Strona 1 z 2 12 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 1 do 10 z 12

Temat: Awaria systemu ster. silnikiem - trąciłem kluczem?

  1. #1
    Użytkownik Embrion
    Dołączył
    02 2014
    Auto
    AR 156 SW 2,4 2004
    Postów
    5

    Domyślnie Awaria systemu ster. silnikiem - trąciłem kluczem?

    Witam.

    Jestem tu nowy, no i zielony, opisuję problem.

    AR 156 2,4 2004

    W czasie mrozów wysiadł mi akumulator, wyciągnąłem go wczoraj i podładowałem.
    Rano po montażu, silnik nie odpalał, tj. w pierwszej chwili zatrząsł się, jakby chciał, po czym tylko kręcił.

    Zacząłem sprawdzać bezpieczniki, min. z przodu pod maską pod plastikową pokrywką (opis FAN i COMP).

    Jedna ze śrub była zapieczona, przy odkręcaniu klucz mi się obśliznął i CHYBA trąciłem ustrojstwo jak na zdjęciu.


    Kliknij obrazek, aby uzyskać większą wersję

Nazwa:	Zdjęcie2657.jpg
Wyświetleń:	215
Rozmiar:	90.3 KB
ID:	121022



    Wyraźnie dało się z niego słyszeć trochę jakby taki syk, a trochę po prostu taki dźwięk jak prąd przepływa. Trwało to chwilę, pomacałem ustrojstwo, ale nic luźnego nie znalazłem.

    Postanowiłem sprawdzić, czy silnik odpala.

    Odpalił od razu, od razu zaświecił kontrolkę czerwoną engine failure, go to dealer, sprawdziłem jeszcze dwa razy, to samo.

    Silnik jakby brutalniej odpala nieco bardziej szarpie niż poprzednio, przy odpalaniu i gaszeniu, jakby krócej to trwa, tak bardziej raptownie.

    Kontrolka silnika pali się na czerwono cały czas.
    Wcześniej w zasadzie nie było problemów, mam pękniętą rurę intercoolera, jeżdżę z tym już jakiś czas, jeśli to ma znaczenie..


    Teraz nigdzie nie jeździłem, tylko zamknąłem auto, no i jestem.


    Proszę o pomoc, co może dolegać alfie?


    Pozdrawiam

  2. #2
    Sponsor Romeo Avatar arekgr
    Dołączył
    05 2012
    Mieszka w
    Krosno
    Auto
    AR 156 2.4JTD 2004r
    Postów
    546

    Domyślnie

    Overboost w który uderzyłeś tak właśnie brzęczy jak opisujesz, to raczej normalne w jego przypadku. Wtyczka okej? Twardsze odpalanie i gaszenie to raczej norma jak zimniej A rurę dlaczego nie zmieniłeś?
    Części do AR i nie tylko. Na stronie tylko część asortymentu.
    Rozrządy, hamulce, zawieszenie.
    Zaktualizowane ceny i poszerzony asortyment:
    www.a-moto.pl

  3. #3
    Użytkownik Embrion
    Dołączył
    02 2014
    Auto
    AR 156 SW 2,4 2004
    Postów
    5

    Domyślnie

    Hmmm... czyli jest w porządku? A dlaczego tak znienacka się odezwał?? I czy ma to związek z failure system...


    He, niestety nie mam roboty i zastopowałem wszystkie wydatki, dopóki jej nie znajdę.

  4. #4
    Użytkownik Alfa i Omega Avatar Ozzzi
    Dołączył
    09 2011
    Mieszka w
    Modliborzyce/Janów Lubelski. LJA
    Auto
    Alfa Romeo 156 1,9 JTD 2000 Była, Teraz Alfa Romeo 156 1.8TS Sportwagon FL, Opel Astra G OPC
    Postów
    428

    Domyślnie

    A to nie jest osłonka przewodu tylko?

  5. #5
    Użytkownik Pirat drogowy Avatar Lucas
    Dołączył
    02 2009
    Mieszka w
    Chojna
    Auto
    AR 156 2.4JTD '99 136KM, AR 156 SW TI 20V 175km
    Postów
    268

    Domyślnie

    Overboost do rozebrania, przeczyszczenia i przesmarowania + wymiana wężyków od niego idących + skasowanie błędu.
    Wszystko opisane szczegółowo i wielokrotnie na forum.
    AR 156 2,4JTD 136KM '99 Blue Cosmo met.
    Nissan Navara 4x4 D22 DoubleCab 2,5TD 103KM '01
    Polcomtex.pl - usługi brukarskie

  6. #6
    Użytkownik Embrion
    Dołączył
    02 2014
    Auto
    AR 156 SW 2,4 2004
    Postów
    5

    Domyślnie

    Okej...

    Poczytałem tu: http://www.forum.alfaholicy.org/zrob...on_manual.html

    Rozebrałem i wygląda to tak.

    Kliknij obrazek, aby uzyskać większą wersję

Nazwa:	Zdjęcie2659.jpg
Wyświetleń:	125
Rozmiar:	106.2 KB
ID:	121086


    Kliknij obrazek, aby uzyskać większą wersję

Nazwa:	Zdjęcie2661.jpg
Wyświetleń:	161
Rozmiar:	73.1 KB
ID:	121087


    Mam problem ze zdjęciem tej plastikowej kostki z boku, nie chciałbym połamać czegoś - czy trzeba ją zdejmować?

    No i tłoczek - jak go wyciągnąć, czy najpierw ściągnąć membranę?


    Rzut oka do środka tłoczka - tam powinien być prześwit?

    Pozdrawiam

  7. #7
    Użytkownik Embrion
    Dołączył
    02 2014
    Auto
    AR 156 SW 2,4 2004
    Postów
    5

    Domyślnie

    Wyczyściłem choć wydaje mi się, że niezbyt brudny był, zamontowałem i przejechałem się na pobliski parking. Zgasiłem auto zaraz wysiadłem i podniosłem klapę - overbust pracował, słychać go było jeszcze przez chwilę, nie wiem, czy to normalne, bo usłyszałem go dopiero jak podniosłem klapę.
    Nie wiem, czy wcześniej tak robił.

    Kontrolka silnika zgasła i się więcej nie zapaliła, po odpaleniu komunikat: check ok, a nie failure.


    Przejechałem się z 10 km za miasto, przy przyśpieszaniu dało się słyszeć dźwięk, jakby skrzypienie starych zawiasów, a trochę od powietrza - może od tego, że zakleiłem taśmą intercooler, po powrocie zauważyłem, że na końcach taśma była przerwana, więc pewnie ciśnienie i dźwięk wydawał intercooler właśnie.


    ?

    Chyba wszystko ok.

  8. #8
    Użytkownik Pirat drogowy Avatar Lucas
    Dołączył
    02 2009
    Mieszka w
    Chojna
    Auto
    AR 156 2.4JTD '99 136KM, AR 156 SW TI 20V 175km
    Postów
    268

    Domyślnie

    Był na tyle brudny, że się blokował a to już wystarczy do wywalenia 'checku'.
    Wężyki wymienione?
    AR 156 2,4JTD 136KM '99 Blue Cosmo met.
    Nissan Navara 4x4 D22 DoubleCab 2,5TD 103KM '01
    Polcomtex.pl - usługi brukarskie

  9. #9
    Użytkownik Embrion
    Dołączył
    02 2014
    Auto
    AR 156 SW 2,4 2004
    Postów
    5

    Domyślnie

    No właśnie wężyki są jeszcze stare, bo nie dostałem zamienników.
    Zobaczę za parę dni.

  10. #10
    Użytkownik Embrion
    Dołączył
    02 2014
    Mieszka w
    Grudziądz
    Auto
    Afla Romeo 156 1.6 120KM 2002 r.
    Postów
    5

    Unhappy Awaria systemu sterowania silnikiem

    Witam. U mnie występuje problem jak w temacie. 2 tygodnie temu kupiłem AR 156 1.6 TS z 2002 r. Stała na mrozie (ok. 3 tygodni bez odpalania silnika) i akumulator się rozładował. Po rozruchu z kabli, zaczął pokazywać błąd jak w temacie, po czym zniknął gdy przejechałem dłuższy odcinek drogi. Jednak akumulator padł całkowicie pewnego mroźnego wieczoru i już nie odpalił. Sprawdziłem akumulator był z 2008 roku więc myślę że miał prawo "dokonać żywota". Był to akku 65 Ah 750. Przeczytałem w innym temacie że do mojego samochodu powinien pasować akumulator 50 Ah, a niedawno (11 stycznia 2014) kupiłem akumulator do mojego poprzedniego samochodu 50 Ah 450, więc go przełożyłem do mojej AR i tak jeździłem bez żadnych komunikatów/błędów, aż do dnia 19.02.2014 gdy u elektryka samochodowego podmieniłem radio (blaupunkt na JVC) i nagle 20.02 pojawił się znowu komunikat o awarii systemu sterowania silnikiem. Zauważyłem, że po wyświetleniu tego błędu trochę dłużej samochód kręci przy rozruchu, i przy ruszaniu (od 1000 obr.) jakby się muli po czym po 2000 tyś obr. jedzie już normalnie. Kontrolka pali się ciągłym światłem. Nie byłem jeszcze na diagnostyce komputerowej. Mam nadzieję że dość szczegółowo opisałem problem.

    Pozdrawiam

Podobne wątki

  1. [159] Awaria systemu ochrony samochodu
    Utworzone przez rafalyou w dziale 159/Brera/Brera Spider
    Odpowiedzi: 3
    Ostatni post / autor: 12-02-2016, 16:35
  2. Awaria Systemu kontroli silnika EOBD
    Utworzone przez Abidibi1509 w dziale GT
    Odpowiedzi: 4
    Ostatni post / autor: 30-04-2012, 17:19
  3. Kontrolka Awaria systemu kontroli silnika EOBD
    Utworzone przez perrodeltango w dziale 166
    Odpowiedzi: 15
    Ostatni post / autor: 22-11-2010, 12:18
  4. Awaria systemu kontroli silnika.
    Utworzone przez karolek1100 w dziale 147
    Odpowiedzi: 9
    Ostatni post / autor: 27-08-2010, 18:29
  5. Odpowiedzi: 16
    Ostatni post / autor: 25-07-2008, 14:22

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory