECU?


    W poniedziałek odsyłam picoscopa. A, że infekcja mnie dopadła, to straciłam kilka dni. Więc na razie to.

    Wrzuciłam oscylogramy na serwer. Jeśli ktoś chciałby obejrzeć , link w załączeniu. Ten drugi, jakby był kłopot z ładowaniem wszystkich na raz.
    - sondy lambda pre- i postcat.
    - złącze diagnostyczne – z 2Gs.
    - TP – no chyba te dwa. Z prądami.
    - i takie tam… dla porównania, z d4b.
    - nie wiem, czy tą kompresję pośrednią powtarzać pod kontrolą Dp i zapłonu?


    GT_JTS_logi.zip
    GT_JTS_oscylogramy.zip
    GT_JTS_Oscylogramy_Linki2.zip
    Załączone obrazy Załączone obrazy Kliknij obrazek, aby uzyskać większą wersję

Nazwa:	Formuly.png
Wyświetleń:	84
Rozmiar:	6.1 KB
ID:	121218   Kliknij obrazek, aby uzyskać większą wersję

Nazwa:	RS232UART.jpg
Wyświetleń:	81
Rozmiar:	94.0 KB
ID:	121221  
    Ostatnio edytowane przez Majka ; 15-02-2014 o 10:01

  9. #909
    Użytkownik Znawca
    Dołączył
    06 2008
    Mieszka w
    Łódź
    Auto
    AR GT JTS 2004
    Postów
    1,607

    Domyślnie

    Kolejne podejście do balansu cylindrów i kompresji pośredniej:
    1. Balans cylindrów
    – pierwsze 5 – silnik zimny, 1 test – od MAR, wraz z uruchamianiem silnika.
    – 2 ostatnie – temp. oleju ponad 90st, jeden z zapisem pod autoscope w tym samym czasie.

    2. Kompresja pośrednia, temp. oleju ponad 90st, z zapisem Dx w autoscope w tym samym czasie.
    - niestety tylko w jednym teście przestawiłam kanał 7 na 5, więc tylko w tym jest zapłon…
    - stara wersja pozwoliła zapisać pliki.

    3. Podłączenie breakout-box OBDII – adapter – interfejs ELM, MES
    - połączyłam się przez pin 7 z silnikiem, przez pin 1 z ABSem,
    - z poduszkami, klimą i BC nie połączyłam się,
    - podczas połączenia z ABSem, zarówno teraz, jak wcześniej przez intefejs niebieski – wyrzuca kontrolki ABS i VDC. Próba logowania parametrów – w pewnym momencie wyłącza kontrolki i przerywa zapis.
    - jeszcze zobaczę jak będzie z alfaOBD, ale raczej wątpię, bym uzyskała połączenie. Nie pokonam tego.

    4. W testach autoscope - CKP poprzez adapter 20:1 na kanale 2.

    15022014_kompresja_pośrednia.zip
    Załącznik 121300
    Załącznik 121301
    Załącznik 121302
    15022014_balans_autoscope_3.zip
    Załącznik 121304
    Załącznik 121305

  10. #910
    Użytkownik Znawca
    Dołączył
    06 2008
    Mieszka w
    Łódź
    Auto
    AR GT JTS 2004
    Postów
    1,607

    Domyślnie

    Raczej masz rację – zapomniałam jak to się nakłada, a sama chciałam to zobaczyć kiedyś… Wyznacza GMP.

    Kliknij obrazek, aby uzyskać większą wersję

Nazwa:	DxPx.png
Wyświetleń:	87
Rozmiar:	21.7 KB
ID:	121534

    A może mógłbyś wrzucić skrypt na balans cyl. dla autoscope? Chciałam zobaczyć co napisałeś.

    Nie udało mi się połączyć z klimą i BC także przez alfaOBD. Poduszki i ABS nie sprawdzałam. Skoro wszystko działa w samochodzie, to chyba winne jest złącze diagn. w samochodzie?
    - Jakie powinny być napięcia i oscylogramy na pinach z których nie mam połączenia? I jak sprawdzić to złącze?

    Kompresji pośredniej ciąg dalszy… ostatni. Może masz rację z balansem. Sama nie wiem. Bo jest różnie. Tak też było na hamowni, za każdym razem inny wykres, ECU zmieniał parametry. Badałam dzisiaj kompresję z prądu aku przez appa. Nie lubię badania kompresji, bo GT jechała na remont silnika z kompresją, a potem się okazało co się okazało…
    - tym razem chyba o niczym nie zapomniałam, równolegle autoscope.

    Czy to, że zgrzyta coś czasem na starcie – najprawdopodobniej rozrusznik, może mieć wpływ na CSS, balans podczas rozruchu?

    Nie mam jeszcze czujnika spalania stukowego, nie mam cierpliwości, aby znaleźć przewód. Może wiadomo jakie napięcie może pokazywać jak nie szumi? Bo tam mam kilka przewodów w d4a i d4b, które pokazują napięcie jakieś, a nie wiem od czego są.

    Tak jest w pico zdefiniowana CA60:

    Kliknij obrazek, aby uzyskać większą wersję

Nazwa:	Pico_def_sondy.png
Wyświetleń:	91
Rozmiar:	49.8 KB
ID:	121535

    W sumie mogłam spróbować zdefiniować Dx… może za dużo tego wszystkiego dla mnie, po prostu… O coś miałam jeszcze zapytać, ale zapomniałam...


    GTJTS_kompresja_Pico_autoscope_16022014.zip
    Załącznik 121527
    Załącznik 121528
    Załącznik 121529
    GTJTS_dx_ckp_sync1_pradkompr_autoscope.zip
    Załącznik 121531
    Załącznik 121532
    GTJTS_zrzuty_oscylogramów.zip

    Niektóre...
    Załączone obrazy Załączone obrazy Kliknij obrazek, aby uzyskać większą wersję

Nazwa:	Balans_cylindrów_CSS.jpg
Wyświetleń:	75
Rozmiar:	96.8 KB
ID:	121536   Kliknij obrazek, aby uzyskać większą wersję

Nazwa:	CAN_H_L_pin6i14.jpg
Wyświetleń:	77
Rozmiar:	110.2 KB
ID:	121537   Kliknij obrazek, aby uzyskać większą wersję

Nazwa:	CKP_wtrysk_zasil_prad_sync1i2.jpg
Wyświetleń:	66
Rozmiar:	98.8 KB
ID:	121538   Kliknij obrazek, aby uzyskać większą wersję

Nazwa:	Dx_CKP_sync1_appa.jpg
Wyświetleń:	84
Rozmiar:	102.7 KB
ID:	121539   Kliknij obrazek, aby uzyskać większą wersję

Nazwa:	Kompresja z prądu AKU_4.jpg
Wyświetleń:	70
Rozmiar:	107.1 KB
ID:	121540  

    Kliknij obrazek, aby uzyskać większą wersję

Nazwa:	Kompresja z prądu AKU_5.jpg
Wyświetleń:	63
Rozmiar:	99.4 KB
ID:	121541   Kliknij obrazek, aby uzyskać większą wersję

Nazwa:	Kompresja_posr_160214_001.jpg
Wyświetleń:	66
Rozmiar:	86.2 KB
ID:	121542   Kliknij obrazek, aby uzyskać większą wersję

Nazwa:	kompresja_posrednia.jpg
Wyświetleń:	78
Rozmiar:	82.9 KB
ID:	121543   Kliknij obrazek, aby uzyskać większą wersję

Nazwa:	lambda_postcat_1_i_2_2.jpg
Wyświetleń:	69
Rozmiar:	112.3 KB
ID:	121544   Kliknij obrazek, aby uzyskać większą wersję

Nazwa:	lambda_postcat_1_i_2_3.jpg
Wyświetleń:	76
Rozmiar:	90.9 KB
ID:	121545  

    Kliknij obrazek, aby uzyskać większą wersję

Nazwa:	lambda_pre-cat1i2.jpg
Wyświetleń:	65
Rozmiar:	96.6 KB
ID:	121546   Kliknij obrazek, aby uzyskać większą wersję

Nazwa:	pompa_palaiwa_prąd.jpg
Wyświetleń:	65
Rozmiar:	77.8 KB
ID:	121547   Kliknij obrazek, aby uzyskać większą wersję

Nazwa:	TP2_prąd_rpm.jpg
Wyświetleń:	66
Rozmiar:	114.2 KB
ID:	121548   Kliknij obrazek, aby uzyskać większą wersję

Nazwa:	TPx2.jpg
Wyświetleń:	78
Rozmiar:	81.5 KB
ID:	121549   Kliknij obrazek, aby uzyskać większą wersję

Nazwa:	wtrysk_all_zasil_sync1_zawór-wariatora_2.jpg
Wyświetleń:	70
Rozmiar:	86.4 KB
ID:	121550  

    Kliknij obrazek, aby uzyskać większą wersję

Nazwa:	lambda_postcat_precat_1_i_2.jpg
Wyświetleń:	74
Rozmiar:	92.6 KB
ID:	121551  
    Ostatnio edytowane przez Majka ; 17-02-2014 o 03:04

Podobne wątki

  1. Reset parametrów, logi i ich ocena-prośba o pomoc
    Utworzone przez stopczyk26 w dziale 156
    Odpowiedzi: 0
    Ostatni post / autor: 27-06-2013, 18:53
  2. Prośba o pomoc ocena parametrów - falowanie obrotów 2.5 V6
    Utworzone przez lucek_lukasz w dziale 156
    Odpowiedzi: 4
    Ostatni post / autor: 09-03-2013, 12:06
  3. Prośba o sprawdzenie parametrów
    Utworzone przez milek_22 w dziale 147
    Odpowiedzi: 87
    Ostatni post / autor: 25-03-2012, 20:26
  4. Prośba o przeanalizowanie parametrów silnika
    Utworzone przez kak-tus w dziale 156
    Odpowiedzi: 11
    Ostatni post / autor: 28-01-2012, 10:47
  5. Odpowiedzi: 2
    Ostatni post / autor: 22-07-2011, 08:35

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory