Strona 1 z 2 12 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 1 do 10 z 13

Temat: JTD 16V nie chce zapalać ciepła

  1. #1
    Użytkownik Rowerzysta
    Dołączył
    11 2009
    Mieszka w
    Miechów
    Auto
    166 2,4JTD
    Postów
    67

    Domyślnie JTD 16V nie chce zapalać ciepła

    Mam taki problem alfka czasami nie chce zapalić czasem także gaśnie na wolnych obrotach dzieje się tak gdy silnik jest ciepły, szczególnie gdy przejadę jakąś trasę potem alfa stoi pół godziny czy godzinę, po takim postoju albo wcale nie zapala albo zapali na sekundę i gaśnie. Wymieniłem filtr paliwa a także czujnik położenia wału, podłączyłem także komputer ale żadnych błędów nie ma, ma ktoś jakiś pomysł?

  2. #2
    Użytkownik Fachowiec Avatar sleyer3
    Dołączył
    05 2012
    Mieszka w
    Częstochowa
    Auto
    alfa romeo 147 1.9jtdm 150KM 2006r.
    Postów
    2,053

    Domyślnie

    Sprwadź wtryski.

  3. #3
    Użytkownik Maniak resoraków
    Dołączył
    05 2010
    Mieszka w
    Gliwice
    Auto
    147 1,9JTD 115KM
    Postów
    34

    Domyślnie

    może to też być wina przekaźników sterujących wtryskami.

  4. #4
    Użytkownik Fachowiec Avatar szerszeń
    Dołączył
    10 2007
    Mieszka w
    Gdańsk
    Auto
    Astroserati | 407 coupe | Quattroporte
    Postów
    2,613

    Domyślnie

    Na początek do sprawdzenia elektryka - bezpieczniki, przekaźniki, wiązka zasilająca wtryskiwacze! (lub się przytrzeć lub przytopić) i masz zwarcie do masy.
    Następnie zapinasz strzykawki na przelewie (w necie znajdziesz instrukcje jak to zrobić) - masz informacje o tym, czy przelew jest i jak duży. Jeżeli nie masz wcale to uszkodzona pompa CR lub zacięty regulator ciśnienia w pompie. Jeżeli masz bardzo duży, to wtryski leją.
    Dalej się pomyśli.
    Było: 166 2.4JTD x5, 166 2.0TS x3, 166 3.0 V6 x2, 166 3.0 V6 Sportronic x2, 166 2.5 V6, 156 2.4JTD x3, 156 2.4JTD SW, 156 2.5 V6 x2, 156 1.9JTD, Kappa Coupe 2.0T

  5. #5
    Użytkownik Rowerzysta
    Dołączył
    11 2009
    Mieszka w
    Miechów
    Auto
    166 2,4JTD
    Postów
    67

    Domyślnie

    dziś wyczyściłem regulator ciśnienia i zrobiłem jazdę próbną na razie pali od strzała, jeśli się problemy powtórzą to zbadam przelewy i dam znać

  6. #6
    Użytkownik Pasjonat Avatar @sdero
    Dołączył
    02 2011
    Mieszka w
    Kraków
    Auto
    RAV4 / Ducati Diavel Carbon
    Postów
    3,133

    Domyślnie

    Jak się powtórzy to zamiast przelewów zrób logi z ciśnienia na listwie paliwa podczas odpalania.
    Chip tuning, EGR off , DPF off, SCR off, Lambda off , modyfikacja dawki startowej oraz inne.

    Więcej informacji: www.conmir.pl, lub Fanpage na FACEBOOK
    Trochę o korektach - > Motoblog - wpływ korekt pod obciążeniem
    Trochę o DPF - > Motoblog - co warto wiedzieć o DPF

  7. #7
    Użytkownik Rowerzysta
    Dołączył
    11 2009
    Mieszka w
    Miechów
    Auto
    166 2,4JTD
    Postów
    67

    Domyślnie

    Na razie pali jak należy, ale na wszelki wypadek laptopa wożę ze sobą i w razie czego logi zrobię w pierwszej kolejności

  8. #8
    Użytkownik Rowerzysta
    Dołączył
    11 2009
    Mieszka w
    Miechów
    Auto
    166 2,4JTD
    Postów
    67

    Domyślnie

    Odgrzewam własnego kotleta Więc tak problem powrócił alfa czasem gaśnie czasem nie chce zapalić, obroty falują, do tego dzieje się tak i na ciepłym i na zimnym silniku. Problemy nie występują cały czas czasem cały dzień jest spokój. Tym razem udało mi się podglądnąć co się dzieje na listwie wtryskowej podczas gdy są problemy, ciśnienie paliwa np. na wolnych obrotach po pierwsze jest bardzo niestabilne i zmienia się od 290 bar do grubo ponad 400 bar do tego jest za wysokie w porównaniu do tego jakie jest ciśnienie gdy wszystko jest w porządku (wtedy ciśnienie nie skacze i jest cały czas w okolicach 300 bar), pierwsze co mi przyszło do głowy to regulator ciśnienia i go wczoraj zamówiłem i zamontowałem niestety nic to nie pomogło, czekam na jakieś sugestie?

  9. #9
    Użytkownik Fachowiec Avatar KaaC
    Dołączył
    01 2014
    Mieszka w
    Gostyń/Leszno/Rawicz
    Auto
    AR 166 2.4M-Jet 06r
    Postów
    2,435

    Domyślnie

    Prawdopodobnie pompa... Masz za duże odchyły jak chodzi.
    Ja mam równe 300b lub skacze 299/301/300/304/302b i tak w kółko, częściej jednak stoi jak słup na wolnych w 300b.

    Ale jak Tobie do 400b to jest masakra.. Przyjrzyj się pompie CR.


    Za największego wroga ludzie mają tego, kto mówi im prawdę // Platon.

    Była Marea 2.4TD HLX 125KM '98r
    Była Marea 2.4JTD ELX 131KM '99r
    Była 166 2.4JTD 10v 150KM '03r
    Była 166 2.4JTDm 20v 175KM @ 238KM 504Nm by @sdero '04r
    Jest 166 2.4M-jet 20v 2006r @ ?

    Masz problem z autem ? Chcesz usunąć klapy wirowe, DPF bądź EGR ?
    Zrobić kompleksową diagnostykę ?
    Wymiany rozrządów/eksploatacja i remonty silników ?
    Załatwimy nawet programowo !

    Zapraszam na nasz warsztat.

  10. #10
    Użytkownik Romeo Avatar KlaudioOs
    Dołączył
    10 2010
    Mieszka w
    Koszęcin
    Auto
    Alfa Romeo 2003' 147 1.9 JTD 140KM BOSE
    Postów
    1,100

    Domyślnie

    pompa się kończy, albo po prostu czujnik ciśnienia do wymiany miałem podobnie, tylko że u mnie objawem była marchewka przy depnięciu na 4biegu i tryb awaryjny

Podobne wątki

  1. Ciepła ciezko pali - 2.4 jtd
    Utworzone przez Tomulus w dziale 156
    Odpowiedzi: 14
    Ostatni post / autor: 17-03-2014, 17:19
  2. Wskaznik poziomu paliwa pokazuje co chce i kiedy chce.
    Utworzone przez Alfi w dziale 156
    Odpowiedzi: 0
    Ostatni post / autor: 24-01-2014, 19:47
  3. [145] Ciepła Alfa nie jedzie...
    Utworzone przez simeone w dziale 145/146/155
    Odpowiedzi: 3
    Ostatni post / autor: 27-08-2009, 12:29
  4. [156] 2,4 JTD nie chce odpalic jak jest ciepła!!
    Utworzone przez nako w dziale 156
    Odpowiedzi: 8
    Ostatni post / autor: 31-07-2009, 20:25
  5. [166] wymiennik ciepła 2.4JTD 10v
    Utworzone przez DANIEL166 w dziale 166
    Odpowiedzi: 1
    Ostatni post / autor: 12-08-2008, 22:17

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory